Jump to content

Recommended Posts

Calej tej dyskusji by nie bylo gdyby podrucent wlozyl pod maske mocniejszy (nawet nie doladowany jak w XT) silnik ktory nie meczylby sie przy mocniejszym nacisnieciu gazu:)

Kiedys kiedys autami Subaru z reduktorem (nawet na seryjnych oponach) mozna bylo jechac w lekki teren bo obawy o zakopanie sie.

Wersjami turbodoladowanymi mozna bylo probowac sie ze swiatel niemal z kazdym mocniejszym autem a wyprzedanie z trasie nie wymagalo wielominutowych przygotowan,obserowania obrotow,ustawienia manetek i obserowania faz ksiezyca.Wjezdzalo sie na lewy pas,pedal w podloge i jechane.

Dzis cieszymy sie ze Forester jedzie lekko pod gorke na autostradziei nie dostaje zadyszki spalajac przy tym tyle paliwa ile wersje XT.

Co za czasy....

  • Haha 1
  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites
  • Replies 4.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Przedawkował TVP

@RoadRunner, @Jaca68, @mechanik, @blejzu, @skwaro i reszta ekipy. Sorry, ale to chyba Wy w jakiś patologiczny sposób kochacie Subaru, a nie my - posiadacze e-boxera. Przecież ja kilk razy pisałem co m

@Michał W. widzisz, nie bierzesz pod uwagę jednej kwestii ... tutaj, na forum są Subarowicze związani z marką kilkanaście i więcej lat. Każdy z nich by chciał, aby Subaru pokazało innym "gdzie raki zi

Posted Images

6 minut temu, Lisek napisał:

Wjezdzalo sie na lewy pas,pedal w podloge i jechane.

w tej kwestii absolutnie nic się nie zmieniło nawet w e bokserze. Nie dramatyzuj tak z tym brakiem dynamiki wolnossacego 2.0i. Do zwykłej jazdy bez szaleństw jest ok.  A te doładowane jednostki w Subaru to imo nic dobrego. Owszem mają moc ale do bezawaryjnych i niedrogich w eksploatacji nie należą. 

Link to post
Share on other sites

Mamy czasy jakie mamy... mieszkamy gdzie mieszkamy... I raczej tego nie zmienimy, UE przykręca śrubę wszystkim koncernom samochodowym tak ze niektóre już opuściły rynek UE...a będzie tylko gorzej takie mam wrażenie, już Volvo wprowadziło we wszystkich swoich autach od 2020 roku ograniczenia prędkości, Holandia chce wprowadzić ograniczenie prędkości na autostradach do 100 km/h, Niemcy chcą wprowadzić ograniczenia prędkości na wszystkich autostradach... wiec zostaje pogodzić się z obecnymi czasami i brać co jest ... i żyć dalej. Motoryzacji już nie będzie takiej jak kiedyś....


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Link to post
Share on other sites
44 minuty temu, Lisek napisał:

 

Dzis cieszymy sie ze Forester jedzie lekko pod gorke na autostradziei nie dostaje zadyszki spalajac przy tym tyle paliwa ile wersje XT.

Co za czasy....

 

Ja myślę, że XT pali tyle co e-boxer tylko w trybie emeryckim, w innych przypadkach żre jak smok, więc trzeba gazować czy coś podobnego.

Z tą męką to też przesada, a czy to ok ,że te 240 KM to robi tylko 3 s szybciej do setki, od tej niby słabizny?

Edited by radiolog
Link to post
Share on other sites

Mój mi pokazuje spalanie  w przedziale 7.0-7.2 już od miesiąca przy normalnej jeździe:) A jak się jedzie bardzo oszczędnie to potrafi spalić 6.1. Ostatnio oglądałem test nissana juke u pertyna z silnikiem  1.0 spalanie miał 7.5. Gabarytowo to forester chyba większy jest, więc całkiem fajne spalanie ma forek:)

Link to post
Share on other sites
9 minut temu, radiolog napisał:

 

 

Z tą męką to też przesada, a czy to ok ,że te 240 KM to robi tylko 3 s szybciej do setki, od tej niby słabizny?

Postaw oba auta obok siebie i testuj przyśpieszenie z różnych prędkości, a zobaczysz różnice 240 koni i momentu ok. 100 niuta więcej.

 

Link to post
Share on other sites
59 minutes ago, Karas said:

A te doładowane jednostki w Subaru to imo nic dobrego. Owszem mają moc ale do bezawaryjnych i niedrogich w eksploatacji nie należą. 

2.4 T jest awaryjny? O zadnych powaznych awariach jak w 2.5 T czy SDB (na razie) nie slyszalem. 

Link to post
Share on other sites
52 minuty temu, Grzesiek89 napisał:

Mój mi pokazuje spalanie  w przedziale 7.0-7.2 już od miesiąca przy normalnej jeździe:) A jak się jedzie bardzo oszczędnie to potrafi spalić 6.1. Ostatnio oglądałem test nissana juke u pertyna z silnikiem  1.0 spalanie miał 7.5. Gabarytowo to forester chyba większy jest, więc całkiem fajne spalanie ma forek:)

 

To mi przypomina angdotę w ględzeniu Pertyna, w którym mówi o nodze syna, który wyciska z XV  jakies absurdalnie niskie spalanie, a on ,czyli Pertyn ma strasznie wysokie.

No to ja jestem w niej Pertynem, bo mi za chiny nie chce zejść poniżej 9 hehe.

Link to post
Share on other sites
8 minut temu, radiolog napisał:

 

To mi przypomina angdotę w ględzeniu Pertyna, w którym mówi o nodze syna, który wyciska z XV  jakies absurdalnie niskie spalanie, a on ,czyli Pertyn ma strasznie wysokie.

No to ja jestem w niej Pertynem, bo mi za chiny nie chce zejść poniżej 9 hehe.

Widzis, 120-140km na tempomacie na trasie Berlin Wroclaw szlo zrobic wyniki 7,5 - 8,6 max w XT 14.

Link to post
Share on other sites
Widzis, 120-140km na tempomacie na trasie Berlin Wroclaw szlo zrobic wyniki 7,5 - 8,6 max w XT 14.

Czyli z górki cała trasa:D ;)z południa na północ:) a ile spalił z Berlina do Wrocławia pod górkę ?:)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Grzesiek89 napisał:

Mój mi pokazuje spalanie  w przedziale 7.0-7.2 już od miesiąca przy normalnej jeździe:) A jak się jedzie bardzo oszczędnie to potrafi spalić 6.1. Ostatnio oglądałem test nissana juke u pertyna z silnikiem  1.0 spalanie miał 7.5. Gabarytowo to forester chyba większy jest, więc całkiem fajne spalanie ma forek:)

 

I po co Pan ludzi denerwuje ?  :D

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
7 minut temu, Lisek napisał:

9,4 bo czlowiek zestresowany ze sie na samolot spozni:)

No to wychodzi ze jest oszczędniejszy  XT  w benzynie niż mój Nissan Qashqai 2.0 w dieslu;P, gdzie trasa Katowice Dortmund ok 1100km zjada mi 2 całe baki po 60l  czyli wychodzi ponad 10 l/100km. Jestem ciekaw jak wyjdzie w forku , sprawdzę jak nam otworzą granice:)

Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Andrzej Koper napisał:

 

I po co Pan ludzi denerwuje ?  :D

No chyba to jest powód do radości, a nie nerwów? Osiągi e-boxera są jakie są, fajnie, ze auto potrafi być bardzo ekonomiczne. Jak dla mnie w takim dużym aucie takie spalanie to rewelacja. 

Link to post
Share on other sites

Kwestia trakotowania pedalu gazu ale 16 i wiecej tez jest mozliwe jak ktos ma fantazje i pieniadze:)

Link to post
Share on other sites

To jak o spalaniu, to widzę że wam Forek pali tyle ile moje Aygo do miasta. Takie 6 - 6.5. 10km w jedną stronę. Może nie umiem jeździć :) Znaczy Aygiem

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, msi napisał:

To jak o spalaniu, to widzę że wam Forek pali tyle ile moje Aygo do miasta. Takie 6 - 6.5. 10km w jedną stronę. Może nie umiem jeździć :) Znaczy Aygiem

Tu raczej chodzi o to ze e boxer na ta bateryjką i dzieki niej spada spalanie bo często korzysta z prądu, załącza się EV w każdym możliwym momencie  ( jedziemy z górki, stoimy na światłach, skręcamy na skrzyżowaniu ,rondzie czy wleczemy się za autobusem itp) a w związku z tym nie spala benzyny, tak jest w moim przypadku, 1/3 drogi do pracy potrafi przejechać na prądzie .

Zona jak jeździła Aygiem  z silnikiem 1.0 to tez spalał  6-7l/100km ale tam silnik pracuje cały czas:)

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Lisek napisał:

 

Co za czasy....

W Porsche Macan wstawiają 2.0 TDI, Volvo XC 40 ma w podstawie silnik 3 cylindrowy, do Fiata 500 praktycznie przestano oferować silnik 1.2, jest tylko 1.0 + elektryk. W tym całym zestawieniu dwulitrówki Subaru wyglądają bardzo zacnie, szczególnie za te pieniądze. 

Link to post
Share on other sites
16 minut temu, Grzesiek89 napisał:

No to wychodzi ze jest oszczędniejszy  XT  w benzynie niż mój Nissan Qashqai 2.0 w dieslu

widzisz a pewnie niektórym właścicielom XT'ki zaczęły produkować paliwo ;)

Godzinę temu, peteres napisał:

2.4 T jest awaryjny? O zadnych powaznych awariach jak w 2.5 T czy SDB (na razie) nie slyszalem. 

a ile silnik  2.4 t jest na rynku? B)

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Lisek napisał:

Widzis, 120-140km na tempomacie na trasie Berlin Wroclaw szlo zrobic wyniki 7,5 - 8,6 max w XT 14.

 

jak sobie dodam, że oszczędziłem już 6 l paliwa  z powodu trybu EV (jak silnik się wyłącza to pojawia się taki sprytny licznik), to zużycie mi wyjdzie sumarycznie 7.

Generalnie w SBD miałem 7,8 na stałym poziomie

Edited by radiolog
Link to post
Share on other sites
10 minut temu, radiolog napisał:

 

jak sobie dodam, że oszczędziłem już 6 l paliwa  z powodu trybu EV (jak silnik się wyłącza to pojawia się taki sprytny licznik), to zużycie mi wyjdzie sumarycznie 7.

Generalnie w SBD miałem 7,8 na stałym poziomie

A tankujesz od kontrolki niskiego poziomu paliwa do pełna czy jak popadnie? Ja tankuje dopiero jak zaświeci się kontrolka i do pełna , nie tankuje w międzyczasie. To może dlatego mi pokazuje 7l/100km. Po zatankowaniu do pełna pokazuje 8,4l/100km ale po przejechaniu kilku km szybko spada do 7.

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Lisek napisał:

Widzis, 120-140km na tempomacie na trasie Berlin Wroclaw szlo zrobic wyniki 7,5 - 8,6 max w XT 14.

Bardzo dużo zależy od wiatru. Minimalne zaobserwowane przeze mnie to 7,8, max 13,6. Przy tych prędkościach (130-140) na tej samej, często uczęszczanej przeze mnie  trasie. Różnica tylko w wietrze. Pytanie, czy e-boxer też będzie miał taki rozrzut :) 

 

Edited by sjak
Link to post
Share on other sites
20 minut temu, Grzesiek89 napisał:

A tankujesz od kontrolki niskiego poziomu paliwa do pełna czy jak popadnie? Ja tankuje dopiero jak zaświeci się kontrolka i do pełna , nie tankuje w międzyczasie. To może dlatego mi pokazuje 7l/100km. Po zatankowaniu do pełna pokazuje 8,4l/100km ale po przejechaniu kilku km szybko spada do 7.

 

Raczej nie czekam, do lampki.

Link to post
Share on other sites
33 minuty temu, radiolog napisał:

 

jak sobie dodam, że oszczędziłem już 6 l paliwa  z powodu trybu EV (jak silnik się wyłącza to pojawia się taki sprytny licznik), to zużycie mi wyjdzie sumarycznie 7.

Generalnie w SBD miałem 7,8 na stałym poziomie

Ty tak na powaznie z tymi 6-cioma litrami?:)To sa sprawy generalnie “ po przecinku” w calosciowym rozrachunku. Jezeli zostaniesz z autem dluzej niz leasing to na pewno czekac Cie wymiana ogniw lub baterii samej w sobie i wszystkie oszczednosci poszly...

Ja nie uzywam Start-Stop ktore probuje zaoszczedzic jakie milimitry...

Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Lisek napisał:

Ty tak na powaznie z tymi 6-cioma litrami?:)To sa sprawy generalnie “ po przecinku” w calosciowym rozrachunku. Jezeli zostaniesz z autem dluzej niz leasing to na pewno czekac Cie wymiana ogniw lub baterii samej w sobie i wszystkie oszczednosci poszly...

Ja nie uzywam Start-Stop ktore probuje zaoszczedzic jakie milimitry...

Na baterie dają 8 lat gwarancji, więc można planować dalej. Co do S&S wyrobiłem już w OBK odruch wyłączania tego diabła, aczkolwiek trzeba uczciwie powiedzieć, że wersja Subaru bardzo rzadko się załącza. Miałem w wakacje przyjemność jeżdżenia Fiatem Panda, to była jakaś paranoja, przy czym S&S powodował też wyłączenie wspomagania i problemy z hamulcem, co na skrzyżowaniu włoskich lokalek w górach spowodowało nieprzyjemną sytuację.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...