Skocz do zawartości

E-Boxer


chojny

Rekomendowane odpowiedzi

Moim zdaniem praktyczny cel produkcji takiej mikrohybrydy jest jeden: spełnić średnią emisję CO2 dla marki Subaru (nie tylko Subaru). W testach WLTP czy tam NDEC wyjdzie cacy i koncern ma na parę lat spokój, póki znów norm nie zmienią. A cała reszta to marketingowy bełkot i szukanie na siłę zalet takiego napędu. Gdyby nie ten bełkot, nikt by takiego auta nie kupił. 90 % ludzi w to wierzy. Może i dobrze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, rydzada napisał:

Moim zdaniem praktyczny cel produkcji takiej mikrohybrydy jest jeden: spełnić średnią emisję CO2 dla marki Subaru (nie tylko Subaru).

Też tak uważam, że Subaru i wielu innych producentów zostało zmuszonyc do wprowadzenia hybryd poprzez normy emisji spalin i nie traktują na ten moment tej technologi jak np.Toyota. Jej  Prius pod koniec lat dziewięćdziesiątych wydawał się być ciekawostką motoryzacyjną i raczej popisem inżynierów do prezentacji na targach a nie do masowej produkcji. 

W Subaru natomiast dostosowali się do wymogów współczesnego rynku i produkują hybrydy ale zrobili to oczywiście po swojemu, co akurat w tej marce bardzo lubię i cenię, że nie kopiują gotowych rozwiązań a wymyślają swój system, często kosztem większych trudności i nakładów oraz konkurencyjności w pierwszych generacjach. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prius był od początku zaprojektowany jako hybryda i jako taki jest rewolucją.  To, co robią inni producenci w tym Subaru to tylko dokładanie nie jako na siłę akumulatora HV i silnika trakcyjnego. Na ile to zaoszczędzi emisję  - nie wiem, ale to tylko ewolucja. Sam nie przypuszczałem nawet jak bardzo rewolucyjne są hybrydy Toyoty dopóki nie wniknąłem w temat. 

HSD na przykład nie ma rozrusznika- do rozruchu używany jest MG1. Nie ma alternatora tylko przetwornica. Skrzynia biegów to de facto przekładnia planetarna. Silnik, skrzynia- tam się nie ma co zepsuć. Klima działa na postoju z wyłączonym silnikiem spalinowym.  Od wersji 1.8 już wogole nie ma pasków w silniku. 

Teraz do hybryd przekonali się taksówkarze i ceny używanych zamiast spadać- rosną. 

GTka nie oddam, ale Priusem mam zamiar zrobić milion kilometrów zmieniając tylko oleje filrty opony klocki hamulcowe i ogniwa w baterii HV- te ostatnie- samodzielnie (jedno już wymieniłem)

Zapomniałem wspomnieć o dolewaniu benzyny ale o tym łatwo zapomnieć w Priusie  ;)

Edytowane przez diuk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Hexao napisał:

A mnie ciekawi jak jest z tą żywotnością baterii czy innych podzespołów związanych z hybrydą, jakie później są koszta gdy auto będzie miało tak 8 lat + ?

 

eksploatacja starych priusów pokazuje, że koszta są znikome. Jak spada wydajność baterii to zwiększa się spalanie - wiadomo. Jest jednak mnóstwo filmów na youtube, gdzie pokazuje, że wystarczy zwykłe przetasowanie baterii żeby znów uzyskać wyższą sprawność akumulatorów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jestem pewien, ale przypominam sobie, że Toyota dawała 5 lat gwarancji na baterie trakcyjną z możliwością przedłużenia na kolejne 5 lat jeśli co roku podczas przeglądu wykonywany był test układu hybrydowego (250zl).

 

a teraz jak grzyby po deszczu zaczęły powstawać firmy specjalizujące się w odbudowie baterii HV i to są znacząco mniejsze koszty niż wymiana w ASO - tam nie bawią się z wymianą poszczególnych ogniw tylko wymieniają cały pakiet - dlatego tak drogo.

 

w moim P2 niedawno jedno ogniwo padło - kupiłem  za 100 zł z gwarancją, że jak to nie będzie dobre to mi wyślą inne - wymieniłem sam - autko jeździ jak dawniej.

Hybrid Assistant/Reporter to podstawowe narzędzie a generuje z danych takie wykresy, że szczena opada.

 

Na forach i na YT jest mnóstwo informacji jak używane hybrydy funkcjonują.

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Aurisa HSD MY 17. Rewelacja do miasta. Spalanie około 4,5 litra. Obecny przebieg to 50k. Kompletnie bezawaryjne auto. Przeglądy co 15 k - koszt około 800 pln. 

Natomiast jak dla mnie, to auto pozbawia kierowcę wszystkich emocji, przyjemności itp. Oczywiście poza biciem kolejnych rekordów oszczędności zużycia paliwa ;) i obserwacją wskaźników odzyskiwania energii :D

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Zyzol napisał:

Nowe czasy, nowe atrakcje za kierownicą :) 

Toyota Auris jest autem do ekonomicznej i w miarę wygodnej jazdy ale mam nadzieje, że samochody hybrydowe i elektryczne też są w stanie wywoływać silne emocje ale raczej te z innego segmentu. :)

Edytowane przez Michał W.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.03.2019 o 20:07, dpassent napisał:

S-BPS - Symmetrical - Battery Placement System...

 

 

;)

 

 

To dla symetrii powinny być też dwa pojemniki spryskiwacza :) 

 

Spalanie ma wg Subaru spaść o 10%. Czyli realnie (bez marketingu) pewnie o 5%. No to zamiast 8 będzie palić 7,6. Same korzyści

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Michał W. napisał:

Toyota Auris jest autem do ekonomicznej i w miarę wygodnej jazdy ale mam nadzieje, że samochody hybrydowe i elektryczne też są w stanie wywoływać silne emocje ale raczej te z innego segmentu. 

 

Polestar 2 zapowiada sie ciekawie... Ale jest z innego segmentu... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie może coś jest w hipotezie, że Subaru hybryda interesuje jak zeszłoroczny śnieg i robią ją tylko dla norm emisyjnych. Jeśli tak nie jest to "good luck". Toyota w nowej Ravce zaprezentowała kolejną generację hybrydy z jeszcze mocniejszym silnikiem. Pierwsze raporty mówią o rzadszym włączaniu się silnika spalinowego co w sumie jest logiczne wobec mocniejszego elektryka. Jak się okaże, że dynamika w zakresie 80-120 jest lepsza to jest to naprawdę bardzo ciekawa opcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, RoadRunner napisał:

Dlatego z ewentualną zamianą poczekam aż NX dostanie nową hybrydę.

 

w tym wątku (i nie tylko) już któryś raz pada porównanie Forestera do NX, zupełnie nie rozumiem jaki to ma mieć sens?

dla mnie już tylko dwie pierwsze cechu NX:

- znacznie mniejsze wnętrze

- dużo słabsze możliwości terenowe

wykluczają sensowność tego porównania, ale może  ktoś widzi więcej podobieństw niż różnic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Tiger napisał:

 

w tym wątku (i nie tylko) już któryś raz pada porównanie Forestera do NX, zupełnie nie rozumiem jaki to ma mieć sens?

dla mnie już tylko dwie pierwsze cechu NX:

- znacznie mniejsze wnętrze

- dużo słabsze możliwości terenowe

wykluczają sensowność tego porównania, ale może  ktoś widzi więcej podobieństw niż różnic?

Bo ja wiem czy znacznie mniejsze wnętrze ? Może bagażnik ale ani z tyłu ani z przodu różnic w ilości miejsca nie widzę.

 

Wszędzie tam gdzie wjechałem Forkiem wjechałem Lexusem przy czym ten drugi nie pcha przodem w zakręcie. Chociaż  to był Forek turbo II gen.

 

Edytowane przez RoadRunner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Tiger napisał:

 

w tym wątku (i nie tylko) już któryś raz pada porównanie Forestera do NX, zupełnie nie rozumiem jaki to ma mieć sens?

dla mnie już tylko dwie pierwsze cechu NX:

- znacznie mniejsze wnętrze

- dużo słabsze możliwości terenowe

wykluczają sensowność tego porównania, ale może  ktoś widzi więcej podobieństw niż różnic?

Prze zakupie XT jego możliwości terenowe były najmniej ważnym czynnikiem branym przeze mnie pod uwagę.

Zadecydował motor 2.0 DiD i 240 KM. I tu akurat NX wypada podobnie. A raczej wypadał bo XT już nie ma. :unsure:

W 2014 NX był znacznie droższy od Forka, a dziś ta różnica zmalała, jak porównamy z cenami ostatnich egzemplarzy XT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no a co z miejscem w środku?

z mojego punktu widzenia, NX to auto dla niskich i szczupłych osób (w szczególności z tyłu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Tiger napisał:

no a co z miejscem w środku?

z mojego punktu widzenia, NX to auto dla niskich i szczupłych osób (w szczególności z tyłu)

Ja mam bez mała 190cm i mam sporo miejsca nad głową z przodu i tyłu. No z tylu 3 grubasów będzie miało śtednio wygodnie ale tak samo jest w każdym aucie które nie ma z tylu 3 identycznych siedzisk. Aczkolwiek wynika to częściowo z tego, że skrajne siedziska są dość szerokie i „obejmujące”.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, subleo napisał:

 

:huh:

 

Test 2-metrowca:

 

 

 

No właśnie. Posadź teraz tego gościa z tyłu Forka to zobaczysz różnicę. Posadź go jeszcze za takim samym z przodu i dopiero zobaczysz różnicę.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Tiger napisał:

 

No właśnie. Posadź teraz tego gościa z tyłu Forka to zobaczysz różnicę. Posadź go jeszcze za takim samym z przodu i dopiero zobaczysz różnicę.....

 

Tutaj nikt nie dyskutuje co jest większe, bo większy jest Forester.

 

Ponieważ napisałeś "NX to auto dla niskich i szczupłych osób" ... to ja pokazałem, że komfortowo  z przodu i  akceptowalnie z tyłu siedzi 2-metrowiec. Na dużego zawsze znajdzie się większy, tylko czy o to chodzi ;)


 

Edytowane przez subleo
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...