Jump to content

Co robić dalej?


ech
 Share

Recommended Posts

Witam Was.

Zacznę od razu od opisu:

Impreza GT, 1999, 160kW, 315 tysięcy przebiegu z czego o ile się nie mylę, 80 na gazolu.

Luzy zaworowe: 

Lewa głowica licząc od rozrządu

Ssanie                     Wydech

0.20 mm                 0.04 mm - nie wchodzi

0.20 mm                 0.15 mm

0.20 mm                 0.04 mm - nie wchodzi

0.20 mm                 0.13 mm

 

Prawa głowica

Ssanie                     Wydech

0.17 mm                 0.10 mm 

0.21 mm                 0.15 mm

0.21 mm                 0.10 mm

0.23 mm                 0.15 mm

 

I teraz tak, głównie pytanie brzmi czy zrobić odpowiedni luz or przy tych informacjach brać się za silnik? 

Autko robię dla i pod siebie (no i trochę pod dziewczynę ech). 

Jeżeli za parę miesięcy miałbym brać sie za remont, to wolę zacząć już i nie czekać, bo po zrobieniu luzów prawdopodobnie wypadanie zapłonu ustanie. 

Miał ktoś podobnie, bądź wie czy też radzi co jest dobrą opcją? Ile wychodzi za remont głowic, a ile silnika? Bo zakładam, że przy tym przebiegu nie jest w świetnej kondycji, ale to wciąż założenie.

Montaż i demontaż zrobię sam, więc chodzi o pracę fachowców jak planowanie/szlifowanie głowic i inne czynności których nazwy na ten moment nie znam. 

Proszę o jakieś rady.

Link to comment
Share on other sites

Zrób luzy, po czym zmierz kompresję. Dalej sprawdź ciśnienie oleju, zobacz ile oliwy pije. Jak masz wszystko w normie to jeździj.

Zupełnie profilaktyczny remont rozumiem w celach hobbystycznych lub jako rewizje użytkowanego w motor sporcie.

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Na tym co jest teraz jest po 9 barów na każdym, więc tragedii nie ma. Po ustawieniu luzów pod względem jazdy powinno być w porządku, a na olej będę patrzył. Po regulacji wymiana oleju na Motul 8100 10w60. Był lany valvoline o tej samej specyfikacji. 

Poszukam płytek, gdyby ktoś poza aso miał dostęp, proszę o kontakt. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...