Jump to content

Foresterr II i IV porównanie dynamiki


Karud
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich,

Jeżdżę obecnie Foresterem 2.0 wollnyssak w manualu, MY06 , no i chodzi po głowie żeby zmienić na coś nowszego … i tu zaczynają się schody, bo czytam, czytam i coraz głupszy jestem . Ogólnie nie chciałbym żeby samochód jeździł mniej dynamicznie niż obecny (a podobno skrzynia CVT zabiera sporo z dynamiki) i chętnie bym poszedł w automat… Mam zamiar założyć LPG, więc wersja 2,0 turbo odpada (tak wiem że gaz to zło, a jak od biedy mogę sobie pozwolić na kilkuletniego Forka to powinienem mieć i na benzynę …) i tu pytanie – czy ktoś może porównać dynamikę jazdy wolnossącą 2, 0 MY06 z Foresterem MY’14-15 2,0 manual i 2,5 z CVT? Ewentualnie jeszcze z Outbackiem 2,5 z poprawioną skrzynią (czyli zdaje się od 2014 r.). Z góry dzięki za wszelkie konstruktywne podpowiedzi

Link to comment
Share on other sites

Z tego co wiem, czasy 0-100 niewiele Ci powiedzą, bo czasami jest dodatkowa zmiana biegu (na trójkę) w okolicach np. 90km/h więc nie daje to pełnego obrazu. Dlatego na Twoim miejscu obejrzałbym po prostu kilka filmów 0-100 na Youtube dla różnych silników. Da Ci to ogólny pogląd na sytuację :). Dla podpowiedzi powiem Ci, że jeździłem sporo Foresterem  2.0, EJ20F, a ostatnio przejechałem się 2.0, FB20 i z punktu widzenia kierowcy różnicy nie czułem. Nawet bym powiedział, że FB20 był fajniejszy. Dlatego do opinii że to "drastyczna" różnica podchodziłbym z dużym dystansem. Różnica duża jest między 4s a 5s do 100km/h, natomiast pomiędzy 10.5 a 11, różnicy nie ma ;).

Zrobienie wydechu i poprawienie zawieszenia i hamulców da Ci w "odczuciach kierowcy" dużą różnicę, a osiągi się w ogóle nie zmienią ;). Głośniej hałasuje, lepiej się trzyma to od razu szybciej jeździ ;).

 

Dlatego ja bym:

  • 2.0 NA postawił ze sobą mniej więcej na równi
  • 2.5 NA da Ci lepsze przyspieszenie (zauważalne), ale brak reduktora
  • 2.0 turbo to dopiero będzie ZAUWAŻALNA różnica

Ale polecam filmy 0-100 na Youtube, z naciskiem na obserwację na którym biegu jadą i osiągają 100 dodatkowo, patrząc raczej na przyspieszenie na konkretnych biegach a nie dokładny wynik w sekundach :)

 

 

PS. Albo po prostu podjechac na spot forum i przejechać się każdym ;) - nic nie zastąpi doświadczenia tego na żywo.

PS2. Nie piszę o skrzyniach CVT - być moze one robią różnicę, ale nigdy nie miałem okazji się przejechać. Cała wypowiedż dotyczy manuali :)

Edited by JKmotors
Link to comment
Share on other sites

0-100 jest dla tych, co chcą pokazać się na światłach.

Przyjrzałbym się raczej 60-100 ale raczej na papierze.

Na eski i autostrady to zakres 90-140.

CVT albo się lubi albo nie. Doznania dźwiękowe przy mocniejszym deptaniu nie każdemu odpowiadają. Więc trzeba się przejechać. Mi się noga cofa, jeżdżę wolniej i oszczędzam:mrgreen:. Nie wiem, czy by mi przeszło przy regularnym użytkowaniu.

 

Z tym gazem to kompleksy jakieś? To Twoje pieniądze. Ja przykładowo dumny jestem, ile przez lata zaoszczędziłem. Jakbym odkładał na kupki, to może okazałoby się, że chałupę tym spłaciłem.

Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, BiP napisał:

Z tym gazem to kompleksy jakieś? To Twoje pieniądze. Ja przykładowo dumny jestem, ile przez lata zaoszczędziłem. Jakbym odkładał na kupki, to może okazałoby się, że chałupę tym spłaciłem.

Absolutnie nie ;-) po prostu na tym forum nie raz zauważyłem dokładnie takie reakcje na wspomnienie o LPG ... a nie chce mi się już tego czytać :-)

 

Czyli co - można się spodziewać że 2,5 automat będzie jeździć podobnie jak 2,0 manual?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...