Skocz do zawartości

Forester 3 - lifting, daty wejścia nowych silników FB i inne wątpliwości


JKmotors

Rekomendowane odpowiedzi

Zawsze używam wyszukiwarki, ale nie moge nigdzie znaleźć tych informacji.

A jeżeli coś na forum dzwoni to są to raczej dzwony Hemingway'a a nie Św. Mikołaja ;)

 

Krótki wstęp, Forester 3 miał lifting. Podzielny więc umownie w tym wątku Forki 3 na "przed" i "po" liftingu.

 

Z tego co wiem po są Forki 2012 - 2013. Ale zdarzają się też 2012 przed. Ostatnio widziałem nawet 2013 przed i właściciel się zapierał przez telefon, że ma w dowodzie rok produkcji 2013, a lusterka, zegary, etc wszystko było przed.

Dodatkowo (z tego co mi wiadomo) wszystkie wersje po mają silnik FB20 (łańcuch rozrządu, lepsza emisja), natomiast z tego co wiem wersje przed EJ204 (standard) albo EJ20F (wzmocnione gniazda zaworowe).

Ale silnik FB jest przez Subaru produkowany bodajże od 2010 roku. A Forek po dopiero od 2012...

Dodatkowo są też Forki turbo.

 

Moje wątpliwości:

1) Silnik FB20: Czy tylko Forki po mają silnik FB20, czy np Forki przed, też ale tylko od któregoś roku? To znaczy, czy można kupić Forka przed z silnikiem FB20? Czy zmiana silnika poszła w parze z liftingiem?

2) Czy dobrze rozumiem, że lifting był tylko na rok (2013) i od razu wyszedł Forek 4?

2) Silnik FB25: Od którego roku w amerykańskich Forkach kładziono silnik FB25? W Polskich ogłoszeniach nie widziałem nigdy amerykańskiego Forka po.Czy w Ameryce też był lifting?

3) Silnik turbo: Czy zmiana EJ -> FB dotyczy też silników turbo? Czy od któregoś roku są też na łańcuchu? Od którego?

4) UPG: Czy silniki turbo w 3 generacji nadal cierpią na UPG? Ewentualnie w którym roku przestały cierpieć?

5) UPG: Jeżeli silnik turbo też od któregoś roku też jest na łańcuchu, to czy dotyczy go też UPG po tej zmianie? Czy ma jakieś inne wady?

 

Podsumowując: Chciałbym wiedzieć dokładnie jakie silniki w jakim roku były w Forku 3 i czy zmiana silników miała związek z liftingiem, czy była obok niego.

 

PS. Dla pokoleń: na zdjęciach silnik FB można rozpoznać chociażby po filtrze oleju "zaraz pod maską" a nie "zaraz pod silnikiem" -> filtr można wymienić na stojąco po otwarciu maski ;).

 

Coś, ktoś? :)

Edytowane przez JKmotors
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.02.2019 o 17:31, JKmotors napisał:

 

2) Silnik FB25: Od którego roku w amerykańskich Forkach kładziono silnik FB25? W Polskich ogłoszeniach nie widziałem nigdy amerykańskiego Forka po.Czy w Ameryce też był lifting?

 

 

Heja

 

2011 Forester SH, US spec, mam FB25

 

Jakieś inne elementy liftu - nie wiem co jeszcze zmieniali więc trudno mi powiedzieć 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Kane66 napisał:

 

Heja

 

2011 Forester SH, US spec, mam FB25

 

Jakieś inne elementy liftu - nie wiem co jeszcze zmieniali więc trudno mi powiedzieć  

 

Dziękuję za odpowiedź! Nie wiem jak było w Stanach - w Europie lifting obejmował (według mojej wiedzy na chwilę obecną):

  • Czerwone zegary (jeden obok drugiego), wskaźnik paliwa elektroniczny, czasami temperatura wody i ekonomizer jako dodatkowe zegary
  • Kierunkowskazy w lusterkach bocznych
  • Klimatronik (inne sterowanie nadmuchami) z ekranikiem i dwoma pokrętłami temperatury
  • Technicznie: inne zawieszenie tylne (z tego co słyszałem mniej awaryjne)
  • Jakieś detale wizualne (listewka, pierdółka)

FB25 to świetny silnik, gratulacje! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odkopię trochę temat. Jak jest ze zmianami w zawieszeniu w Foresterze SH polift. Jakie konkretnie wprowadzono zmiany? Czy polift prowadzi się lepiej niż przedlift i jest sztywniejszy? Jeździłem trochę przedliftem i było strasznie miękko-praktycznie przed każdym progiem zwalnianie na maksa bo strasznie kołysał. Dodatkowo silnik FB20. Warto się w to pchać? Informacji na forum raczej mało /nadaje się to do LPG, i czy jedzie chociaż minimalnie lepiej niż EJ20?/.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.01.2021 o 11:06, maciuo napisał:

Odkopię trochę temat. Jak jest ze zmianami w zawieszeniu w Foresterze SH polift. Jakie konkretnie wprowadzono zmiany? Czy polift prowadzi się lepiej niż przedlift i jest sztywniejszy? Jeździłem trochę przedliftem i było strasznie miękko-praktycznie przed każdym progiem zwalnianie na maksa bo strasznie kołysał. Dodatkowo silnik FB20. Warto się w to pchać? Informacji na forum raczej mało /nadaje się to do LPG, i czy jedzie chociaż minimalnie lepiej niż EJ20?/.


Polift prowadzi się zdecydowanie lepiej - nie ma tego pływania samochodu. 

FB20 lubi czasem wypić więcej oleju niż ustawa przewiduje. Nie ma w nim wersji z utwardzanymi gniazdami. Z drugiej strony oszczędza się na wymianie rozrządu :) 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...