Jump to content
Adrian1973

Regulacja zaworów Forester 2 158KM

Recommended Posts

Witam. Nowy jestem i pewnie naiwne będą moje pytania. Kupiłem Forestera 2, 158KM z 2006 roku. Stan auta jest świetny, gdyż od przyjaciela nabyłem go. Auto ma roczną (jeszcze 4 lata na gwarancji instalację lpg) i z tego co wiem to trzeba sprawdzać lub ustawiać luzy zaworowe. Podeślijcie mi proszę jakiegoś specjalistę w okolicach Poznania, gdyż dzwoniłem do Kocar Poznań to walnęli mi przez telefon cenę 4300pln robocizna + 120pln każda szklanka + 250pln uszczelka. Rozumiem, że się cenią ale są pewne granice ;) Może ułatwi sprawę jak podam nr vin to będzie wiadomo co to za silnik: JF1SG5LW46G077901. Bądźcie proszę wyrozumiali i pomocni. Nie odpowiadajcie mi też językiem specjalistów bo nie skumam ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Adrian1973 witaj na forum.subaru.pl :)

 

polecam zapoznanie się z regulaminem.

zapraszam do przywitania się tutaj:

Wątek przenosze do działu technicznego.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 14.02.2019 o 13:24, Adrian1973 napisał:

Witam. Nowy jestem i pewnie naiwne będą moje pytania. Kupiłem Forestera 2, 158KM z 2006 roku. Stan auta jest świetny, gdyż od przyjaciela nabyłem go. Auto ma roczną (jeszcze 4 lata na gwarancji instalację lpg) i z tego co wiem to trzeba sprawdzać lub ustawiać luzy zaworowe. Podeślijcie mi proszę jakiegoś specjalistę w okolicach Poznania, gdyż dzwoniłem do Kocar Poznań to walnęli mi przez telefon cenę 4300pln robocizna + 120pln każda szklanka + 250pln uszczelka. Rozumiem, że się cenią ale są pewne granice ;) Może ułatwi sprawę jak podam nr vin to będzie wiadomo co to za silnik: JF1SG5LW46G077901. Bądźcie proszę wyrozumiali i pomocni. Nie odpowiadajcie mi też językiem specjalistów bo nie skumam ;)

to jest normalna cena za regulacje :ok: ;] 

 

 

mozna taniej  - ale wciaz bedzie to koszt okolo 3500pln 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Patryk Andrzej napisał:

mozna taniej  - ale wciaz bedzie to koszt okolo 3500pln 

nie wiem skąd takie ceny ale regulację z wyciągnięciem silnika można zrobić za połowę tej sumy (oczywiście poza aso) :)

W dniu 14.02.2019 o 13:24, Adrian1973 napisał:

dzwoniłem do Kocar Poznań to walnęli mi przez telefon cenę 4300pln robocizna

to aż jest niemożliwe, może chodziło o całość naprawy już z wszystkim częściami?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jaki masz dokładnie silnik. Zobacz na tabliczkę znamionową na lewym kieluchu. Może masz EJ20F. Wtedy regulacja co ok 100 tys km. A wystarczy tylko sprawdzić teraz. Na tabliczce powinien być kod silnika.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

4300 PLN LOL,  dobre sobie 20% wartości Forka:)

Ale tak to przecież ASO więc cena 10k tez byłaby  uzasadniona :)

Edited by Gacu Gac

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 20.02.2019 o 15:02, markos007 napisał:

ale regulację z wyciągnięciem silnika można zrobić za połowę tej sumy

zgaduje ze w takim przypadku nie wymieniamy paska rozrządu, a uszczelki pod klawiaturami zostają stare ? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Patryk Andrzej napisał:

zgaduje ze w takim przypadku nie wymieniamy paska rozrządu, a uszczelki pod klawiaturami zostają stare ? :D

uszczelki co do zasady się wymienia, o ile tego wymagają.

Łączenie regulacji luzów z wymianą rozrządu mija się z celem choć wtedy koszt wyciągnięcia silnika jest jeden i można przy okazji wymienić rozrząd. Nie zmienia to faktu, że cena powyżej 4k za zrobienie samej regulacji to jest kosmos ;)

Edited by markos007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale wymiana rozrządu też nie wymaga wyjmowania silnika

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, markos007 napisał:

uszczelki co do zasady się wymienia, o ile tego wymagają.

Łączenie regulacji luzów z wymianą rozrządu mija się z celem choć wtedy koszt wyciągnięcia silnika jest jeden i można przy okazji wymienić rozrząd. Nie zmienia to faktu, że cena powyżej 4k za zrobienie samej regulacji to jest kosmos ;)

ustalmy coś,

czy do regulacji szklanek trzeb rozpinać rozrząd, wyjmować wałki itd... ? 

 

 

 

są dwie szkoły: 

1 skoro i tak mamy wszystko na wierzchu to wymieniamy wszystko

2 robimy tylko to co chce klijent a jak mu sie za tydzien wysra uszczelniacz wałka  to skasujemy znowu  

 

:D

oczywiscie jak klijent zechce  

 

ale fachowiec zrobi wszystko od razu  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym najpierw ustalił czy cena 4300zł jest jak powyżej kolega napisał za regulację zaworów czy za wszystko razem łącznie z wymianą rozrządu i częściami. Bo to że przy regulacji na szklankach trzeba rozpiąć rozrząd jest rzeczą oczywistą i wliczoną w koszt regulacji. To czy przy składaniu użyje się nowego czy starego paska zmienia tylko koszt części, nie robocizny. A ta z tego co ja zrozumiałem wynosi 4300 bo cena za szklanki i uszczelki jest podana oddzielnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, Patryk Andrzej napisał:

są dwie szkoły: 

1 skoro i tak mamy wszystko na wierzchu to wymieniamy wszystko

2 robimy tylko to co chce klijent a jak mu sie za tydzien wysra uszczelniacz wałka  to skasujemy znowu  

 

:D

oczywiscie jak klijent zechce  

 

ale fachowiec zrobi wszystko od razu  :)

zgadza się wszystko natomiast w przypadku EJ204 i regulacji co 50k wymiana rozrządu co regulację mija się z celem. No ale kto bogatemu zabroni :)

6 minut temu, skwaro napisał:

A ta z tego co ja zrozumiałem wynosi 4300 bo cena za szklanki i uszczelki jest podana oddzielnie.

ciężko też się domyślać, że w cenie 4300 za robociznę będzie też ujęty koszt rozrządu (części) :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minut temu, markos007 napisał:

zgadza się wszystko natomiast w przypadku EJ204 i regulacji co 50k wymiana rozrządu co regulację mija się z celem. No ale kto bogatemu zabroni :)

a widzisz  ;] 

 

u mnie pomimo ze pasek rozrzadu byl wymieniany  kikkanascie kkm wczesniej   to te +-200pln za pasek nie robiło kosztów  ;] 

Share this post


Link to post
Share on other sites

W moim EJ20F, regulacja zaworów bez wyciągania silnika, ale pasek i tak trzeba było wymienić na nowy. Przy okazji wymieniony cały rozrząd.  Cena za całość ok. 4 tyś. W "nie aso", ale bardzo dobrym warsztacie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozrząd mam nowy więc nie gadajcie o wymianie rozrządu bo nie o to pytam. Cena z kosmosu!!! Niestety kod silnika to EJ204 :( 4300pln to robocizna, reszta za dopłatą za części. Taką mi cenę walnęli przez telefon. Kolejna wycena od nie-ASO w pliku. 

Wycena wstępna luzy zaworowe.xlsx

Edited by Adrian1973

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgodnie z regulaminem Forum nikt nie może jawnie polecać i wskazywać warsztatów nie będących ASO. Znajdź w takim razie taki, który da Ci lepszą cenę, a jednocześnie taki, który się zna na rzeczy i niech robią. Z tego co mogę podpowiedzieć, to jedynie tyle, że da się całą robociznę włącznie z wyjęciem i włożeniem silnika ogarnąć za 2000 ;) jeśli oczywiście nie wyjdą inne kwiatki przy okazji, czyli konieczność obróbki głowic i takie tam.

... a co do ofert, kiedy ja pytałem, rozstrzał cen za robociznę był od 1800 do 4000 o ile dobrze pamiętam

Share this post


Link to post
Share on other sites

bez wyciągania silnika można temat zamknąć na nowych oryginalnych uszczelkach za niecałe 1000 zł w warsztacie który specjalizuje się w Subaru. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Byłem kiedyś u Kocara. Zadzwonił telefon i ktoś pytał o regulację.

Padła kwota 4000 za samą robociznę plus części oraz stwierdzenie że do regulacji trzeba wyjmować silnik i w serwisie go wyjmują.

Sam od razu podpytałem i 4000 zł to robocizna. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

W hondzie tyle r 100 zł :) może dojść uszczelka za 25 pod pokrywę :) masakra ponad 4 koła .....

Share this post


Link to post
Share on other sites

przesadzacie 
dobrze to robi MKM 4x4 w Rzeszowie , robiłem . Jeżdżę , jestem zadowolony..... i sporo taniej od tego co piszecie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie wolno zakładać starego paska rozrządu po zdjęciu , po naprężeniu pasek się delikatnie rozciąga co jest wliczone w jego budowę , następnym razem może go to już osłabić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co z łożyskami na rolkach, też się osłabiają po naprężeniu !!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

A to aż taki duży koszt ten nowy pasek, w porównaniu do remontu silnika,  jak ten stary się urwie?

Edited by przemekka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
16 godzin temu, mirasek napisał:

A co z łożyskami na rolkach, też się osłabiają po naprężeniu !!

jeżeli to miała być ironia to wyszły tylko braki edukacyjne , w układzie musi być napinacz zwykle zintegrowany z rolką który ze względu na swoją kluczową funkcje uznawany jest za jednorazowy, dużo producentów zaleca używanie klejów do gwintów przy jego dokręcaniu .

Edited by Karenz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapewne w Subaru jest dokładnie jak piszesz, nie wiem, mam braki edukacyjne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...