Jump to content
striker994

Długa gałka zmiany biegów - opinie

Recommended Posts

Witam,

 

Coraz częściej na zdjęciach i filmach widać "long shift knobs", szczególnie w autach robionych na JDM.

Tak się składa, że moja gałka w SH kwalifikuje się do wymiany, a w OEM nie chce się pchać, bo moim zdaniem jest do kitu...
Jak w temacie - korzystał / korzysta z Was ktoś z długiej gałki, tzw. "Dildo" ? :D

Przykłady:

 

a) W miarę krótkie:

mtec_drift_knob_2015_wrx-1.jpg

 

mtec_drift_knob_2015_wrx.jpg

 

b)  Średnie...

 

sti_edit__34741.1405775289.1280.1280.jpg?c=2

 

utt5rfbwtp5f0htoby3c.png

 

c) Długie

 

51221d1501344250-fs-baller-jdm-bubble-knobs-honda-threading-dsc01830.jpg

 

 

Wiem, ta ostatnia to totalna wiocha ale nie w tym rzecz. Korzystał ktoś? Jakieś doświadczenia? Jak się zmienia biegi? Teoretycznie powinno być lepiej, bo blisko kiery ale pytanie, czy bardzo wydłuża się skok dźwigni?  Możecie coś polecić?

 

P.S: Popularne są też gałki tzw. "weighted" - zdecydowanie cięższe od serii (no 450 g, a seria 192 g) - ma ktoś doświadczenia? Jest w stanie coś polecić?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja miałem taką i to w sti właśnie.

Na początku było fajnie, ale w końcu ją wywaliłem.

Jak dla mnie, to spada precyzja wybierania biegów i o szybkiej zmianie możesz zapomnieć.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, BartZ napisał:

Ja miałem taką i to w sti właśnie.

Na początku było fajnie, ale w końcu ją wywaliłem.

Jak dla mnie, to spada precyzja wybierania biegów i o szybkiej zmianie możesz zapomnieć.

 

Chyba że założysz cały system tj. Ultra short shifter.

 

Gajga długa, precyzja 100%. ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, chojny napisał:

Chyba że założysz cały system tj. Ultra short shifter.

To na pewno, tylko opinie na temat shortshifterów są podzielone.

Poza tym w 6MT utrudnia włączanie wstecznego, choć da się z tym żyć ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, striker994 napisał:

P.S: Popularne są też gałki tzw. "weighted" - zdecydowanie cięższe od serii (no 450 g, a seria 192 g) - ma ktoś doświadczenia? Jest w stanie coś polecić?

 

Kiedys kupilem auto w ktorym byłą nieseryjna, duża cieżka gałka. Jej cieżar sprawiał, ze przy mocniejszym dohamowaniu/przypieszeniu auto potrafiło samo zrzucić bieg...

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy lewarkach 5MT można zastosować przedłużkę. Mam taką akurat na sprzedaż, jeśli ktoś jest zainteresowany. Wykonana w USA przez renomowaną firmę LatheWerks.

 

1259618364_przedluzkafront.jpg.8435a4366fb7882a24e4c48c104c1746.jpg

przedluzka bok.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam taką robiłem sam na tokarce z czarnego ertacetalu, precyzja może ciut gorsza od seryjnej ale jak niedawno olej w skrzyni zmieniłem to teraz jest całkiem ok, na początku miałem ją dłuższą o 2cm i poszła do przerobienia.

IMG_20200417_173741.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...