mariusz77b Opublikowano 15 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2019 Dzień dobry, mam mały problem i go opiszę, prosząc o pomoc. Miałem kolizję nie z mojej winy , człowiek uderzył autem w lewy przód - błotnik, drzwi wyłamane i uszkodzone, felga krzywa- stalowa nie do naprawy. Po wstępnej naprawie okazało się że alternator nie ładuje. Mechanik wyciągnął sprawdził na stole i wszystko chodzi poprawnie. Montuje do auta i tam znowu brak na akumulatorze ładowania. Co to może być, czy gdzieś pod lewym kołem, błotnikiem jest coś co się mogło uszkodzić. Komp nie pokazuje błędów. Dziękuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 15 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2019 Sprawdź dobrze bezpieczniki. Nawet te duże w komorze silnika. Sprawdź czy na kostce (wtyczce) od alternatora pojawia się +12v po przekręceniu kluczyka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz77b Opublikowano 15 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2019 Tak, po odpaleniu silnika ładuje, po czym po kilku sekundach brak ładowania. Czynność tą powtórzyłem kilka razy i za każdym razem tak samo, po odpaleniu przez chwilę ładuje po kilku sekundach już nie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 15 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2019 No to może zbieg okoliczności i skończyły się szczotki w alternatorze. Wyjmij go i zawieź gdzieś, gdzie je regenerują. Zapnie na maszynę i sprawdzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz77b Opublikowano 16 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2019 Tak jak pisałem na początku, był wyjęty, sprawdzony i wszystko dobrze. Po zamontowaniu dalej są objawy jak opisałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzixd Opublikowano 16 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2019 Jeszcze podaj rocznik auta to może łatwiej będzie pomóc. W jaki sposób altek był sprawdzany? U mnie też tak było że wymienione szczotki miał i po odpaleniu ładował a po 5 minutach przestawał. Regulator napięcia nie działał poprawnie. Mierzyłeś ładowanie przy akumulatorze czy przy alternatorze? Przy lewym kole masz bezpieczniki... Może jakiś kabel jest przetarty, przerwany? Wysłane z mojego mądrego telefonu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz77b Opublikowano 16 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2019 Forester 2003 rok, 2.0xt. Alternator po wyjęciu był u elektryka, który zajmuję się naprawą/regeneracją. Napięcie było mierzone na alternatorze i aku, i podaje to samo, przez kilka sekund po odpaleniu wszystko jest ok , po czym przestaje ładować, bezpieczniki sprawdzone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 16 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2019 Sprawdź czy czasem nie znika Ci 12v w kostce przy alternatorze. Chyba dwu pionowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirasek Opublikowano 16 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2019 Jak dasz na alternator obciążenie w stylu światła mijania czy ogrzewanie tylnej szyby, to ładowanie wraca? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 16 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2019 1 godzinę temu, mirasek napisał: Jak dasz na alternator obciążenie w stylu światła mijania czy ogrzewanie tylnej szyby, to ładowanie wraca? Wystarczy ,że włączysz postojowe i wtedy sprawdź (pewnie masz 3 pinowy alternator...) Ten elektryk mówił jak sprawdzać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz77b Opublikowano 16 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2019 Odpiąłem kostkę/wtyczkę od alternatora biegnąca do czujnika silnika i działa ładowanie? Kostka czy ten sterownik silnika mógł pójść? Wiem że retoryczne zapewne pytanie, ale. … kto pyta nie błądzi. Wpiąłem kostkę, przestało ładować. Szukam dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 16 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2019 Próbowałeś pod obciążeniem, jak z miraskiem piszemy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 16 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2019 Czujnika silnika? Co to? Pytamy czy ładuje jak go obciążysz, włącz światła, ogrzewanie szyby. Ładowaniem zarządza regulator na alternatorze, ale musi się wzbudzić. Czyli musi mieć na kostce 12v. Na maszynie nie obciążał go zapewne opornica, sprawdził czy się wzbudził i pewnie nic więcej. A tutaj dostaje praktycznie od razu obciążenie, bo musi doładować choćby akumulator po rozruchu. Ja stawiam mimo wszystko uszkodzony regulator. Albo może w skrajnym przypadku któreś diody przebijają pod obciążeniem i nie prostują prądu, stąd niższe napięcie po chwili. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jawa Opublikowano 17 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2019 U mnie byl to problem z kablem idacym do masy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się