atlas1977 Posted February 11, 2019 Share Posted February 11, 2019 Cześć wszystkim Ostatnio zauważyłem, że jak nie używam auta kilka dni to potem hamulce są bardzo słabe. Pedał nie wpada do podłogi, wręcz przeciwnie jakieś tępe się wydają mimo iż naciskam solidnie. Po jakimś czasie to mija. CZy możecie podpowiedzieć co to za przyczyna? Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pan Dziedzic Posted February 11, 2019 Share Posted February 11, 2019 Nalot rdzy. Normalna sprawa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BazaN Posted February 11, 2019 Share Posted February 11, 2019 Po kilku dniach czuć przy pierwszym hamowaniu jakby tarcie, ale bez przesady, nalot ścieram na wyjeździe z podjazdu. Może to coś więcej? Link to comment Share on other sites More sharing options...
atlas1977 Posted February 12, 2019 Author Share Posted February 12, 2019 9 godzin temu, BazaN napisał: Po kilku dniach czuć przy pierwszym hamowaniu jakby tarcie, ale bez przesady, nalot ścieram na wyjeździe z podjazdu. Może to coś więcej? Nie jest to nalot z rdzy. Jak słusznie BazaN napisałeś, rdza ucieka po pierwszym hamowaniu. W moim przypadku to coś jakby pompa nie pracowała prawidłowo.....nie wiem jak to opisać, ciśniesz jak zwykle a hamuje jak gówno. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RadziejS Posted February 12, 2019 Share Posted February 12, 2019 Też tak mam, bardzo rzadko i trudno określić w jakich warunkach (czy temperatura na zewnątrz może mieć wpływ..) Pedał przez kilka pierwszych naciśnięć zachowuje się jakby był zapowietrzony Link to comment Share on other sites More sharing options...
AllChemik83 Posted February 12, 2019 Share Posted February 12, 2019 Też tak mam w swoim Hawku i faktycznie może to być wpływ korozji tarcz. Proponuję kontrolę stanu rdzy przed porannym wyjazdem i sprawdzenie wpływu pierwszych hamowań na zdarcie nalotu. Jeśli po użyciu hamulca mimo usunięcia rdzy odczujesz dyskomfort w mocy hamowania szukaj dalej, jeśli nie to ciesz się jazdą i nie szukaj awarii w Subarynce Link to comment Share on other sites More sharing options...
atlas1977 Posted February 12, 2019 Author Share Posted February 12, 2019 3 godziny temu, AllChemik83 napisał: Też tak mam w swoim Hawku i faktycznie może to być wpływ korozji tarcz. Proponuję kontrolę stanu rdzy przed porannym wyjazdem i sprawdzenie wpływu pierwszych hamowań na zdarcie nalotu. Jeśli po użyciu hamulca mimo usunięcia rdzy odczujesz dyskomfort w mocy hamowania szukaj dalej, jeśli nie to ciesz się jazdą i nie szukaj awarii w Subarynce AllChemiku ja nie muszę szukać awarii w tym czymś co kiedyś było solidną marką haha. Wystarczy, ze wsiądę i ruszę a wszystkie znajdują się same. Tak poważnie to nie będzie korozja tarcz. Primo zestaw tarcz i klocków jest praktycznie nowy. Secundo, po kilku hamowaniach są piękne świecące a problem nie znika, inaczej nie zatruwałbym tu nikomu d..y :) ale dziękuję za podpowiedź. 3 godziny temu, RadziejS napisał: Też tak mam, bardzo rzadko i trudno określić w jakich warunkach (czy temperatura na zewnątrz może mieć wpływ..) Pedał przez kilka pierwszych naciśnięć zachowuje się jakby był zapowietrzony Gdybyś doszedł do czegoś to proszę daj znać, ja zrobię podobnie Link to comment Share on other sites More sharing options...
AllChemik83 Posted February 12, 2019 Share Posted February 12, 2019 Nie jestem mechanikiem, tylko gdybam... W takim razie co to może być ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BazaN Posted February 12, 2019 Share Posted February 12, 2019 zawilgocony płyn, zapowietrzony układ, nieszczelność w pompie Napisałem w kolejności w jakiej najłatwiej usunąć przyczynę, niestety bardziej prawdopodobna pompa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
atlas1977 Posted February 13, 2019 Author Share Posted February 13, 2019 8 godzin temu, BazaN napisał: zawilgocony płyn, zapowietrzony układ, nieszczelność w pompie Napisałem w kolejności w jakiej najłatwiej usunąć przyczynę, niestety bardziej prawdopodobna pompa. nie znam się za dobrze ale tak na mój chłopski rozum to zapowietrzony układ nie wchodzi w grę bo usterka by nie znikała, nieszczelność w pompie objawiała by się wpadaniem hamulca w podłogę, chyba że mówimy o nieszczelności samego układu ale w tym przypadku płyn nie ucieka. Może zawilgocony płyn? Choć nie słyszałem nigdy o czymś takim. Profilaktycznie można wymienić.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
BazaN Posted February 13, 2019 Share Posted February 13, 2019 Napisałem Ci o płynie i powietrzu bo to najprościej wykluczyć, ale przy tych objawach to pewnie nie to. Jednak uważam, że przy kłopotach z hamulcem trzeba zacząć od podstaw. Powodzenia i napisz jak dojdziesz co to. Link to comment Share on other sites More sharing options...
atlas1977 Posted February 13, 2019 Author Share Posted February 13, 2019 1 minutę temu, BazaN napisał: Napisałem Ci o płynie i powietrzu bo to najprościej wykluczyć, ale przy tych objawach to pewnie nie to. Jednak uważam, że przy kłopotach z hamulcem trzeba zacząć od podstaw. Powodzenia i napisz jak dojdziesz co to. oczywiście :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
tremba Posted February 13, 2019 Share Posted February 13, 2019 A przygladales się ostatnio zaciskom? Może tłoczki masz mocno sfatygowane lub zapieczone. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BazaN Posted February 13, 2019 Share Posted February 13, 2019 Zaciekawiony tematem natrafiłem na temat serva, a dokładnie faktycznie bardziej od nieszczelności wewnątrz trzeba sprawdzić podciśnienie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orear Posted February 13, 2019 Share Posted February 13, 2019 7 godzin temu, atlas1977 napisał: Może zawilgocony płyn? Choć nie słyszałem nigdy o czymś takim. Profilaktycznie można wymienić.... Zawartość wody w płynie hamulcowym można sprawdzić specjalnym urządzeniem (przynajmniej takie mieli w ASO jak sprawdzałem jednego Subaraka) i tam wychodzi procent wilgotności. Wbrew pozorom to ważny parametr i gdy przekracza dopuszczalną wartość, płyn należy wymienić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now