pitravenwolf 0 Posted February 15, 2019 Share Posted February 15, 2019 (edited) Witam Szanowną Brać, po 277kkm padła wiskoza (jak mniemam bo hałas niemożebny podczas jazdy , auto jedzie z ewidentnym trudem) a przede wszystkim: przy skręconym sterze - i do przodu i w tył - słychać ewidentne stukanie i przeskakiwanie, tak jak gdyby poruszać się po równomiernie postawionych cegłach z odstępami. Dodam tylko że dopiero co miałem sprawdzane przeguby i są ok. Czy ktoś ma jakiś schemat gdzie to sprzęgło wiskotyczne w skrzyni jest ? Mam mechanika, który wszystko mi ogarnia w aucie (łebski gość serwisuje u niego wszystkie swoje auta od 19 lat) i mi to zdemontuje , część oddam do regeneracji do Michała z Warszawy (Ursus) ale najpierw trza zdjąc.. Prosiłbym o pomoc z jakimś schematem czy zdjęciem gdzie to sprzęgło jest bo w necie nie mogę znaleźć a mój mechanik jeszcze tego nie robil.. Z góry dziękuję za wszelkie cenne rady i pomoc lub uwagi ... Pozdro Piotr Edited February 15, 2019 by pitravenwolf Link to post Share on other sites
koziolek 1825 Posted February 15, 2019 Share Posted February 15, 2019 http://lmgtfy.com/?q=wiskoza+forester+sh Link to post Share on other sites
pitravenwolf 0 Posted February 15, 2019 Author Share Posted February 15, 2019 5 minut temu, koziolek napisał: http://lmgtfy.com/?q=wiskoza+forester+sh Wielkie dzięki kolego, ale na tą część kwerendy udało mi się wpaść samemu, jednakże nie udało mi sie znależć schematów skrzyni pasujących ponad wszelką wątpliwość do mojego auta (dodam dla uproszczenia, ze stosowałem różne metody i hasła wyszukiwania). Stad moja prośba o schemat bądź zdjęcie lub inne wskazówki. Nie mniej jednak serdecznie dziękuję za chęć pomocy, pozdrawiam Link to post Share on other sites
koziolek 1825 Posted February 15, 2019 Share Posted February 15, 2019 Wystarczy że klikniesz grafikę i masz wszystko widoczne, wiskoza jest z tyłu skrzyni, tzw dupka i do wymiany wiskozy wystarczy odkręcić dupkę bez demontażu skrzyni z auta. Link to post Share on other sites
pitravenwolf 0 Posted February 15, 2019 Author Share Posted February 15, 2019 (edited) 33 minuty temu, koziolek napisał: Wystarczy że klikniesz grafikę i masz wszystko widoczne, wiskoza jest z tyłu skrzyni, tzw dupka i do wymiany wiskozy wystarczy odkręcić dupkę bez demontażu skrzyni z auta. dzieki, nie pojawia mi sie na kompie zadna grafika tylko wyszukiwarka google'a i cała grafika zatrzymuje sie na obrazie wyszukiwarki. Zdjecie końca obrazu w załaczeniu i nie da sie nic innego zrobic...Dzieki za pomoc ! Edited February 15, 2019 by pitravenwolf Link to post Share on other sites
koziolek 1825 Posted February 15, 2019 Share Posted February 15, 2019 Click here, później klik grafika, czy to aż tak trudne? Link to post Share on other sites
ewemarkam 919 Posted February 15, 2019 Share Posted February 15, 2019 Do demontażu wał, i dupka do odkręcenia. Nic więcej tam nie ma. Zaopatrz się w nową uszczelkę. Chyba że stara wyjdzie cała to ewentualnie możesz uszczelnić uszczelniaczem do silnika (nie zwykłym czerwonym silikonem) 1 Link to post Share on other sites
tedimy99 278 Posted February 15, 2019 Share Posted February 15, 2019 Trzeba zdemontować potporę skrzyni tj. ten samolot, następnie krzyżak wybieraka biegów, wał napędowy z podporą i dupkę . Zdjęcia przedstawiają tył skrzyni w moim FXT sh. A i pamiętaj aby wymienić łożyska. Link to post Share on other sites
Dzixd 461 Posted February 16, 2019 Share Posted February 16, 2019 Do demontażu wał, i dupka do odkręcenia. Nic więcej tam nie ma. Zaopatrz się w nową uszczelkę. Chyba że stara wyjdzie cała to ewentualnie możesz uszczelnić uszczelniaczem do silnika (nie zwykłym czerwonym silikonem) Uszczelka kosztuje chyba z 25 zeta oryginalna Wysłane z mojego mądrego telefonu Link to post Share on other sites
ewemarkam 919 Posted February 16, 2019 Share Posted February 16, 2019 Ja wiem ile kosztuje, bo do automatu podobnie, tylko nie zawsze jest na miejscu. Trzeba sobie zamówić wcześniej. Ale w zasadzie do SH powinni mieć, bo to dość świeże auto. Link to post Share on other sites
mirasek 151 Posted February 16, 2019 Share Posted February 16, 2019 W SH już nie powinno być uszczelki tylko szczeliwo, będzie widać przy demontażu ale gdzieś po 2000r z niej zrezygnowali. Przy wymianie łożysk mogą być potrzebne podkładki dystansowe innej grubości do ustawienia żądanych luzów. Link to post Share on other sites
tedimy99 278 Posted February 16, 2019 Share Posted February 16, 2019 1 godzinę temu, mirasek napisał: W SH już nie powinno być uszczelki tylko szczeliwo, będzie widać przy demontażu ale gdzieś po 2000r z niej zrezygnowali. Przy wymianie łożysk mogą być potrzebne podkładki dystansowe innej grubości do ustawienia żądanych luzów. Dokładnie. W Sh uszczelki nie ma. Łożyska są stożkowe ,więc uszczelka powodowałaby na nich luz. Link to post Share on other sites
Dzixd 461 Posted February 16, 2019 Share Posted February 16, 2019 Dokładnie. W Sh uszczelki nie ma. Łożyska są stożkowe ,więc uszczelka powodowałaby na nich luz. A to takiego nowego pojazdu jeszcze nie rozebrałem Wysłane z mojego mądrego telefonu Link to post Share on other sites
pitravenwolf 0 Posted February 18, 2019 Author Share Posted February 18, 2019 W dniu 15.02.2019 o 16:35, koziolek napisał: Click here, później klik grafika, czy to aż tak trudne? oczywiście że z Twojego pkt widzenia nie jest to trudne ale ...no właśnie - a być moze to wada mojego kompa - nie mam możliwości dlaszego kliknięcia, nic nie działa pomimo klikania . Koziołek ! pozdrawiam! i dzieki za chęc pomocy ! Chłopaki ! wielkie dzięki za wszystkie knyfy i wskazówki, pomoc nieoceniona! dzieki waszym info kumpel juz ma auto na kanale i działamy, napisze po naprawie . Michał z zasugerował mocniejsze spięcie regenerowanej wiskozy z fabrycznej wartości 4kgf do 10 kgf... cokolwiek to znaczy... - musze wypytać. Link to post Share on other sites
pitravenwolf 0 Posted April 18, 2019 Author Share Posted April 18, 2019 Czołem! Poszedłem w kierunku regeneracji wiskozy (dzięki Michał! super robota !) za pare stówek , zwiększyłem spiecie wiskozy dwukrotnie i samochód trzyma sie drogi jak przyklejony, coś niesamowitego! Polecam to rozwiązanie - dodam zę po regeneracji auto już przejechało 3 kkm Link to post Share on other sites
respect 153 Posted April 18, 2019 Share Posted April 18, 2019 Godzinę temu, pitravenwolf napisał: Poszedłem w kierunku regeneracji wiskozy (dzięki Michał! super robota !) za pare stówek , zwiększyłem spiecie wiskozy dwukrotnie i samochód trzyma sie drogi jak przyklejony, coś niesamowitego! Polecam to rozwiązanie - dodam zę po regeneracji auto już przejechało 3 kkm Daj info , gdzie robiłeś. Wesołych jaj na święta dla Was !! Link to post Share on other sites
Michał Bogusz 1 Posted April 23, 2019 Share Posted April 23, 2019 W dniu 18.04.2019 o 13:33, pitravenwolf napisał: Czołem! Poszedłem w kierunku regeneracji wiskozy (dzięki Michał! super robota !) za pare stówek , zwiększyłem spiecie wiskozy dwukrotnie i samochód trzyma sie drogi jak przyklejony, coś niesamowitego! Polecam to rozwiązanie - dodam zę po regeneracji auto już przejechało 3 kkm Bardzo dziękuje za polecenie! W dniu 18.04.2019 o 14:39, respect napisał: Daj info , gdzie robiłeś. Wesołych jaj na święta dla Was !! W razie potrzeby zapraszam: https://www.lsdfactory.pl/ Link to post Share on other sites
Bobek666 52 Posted April 24, 2019 Share Posted April 24, 2019 22 godziny temu, Michał Bogusz napisał: W razie potrzeby zapraszam: https://www.lsdfactory.pl/ Wtrącę się. Masz napisane że regenerujesz wiskozy po 1999r. Mam forka 98' z wiskozą chyba phase1, czy ona jest jakaś trudniejsza w regeneracji? Link to post Share on other sites
Michał Bogusz 1 Posted April 24, 2019 Share Posted April 24, 2019 2 godziny temu, Bobek666 napisał: Wtrącę się. Masz napisane że regenerujesz wiskozy po 1999r. Mam forka 98' z wiskozą chyba phase1, czy ona jest jakaś trudniejsza w regeneracji? Niestety ze względu na konstrukcje takiej wiskozy V1 (jest ona zaspawana a nie na seger) nie podlega ona całkowicie regeneracji, wszelkie próby jej regeneracji skutkowały by jedynie jej trwałym uszkodzeniem zatem nie polecam Link to post Share on other sites
Bobek666 52 Posted April 25, 2019 Share Posted April 25, 2019 Zatem jeszcze jedno pytanie. Co jak taka wiskoza padnie? Wymiana na nową OEM? Czy można np. przełożyć nowszą zregenerowaną wiskozę? Czy zespawana w sensie, że trzeba wymienić całą skrzynię? Moja póki nie ma objawów zużycia, ale wolę być świadomy na co w razie czego się nastawić. Link to post Share on other sites
ewemarkam 919 Posted April 25, 2019 Share Posted April 25, 2019 Pewnie chodzi o to że jest nierozbieralna. W przeciwieństwie tej po 99 roku. Link to post Share on other sites
Michał Bogusz 1 Posted May 4, 2019 Share Posted May 4, 2019 W dniu 25.04.2019 o 07:25, Bobek666 napisał: Zatem jeszcze jedno pytanie. Co jak taka wiskoza padnie? Wymiana na nową OEM? Czy można np. przełożyć nowszą zregenerowaną wiskozę? Czy zespawana w sensie, że trzeba wymienić całą skrzynię? Moja póki nie ma objawów zużycia, ale wolę być świadomy na co w razie czego się nastawić. Nie idzie kupić takiej nowej OEM, zostają używki lub zmiana skrzyni lub samego transfer case'u pod nowszy model wisko Link to post Share on other sites
ewemarkam 919 Posted May 4, 2019 Share Posted May 4, 2019 Czyli lepiej kupić używaną skrzynie. Bo w tym wypadku to bez różnicy bo nie chodzi nam o dyfer. Ciekawe ile takie wisko w ASO. Link to post Share on other sites
skwaro 3644 Posted May 4, 2019 Share Posted May 4, 2019 6 minut temu, ewemarkam napisał: Ciekawe ile takie wisko w ASO. 2300 Link to post Share on other sites
ewemarkam 919 Posted May 4, 2019 Share Posted May 4, 2019 Dobrze że siedzę Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now