striker994 Posted February 11, 2019 Share Posted February 11, 2019 Witam, Coraz częściej na zdjęciach i filmach widać "long shift knobs", szczególnie w autach robionych na JDM. Tak się składa, że moja gałka w SH kwalifikuje się do wymiany, a w OEM nie chce się pchać, bo moim zdaniem jest do kitu... Jak w temacie - korzystał / korzysta z Was ktoś z długiej gałki, tzw. "Dildo" ? Przykłady: a) W miarę krótkie: b) Średnie... c) Długie Wiem, ta ostatnia to totalna wiocha ale nie w tym rzecz. Korzystał ktoś? Jakieś doświadczenia? Jak się zmienia biegi? Teoretycznie powinno być lepiej, bo blisko kiery ale pytanie, czy bardzo wydłuża się skok dźwigni? Możecie coś polecić? P.S: Popularne są też gałki tzw. "weighted" - zdecydowanie cięższe od serii (no 450 g, a seria 192 g) - ma ktoś doświadczenia? Jest w stanie coś polecić? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartZ Posted February 12, 2019 Share Posted February 12, 2019 Ja miałem taką i to w sti właśnie. Na początku było fajnie, ale w końcu ją wywaliłem. Jak dla mnie, to spada precyzja wybierania biegów i o szybkiej zmianie możesz zapomnieć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
chojny Posted February 12, 2019 Share Posted February 12, 2019 3 godziny temu, BartZ napisał: Ja miałem taką i to w sti właśnie. Na początku było fajnie, ale w końcu ją wywaliłem. Jak dla mnie, to spada precyzja wybierania biegów i o szybkiej zmianie możesz zapomnieć. Chyba że założysz cały system tj. Ultra short shifter. Gajga długa, precyzja 100%. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartZ Posted February 12, 2019 Share Posted February 12, 2019 Teraz, chojny napisał: Chyba że założysz cały system tj. Ultra short shifter. To na pewno, tylko opinie na temat shortshifterów są podzielone. Poza tym w 6MT utrudnia włączanie wstecznego, choć da się z tym żyć Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ptasi0r Posted February 12, 2019 Share Posted February 12, 2019 17 godzin temu, striker994 napisał: P.S: Popularne są też gałki tzw. "weighted" - zdecydowanie cięższe od serii (no 450 g, a seria 192 g) - ma ktoś doświadczenia? Jest w stanie coś polecić? Kiedys kupilem auto w ktorym byłą nieseryjna, duża cieżka gałka. Jej cieżar sprawiał, ze przy mocniejszym dohamowaniu/przypieszeniu auto potrafiło samo zrzucić bieg... 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
anakinsky Posted February 14, 2019 Share Posted February 14, 2019 Przy lewarkach 5MT można zastosować przedłużkę. Mam taką akurat na sprzedaż, jeśli ktoś jest zainteresowany. Wykonana w USA przez renomowaną firmę LatheWerks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radosław De Posted May 20, 2020 Share Posted May 20, 2020 Ja mam taką robiłem sam na tokarce z czarnego ertacetalu, precyzja może ciut gorsza od seryjnej ale jak niedawno olej w skrzyni zmieniłem to teraz jest całkiem ok, na początku miałem ją dłuższą o 2cm i poszła do przerobienia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now