Skocz do zawartości

Regulacja zaworów Forester 2 158KM


Adrian1973

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Nowy jestem i pewnie naiwne będą moje pytania. Kupiłem Forestera 2, 158KM z 2006 roku. Stan auta jest świetny, gdyż od przyjaciela nabyłem go. Auto ma roczną (jeszcze 4 lata na gwarancji instalację lpg) i z tego co wiem to trzeba sprawdzać lub ustawiać luzy zaworowe. Podeślijcie mi proszę jakiegoś specjalistę w okolicach Poznania, gdyż dzwoniłem do Kocar Poznań to walnęli mi przez telefon cenę 4300pln robocizna + 120pln każda szklanka + 250pln uszczelka. Rozumiem, że się cenią ale są pewne granice ;) Może ułatwi sprawę jak podam nr vin to będzie wiadomo co to za silnik: JF1SG5LW46G077901. Bądźcie proszę wyrozumiali i pomocni. Nie odpowiadajcie mi też językiem specjalistów bo nie skumam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.02.2019 o 13:24, Adrian1973 napisał:

Witam. Nowy jestem i pewnie naiwne będą moje pytania. Kupiłem Forestera 2, 158KM z 2006 roku. Stan auta jest świetny, gdyż od przyjaciela nabyłem go. Auto ma roczną (jeszcze 4 lata na gwarancji instalację lpg) i z tego co wiem to trzeba sprawdzać lub ustawiać luzy zaworowe. Podeślijcie mi proszę jakiegoś specjalistę w okolicach Poznania, gdyż dzwoniłem do Kocar Poznań to walnęli mi przez telefon cenę 4300pln robocizna + 120pln każda szklanka + 250pln uszczelka. Rozumiem, że się cenią ale są pewne granice ;) Może ułatwi sprawę jak podam nr vin to będzie wiadomo co to za silnik: JF1SG5LW46G077901. Bądźcie proszę wyrozumiali i pomocni. Nie odpowiadajcie mi też językiem specjalistów bo nie skumam ;)

to jest normalna cena za regulacje :ok: ;] 

 

 

mozna taniej  - ale wciaz bedzie to koszt okolo 3500pln 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Patryk Andrzej napisał:

mozna taniej  - ale wciaz bedzie to koszt okolo 3500pln 

nie wiem skąd takie ceny ale regulację z wyciągnięciem silnika można zrobić za połowę tej sumy (oczywiście poza aso) :)

W dniu 14.02.2019 o 13:24, Adrian1973 napisał:

dzwoniłem do Kocar Poznań to walnęli mi przez telefon cenę 4300pln robocizna

to aż jest niemożliwe, może chodziło o całość naprawy już z wszystkim częściami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4300 PLN LOL,  dobre sobie 20% wartości Forka:)

Ale tak to przecież ASO więc cena 10k tez byłaby  uzasadniona :)

Edytowane przez Gacu Gac
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Patryk Andrzej napisał:

zgaduje ze w takim przypadku nie wymieniamy paska rozrządu, a uszczelki pod klawiaturami zostają stare ? :D

uszczelki co do zasady się wymienia, o ile tego wymagają.

Łączenie regulacji luzów z wymianą rozrządu mija się z celem choć wtedy koszt wyciągnięcia silnika jest jeden i można przy okazji wymienić rozrząd. Nie zmienia to faktu, że cena powyżej 4k za zrobienie samej regulacji to jest kosmos ;)

Edytowane przez markos007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, markos007 napisał:

uszczelki co do zasady się wymienia, o ile tego wymagają.

Łączenie regulacji luzów z wymianą rozrządu mija się z celem choć wtedy koszt wyciągnięcia silnika jest jeden i można przy okazji wymienić rozrząd. Nie zmienia to faktu, że cena powyżej 4k za zrobienie samej regulacji to jest kosmos ;)

ustalmy coś,

czy do regulacji szklanek trzeb rozpinać rozrząd, wyjmować wałki itd... ? 

 

 

 

są dwie szkoły: 

1 skoro i tak mamy wszystko na wierzchu to wymieniamy wszystko

2 robimy tylko to co chce klijent a jak mu sie za tydzien wysra uszczelniacz wałka  to skasujemy znowu  

 

:D

oczywiscie jak klijent zechce  

 

ale fachowiec zrobi wszystko od razu  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym najpierw ustalił czy cena 4300zł jest jak powyżej kolega napisał za regulację zaworów czy za wszystko razem łącznie z wymianą rozrządu i częściami. Bo to że przy regulacji na szklankach trzeba rozpiąć rozrząd jest rzeczą oczywistą i wliczoną w koszt regulacji. To czy przy składaniu użyje się nowego czy starego paska zmienia tylko koszt części, nie robocizny. A ta z tego co ja zrozumiałem wynosi 4300 bo cena za szklanki i uszczelki jest podana oddzielnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Patryk Andrzej napisał:

są dwie szkoły: 

1 skoro i tak mamy wszystko na wierzchu to wymieniamy wszystko

2 robimy tylko to co chce klijent a jak mu sie za tydzien wysra uszczelniacz wałka  to skasujemy znowu  

 

:D

oczywiscie jak klijent zechce  

 

ale fachowiec zrobi wszystko od razu  :)

zgadza się wszystko natomiast w przypadku EJ204 i regulacji co 50k wymiana rozrządu co regulację mija się z celem. No ale kto bogatemu zabroni :)

6 minut temu, skwaro napisał:

A ta z tego co ja zrozumiałem wynosi 4300 bo cena za szklanki i uszczelki jest podana oddzielnie.

ciężko też się domyślać, że w cenie 4300 za robociznę będzie też ujęty koszt rozrządu (części) :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, markos007 napisał:

zgadza się wszystko natomiast w przypadku EJ204 i regulacji co 50k wymiana rozrządu co regulację mija się z celem. No ale kto bogatemu zabroni :)

a widzisz  ;] 

 

u mnie pomimo ze pasek rozrzadu byl wymieniany  kikkanascie kkm wczesniej   to te +-200pln za pasek nie robiło kosztów  ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim EJ20F, regulacja zaworów bez wyciągania silnika, ale pasek i tak trzeba było wymienić na nowy. Przy okazji wymieniony cały rozrząd.  Cena za całość ok. 4 tyś. W "nie aso", ale bardzo dobrym warsztacie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd mam nowy więc nie gadajcie o wymianie rozrządu bo nie o to pytam. Cena z kosmosu!!! Niestety kod silnika to EJ204 :( 4300pln to robocizna, reszta za dopłatą za części. Taką mi cenę walnęli przez telefon. Kolejna wycena od nie-ASO w pliku. 

Wycena wstępna luzy zaworowe.xlsx

Edytowane przez Adrian1973
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z regulaminem Forum nikt nie może jawnie polecać i wskazywać warsztatów nie będących ASO. Znajdź w takim razie taki, który da Ci lepszą cenę, a jednocześnie taki, który się zna na rzeczy i niech robią. Z tego co mogę podpowiedzieć, to jedynie tyle, że da się całą robociznę włącznie z wyjęciem i włożeniem silnika ogarnąć za 2000 ;) jeśli oczywiście nie wyjdą inne kwiatki przy okazji, czyli konieczność obróbki głowic i takie tam.

... a co do ofert, kiedy ja pytałem, rozstrzał cen za robociznę był od 1800 do 4000 o ile dobrze pamiętam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Byłem kiedyś u Kocara. Zadzwonił telefon i ktoś pytał o regulację.

Padła kwota 4000 za samą robociznę plus części oraz stwierdzenie że do regulacji trzeba wyjmować silnik i w serwisie go wyjmują.

Sam od razu podpytałem i 4000 zł to robocizna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, mirasek napisał:

A co z łożyskami na rolkach, też się osłabiają po naprężeniu !!

jeżeli to miała być ironia to wyszły tylko braki edukacyjne , w układzie musi być napinacz zwykle zintegrowany z rolką który ze względu na swoją kluczową funkcje uznawany jest za jednorazowy, dużo producentów zaleca używanie klejów do gwintów przy jego dokręcaniu .

Edytowane przez Karenz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...