barcin_ski Posted February 15, 2019 Share Posted February 15, 2019 Drodzy, Legacy IV. Byłem kilka dni temu na okresowym badaniu. Tam mnie nastraszyli, ze hamulec nie działa prawidłowo. Otóż przy wciśnięciu pedału hamulca do samego końca następuje wyczuwalne kliknięcie/przeskok. Gdyby nie to badanie to bym nawet o tym nie wiedział. Ja hamuje dość delikatnie. Oddalem auto do mechanika. Obejrzeli pedał, podobno wszystko ok. Wymienili mi serwo (co prawda na używane) ale jest to samo. Ktos się spotkał z podobna awaria? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orear Posted February 15, 2019 Share Posted February 15, 2019 Godzinę temu, barcin_ski napisał: Drodzy, Legacy IV. Byłem kilka dni temu na okresowym badaniu. Tam mnie nastraszyli, ze hamulec nie działa prawidłowo. Otóż przy wciśnięciu pedału hamulca do samego końca następuje wyczuwalne kliknięcie/przeskok. Gdyby nie to badanie to bym nawet o tym nie wiedział. Ja hamuje dość delikatnie. Oddalem auto do mechanika. Obejrzeli pedał, podobno wszystko ok. Wymienili mi serwo (co prawda na używane) ale jest to samo. Ktos się spotkał z podobna awaria? U mnie czasami też jest to kliknięcie. Ale muszę naprawdę porządnie wcisnąć pedał hamulca. Jednak na badaniu okresowym stwierdzono, że hamulce są w znakomitej kondycji i wszystko gra. Od ostatniego badania wykonałem kilka gwałtownych hamowań i nie zauważyłem jakichś nieprawidłowości. Do tej pory sądziłem, że tak ma być z tym kliknięciem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
barcin_ski Posted February 15, 2019 Author Share Posted February 15, 2019 Ja właśnie nie wiem czy to awaria. Bo mnie nastraszyli, a stempel dali. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted February 15, 2019 Share Posted February 15, 2019 (edited) 1 godzinę temu, barcin_ski napisał: Oddalem auto do mechanika. Obejrzeli pedał, podobno wszystko ok. Wymienili mi serwo (co prawda na używane) ale jest to samo. Nazywajmy rzeczy po imieniu. Na ile Cię naciągnęli? Skoro dalej jest tak samo, to niech zabierają stare serwo i wstawiają Twoje oryginalne (o ile ktoś przy nim odkręcił choć jedną śrubkę). Kup sobie na własny użytek tester płynu hamulcowego i sprawdź zawartość wody w płynie. https://allegro.pl/oferta/tester-miernik-plynu-hamulcowego-5-led-uniwersalny-7802577260 Jeżeli będzie choć 1% wody, to będziesz miał dowód, że płyn (a tym samym serwo) są stare i oryginalne. Jaką wilgotność ma płyn hamulcowy? Kiedy był wymieniany? Jaki był poziom płynu w zbiorniczku przed ingerencją mechanika? Dlaczego nie pojedziesz z reklamacją "usługi"? Edited February 15, 2019 by WOJO Link to comment Share on other sites More sharing options...
barcin_ski Posted February 15, 2019 Author Share Posted February 15, 2019 Jeszcze mnie nie naciągnęli bo samochodu nie odebrałem. To jest mój kuzyn, odkąd mam samochód to u niego serwisuje. Do tej pory nie było problemu. I ten post nie ma na celu znęcania się nad mechanikami, tylko ustalenia czy to awaria, czy jednak cecha modelu tylko mało kto o niej wie bo nie wciska hamulca do samej podłogi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WOJO Posted February 16, 2019 Share Posted February 16, 2019 12 godzin temu, barcin_ski napisał: Jeszcze mnie nie naciągnęli bo samochodu nie odebrałem. To jest mój kuzyn, odkąd mam samochód to u niego serwisuje. Do tej pory nie było problemu. I ten post nie ma na celu znęcania się nad mechanikami, tylko ustalenia czy to awaria, czy jednak cecha modelu tylko mało kto o niej wie bo nie wciska hamulca do samej podłogi. Dlaczego się dziwisz? Napisałeś, że zostało wymienione serwo. Ani słowa o podstawowych rzeczach, które podałem. Jak należałoby traktować takiego mechanika, który zaczyna od wymiany serwa? Objaw, który opisałeś występuje dość często przy mocno starym, uwodnionym płynie hamulcowym w układzie. Od wymiany tego płynu należało zacząć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dzixd Posted February 16, 2019 Share Posted February 16, 2019 Schemat powinien być taki:Odpowietrzyć>wymiana płynu > szukamy dalej problemu. A nie w ciemno wymiana serwo Wysłane z mojego mądrego telefonu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knurek1111 Posted February 20, 2019 Share Posted February 20, 2019 Wracając do tematu: Link to comment Share on other sites More sharing options...
barcin_ski Posted February 20, 2019 Author Share Posted February 20, 2019 Wszystko o czym piszecie było robione. Założyli tez nowy pedał. Dokładnie ten sam efekt. Klik na samym końcu. Poniewaz nie mam czasu i hajsu na takie zabawy uznaliśmy z mechanikiem ze to ficzer a nie wada. Hamulce działają jak brzytwa, wiec zakładam ze ten klik był od dawna, tylko teraz po prostu go ktoś zauważył. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now