mariusz77b Posted February 15, 2019 Share Posted February 15, 2019 Dzień dobry, mam mały problem i go opiszę, prosząc o pomoc. Miałem kolizję nie z mojej winy , człowiek uderzył autem w lewy przód - błotnik, drzwi wyłamane i uszkodzone, felga krzywa- stalowa nie do naprawy. Po wstępnej naprawie okazało się że alternator nie ładuje. Mechanik wyciągnął sprawdził na stole i wszystko chodzi poprawnie. Montuje do auta i tam znowu brak na akumulatorze ładowania. Co to może być, czy gdzieś pod lewym kołem, błotnikiem jest coś co się mogło uszkodzić. Komp nie pokazuje błędów. Dziękuję Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted February 15, 2019 Share Posted February 15, 2019 Sprawdź dobrze bezpieczniki. Nawet te duże w komorze silnika. Sprawdź czy na kostce (wtyczce) od alternatora pojawia się +12v po przekręceniu kluczyka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariusz77b Posted February 15, 2019 Author Share Posted February 15, 2019 Tak, po odpaleniu silnika ładuje, po czym po kilku sekundach brak ładowania. Czynność tą powtórzyłem kilka razy i za każdym razem tak samo, po odpaleniu przez chwilę ładuje po kilku sekundach już nie . Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted February 15, 2019 Share Posted February 15, 2019 No to może zbieg okoliczności i skończyły się szczotki w alternatorze. Wyjmij go i zawieź gdzieś, gdzie je regenerują. Zapnie na maszynę i sprawdzi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariusz77b Posted February 16, 2019 Author Share Posted February 16, 2019 Tak jak pisałem na początku, był wyjęty, sprawdzony i wszystko dobrze. Po zamontowaniu dalej są objawy jak opisałem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dzixd Posted February 16, 2019 Share Posted February 16, 2019 Jeszcze podaj rocznik auta to może łatwiej będzie pomóc. W jaki sposób altek był sprawdzany? U mnie też tak było że wymienione szczotki miał i po odpaleniu ładował a po 5 minutach przestawał. Regulator napięcia nie działał poprawnie. Mierzyłeś ładowanie przy akumulatorze czy przy alternatorze? Przy lewym kole masz bezpieczniki... Może jakiś kabel jest przetarty, przerwany? Wysłane z mojego mądrego telefonu Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariusz77b Posted February 16, 2019 Author Share Posted February 16, 2019 Forester 2003 rok, 2.0xt. Alternator po wyjęciu był u elektryka, który zajmuję się naprawą/regeneracją. Napięcie było mierzone na alternatorze i aku, i podaje to samo, przez kilka sekund po odpaleniu wszystko jest ok , po czym przestaje ładować, bezpieczniki sprawdzone. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted February 16, 2019 Share Posted February 16, 2019 Sprawdź czy czasem nie znika Ci 12v w kostce przy alternatorze. Chyba dwu pionowa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirasek Posted February 16, 2019 Share Posted February 16, 2019 Jak dasz na alternator obciążenie w stylu światła mijania czy ogrzewanie tylnej szyby, to ładowanie wraca? Link to comment Share on other sites More sharing options...
respect Posted February 16, 2019 Share Posted February 16, 2019 1 godzinę temu, mirasek napisał: Jak dasz na alternator obciążenie w stylu światła mijania czy ogrzewanie tylnej szyby, to ładowanie wraca? Wystarczy ,że włączysz postojowe i wtedy sprawdź (pewnie masz 3 pinowy alternator...) Ten elektryk mówił jak sprawdzać? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariusz77b Posted February 16, 2019 Author Share Posted February 16, 2019 Odpiąłem kostkę/wtyczkę od alternatora biegnąca do czujnika silnika i działa ładowanie? Kostka czy ten sterownik silnika mógł pójść? Wiem że retoryczne zapewne pytanie, ale. … kto pyta nie błądzi. Wpiąłem kostkę, przestało ładować. Szukam dalej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
respect Posted February 16, 2019 Share Posted February 16, 2019 Próbowałeś pod obciążeniem, jak z miraskiem piszemy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted February 16, 2019 Share Posted February 16, 2019 Czujnika silnika? Co to? Pytamy czy ładuje jak go obciążysz, włącz światła, ogrzewanie szyby. Ładowaniem zarządza regulator na alternatorze, ale musi się wzbudzić. Czyli musi mieć na kostce 12v. Na maszynie nie obciążał go zapewne opornica, sprawdził czy się wzbudził i pewnie nic więcej. A tutaj dostaje praktycznie od razu obciążenie, bo musi doładować choćby akumulator po rozruchu. Ja stawiam mimo wszystko uszkodzony regulator. Albo może w skrajnym przypadku któreś diody przebijają pod obciążeniem i nie prostują prądu, stąd niższe napięcie po chwili. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jawa Posted February 17, 2019 Share Posted February 17, 2019 U mnie byl to problem z kablem idacym do masy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now