Jump to content

Skrzynia CVT, a hamulec ręczny elektryczny


Recommended Posts

Witam,

 

mam pytanie bo nie znalazłem w instrukcji i w żadnej oficjalnej wypowiedzi - czy mając skrzynie w trybie D mogę bez uszczerbku dla skrzyni na światłach włączyć hamulec ręczny elektryczny ? Czy  muszę jednak trzymać go na nożnym ?

 

Dziękuję

Link to comment
Share on other sites

Oczywiście, że możesz w opisanej sytuacji uruchomić hamulec ręczny.
Swoją drogą szkoda, że w Subaru nie ma funkcji auto hold - wtedy hamulec zaciąga się sam po zatrzymaniu - bardzo wygodny patent w mieście.
Autohold działa jedynie przy włączonym tempomacie adaptacyjnym, gdy auto zatrzyma się, więc pole do manewru jakieś jest - dla przyszłych aktualizacji?

Wysłane z mojego Mi Note 2 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, yarthecat napisał:

dla przyszłych aktualizacji?

 

Nie sądzę. Podstawowe aktualizacje w subaru , to trudny temat a co dopiero takie innowacyjne.

Może zaimplementują w kolejnych modelach? Zazwyczaj takie udogodnienia w Subaru mają poślizg 1-2 generacji w stosunku do konkurencji.

Link to comment
Share on other sites

Po pierwsze niektórzy muszą jeszcze poczekać gdyż w Foresterach elektrycznego hamulca ręcznego nie ma :) Po drugie potwierdzam, że AUTOHOLD to świetna sprawa. Niestety nie wszystkie marki mając skrzynie automatyczną i hamulec elektryczny mają taki patent na pokładzie. Jeździłem Skodą Superb i AH działał bardzo dobrze, bardzo wygodnie się jechało, oczywiście nie miał to żadnego związku z tempomatem. 

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, spawalniczy napisał:

Oczywiście, że możesz w opisanej sytuacji uruchomić hamulec ręczny.

Swoją drogą szkoda, że w Subaru nie ma funkcji auto hold - wtedy hamulec zaciąga się sam po zatrzymaniu - bardzo wygodny patent w mieście.

 

Nie mam CVT, ale sądzę, że są pewne wspólne zasady obsługi "automatów" i wydaje mi się, że będąc na "D", można jedynie uzywać hamulca zasadniczego. Jesli zaciagniesz ręczny i zwolnisz zasadniczy, auto będzie chciało "pełzać". W instrukcji obsługi skrzyni TCT (Alfa Romeo), tak to jest opisane ...

Link to comment
Share on other sites

25 minut temu, piotruś napisał:

Nie mam CVT, ale sądzę, że są pewne wspólne zasady obsługi "automatów" i wydaje mi się, że będąc na "D", można jedynie uzywać hamulca zasadniczego. Jesli zaciagniesz ręczny i zwolnisz zasadniczy, auto będzie chciało "pełzać".

 

Będzie chciało pełzać i koła będą zablokowane hamulcem ręcznym - czyli taka sama sytuacja, jak koła są zablokowane hamulcem głównym. Ja w tym żadnej sprzeczności nie widzę ;)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

A nożny nie jest jakoś sprzęgnięty ze skrzynią, że jego naciśnięcie coś robi potrzebnego czego nie robi elektryczny ?
No właśnie - nigdzie nie mogę znaleźć info na ten temat...

Wysłane z mojego Mi Note 2 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

W dniu 16.02.2019 o 22:47, GREGG napisał:

Lepiej bez potrzeby nie wachlować automatem

Oczywiście, nie podlega dyskusji.

 

Jednakowoż, jeśli np. timer w sygnalizacji świetlnej pokazuje, że trzeba odczekać 1' 30" i nie stoimy na pole position, to może lepiej "zaparkować" niż męczyć napęd hamulcem?

Pytanie przewodnie wskazuje, że chodzi tu właśnie o dłuższe zatrzymywanie, a nie o kilku- / kilkunastosekundowe oczekiwanie na zielone.

Link to comment
Share on other sites

@subarutux Ale pierwotne pytanie dotyczy tego, czy trzymać auto na hamulcu głównym czy ręcznym, a nie tego, czy trzymać na hamulcu czy na P ;)

Może kiedyś szanowny Dział Techniczny zajrzy tu i potwierdzi, że można bez problemu na ręcznym i tym samym uspokoi zainteresowanych 

Link to comment
Share on other sites

Hamulec postojowy jak nazwa wskazuje jest przeznaczony do unieruchomienia zaparkowanego pojazdu, bez znaczenia czy dla skrzyni automatycznej czy manualnej, bez znaczenia czy mechaniczny czy elektryczny musi spełniać to samo zadanie. Przy skrzyni automatycznej sterowany elektrycznie hamulec postojowy może mieć dodatkowe funkcje, jak asystent ruszania pod górę, czy automatyczne zaciągniecie przy dłuższym postoju samochodu (przy układzie eyesight). Odpowiedź na pytanie czy dla skrzyni CVT można użyć przy postoju elektrycznego hamulca postojowego brzmi : tak można, jest taka możliwość i skrzyni to nie uszkodzi.   

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Probowalem kiedys przy bardzo wolnej jezdzie, toczeniu sie, wlaczyc hamulec reczny (postojowy) - nie dalo sie. Wyswietlila sie informacja o blednej operacji hamulcem recznym. Dopiero po calkowitym zatrzymani mozna wlaczyc parking.

Polecam jazde na adaptacyjnym tempomacie w miesice, a szczegolnie w korkach. Samochod sam sie zatrzyma i bedzie czekal az ruszy pojazd przed nim, wtedy tylko trzeba lekko gaz wcisna  i jedziemy dalej.

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Gregorius napisał:

Probowalem kiedys przy bardzo wolnej jezdzie, toczeniu sie, wlaczyc hamulec reczny (postojowy) - nie dalo sie. Wyswietlila sie informacja o blednej operacji hamulcem recznym. Dopiero po calkowitym zatrzymani mozna wlaczyc parking.

 

Dziwne - przecież to jest też hamulec awaryjny. Ja zaciągałem w czasie jazdy i działał. Bardzo gwałtownie zresztą.

 

2 minuty temu, Gregorius napisał:

Polecam jazde na adaptacyjnym tempomacie w miesice, a szczegolnie w korkach. Samochod sam sie zatrzyma i bedzie czekal az ruszy pojazd przed nim, wtedy tylko trzeba lekko gaz wcisna  i jedziemy dalej.

 

Jeśli korek przez dłuższy czas nie zmieni położenia, to adaptacyjny tempomat się wyłącza.

Link to comment
Share on other sites

32 minuty temu, spawalniczy napisał:

 

Dziwne - przecież to jest też hamulec awaryjny. Ja zaciągałem w czasie jazdy i działał. Bardzo gwałtownie zresztą.

 

 

Jeśli korek przez dłuższy czas nie zmieni położenia, to adaptacyjny tempomat się wyłącza.

Sprawdzilem. Reczny dziala, ma tylko chwile opoznienia i pokazuje sie komunikat. Pewno za krotko trzymalem poprzednio.

 

W korku tempomat mi sie nigdy nie wylaczyl. Wylaczal silnik, jesli byl rozgrzany i grzecznie czekal.

Tempomat mi sie wylacza tyko gdy "zglupieje" np. przejazd przez nieduze rondo, albo wjazd w ostry skret z przeszkodami zaraz za krawedzia jezdni.

 

 

 

Edited by Gregorius
Link to comment
Share on other sites

Po długim postoju ,korek itp masz komunikat o wyłączeniu tempomatu i zaciąga ręczny.Sprawdzone w korku.
 
Dokładnie tak to działa, potem muśnięcie gazu i tempomat włącza się automatycznie i pilnuje odległości w korku. Natomiast na rondach, przewężeniach dzikich etc darował bym sobie automat. Raz przed wjazdem na ślimak nie zredukowałem prędkości w ustawieniach i mocno się zdziwiłem jak poprzedzający mnie pojazd zjechał na prawy pas - w przyspieszeniu na zakręcie xv sprawuje się dobrze...

Wysłane z mojego Mi Note 2 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...