Sterith Opublikowano 13 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2019 Cześć wszystkim! :) Jest to mój pierwszy post na forum i jeśli cokolwiek napiszę, umieszczę i zrobię nie tak jak należy, to proszę o reprymendę w kilku żołnierskich słowach. Ponad rok temu zakupiłem Legacy V 2011r. 2.0 150KM 6MT kombi po drodze popełniając podstawowe grzechy kupującego, a więc: od handlarza i sprowadzone ze Szwajcarii (no ale chcącemu nie dzieje się krzywda). Jedyne co się udało to sprawdzić w ASO czy w miarę wszystko jest ok (i nawet było :D) ale raczej na pewno był bok przerysowany (a znając życie to można spodziewać się różności). Z większością rzeczy liczyłem się na starcie i w tym momencie (w celach informacyjnych) jesteśmy po wymianie: - akumulatora - wiskozy na zregenerowaną + olej skrzyni - oleje, świece (standard) - sonda lambda (o dziwo pierwsza - ponoć to mniej częste) - rozrząd (niedawno, ale ponoć stary był jeszcze ok) Tyle tytułem wstępu. Po roku użytkowania pojawiło mi się kilka pytań i może ktoś się z tym spotkał lub jest w stanie powiedzieć czy te auta tak mają. 1) Czy szyby wszędzie chodzą tak opornie? Aż czuje się tą męczarnię gdy muszą się podnieść, a przy szybkim naciśnięciu dół-góra bardzo często się blokują i trzeba odczekać, żeby móc nimi ruszyć (obydwie strony przód). 2a) Skrzynia biegów chodzi strasznie topornie. Szczególnie zmiana z 1 na 2 czuć czasem, że bieg nie wychodzi płynnie tylko tak jakby wyskakuje. Przy wbijaniu dwójki czasem jest efekt szarpnięcia lub nawet delikatne zgrzytnięcie. Przy szybszej jeździe na biegu 4 słuchać delikatny świst. Nie zrozumcie mnie źle, tragedii nie ma. Przeczytałem wiele wątków i wiem, że te skrzynie są nieco toporniejsze ze względu na zastosowaną technologię, ale chciałbym się dowiedzieć czy trzeba się zainteresować takimi objawami czy jest to aż nazbyt normalne. 2b) Jazda na "jedynce" nie należy do przyjemnych (np. podczas stania w korku). Nie wiem czy wszystkie benzyny tak mają, a może ten typ samochodu, ale ruszając i utrzymując niewielką prędkość lub odpuszczając pedał gazu i po chwili delikatnie go znów dociskając auto "porusza się" szarpnięciami. Trzeba nieco mocniej docisnąć gaz, żeby znów zachowywał się normalnie. Być może, po prostu, benzyna tak ma, ale czy rzeczywiście zawsze jazda na "jedynce" jest mało przyjemna? 2c) Często po wciśnięciu sprzęgła czy wrzuceniu na luz (np. dojazd do świateł) obroty powracają do nominalnych i opadają nieco niżej, że aż autem zadrga. Nie trwa to długo, jednak nieco irytuje (szczególnie w korku gdzie takich cyklów start-stop jest dużo). Przepustnica została dokładnie wyczyszczona jednak efekt się utrzymuje. Pytałem o to w kliku serwisach, które znają się na Subaru jednak tak z marszu nikt nic nie powie, ale może ktoś z Was miał podobne objawy. Być może ma to związek ze skrzynia lub z elektryką (sam nie wiem ale może efekt się zwiększa gdy wycieraczki i AC są włączone). 3) Wiem, że wiskoza była wymieniona na zregenerowaną i już cały układ napędowy dostał za swoje, ale zauważyłem ciekawą rzecz (być może normalną - jak wszystko). Przy normalnym podłożu wszystko jest super np. parkowanie tyłem w garażu podziemnym, przed sklepami w słoneczny dzień itd. Jednak kiedy pada deszcz i kostka brukowa jest mokra to przy mocnym skręcie są szarpnięcia. Czy taki jest własnie efekt działania 4x4? Przy uszkodzonej wiskozie taki efekt był cały czas, a tutaj tylko przy specjalnie śliskiej nawierzchni. Być może mokra kostka brukowa jest na tyle śliska, że sprzęga napęd ale nie na tyle, żeby koła się ślizgały bez szarpania? Przepraszam jeśli te pytania są zbyt trywialne na to forum jednak chciałem zobaczyć Wasza opinię. Nie mam wiedzy specjalistycznej, przeczytałem wiele wątków i nie znalazłem wyczerpujących informacji. Wiadomo, że autko mogło by być mocniejsze, mieć turbinkę, lepszego kopa, ale zgodnie z poradami z forum, nauczyłem się jeździć na wyższych obrotach i moc oraz dynamika są wystarczające. Radochę z jazdy czerpię straszną i chciałbym czerpać jeszcze większą - więc pytam :D Dzięki za wszystkie odpowiedzi! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pysiek2247 Opublikowano 13 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2019 Cześć też mam 2011 tyle że sedan 1) szyby chodzą u mnie gładko 2a) - świstu nie słychać u mnie, ale w porównaniu do innych aut które miałem i były o 10 lat starsze to ta skrzynia to jak sam zauważyłeś toporna jest 2b) mam tak samo 2c) mam tak samo, prawie nie czuć tego jak jest wyłączona klima, w niedługim czasie będę walczył z tym poprzez podniesienie obrotów "jałowych" przy włączonym AC - zdam relacje czy jest efekt pozytywny 3) mam tak samo, nie wiem czy to jest poprawne z powodu na koszta, niech się inni wypowiedzą :)) moje auto ma 177kk (kupione przy 150kk) - Polski salon, pelna historia w Aso do momentu sprzedaży Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sasha_A80 Opublikowano 13 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2019 (edytowane) 9 hours ago, pysiek2247 said: Cześć też mam 2011 tyle że sedan 2b) mam tak samo This should be smoother after your ecu was flashed and maybe be adjusted remotely. And carefully verify reverse driving. Edytowane 13 Lutego 2019 przez Sasha_A80 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sterith Opublikowano 15 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2019 @pysiek2247, @Sasha_A80 Dzięki serdeczne za odpowiedzi Dobrze wiedzieć, że w innym egzemplarzu wygląda to podobnie. Być może jeszcze ktoś się podzieli jakąś informacją? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sasha_A80 Opublikowano 15 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2019 (edytowane) All Subaru's manual are jerky at low gear low load and\or reverse motion. Ignition timing maps are to be corrected. Edytowane 15 Lutego 2019 przez Sasha_A80 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pysiek2247 Opublikowano 15 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2019 Tak jak Sasha odpisał, jak zmieniam biegi przy obrotach 3k+ to jest okej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sterith Opublikowano 22 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2019 A nie wiecie Panowie gdzie można wyregulować mapę zapłonu gdzieś na terenie Krakowa bądź okolic? Oraz jakie plus minus są to koszty? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pysiek2247 Opublikowano 22 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2019 hej, tutaj masz http://nie-ASO.pl/pl/aktualnosci/subaru_na_2_0_ecu_hitachi mnie zrazili do siebie tym, ze trzeba podjechać do nich fizycznie i wtedy dopiero powiedzą czy zrobia czy nie Sasha po logach stwierdził ze się da i naprawil (ja robilem u niego) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sterith Opublikowano 25 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2019 (edytowane) A czy coś takiego ma sens? https://vtech.pl/katalog/chip-tuning-Subaru-Legacy-V-2.0-110kW-150KM Czy omijać szerokim łukiem? Tak jak pisałem wcześniej, przyrost mocy jest sprawą drugorzędną. Docelowo chodzi o "płynniejsze" i "przyjemniejsze" działanie na pierwszym biegu. Edytowane 25 Lutego 2019 przez Sterith Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pysiek2247 Opublikowano 25 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2019 hej, unikać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się