ech Posted February 14, 2019 Share Posted February 14, 2019 Witam Was. Zacznę od razu od opisu: Impreza GT, 1999, 160kW, 315 tysięcy przebiegu z czego o ile się nie mylę, 80 na gazolu. Luzy zaworowe: Lewa głowica licząc od rozrządu Ssanie Wydech 0.20 mm 0.04 mm - nie wchodzi 0.20 mm 0.15 mm 0.20 mm 0.04 mm - nie wchodzi 0.20 mm 0.13 mm Prawa głowica Ssanie Wydech 0.17 mm 0.10 mm 0.21 mm 0.15 mm 0.21 mm 0.10 mm 0.23 mm 0.15 mm I teraz tak, głównie pytanie brzmi czy zrobić odpowiedni luz or przy tych informacjach brać się za silnik? Autko robię dla i pod siebie (no i trochę pod dziewczynę ech). Jeżeli za parę miesięcy miałbym brać sie za remont, to wolę zacząć już i nie czekać, bo po zrobieniu luzów prawdopodobnie wypadanie zapłonu ustanie. Miał ktoś podobnie, bądź wie czy też radzi co jest dobrą opcją? Ile wychodzi za remont głowic, a ile silnika? Bo zakładam, że przy tym przebiegu nie jest w świetnej kondycji, ale to wciąż założenie. Montaż i demontaż zrobię sam, więc chodzi o pracę fachowców jak planowanie/szlifowanie głowic i inne czynności których nazwy na ten moment nie znam. Proszę o jakieś rady. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirasek Posted February 14, 2019 Share Posted February 14, 2019 Zrób luzy, po czym zmierz kompresję. Dalej sprawdź ciśnienie oleju, zobacz ile oliwy pije. Jak masz wszystko w normie to jeździj. Zupełnie profilaktyczny remont rozumiem w celach hobbystycznych lub jako rewizje użytkowanego w motor sporcie. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ech Posted February 15, 2019 Author Share Posted February 15, 2019 Na tym co jest teraz jest po 9 barów na każdym, więc tragedii nie ma. Po ustawieniu luzów pod względem jazdy powinno być w porządku, a na olej będę patrzył. Po regulacji wymiana oleju na Motul 8100 10w60. Był lany valvoline o tej samej specyfikacji. Poszukam płytek, gdyby ktoś poza aso miał dostęp, proszę o kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now