Skocz do zawartości

Skrzynia CVT, a hamulec ręczny elektryczny


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

mam pytanie bo nie znalazłem w instrukcji i w żadnej oficjalnej wypowiedzi - czy mając skrzynie w trybie D mogę bez uszczerbku dla skrzyni na światłach włączyć hamulec ręczny elektryczny ? Czy  muszę jednak trzymać go na nożnym ?

 

Dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że możesz w opisanej sytuacji uruchomić hamulec ręczny.
Swoją drogą szkoda, że w Subaru nie ma funkcji auto hold - wtedy hamulec zaciąga się sam po zatrzymaniu - bardzo wygodny patent w mieście.
Autohold działa jedynie przy włączonym tempomacie adaptacyjnym, gdy auto zatrzyma się, więc pole do manewru jakieś jest - dla przyszłych aktualizacji?

Wysłane z mojego Mi Note 2 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, yarthecat napisał:

dla przyszłych aktualizacji?

 

Nie sądzę. Podstawowe aktualizacje w subaru , to trudny temat a co dopiero takie innowacyjne.

Może zaimplementują w kolejnych modelach? Zazwyczaj takie udogodnienia w Subaru mają poślizg 1-2 generacji w stosunku do konkurencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze niektórzy muszą jeszcze poczekać gdyż w Foresterach elektrycznego hamulca ręcznego nie ma :) Po drugie potwierdzam, że AUTOHOLD to świetna sprawa. Niestety nie wszystkie marki mając skrzynie automatyczną i hamulec elektryczny mają taki patent na pokładzie. Jeździłem Skodą Superb i AH działał bardzo dobrze, bardzo wygodnie się jechało, oczywiście nie miał to żadnego związku z tempomatem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, spawalniczy napisał:

Oczywiście, że możesz w opisanej sytuacji uruchomić hamulec ręczny.

Swoją drogą szkoda, że w Subaru nie ma funkcji auto hold - wtedy hamulec zaciąga się sam po zatrzymaniu - bardzo wygodny patent w mieście.

 

Nie mam CVT, ale sądzę, że są pewne wspólne zasady obsługi "automatów" i wydaje mi się, że będąc na "D", można jedynie uzywać hamulca zasadniczego. Jesli zaciagniesz ręczny i zwolnisz zasadniczy, auto będzie chciało "pełzać". W instrukcji obsługi skrzyni TCT (Alfa Romeo), tak to jest opisane ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, piotruś napisał:

Nie mam CVT, ale sądzę, że są pewne wspólne zasady obsługi "automatów" i wydaje mi się, że będąc na "D", można jedynie uzywać hamulca zasadniczego. Jesli zaciagniesz ręczny i zwolnisz zasadniczy, auto będzie chciało "pełzać".

 

Będzie chciało pełzać i koła będą zablokowane hamulcem ręcznym - czyli taka sama sytuacja, jak koła są zablokowane hamulcem głównym. Ja w tym żadnej sprzeczności nie widzę ;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.02.2019 o 22:47, GREGG napisał:

Lepiej bez potrzeby nie wachlować automatem

Oczywiście, nie podlega dyskusji.

 

Jednakowoż, jeśli np. timer w sygnalizacji świetlnej pokazuje, że trzeba odczekać 1' 30" i nie stoimy na pole position, to może lepiej "zaparkować" niż męczyć napęd hamulcem?

Pytanie przewodnie wskazuje, że chodzi tu właśnie o dłuższe zatrzymywanie, a nie o kilku- / kilkunastosekundowe oczekiwanie na zielone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@subarutux Ale pierwotne pytanie dotyczy tego, czy trzymać auto na hamulcu głównym czy ręcznym, a nie tego, czy trzymać na hamulcu czy na P ;)

Może kiedyś szanowny Dział Techniczny zajrzy tu i potwierdzi, że można bez problemu na ręcznym i tym samym uspokoi zainteresowanych 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulec postojowy jak nazwa wskazuje jest przeznaczony do unieruchomienia zaparkowanego pojazdu, bez znaczenia czy dla skrzyni automatycznej czy manualnej, bez znaczenia czy mechaniczny czy elektryczny musi spełniać to samo zadanie. Przy skrzyni automatycznej sterowany elektrycznie hamulec postojowy może mieć dodatkowe funkcje, jak asystent ruszania pod górę, czy automatyczne zaciągniecie przy dłuższym postoju samochodu (przy układzie eyesight). Odpowiedź na pytanie czy dla skrzyni CVT można użyć przy postoju elektrycznego hamulca postojowego brzmi : tak można, jest taka możliwość i skrzyni to nie uszkodzi.   

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Probowalem kiedys przy bardzo wolnej jezdzie, toczeniu sie, wlaczyc hamulec reczny (postojowy) - nie dalo sie. Wyswietlila sie informacja o blednej operacji hamulcem recznym. Dopiero po calkowitym zatrzymani mozna wlaczyc parking.

Polecam jazde na adaptacyjnym tempomacie w miesice, a szczegolnie w korkach. Samochod sam sie zatrzyma i bedzie czekal az ruszy pojazd przed nim, wtedy tylko trzeba lekko gaz wcisna  i jedziemy dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Gregorius napisał:

Probowalem kiedys przy bardzo wolnej jezdzie, toczeniu sie, wlaczyc hamulec reczny (postojowy) - nie dalo sie. Wyswietlila sie informacja o blednej operacji hamulcem recznym. Dopiero po calkowitym zatrzymani mozna wlaczyc parking.

 

Dziwne - przecież to jest też hamulec awaryjny. Ja zaciągałem w czasie jazdy i działał. Bardzo gwałtownie zresztą.

 

2 minuty temu, Gregorius napisał:

Polecam jazde na adaptacyjnym tempomacie w miesice, a szczegolnie w korkach. Samochod sam sie zatrzyma i bedzie czekal az ruszy pojazd przed nim, wtedy tylko trzeba lekko gaz wcisna  i jedziemy dalej.

 

Jeśli korek przez dłuższy czas nie zmieni położenia, to adaptacyjny tempomat się wyłącza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, spawalniczy napisał:

 

Dziwne - przecież to jest też hamulec awaryjny. Ja zaciągałem w czasie jazdy i działał. Bardzo gwałtownie zresztą.

 

 

Jeśli korek przez dłuższy czas nie zmieni położenia, to adaptacyjny tempomat się wyłącza.

Sprawdzilem. Reczny dziala, ma tylko chwile opoznienia i pokazuje sie komunikat. Pewno za krotko trzymalem poprzednio.

 

W korku tempomat mi sie nigdy nie wylaczyl. Wylaczal silnik, jesli byl rozgrzany i grzecznie czekal.

Tempomat mi sie wylacza tyko gdy "zglupieje" np. przejazd przez nieduze rondo, albo wjazd w ostry skret z przeszkodami zaraz za krawedzia jezdni.

 

 

 

Edytowane przez Gregorius
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po długim postoju ,korek itp masz komunikat o wyłączeniu tempomatu i zaciąga ręczny.Sprawdzone w korku.
 
Dokładnie tak to działa, potem muśnięcie gazu i tempomat włącza się automatycznie i pilnuje odległości w korku. Natomiast na rondach, przewężeniach dzikich etc darował bym sobie automat. Raz przed wjazdem na ślimak nie zredukowałem prędkości w ustawieniach i mocno się zdziwiłem jak poprzedzający mnie pojazd zjechał na prawy pas - w przyspieszeniu na zakręcie xv sprawuje się dobrze...

Wysłane z mojego Mi Note 2 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...