JKmotors Opublikowano 14 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2019 (edytowane) Zawsze używam wyszukiwarki, ale nie moge nigdzie znaleźć tych informacji. A jeżeli coś na forum dzwoni to są to raczej dzwony Hemingway'a a nie Św. Mikołaja Krótki wstęp, Forester 3 miał lifting. Podzielny więc umownie w tym wątku Forki 3 na "przed" i "po" liftingu. Z tego co wiem po są Forki 2012 - 2013. Ale zdarzają się też 2012 przed. Ostatnio widziałem nawet 2013 przed i właściciel się zapierał przez telefon, że ma w dowodzie rok produkcji 2013, a lusterka, zegary, etc wszystko było przed. Dodatkowo (z tego co mi wiadomo) wszystkie wersje po mają silnik FB20 (łańcuch rozrządu, lepsza emisja), natomiast z tego co wiem wersje przed EJ204 (standard) albo EJ20F (wzmocnione gniazda zaworowe). Ale silnik FB jest przez Subaru produkowany bodajże od 2010 roku. A Forek po dopiero od 2012... Dodatkowo są też Forki turbo. Moje wątpliwości: 1) Silnik FB20: Czy tylko Forki po mają silnik FB20, czy np Forki przed, też ale tylko od któregoś roku? To znaczy, czy można kupić Forka przed z silnikiem FB20? Czy zmiana silnika poszła w parze z liftingiem? 2) Czy dobrze rozumiem, że lifting był tylko na rok (2013) i od razu wyszedł Forek 4? 2) Silnik FB25: Od którego roku w amerykańskich Forkach kładziono silnik FB25? W Polskich ogłoszeniach nie widziałem nigdy amerykańskiego Forka po.Czy w Ameryce też był lifting? 3) Silnik turbo: Czy zmiana EJ -> FB dotyczy też silników turbo? Czy od któregoś roku są też na łańcuchu? Od którego? 4) UPG: Czy silniki turbo w 3 generacji nadal cierpią na UPG? Ewentualnie w którym roku przestały cierpieć? 5) UPG: Jeżeli silnik turbo też od któregoś roku też jest na łańcuchu, to czy dotyczy go też UPG po tej zmianie? Czy ma jakieś inne wady? Podsumowując: Chciałbym wiedzieć dokładnie jakie silniki w jakim roku były w Forku 3 i czy zmiana silników miała związek z liftingiem, czy była obok niego. PS. Dla pokoleń: na zdjęciach silnik FB można rozpoznać chociażby po filtrze oleju "zaraz pod maską" a nie "zaraz pod silnikiem" -> filtr można wymienić na stojąco po otwarciu maski ;). Coś, ktoś? :) Edytowane 14 Lutego 2019 przez JKmotors Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz123 Opublikowano 17 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2019 Zakupiłem swojego forka w salonie w lipcu 2011 roku po liftingu z silnikiem fb 20 ( wtrysk wielopunktowy ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JKmotors Opublikowano 17 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2019 Dziękuję Ci za odpowiedź :). To oznacza, że data wejścia liftingu była conajmniej nie sztywna, bo widzę bardzo dużo roczników z produkcji 2012 przed liftingiem. Ciekawy ten lifting w takim razie - trochę zagadka... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 17 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2019 Kolega ma Forka przed lift a silnik FB. Auto z rynku DE. Rocznika nie znam ale zapytam jak potrzeba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JKmotors Opublikowano 17 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2019 (edytowane) Byłbym bardzo wdzięczny! Dziękuję za pomoc. Zaczyna się klarować - wstępny morał: nie ma zasady, kompletny chaos Edytowane 17 Lutego 2019 przez JKmotors Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 17 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2019 Każda marka ma z rocznikami modelowymi zamieszanie. Peugeot długo produkował 206 a na rynku już była 207. Kolega w maju odbiera jakąś skode (niby suv albo nie suv) ale rocznik modelowy 2020. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kane66 Opublikowano 23 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2019 W dniu 14.02.2019 o 17:31, JKmotors napisał: 2) Silnik FB25: Od którego roku w amerykańskich Forkach kładziono silnik FB25? W Polskich ogłoszeniach nie widziałem nigdy amerykańskiego Forka po.Czy w Ameryce też był lifting? Heja 2011 Forester SH, US spec, mam FB25 Jakieś inne elementy liftu - nie wiem co jeszcze zmieniali więc trudno mi powiedzieć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JKmotors Opublikowano 23 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2019 4 godziny temu, Kane66 napisał: Heja 2011 Forester SH, US spec, mam FB25 Jakieś inne elementy liftu - nie wiem co jeszcze zmieniali więc trudno mi powiedzieć Dziękuję za odpowiedź! Nie wiem jak było w Stanach - w Europie lifting obejmował (według mojej wiedzy na chwilę obecną): Czerwone zegary (jeden obok drugiego), wskaźnik paliwa elektroniczny, czasami temperatura wody i ekonomizer jako dodatkowe zegary Kierunkowskazy w lusterkach bocznych Klimatronik (inne sterowanie nadmuchami) z ekranikiem i dwoma pokrętłami temperatury Technicznie: inne zawieszenie tylne (z tego co słyszałem mniej awaryjne) Jakieś detale wizualne (listewka, pierdółka) FB25 to świetny silnik, gratulacje! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
striker994 Opublikowano 26 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2019 Jeżdżę końcówką 2011 - jest już po lifcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JKmotors Opublikowano 3 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2019 Wow, dzięki za informacje. Ja na Allegro właśnie widziałem 2.5 z nowym silnikiem i starym wnętrzem z 2011 roku. Czyli silnik nie koniecznie szedl w parze z liftingiem wizualnym z tego co rozumiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rademenez Opublikowano 4 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2019 mam pytanko odnośnie forka sh z 2008. Czy ma on z tyłu sls-y? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciuo Opublikowano 13 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2021 Odkopię trochę temat. Jak jest ze zmianami w zawieszeniu w Foresterze SH polift. Jakie konkretnie wprowadzono zmiany? Czy polift prowadzi się lepiej niż przedlift i jest sztywniejszy? Jeździłem trochę przedliftem i było strasznie miękko-praktycznie przed każdym progiem zwalnianie na maksa bo strasznie kołysał. Dodatkowo silnik FB20. Warto się w to pchać? Informacji na forum raczej mało /nadaje się to do LPG, i czy jedzie chociaż minimalnie lepiej niż EJ20?/. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dominikd Opublikowano 14 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2021 rozwiazaniem na bujanie tylu wydaje sie byc np zestaw peddersa amory i sprezyny, a do tego stabilizator z sti Sent from my iPhone using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BiP Opublikowano 14 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2021 fbXX gazuje się i jeździ bezproblemowo. U mnie dopiero 20tkm, ale decydując się na niego namierzyłem sztuki co miały koło 200 tkm bezawaryjnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajax Opublikowano 14 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2021 W dniu 13.01.2021 o 11:06, maciuo napisał: Odkopię trochę temat. Jak jest ze zmianami w zawieszeniu w Foresterze SH polift. Jakie konkretnie wprowadzono zmiany? Czy polift prowadzi się lepiej niż przedlift i jest sztywniejszy? Jeździłem trochę przedliftem i było strasznie miękko-praktycznie przed każdym progiem zwalnianie na maksa bo strasznie kołysał. Dodatkowo silnik FB20. Warto się w to pchać? Informacji na forum raczej mało /nadaje się to do LPG, i czy jedzie chociaż minimalnie lepiej niż EJ20?/. Polift prowadzi się zdecydowanie lepiej - nie ma tego pływania samochodu. FB20 lubi czasem wypić więcej oleju niż ustawa przewiduje. Nie ma w nim wersji z utwardzanymi gniazdami. Z drugiej strony oszczędza się na wymianie rozrządu 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BiP Opublikowano 15 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2021 Pierwszy kontakt mój z SH przedliftem to wrażenie podpierania się w zakrętach lusterkami. SJ też nie jest tak zjawiskowy, jak Sf, SG, czy obki z tamtych lat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się