barcin_ski Opublikowano 15 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2019 Drodzy, Legacy IV. Byłem kilka dni temu na okresowym badaniu. Tam mnie nastraszyli, ze hamulec nie działa prawidłowo. Otóż przy wciśnięciu pedału hamulca do samego końca następuje wyczuwalne kliknięcie/przeskok. Gdyby nie to badanie to bym nawet o tym nie wiedział. Ja hamuje dość delikatnie. Oddalem auto do mechanika. Obejrzeli pedał, podobno wszystko ok. Wymienili mi serwo (co prawda na używane) ale jest to samo. Ktos się spotkał z podobna awaria? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orear Opublikowano 15 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2019 Godzinę temu, barcin_ski napisał: Drodzy, Legacy IV. Byłem kilka dni temu na okresowym badaniu. Tam mnie nastraszyli, ze hamulec nie działa prawidłowo. Otóż przy wciśnięciu pedału hamulca do samego końca następuje wyczuwalne kliknięcie/przeskok. Gdyby nie to badanie to bym nawet o tym nie wiedział. Ja hamuje dość delikatnie. Oddalem auto do mechanika. Obejrzeli pedał, podobno wszystko ok. Wymienili mi serwo (co prawda na używane) ale jest to samo. Ktos się spotkał z podobna awaria? U mnie czasami też jest to kliknięcie. Ale muszę naprawdę porządnie wcisnąć pedał hamulca. Jednak na badaniu okresowym stwierdzono, że hamulce są w znakomitej kondycji i wszystko gra. Od ostatniego badania wykonałem kilka gwałtownych hamowań i nie zauważyłem jakichś nieprawidłowości. Do tej pory sądziłem, że tak ma być z tym kliknięciem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barcin_ski Opublikowano 15 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2019 Ja właśnie nie wiem czy to awaria. Bo mnie nastraszyli, a stempel dali. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 15 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2019 (edytowane) 1 godzinę temu, barcin_ski napisał: Oddalem auto do mechanika. Obejrzeli pedał, podobno wszystko ok. Wymienili mi serwo (co prawda na używane) ale jest to samo. Nazywajmy rzeczy po imieniu. Na ile Cię naciągnęli? Skoro dalej jest tak samo, to niech zabierają stare serwo i wstawiają Twoje oryginalne (o ile ktoś przy nim odkręcił choć jedną śrubkę). Kup sobie na własny użytek tester płynu hamulcowego i sprawdź zawartość wody w płynie. https://allegro.pl/oferta/tester-miernik-plynu-hamulcowego-5-led-uniwersalny-7802577260 Jeżeli będzie choć 1% wody, to będziesz miał dowód, że płyn (a tym samym serwo) są stare i oryginalne. Jaką wilgotność ma płyn hamulcowy? Kiedy był wymieniany? Jaki był poziom płynu w zbiorniczku przed ingerencją mechanika? Dlaczego nie pojedziesz z reklamacją "usługi"? Edytowane 15 Lutego 2019 przez WOJO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barcin_ski Opublikowano 15 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2019 Jeszcze mnie nie naciągnęli bo samochodu nie odebrałem. To jest mój kuzyn, odkąd mam samochód to u niego serwisuje. Do tej pory nie było problemu. I ten post nie ma na celu znęcania się nad mechanikami, tylko ustalenia czy to awaria, czy jednak cecha modelu tylko mało kto o niej wie bo nie wciska hamulca do samej podłogi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 16 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2019 12 godzin temu, barcin_ski napisał: Jeszcze mnie nie naciągnęli bo samochodu nie odebrałem. To jest mój kuzyn, odkąd mam samochód to u niego serwisuje. Do tej pory nie było problemu. I ten post nie ma na celu znęcania się nad mechanikami, tylko ustalenia czy to awaria, czy jednak cecha modelu tylko mało kto o niej wie bo nie wciska hamulca do samej podłogi. Dlaczego się dziwisz? Napisałeś, że zostało wymienione serwo. Ani słowa o podstawowych rzeczach, które podałem. Jak należałoby traktować takiego mechanika, który zaczyna od wymiany serwa? Objaw, który opisałeś występuje dość często przy mocno starym, uwodnionym płynie hamulcowym w układzie. Od wymiany tego płynu należało zacząć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzixd Opublikowano 16 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2019 Schemat powinien być taki:Odpowietrzyć>wymiana płynu > szukamy dalej problemu. A nie w ciemno wymiana serwo Wysłane z mojego mądrego telefonu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 20 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2019 Wracając do tematu: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barcin_ski Opublikowano 20 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2019 Wszystko o czym piszecie było robione. Założyli tez nowy pedał. Dokładnie ten sam efekt. Klik na samym końcu. Poniewaz nie mam czasu i hajsu na takie zabawy uznaliśmy z mechanikiem ze to ficzer a nie wada. Hamulce działają jak brzytwa, wiec zakładam ze ten klik był od dawna, tylko teraz po prostu go ktoś zauważył. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się