Jump to content

Regulacja zaworów Forester 2 158KM


Adrian1973
 Share

Recommended Posts

Witam. Nowy jestem i pewnie naiwne będą moje pytania. Kupiłem Forestera 2, 158KM z 2006 roku. Stan auta jest świetny, gdyż od przyjaciela nabyłem go. Auto ma roczną (jeszcze 4 lata na gwarancji instalację lpg) i z tego co wiem to trzeba sprawdzać lub ustawiać luzy zaworowe. Podeślijcie mi proszę jakiegoś specjalistę w okolicach Poznania, gdyż dzwoniłem do Kocar Poznań to walnęli mi przez telefon cenę 4300pln robocizna + 120pln każda szklanka + 250pln uszczelka. Rozumiem, że się cenią ale są pewne granice ;) Może ułatwi sprawę jak podam nr vin to będzie wiadomo co to za silnik: JF1SG5LW46G077901. Bądźcie proszę wyrozumiali i pomocni. Nie odpowiadajcie mi też językiem specjalistów bo nie skumam ;)

Link to comment
Share on other sites

W dniu 14.02.2019 o 13:24, Adrian1973 napisał:

Witam. Nowy jestem i pewnie naiwne będą moje pytania. Kupiłem Forestera 2, 158KM z 2006 roku. Stan auta jest świetny, gdyż od przyjaciela nabyłem go. Auto ma roczną (jeszcze 4 lata na gwarancji instalację lpg) i z tego co wiem to trzeba sprawdzać lub ustawiać luzy zaworowe. Podeślijcie mi proszę jakiegoś specjalistę w okolicach Poznania, gdyż dzwoniłem do Kocar Poznań to walnęli mi przez telefon cenę 4300pln robocizna + 120pln każda szklanka + 250pln uszczelka. Rozumiem, że się cenią ale są pewne granice ;) Może ułatwi sprawę jak podam nr vin to będzie wiadomo co to za silnik: JF1SG5LW46G077901. Bądźcie proszę wyrozumiali i pomocni. Nie odpowiadajcie mi też językiem specjalistów bo nie skumam ;)

to jest normalna cena za regulacje :ok: ;] 

 

 

mozna taniej  - ale wciaz bedzie to koszt okolo 3500pln 

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Patryk Andrzej napisał:

mozna taniej  - ale wciaz bedzie to koszt okolo 3500pln 

nie wiem skąd takie ceny ale regulację z wyciągnięciem silnika można zrobić za połowę tej sumy (oczywiście poza aso) :)

W dniu 14.02.2019 o 13:24, Adrian1973 napisał:

dzwoniłem do Kocar Poznań to walnęli mi przez telefon cenę 4300pln robocizna

to aż jest niemożliwe, może chodziło o całość naprawy już z wszystkim częściami?

Link to comment
Share on other sites

4300 PLN LOL,  dobre sobie 20% wartości Forka:)

Ale tak to przecież ASO więc cena 10k tez byłaby  uzasadniona :)

Edited by Gacu Gac
Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, Patryk Andrzej napisał:

zgaduje ze w takim przypadku nie wymieniamy paska rozrządu, a uszczelki pod klawiaturami zostają stare ? :D

uszczelki co do zasady się wymienia, o ile tego wymagają.

Łączenie regulacji luzów z wymianą rozrządu mija się z celem choć wtedy koszt wyciągnięcia silnika jest jeden i można przy okazji wymienić rozrząd. Nie zmienia to faktu, że cena powyżej 4k za zrobienie samej regulacji to jest kosmos ;)

Edited by markos007
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, markos007 napisał:

uszczelki co do zasady się wymienia, o ile tego wymagają.

Łączenie regulacji luzów z wymianą rozrządu mija się z celem choć wtedy koszt wyciągnięcia silnika jest jeden i można przy okazji wymienić rozrząd. Nie zmienia to faktu, że cena powyżej 4k za zrobienie samej regulacji to jest kosmos ;)

ustalmy coś,

czy do regulacji szklanek trzeb rozpinać rozrząd, wyjmować wałki itd... ? 

 

 

 

są dwie szkoły: 

1 skoro i tak mamy wszystko na wierzchu to wymieniamy wszystko

2 robimy tylko to co chce klijent a jak mu sie za tydzien wysra uszczelniacz wałka  to skasujemy znowu  

 

:D

oczywiscie jak klijent zechce  

 

ale fachowiec zrobi wszystko od razu  :)

Link to comment
Share on other sites

Ja bym najpierw ustalił czy cena 4300zł jest jak powyżej kolega napisał za regulację zaworów czy za wszystko razem łącznie z wymianą rozrządu i częściami. Bo to że przy regulacji na szklankach trzeba rozpiąć rozrząd jest rzeczą oczywistą i wliczoną w koszt regulacji. To czy przy składaniu użyje się nowego czy starego paska zmienia tylko koszt części, nie robocizny. A ta z tego co ja zrozumiałem wynosi 4300 bo cena za szklanki i uszczelki jest podana oddzielnie.

Link to comment
Share on other sites

9 minut temu, Patryk Andrzej napisał:

są dwie szkoły: 

1 skoro i tak mamy wszystko na wierzchu to wymieniamy wszystko

2 robimy tylko to co chce klijent a jak mu sie za tydzien wysra uszczelniacz wałka  to skasujemy znowu  

 

:D

oczywiscie jak klijent zechce  

 

ale fachowiec zrobi wszystko od razu  :)

zgadza się wszystko natomiast w przypadku EJ204 i regulacji co 50k wymiana rozrządu co regulację mija się z celem. No ale kto bogatemu zabroni :)

6 minut temu, skwaro napisał:

A ta z tego co ja zrozumiałem wynosi 4300 bo cena za szklanki i uszczelki jest podana oddzielnie.

ciężko też się domyślać, że w cenie 4300 za robociznę będzie też ujęty koszt rozrządu (części) :D

Link to comment
Share on other sites

14 minut temu, markos007 napisał:

zgadza się wszystko natomiast w przypadku EJ204 i regulacji co 50k wymiana rozrządu co regulację mija się z celem. No ale kto bogatemu zabroni :)

a widzisz  ;] 

 

u mnie pomimo ze pasek rozrzadu byl wymieniany  kikkanascie kkm wczesniej   to te +-200pln za pasek nie robiło kosztów  ;] 

Link to comment
Share on other sites

W moim EJ20F, regulacja zaworów bez wyciągania silnika, ale pasek i tak trzeba było wymienić na nowy. Przy okazji wymieniony cały rozrząd.  Cena za całość ok. 4 tyś. W "nie aso", ale bardzo dobrym warsztacie. 

Link to comment
Share on other sites

Rozrząd mam nowy więc nie gadajcie o wymianie rozrządu bo nie o to pytam. Cena z kosmosu!!! Niestety kod silnika to EJ204 :( 4300pln to robocizna, reszta za dopłatą za części. Taką mi cenę walnęli przez telefon. Kolejna wycena od nie-ASO w pliku. 

Wycena wstępna luzy zaworowe.xlsx

Edited by Adrian1973
Link to comment
Share on other sites

Zgodnie z regulaminem Forum nikt nie może jawnie polecać i wskazywać warsztatów nie będących ASO. Znajdź w takim razie taki, który da Ci lepszą cenę, a jednocześnie taki, który się zna na rzeczy i niech robią. Z tego co mogę podpowiedzieć, to jedynie tyle, że da się całą robociznę włącznie z wyjęciem i włożeniem silnika ogarnąć za 2000 ;) jeśli oczywiście nie wyjdą inne kwiatki przy okazji, czyli konieczność obróbki głowic i takie tam.

... a co do ofert, kiedy ja pytałem, rozstrzał cen za robociznę był od 1800 do 4000 o ile dobrze pamiętam

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Byłem kiedyś u Kocara. Zadzwonił telefon i ktoś pytał o regulację.

Padła kwota 4000 za samą robociznę plus części oraz stwierdzenie że do regulacji trzeba wyjmować silnik i w serwisie go wyjmują.

Sam od razu podpytałem i 4000 zł to robocizna. 

Link to comment
Share on other sites

nie wolno zakładać starego paska rozrządu po zdjęciu , po naprężeniu pasek się delikatnie rozciąga co jest wliczone w jego budowę , następnym razem może go to już osłabić.

Link to comment
Share on other sites

A to aż taki duży koszt ten nowy pasek, w porównaniu do remontu silnika,  jak ten stary się urwie?

Edited by przemekka
Link to comment
Share on other sites

16 godzin temu, mirasek napisał:

A co z łożyskami na rolkach, też się osłabiają po naprężeniu !!

jeżeli to miała być ironia to wyszły tylko braki edukacyjne , w układzie musi być napinacz zwykle zintegrowany z rolką który ze względu na swoją kluczową funkcje uznawany jest za jednorazowy, dużo producentów zaleca używanie klejów do gwintów przy jego dokręcaniu .

Edited by Karenz
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...