wild_pig Opublikowano 15 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2019 Witam, mam pytanie bo nie znalazłem w instrukcji i w żadnej oficjalnej wypowiedzi - czy mając skrzynie w trybie D mogę bez uszczerbku dla skrzyni na światłach włączyć hamulec ręczny elektryczny ? Czy muszę jednak trzymać go na nożnym ? Dziękuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 15 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2019 Oczywiście, że możesz w opisanej sytuacji uruchomić hamulec ręczny. Swoją drogą szkoda, że w Subaru nie ma funkcji auto hold - wtedy hamulec zaciąga się sam po zatrzymaniu - bardzo wygodny patent w mieście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yarthecat Opublikowano 15 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2019 Oczywiście, że możesz w opisanej sytuacji uruchomić hamulec ręczny. Swoją drogą szkoda, że w Subaru nie ma funkcji auto hold - wtedy hamulec zaciąga się sam po zatrzymaniu - bardzo wygodny patent w mieście. Autohold działa jedynie przy włączonym tempomacie adaptacyjnym, gdy auto zatrzyma się, więc pole do manewru jakieś jest - dla przyszłych aktualizacji?Wysłane z mojego Mi Note 2 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 15 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2019 7 minut temu, yarthecat napisał: dla przyszłych aktualizacji? Nie sądzę. Podstawowe aktualizacje w subaru , to trudny temat a co dopiero takie innowacyjne. Może zaimplementują w kolejnych modelach? Zazwyczaj takie udogodnienia w Subaru mają poślizg 1-2 generacji w stosunku do konkurencji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siemek Opublikowano 15 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2019 Po pierwsze niektórzy muszą jeszcze poczekać gdyż w Foresterach elektrycznego hamulca ręcznego nie ma Po drugie potwierdzam, że AUTOHOLD to świetna sprawa. Niestety nie wszystkie marki mając skrzynie automatyczną i hamulec elektryczny mają taki patent na pokładzie. Jeździłem Skodą Superb i AH działał bardzo dobrze, bardzo wygodnie się jechało, oczywiście nie miał to żadnego związku z tempomatem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś Opublikowano 15 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2019 4 godziny temu, spawalniczy napisał: Oczywiście, że możesz w opisanej sytuacji uruchomić hamulec ręczny. Swoją drogą szkoda, że w Subaru nie ma funkcji auto hold - wtedy hamulec zaciąga się sam po zatrzymaniu - bardzo wygodny patent w mieście. Nie mam CVT, ale sądzę, że są pewne wspólne zasady obsługi "automatów" i wydaje mi się, że będąc na "D", można jedynie uzywać hamulca zasadniczego. Jesli zaciagniesz ręczny i zwolnisz zasadniczy, auto będzie chciało "pełzać". W instrukcji obsługi skrzyni TCT (Alfa Romeo), tak to jest opisane ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wild_pig Opublikowano 15 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2019 Dlatego pytanie zadałem tutaj, bo jest właśnie wiele opinii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 15 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2019 25 minut temu, piotruś napisał: Nie mam CVT, ale sądzę, że są pewne wspólne zasady obsługi "automatów" i wydaje mi się, że będąc na "D", można jedynie uzywać hamulca zasadniczego. Jesli zaciagniesz ręczny i zwolnisz zasadniczy, auto będzie chciało "pełzać". Będzie chciało pełzać i koła będą zablokowane hamulcem ręcznym - czyli taka sama sytuacja, jak koła są zablokowane hamulcem głównym. Ja w tym żadnej sprzeczności nie widzę 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarutux Opublikowano 16 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2019 A nie prościej po prostu włączyć P? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 16 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2019 Lepiej bez potrzeby nie wachlować automatem 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wild_pig Opublikowano 17 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2019 A nożny nie jest jakoś sprzęgnięty ze skrzynią, że jego naciśnięcie coś robi potrzebnego czego nie robi elektryczny ? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yarthecat Opublikowano 17 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2019 A nożny nie jest jakoś sprzęgnięty ze skrzynią, że jego naciśnięcie coś robi potrzebnego czego nie robi elektryczny ? No właśnie - nigdzie nie mogę znaleźć info na ten temat...Wysłane z mojego Mi Note 2 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarutux Opublikowano 18 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2019 W dniu 16.02.2019 o 22:47, GREGG napisał: Lepiej bez potrzeby nie wachlować automatem Oczywiście, nie podlega dyskusji. Jednakowoż, jeśli np. timer w sygnalizacji świetlnej pokazuje, że trzeba odczekać 1' 30" i nie stoimy na pole position, to może lepiej "zaparkować" niż męczyć napęd hamulcem? Pytanie przewodnie wskazuje, że chodzi tu właśnie o dłuższe zatrzymywanie, a nie o kilku- / kilkunastosekundowe oczekiwanie na zielone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 18 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2019 @subarutux Ale pierwotne pytanie dotyczy tego, czy trzymać auto na hamulcu głównym czy ręcznym, a nie tego, czy trzymać na hamulcu czy na P Może kiedyś szanowny Dział Techniczny zajrzy tu i potwierdzi, że można bez problemu na ręcznym i tym samym uspokoi zainteresowanych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wild_pig Opublikowano 18 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2019 Jako autor wątku potwierdzam - chodzi konkretnie o elektryczny. Inne opcje odpoczynku dla nogi: P lub silnik off są oczywiste :-) @DZIAŁ TECHNICZNY jest szansa na oficjalne stanowisko czy to raczej problem typu nierozwiązywalnego ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartoszN Opublikowano 19 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2019 Auto Hold jest np. w Levorgu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIAŁ TECHNICZNY Opublikowano 19 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2019 Hamulec postojowy jak nazwa wskazuje jest przeznaczony do unieruchomienia zaparkowanego pojazdu, bez znaczenia czy dla skrzyni automatycznej czy manualnej, bez znaczenia czy mechaniczny czy elektryczny musi spełniać to samo zadanie. Przy skrzyni automatycznej sterowany elektrycznie hamulec postojowy może mieć dodatkowe funkcje, jak asystent ruszania pod górę, czy automatyczne zaciągniecie przy dłuższym postoju samochodu (przy układzie eyesight). Odpowiedź na pytanie czy dla skrzyni CVT można użyć przy postoju elektrycznego hamulca postojowego brzmi : tak można, jest taka możliwość i skrzyni to nie uszkodzi. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregorius Opublikowano 20 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2019 Probowalem kiedys przy bardzo wolnej jezdzie, toczeniu sie, wlaczyc hamulec reczny (postojowy) - nie dalo sie. Wyswietlila sie informacja o blednej operacji hamulcem recznym. Dopiero po calkowitym zatrzymani mozna wlaczyc parking. Polecam jazde na adaptacyjnym tempomacie w miesice, a szczegolnie w korkach. Samochod sam sie zatrzyma i bedzie czekal az ruszy pojazd przed nim, wtedy tylko trzeba lekko gaz wcisna i jedziemy dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 20 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2019 1 minutę temu, Gregorius napisał: Probowalem kiedys przy bardzo wolnej jezdzie, toczeniu sie, wlaczyc hamulec reczny (postojowy) - nie dalo sie. Wyswietlila sie informacja o blednej operacji hamulcem recznym. Dopiero po calkowitym zatrzymani mozna wlaczyc parking. Dziwne - przecież to jest też hamulec awaryjny. Ja zaciągałem w czasie jazdy i działał. Bardzo gwałtownie zresztą. 2 minuty temu, Gregorius napisał: Polecam jazde na adaptacyjnym tempomacie w miesice, a szczegolnie w korkach. Samochod sam sie zatrzyma i bedzie czekal az ruszy pojazd przed nim, wtedy tylko trzeba lekko gaz wcisna i jedziemy dalej. Jeśli korek przez dłuższy czas nie zmieni położenia, to adaptacyjny tempomat się wyłącza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregorius Opublikowano 20 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2019 (edytowane) 32 minuty temu, spawalniczy napisał: Dziwne - przecież to jest też hamulec awaryjny. Ja zaciągałem w czasie jazdy i działał. Bardzo gwałtownie zresztą. Jeśli korek przez dłuższy czas nie zmieni położenia, to adaptacyjny tempomat się wyłącza. Sprawdzilem. Reczny dziala, ma tylko chwile opoznienia i pokazuje sie komunikat. Pewno za krotko trzymalem poprzednio. W korku tempomat mi sie nigdy nie wylaczyl. Wylaczal silnik, jesli byl rozgrzany i grzecznie czekal. Tempomat mi sie wylacza tyko gdy "zglupieje" np. przejazd przez nieduze rondo, albo wjazd w ostry skret z przeszkodami zaraz za krawedzia jezdni. Edytowane 20 Lutego 2019 przez Gregorius Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elpi Opublikowano 20 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2019 (edytowane) Po długim postoju ,korek itp masz komunikat o wyłączeniu tempomatu i zaciąga ręczny.Sprawdzone w korku. Edytowane 20 Lutego 2019 przez Elpi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yarthecat Opublikowano 20 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2019 Po długim postoju ,korek itp masz komunikat o wyłączeniu tempomatu i zaciąga ręczny.Sprawdzone w korku. Dokładnie tak to działa, potem muśnięcie gazu i tempomat włącza się automatycznie i pilnuje odległości w korku. Natomiast na rondach, przewężeniach dzikich etc darował bym sobie automat. Raz przed wjazdem na ślimak nie zredukowałem prędkości w ustawieniach i mocno się zdziwiłem jak poprzedzający mnie pojazd zjechał na prawy pas - w przyspieszeniu na zakręcie xv sprawuje się dobrze...Wysłane z mojego Mi Note 2 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blejzu Opublikowano 20 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2019 W moim OBK mozna tez ruszyc przyciskiem RES na kierownicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się