Skocz do zawartości

CVT jak wyłączyć zapłon pozostając na N


Tiger

Rekomendowane odpowiedzi

W skrócie jak pozostawić całkowicie zgaszone auto, tak aby skrzynia pozostała "na luzie" w trybie N.

Jak wyłączę w trybie P, to już nie można włączyć N, jak wyłączę na N to pokazuje błąd i silnik się gasi, ale zapłon się nie gasi.

Edytowane przez Tiger
literówka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

2 minuty temu, rombu napisał:

Wyłączyć "normalnie" i przełączyć na N

 

 

ale jak to zrobić?

17 minut temu, Tiger napisał:

Jak wyłączę w trybie D, to już nie można włączyć N

 

Edytowane przez Tiger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z pozycji P, naciskasz dwukrotnie przycisk zapalenia motoru bez naciskania hamulca. Następnie naciskasz przycisk przy dźwigni i przestawiasz na N.

Przepraszam, ale myślałem że problemem jest przestawienie dźwigni na N.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Subaru Impreza STI napisał:

Z pozycji P, naciskasz dwukrotnie przycisk zapalenia motoru bez naciskania hamulca. Następnie naciskasz przycisk przy dźwigni i przestawiasz na N.

 

nie da się

 

16 minut temu, Subaru Impreza STI napisał:

Przepraszam, ale myślałem że problemem jest przestawienie dźwigni na N.

 

nie wiem czemu przepraszasz :) ale to właśnie jest problemem, nie umiem przestawić dźwigni na N przy zgaszonym silniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam między innymi Forestera XT MY 18 i przed chwilą sprawdzałem. U mnie to jest możliwe do wykonania.

Tylko dwa razy naciśnij przycisk zapłonu tak żeby odpalić kontrolki.

Wtedy można przestawić dźwignie na każdą pozycję przy zgaszonym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też właśnie przed chwilką wyszedłem do auta FXT18 i sprawdzałem, niestety nie da się ruszyć dźwigni w ogóle

 

3 minuty temu, Subaru Impreza STI napisał:

Tylko dwa razy naciśnij przycisk zapłonu tak żeby odpalić kontrolki.

 

zrobiłem, tzn. to co piszesz powyżej, a nie że udało mi się przełączyć na N niestety

Edytowane przez Tiger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam tak nowiutkiego auta, ale podepnę się bo może rozwiązania są podobne jeśli chodzi o takie sprawy... W moim Legacy mogę przestawić i zgasić na N, ale gdyby to zawiodło to pod zewnętrzną ramką jest takie oczko, a w tym oczku niebieski przycisk, który zwalnia blokadę drążka zmiany biegów. Wciska się go delikatnie długopisem albo śrubokrętem i można ustawić dowolną pozycję. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.02.2019 o 19:25, aflinta napisał:

A hamulec też wciskasz jak próbujesz lewarek przestawić? Swoją drogą jak już przedstawisz do N to i tak nie wyłączysz zapłonu :)

 

Jest dokładnie jak piszesz, wcześniej zasugerowałem się niepotrzebnie i przy przestawianiu lewarka przy zgaszonym silniku już hamulca nie naciskałem.

W dniu 15.02.2019 o 16:05, Subaru Impreza STI napisał:

Z pozycji P, naciskasz dwukrotnie przycisk zapalenia motoru bez naciskania hamulca.

 

Natomiast problem jest dalej nie rozwiązany, więc zadam pytanie w dziale pytań do DT.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, przemekka napisał:

A może po prostu zapłon się nie gasi, żeby nie blokowało kierownicy. Trochę głupio by było,  jakby np. w trakcie holowania ją zablokowało. ;)

 

Przecież chyba nie wino holować aut z CVT....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, przemekka napisał:

A co jeśli trzeba?

Np na Subariadzie na końcu świata?

 

tylko ja nie pytałem wcale o holowanie, tylko o wyłączenie zapłonu w pozycji N skrzyni CVT, więc nie bardzo rozumiem twoje dwa ostatnie posty?  może Tobie jest potrzebne holowanie  - ale powtarzam nie o to pytałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.02.2019 o 15:25, Tiger napisał:

W skrócie jak pozostawić całkowicie zgaszone auto, tak aby skrzynia pozostała "na luzie" w trybie N.

Jak wyłączę w trybie P, to już nie można włączyć N, jak wyłączę na N to pokazuje błąd i silnik się gasi, ale zapłon się nie gasi.

 

Godzinę temu, przemekka napisał:

A może po prostu zapłon się nie gasi, żeby nie blokowało kierownicy. Trochę głupio by było,  jakby np. w trakcie holowania ją zablokowało. ;)

 

Może dlatego nie da się wyłączyć całkowicie na N.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, przemekka napisał:

 

 

Może dlatego nie da się wyłączyć całkowicie na N.

 

ale Ty to wiesz, że tak jest, czy tylko przypuszczasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, ale sam wiesz jaki tam jest ubogi index, nie rozumiem czemu w dobie komputerów, internetu i dbałości o środowisko, nie dać instrukcji w przeszukiwalnym pdf, a jak się uprze  na papierową, która zajmuje wraz z innymi papierami w tym oryginalnym etui pół schowka, to proszę niech ma ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Tiger napisał:

tak, ale sam wiesz jaki tam jest ubogi index, nie rozumiem czemu w dobie komputerów, internetu i dbałości o środowisko, nie dać instrukcji w przeszukiwalnym pdf, a jak się uprze  na papierową, która zajmuje wraz z innymi papierami w tym oryginalnym etui pół schowka, to proszę niech ma ;)

I jeszcze jakby oprócz luźnego PDF była też wgrana wraz ze stosowną przeglądarką do stacji multimedialnej.... rozmarzyłem się :D 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...