Jump to content
Tiger

CVT jak wyłączyć zapłon pozostając na N

Recommended Posts

W skrócie jak pozostawić całkowicie zgaszone auto, tak aby skrzynia pozostała "na luzie" w trybie N.

Jak wyłączę w trybie P, to już nie można włączyć N, jak wyłączę na N to pokazuje błąd i silnik się gasi, ale zapłon się nie gasi.

Edited by Tiger
literówka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyłączyć "normalnie" i przełączyć na N

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

2 minuty temu, rombu napisał:

Wyłączyć "normalnie" i przełączyć na N

 

 

ale jak to zrobić?

17 minut temu, Tiger napisał:

Jak wyłączę w trybie D, to już nie można włączyć N

 

Edited by Tiger

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz przycisk do zwalniania dźwigni.

Nie mam żadnego Subaru, ale strzelam -  instrukcja obsługi strona 7-31 ?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z pozycji P, naciskasz dwukrotnie przycisk zapalenia motoru bez naciskania hamulca. Następnie naciskasz przycisk przy dźwigni i przestawiasz na N.

Przepraszam, ale myślałem że problemem jest przestawienie dźwigni na N.

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minut temu, Subaru Impreza STI napisał:

Z pozycji P, naciskasz dwukrotnie przycisk zapalenia motoru bez naciskania hamulca. Następnie naciskasz przycisk przy dźwigni i przestawiasz na N.

 

nie da się

 

16 minut temu, Subaru Impreza STI napisał:

Przepraszam, ale myślałem że problemem jest przestawienie dźwigni na N.

 

nie wiem czemu przepraszasz :) ale to właśnie jest problemem, nie umiem przestawić dźwigni na N przy zgaszonym silniku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam między innymi Forestera XT MY 18 i przed chwilą sprawdzałem. U mnie to jest możliwe do wykonania.

Tylko dwa razy naciśnij przycisk zapłonu tak żeby odpalić kontrolki.

Wtedy można przestawić dźwignie na każdą pozycję przy zgaszonym silniku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

też właśnie przed chwilką wyszedłem do auta FXT18 i sprawdzałem, niestety nie da się ruszyć dźwigni w ogóle

 

3 minuty temu, Subaru Impreza STI napisał:

Tylko dwa razy naciśnij przycisk zapłonu tak żeby odpalić kontrolki.

 

zrobiłem, tzn. to co piszesz powyżej, a nie że udało mi się przełączyć na N niestety

Edited by Tiger

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, Subaru Impreza STI napisał:

Naciskasz następnie przycisk na lewarku zmiany pozycji?

 

TAK

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Tiger napisał:

TAK

A hamulec też wciskasz jak próbujesz lewarek przestawić? Swoją drogą jak już przedstawisz do N to i tak nie wyłączysz zapłonu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A zrobiłeś tak jak napisałem ?

Czy to nie o to Ci chodzi ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie mam tak nowiutkiego auta, ale podepnę się bo może rozwiązania są podobne jeśli chodzi o takie sprawy... W moim Legacy mogę przestawić i zgasić na N, ale gdyby to zawiodło to pod zewnętrzną ramką jest takie oczko, a w tym oczku niebieski przycisk, który zwalnia blokadę drążka zmiany biegów. Wciska się go delikatnie długopisem albo śrubokrętem i można ustawić dowolną pozycję. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 15.02.2019 o 19:25, aflinta napisał:

A hamulec też wciskasz jak próbujesz lewarek przestawić? Swoją drogą jak już przedstawisz do N to i tak nie wyłączysz zapłonu :)

 

Jest dokładnie jak piszesz, wcześniej zasugerowałem się niepotrzebnie i przy przestawianiu lewarka przy zgaszonym silniku już hamulca nie naciskałem.

W dniu 15.02.2019 o 16:05, Subaru Impreza STI napisał:

Z pozycji P, naciskasz dwukrotnie przycisk zapalenia motoru bez naciskania hamulca.

 

Natomiast problem jest dalej nie rozwiązany, więc zadam pytanie w dziale pytań do DT.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A może po prostu zapłon się nie gasi, żeby nie blokowało kierownicy. Trochę głupio by było,  jakby np. w trakcie holowania ją zablokowało. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, przemekka napisał:

A może po prostu zapłon się nie gasi, żeby nie blokowało kierownicy. Trochę głupio by było,  jakby np. w trakcie holowania ją zablokowało. ;)

 

Przecież chyba nie wino holować aut z CVT....

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co jeśli trzeba?

Np na Subariadzie na końcu świata?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, przemekka napisał:

A co jeśli trzeba?

Np na Subariadzie na końcu świata?

 

tylko ja nie pytałem wcale o holowanie, tylko o wyłączenie zapłonu w pozycji N skrzyni CVT, więc nie bardzo rozumiem twoje dwa ostatnie posty?  może Tobie jest potrzebne holowanie  - ale powtarzam nie o to pytałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 15.02.2019 o 15:25, Tiger napisał:

W skrócie jak pozostawić całkowicie zgaszone auto, tak aby skrzynia pozostała "na luzie" w trybie N.

Jak wyłączę w trybie P, to już nie można włączyć N, jak wyłączę na N to pokazuje błąd i silnik się gasi, ale zapłon się nie gasi.

 

Godzinę temu, przemekka napisał:

A może po prostu zapłon się nie gasi, żeby nie blokowało kierownicy. Trochę głupio by było,  jakby np. w trakcie holowania ją zablokowało. ;)

 

Może dlatego nie da się wyłączyć całkowicie na N.

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minuty temu, przemekka napisał:

 

 

Może dlatego nie da się wyłączyć całkowicie na N.

 

ale Ty to wiesz, że tak jest, czy tylko przypuszczasz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak przypuszczam. 

Patrzyłeś w instrukcji obsługi czy nie pisze nic na ten temat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak, ale sam wiesz jaki tam jest ubogi index, nie rozumiem czemu w dobie komputerów, internetu i dbałości o środowisko, nie dać instrukcji w przeszukiwalnym pdf, a jak się uprze  na papierową, która zajmuje wraz z innymi papierami w tym oryginalnym etui pół schowka, to proszę niech ma ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minuty temu, Tiger napisał:

tak, ale sam wiesz jaki tam jest ubogi index, nie rozumiem czemu w dobie komputerów, internetu i dbałości o środowisko, nie dać instrukcji w przeszukiwalnym pdf, a jak się uprze  na papierową, która zajmuje wraz z innymi papierami w tym oryginalnym etui pół schowka, to proszę niech ma ;)

I jeszcze jakby oprócz luźnego PDF była też wgrana wraz ze stosowną przeglądarką do stacji multimedialnej.... rozmarzyłem się :D 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...