Jump to content

tępe hamulce po dłuższym postoju


atlas1977
 Share

Recommended Posts

Cześć wszystkim

Ostatnio zauważyłem, że jak nie używam auta kilka dni to potem hamulce są bardzo słabe. Pedał nie wpada do podłogi, wręcz przeciwnie jakieś tępe się wydają mimo iż naciskam solidnie. Po jakimś czasie to mija. CZy możecie podpowiedzieć co to za przyczyna?

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Po kilku dniach czuć przy pierwszym hamowaniu jakby tarcie, ale bez przesady, nalot ścieram na wyjeździe z podjazdu. Może to coś więcej? 

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, BazaN napisał:

Po kilku dniach czuć przy pierwszym hamowaniu jakby tarcie, ale bez przesady, nalot ścieram na wyjeździe z podjazdu. Może to coś więcej? 

Nie jest to nalot z rdzy. Jak słusznie BazaN napisałeś, rdza ucieka po pierwszym hamowaniu. W moim przypadku to coś jakby pompa nie pracowała prawidłowo.....nie wiem jak to opisać, ciśniesz jak zwykle a hamuje jak gówno.

Link to comment
Share on other sites

Też tak mam, bardzo rzadko i trudno określić w jakich warunkach (czy temperatura na zewnątrz może mieć wpływ..)

 

Pedał przez kilka pierwszych naciśnięć zachowuje się jakby był zapowietrzony

Link to comment
Share on other sites

Też tak mam w swoim Hawku i faktycznie może to być wpływ korozji tarcz. Proponuję kontrolę stanu rdzy przed porannym wyjazdem i sprawdzenie wpływu pierwszych hamowań na zdarcie nalotu. Jeśli po użyciu hamulca mimo usunięcia rdzy odczujesz dyskomfort w mocy hamowania szukaj dalej, jeśli nie to ciesz się jazdą i nie szukaj awarii w Subarynce ;)

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, AllChemik83 napisał:

Też tak mam w swoim Hawku i faktycznie może to być wpływ korozji tarcz. Proponuję kontrolę stanu rdzy przed porannym wyjazdem i sprawdzenie wpływu pierwszych hamowań na zdarcie nalotu. Jeśli po użyciu hamulca mimo usunięcia rdzy odczujesz dyskomfort w mocy hamowania szukaj dalej, jeśli nie to ciesz się jazdą i nie szukaj awarii w Subarynce ;)

AllChemiku :) ja nie muszę szukać awarii w tym czymś co kiedyś było solidną marką haha. Wystarczy, ze wsiądę i ruszę a wszystkie znajdują się same. Tak poważnie to nie będzie korozja tarcz. Primo zestaw tarcz i klocków jest praktycznie nowy. Secundo, po kilku hamowaniach są piękne świecące a problem nie znika, inaczej nie zatruwałbym tu nikomu d..y :)

ale dziękuję za podpowiedź.

3 godziny temu, RadziejS napisał:

Też tak mam, bardzo rzadko i trudno określić w jakich warunkach (czy temperatura na zewnątrz może mieć wpływ..)

 

Pedał przez kilka pierwszych naciśnięć zachowuje się jakby był zapowietrzony

Gdybyś doszedł do czegoś to proszę daj znać, ja zrobię podobnie :)

 

Link to comment
Share on other sites

zawilgocony płyn, zapowietrzony układ, nieszczelność w pompie

Napisałem w kolejności w jakiej najłatwiej usunąć przyczynę, niestety bardziej prawdopodobna pompa.

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, BazaN napisał:

zawilgocony płyn, zapowietrzony układ, nieszczelność w pompie

Napisałem w kolejności w jakiej najłatwiej usunąć przyczynę, niestety bardziej prawdopodobna pompa.

nie znam się za dobrze ale tak na mój chłopski rozum to zapowietrzony układ nie wchodzi w grę bo usterka by nie znikała, nieszczelność w pompie objawiała by się wpadaniem hamulca w podłogę, chyba że mówimy o nieszczelności samego układu ale w tym przypadku płyn nie ucieka. Może zawilgocony płyn? Choć nie słyszałem nigdy o czymś takim. Profilaktycznie można wymienić....

Link to comment
Share on other sites

Napisałem Ci o płynie i powietrzu bo to najprościej wykluczyć, ale przy tych objawach to pewnie nie to. Jednak uważam, że przy kłopotach z hamulcem trzeba zacząć od podstaw. Powodzenia i napisz jak dojdziesz co to.

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, BazaN napisał:

Napisałem Ci o płynie i powietrzu bo to najprościej wykluczyć, ale przy tych objawach to pewnie nie to. Jednak uważam, że przy kłopotach z hamulcem trzeba zacząć od podstaw. Powodzenia i napisz jak dojdziesz co to.

oczywiście :)

 

Link to comment
Share on other sites

Zaciekawiony tematem natrafiłem na temat serva, a dokładnie faktycznie bardziej od nieszczelności wewnątrz trzeba sprawdzić podciśnienie.

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, atlas1977 napisał:

Może zawilgocony płyn? Choć nie słyszałem nigdy o czymś takim. Profilaktycznie można wymienić....

Zawartość wody w płynie hamulcowym można sprawdzić specjalnym urządzeniem (przynajmniej takie mieli w ASO jak sprawdzałem jednego Subaraka) i tam wychodzi procent wilgotności. Wbrew pozorom to ważny parametr i gdy przekracza dopuszczalną wartość, płyn należy wymienić. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...