Jump to content

Recommended Posts

5 minut temu, radiolog napisał:


Bo hybrydą trzeba się nauczyć jeździć i nie trwa to tylko te 500 km, u mnie często bateryjka jest w 2/3 naładowana , a w górach jak pisałem wystarczy zjazd koło kilometra żeby naładowala się w 50%.
Hybryda nie znosi gazu w jednym miejscu i stałych prędkości autostradowych na tempomacie, na tempomat nawet na górzystych dróżkach nie doładowuje tak baterii trakcyjnej, jak sterowanie własne przepustnicą.

Oczywiście jechałem kiedyś XT, ale nie znałem zasady CVT i jakoś mnie nie oczarowało , napewno zapamiętałem zwłokę - faz w podłogę a to wyje i jakoś albo przyspiesza

Ty, a może zgłosiłbyś się do SJS na instruktora? Może rozpatrzyliby wprowadzenie szkoleń z obsługi e-boxera :D

Hybrydą zrobiłem już 85.000 w ciągu 1,5 roku, więc chyba coś mogę powiedzieć na jej temat :-)

5 minut temu, radiolog napisał:

w górach jak pisałem wystarczy zjazd koło kilometra żeby naładowala się w 50%.

To tylko potwierdza moją poprzednią wypowiedź, że ta bateria niewielkiej pojemności tylko trochę pomoże.

5 minut temu, radiolog napisał:

Hybryda nie znosi gazu w jednym miejscu

A to właśnie wtedy nie odbywa się tzw. "żeglowanie" i właśnie wtedy nie jedziemy na prądzie? Głupi jestem, nie znam się.

5 minut temu, radiolog napisał:

napewno zapamiętałem zwłokę

Tutaj się z Tobą zgodzę. FXT ma gumę do majtek zamiast skrzyni. E-boxer startuje od zera lepiej, ale nie wiem na ile to jest "odczucie" a na ile zmierzone np. driftboxem. Baaaardzo się zdziwię jeśli to zdanie okaże się prawdą:

1 godzinę temu, polak900 napisał:

e-boxer lepiej przyspiesza do 60km/h przez silnik elektryczny który mu w tym pomaga

 

Oczywistym jest i wielokrotnie to pisałem na forum, że do hybrydy trzeba się dostosować. Jeśli ktoś będzie ją chciał dostosować do swojego trybu jazdy to się będzie tylko wkurzał. Ja lubię hybrydy i cieszę się, że e-boxer dostał kilka niutków z elektryka. Na dobre mu to wyszło. Tylko na miłość czemu kosztem baku i koła zapasowego? Mam nadzieję, że to taki przeszczep na najbliższe 2 lata i potem wymyślą coś sensownego.

Edited by Czarne_Koronkowe
  • Upvote 3
Link to post
Share on other sites
  • Replies 4.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Przedawkował TVP

@RoadRunner, @Jaca68, @mechanik, @blejzu, @skwaro i reszta ekipy. Sorry, ale to chyba Wy w jakiś patologiczny sposób kochacie Subaru, a nie my - posiadacze e-boxera. Przecież ja kilk razy pisałem co m

@Michał W. widzisz, nie bierzesz pod uwagę jednej kwestii ... tutaj, na forum są Subarowicze związani z marką kilkanaście i więcej lat. Każdy z nich by chciał, aby Subaru pokazało innym "gdzie raki zi

Posted Images

3 minuty temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Ty, a może zgłosiłbyś się do SJS na instruktora? Może rozpatrzyliby wprowadzenie szkoleń z obsługi e-boxera :D

Hybrydą zrobiłem już 85.000 w ciągu 1,5 roku, więc chyba coś mogę powiedzieć na jej temat :-)

 

Tutaj się z Tobą zgodzę. FXT ma gumę do majtek zamiast skrzyni. E-boxer startuje od zera lepiej, ale nie wiem na ile to jest "odczucie" a na ile zmierzone np. driftboxem. Baaaardzo się zdziwię jeśli to zdanie okaże się prawdą:

 

 

Sam pisałeś, że głównie podróżujesz autostradami na stałych trasach, a tam hybryda się nie sprawdza, więc ilość km nie przekłada na jakość obsługi  zespołu hybrydowego, e-forkiem jeżdzisz od kilku miesięcy i też z kontekstu wypowiedzi głównie autostradami.

Za jakiś czas na pewno wprowadzą taki punkt, jak kiedyś było dla SBD, ja tam parcia na szkło nie mam, ale mam nadzieję ,że po pandemii wybiorę się na przysługującą mi SJS.

 

Jak się wie, jak działa, to guma do majtek wynika z braku  korelacji jednostka centralna-stopa

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, radiolog napisał:

Jak się wie, jak działa, to guma do majtek wynika z braku  korelacji jednostka centralna-stopa

:blink: Szkoda, że Cię nie poznałem jak miałem FXT to byś mi wyjaśnił :D

e-boxerem jeżdże głównie po mieście. Zrobiłem nim ze 2-3 trasy autostradowe.

Poza tym ja uważam, że hybryda jest cudowna na trasy. Pod warunkiem, że silnik benzynowy jest słusznej wielkości ;-) Ja przy jakichś 160 km/h mam poniżej 2000 obrotow. Często jeżdżę po mieście nie przekraczając 1100. Dobrze, że Pan Andrzej o tym nie wiem :D Głupi jestem i założyłem, że skoro skrzynia jest automatyczna to sama dobierze optymalne obroty ;-)

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, polak900 napisał:

Zaraz będą zabierać prawko za przekroczenie 50 km/h poza terenem zabudowanym więc taki e-boxer jak znalazł w tych czasach , k.... a ja kupiłem właśnie STI:)

Dlatego przesiadłem się do szybszego auta od nieoznakowanych BMW :D

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

XT nie przyśpiesza za to E-Boxer idzie ;) no kocham ten wątek  :D

  • Like 2
  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Kukson napisał:

XT nie przyśpiesza za to E-Boxer idzie ;) no kocham ten wątek  :D

To jest teoria względności. Jak kupowałem XT w 2017 r. to się na tym forum naczytałem że XT nie idzie. Oczywiście ani e-boxer ani OBK, ani Forester 2,5 nie są konkurencją dla XT, który ma przynajmniej o 1/3 lepsze osiągi. E-boxer jest fajnym autem do miasta i na przedmieścia, już o tym pisałem, ale nigdy nie zapewni takich sportowych wrażeń jak XT. Wydaje mi się, że jako osoba która zrobiła 80 tys. km. Forkiem XT mogę coś w tym temacie powiedzieć. Problem z tym autem był tylko taki, że w porównaniu do Forka pierwszej i drugiej generacji był po prostu nijaki. Nigdy nie zapomnę jak wsiadłem do Forka jedynki z automatem (12,5 do setki), ale jazda po mieście miała większy urok niż moim XT. Na pewno trzaśnięcie drzwiami "Crime Story", dźwięk silnika, wielkie okno dachowe i wspaniały przycisk "sport" robiły bardzo dużo. Znam jedną osobę która forma XT wymieniła na forka n/a drugiej generacji, twierdząc że dopiero ten samochód daje prawdziwą przyjemność z jazdy.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

710fffe3b271feaf66334f3620e66cd9.jpg
A u mnie bateryjka jest praktycznie zawsze naładowana jak jeżdżę po mieście, pomimo ze bardzo często włącza się EV.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Link to post
Share on other sites
710fffe3b271feaf66334f3620e66cd9.jpg&key=cf6f4e749cc92f002447dcf315a5b2f0dc339dd939d9c5969b79bc2b0d9b5387
A u mnie bateryjka jest praktycznie zawsze naładowana jak jeżdżę po mieście, pomimo ze bardzo często włącza się EV.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Wynika z tego,ze Czarnekoronkowe musi mieć zepsutą bateryjkę, skoro ciągle pusta hehe
Link to post
Share on other sites
Teraz, radiolog napisał:

Wynika z tego,ze Czarnekoronkowe musi mieć zepsutą bateryjkę, skoro ciągle pusta hehe

Tak może być! Zwłaszcza, że Twój śmiga jak głupi! Naprawdę muszę pojechać na serwis :huh:

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, radiolog napisał:

Oczywiście jechałem kiedyś XT, ale nie znałem zasady CVT i jakoś mnie nie oczarowało , napewno zapamiętałem zwłokę - gaz w podłogę a to wyje i jakoś słabo  przyspiesza

To zdanie to już mistrzostwo świata, jakie głupoty można napisać przekonując samego siebie, jakie super auto się kupiło. 

To może jakiś drag race? Staniemy razem, ja bezmyślnie wcisnę gaz w podłogę w XT a Ty umiejętnie przyspieszysz E-Boxerem.

I zobaczymy który słabo przyspiesza. :OO:

  • Haha 2
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
31 minut temu, Jaca68 napisał:

To zdanie to już mistrzostwo świata, jakie głupoty można napisać przekonując samego siebie, jakie super auto się kupiło. 

To może jakiś drag race? Staniemy razem, ja bezmyślnie wcisnę gaz w podłogę w XT a Ty umiejętnie przyspieszysz E-Boxerem.

I zobaczymy który słabo przyspiesza. :OO:

Podłączę się :) Do wyboru dowolne auto z mojego garażu, każde z skrzynią AT dla takich bezmyślnych jak ja, co tylko cisnąć pedał do oporu potrafią ;)

 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
9 minut temu, Lisek napisał:

Zaraz się dowiemy ze E-boxer jest szybszy od STI :)

Ale tylko w rękach, a w zasadzie pod nogą osoby, która ogarnia jazdę hybrydą w CVT :)

 

Link to post
Share on other sites

Jak zwykle trzech zrozumiało na opak

 

Nie twierdze, że e-boxer ma szanse w wyścigu z xt, bo nie ma. Twierdzę natomiast ze wciskanie gazu w podłogę daje gorszy efekt w cvt niż w dsg na przykład.

Napisałem wyraźnie ze nie znałem cvt jak testowałem XT, bo zawsze jeździłem w manualu, a tam zawsze jest bezpośredni związek między but w podłogę a przyspieszanie.

 

Tak jak było już pisane e-boxer nie jest sprinterem, ale stwierdzenie nie ma silnika i nie jedzie nie ma uzasadnienia, nie jedzie to Fiat 500 0,9

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
7 minut temu, radiolog napisał:

Jak zwykle trzech zrozumiało na opak

Nie wiem co w zdaniu:

Cytat

gaz w podłogę a to wyje i jakoś słabo  przyspiesza

zostało przeze mnie zrozumiane na opak, ale chętnie poczytam wyjaśnienia. :yahoo:

Link to post
Share on other sites
zostało przeze mnie zrozumiane na opak, ale chętnie poczytam wyjaśnienia. :yahoo:

Masz wyżej , za szybko odpowiadasz
Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Grzesiek89 napisał:

710fffe3b271feaf66334f3620e66cd9.jpg
A u mnie bateryjka jest praktycznie zawsze naładowana jak jeżdżę po mieście, pomimo ze bardzo często włącza się EV.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

 

gdy jest już w pełni naładowana to jak system może odzyskiwać energię ze zwalniania ? 

 

każda bateria ma swoją pojemność ta w e-Boxerze coś lekko ponad 0,5 kWh więcej nie przyjmie 

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, radiolog napisał:

nie jedzie to Fiat 500 0,9

Jesteś pewien??? 

To może drag race z Fiatem 500, ale tak do 150 km/h  :thumbup:

 

W CVT jest opóźnienie po kick down, silnik musi wejść na obroty zanim zacznie ciągnąć, ale wtedy ciągnie, tak że małżonka na jeździe próbnej nawrzeszczała na sprzedawcę od Zdanowicza że ma przestać się popisywać, bo mu się porzyga. A przyjechaliśmy na tą jazdę forkiem 2.0 NA subiektywnie dynamicznym.  :yahoo:

 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, radiolog napisał:

Nie twierdze, że e-boxer ma szanse w wyścigu z at, bo nie ma. Twierdzę natomiast ze wciskanie gazu w podłogę daje gorszy efekt w cvt niż w dsg na przykład.

Czegoś nie rozumiem. Piszesz, ze but w podłogę nie ma sensu.

Moim zdaniem to powoduje najszybsze możliwe przyspieszenie do 100, ale silnik oczywiście wyje.

 

Mowisz ze lepie co, but w 3/4? Przecież sam mówiłeś ze wtedy skrzynia dziwnie hamuje przy zmianie biegu.

i rzeczywiście tak jest. Jeśli przyspieszysz niezdecydowanie to przy zminie biegu na wyższy czyje się jak piesek z bujana głowa. Szarpnięcie jest odczuwalne. Ale to szarpnięcie wynika tylko z faktu ze napędzam się, napedzam, wyższy bieg, o nieee nie mam czym się napędzać, próbuje dalej, ciągnę obroty, napedzam się, napedzam, wyższy bieg...

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
12 minut temu, Jaca68 napisał:

Jesteś pewien??? 

To może drag race z Fiatem 500, ale tak do 150 km/h  :thumbup:

 

W CVT jest opóźnienie po kick down, silnik musi wejść na obroty zanim zacznie ciągnąć, ale wtedy ciągnie, tak że małżonka na jeździe próbnej nawrzeszczała na sprzedawcę od Zdanowicza że ma przestać się popisywać, bo mu się porzyga. A przyjechaliśmy na tą jazdę forkiem 2.0 NA subiektywnie dynamicznym.  :yahoo:

 

O luuudzie ale masakryczne jest połączenie obrotów i prędkości w jednym. Albo to wymaga przyzwyczajenia, albo właściciele Fiata nie zajmują się takimi głupotami :D swoja droga moje dwie babcie jeżdżą Fiatami wiec by się zgadzało :D 

Link to post
Share on other sites
13 minut temu, Jaca68 napisał:

Jesteś pewien??? 

To może drag race z Fiatem 500, ale tak do 150 km/h  :thumbup:

To 3 cylindrowy silnik, zresztą już niedostępny. Teraz jest hybryda, rzekłbym e-mikser osiągający 13,7 do 100, zaś w Pandzie 14,7. Idzie nowe na wszystkich frontach. 

Link to post
Share on other sites

 
Mowisz ze lepie co, but w 3/4? Przecież sam mówiłeś ze wtedy skrzynia dziwnie hamuje przy zmianie biegu.



Tak się dzieje raczej między 1/3 a 1/2 gazu, przy 3/4 nie hamuje zmiana przełożenia na skrzyni.
Trzeba albo trzymać obroty koło 2000 to wtedy czuć Dodatkowe wspomaganie elektryczne , albo włączyć tryb S i nie przekraczać 4500
Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, radiolog napisał:

 


Tak się dzieje raczej między 1/3 a 1/2 gazu, przy 3/4 nie hamuje zmiana przełożenia na skrzyni.
Trzeba albo trzymać obroty koło 2000 to wtedy czuć Dodatkowe wspomaganie elektryczne , albo włączyć tryb S i nie przekraczać 4500

 

Paranoja. Całe szczęście ze nie trzeba jeszcze w trakcie wchodzenia na obroty delikatnie ujmować gazu. Albo tańczyć kankana :facepalm:

Do tego nie zapominajmy żeby ABSOLUTNIE nie przyspieszać z obrotów poniżej 2000 bo panewki dostają po dupie. Czyli najlepiej tak 2050 obrotów. 
Przepraszam a przy 4000 obrotów nie wyje? Mi na autostradzie przy 3800-3900 po godzinie jazdy się odechciewa od tego hałasu.

 

To rozumiem ze przy wciskaniu gazu na 3/4 masz te 2000 obrotów? Bo chyba nie chcesz powiedzieć ze utrzymując przyspieszanie przy 2000 obrotów gdzie czuć turbodoładowanie tej elektrowni masz gaz między 1/3 a 1/2...

Edited by Czarne_Koronkowe
  • Haha 3
  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   1 member


×
×
  • Create New...