Skocz do zawartości

E-Boxer


chojny

Rekomendowane odpowiedzi

10 godzin temu, Grzesiek89 napisał:

Mój pokazuje średnie spalanie 8,5l/100km 80%miasto i 20%trasa, ale zrobiona trasa Katowice Zakopane w 2 osoby plus cały bagażnik zapakowany w styczniu( jazda przepisowa) to pokazywało 7,6l/100km

Jechalem OBK na tej trasie na ferie . Jako posiadacz 2 szt XT i w grudniu sprzedanego STI musze z przykroscia stwierdzic ze OBK jak i inne “10s do 100km/h” o subiektywnej dynamice niestety nie obronia sie  chocby nie wiem co. Uwielbiam OBK za komfort,pewnosc prowadzenia,wyposazenie ale pod wzgledem dynamiki to niestety porazka na calej linii a pisze to jako posiadacz Subaru od 14 lat i tzw “fan marki”. Zaladowany OBK bez boxa w 4 osoby i 3 walizki na zakopiance niestety meczyl sie przy podjazdach pod gorke i redukcjach przy przyspieszaniu. Jadac XT na tej trasie spalanie bylo  by pomijanie wieksze a przyjemnosc i bezpieczenstwo duzo wieksze.

Byl to moj swiadomy wybor przy zakupie ale nikt mnie nie przekona ze to jedyny sluszny silnik do tego auta.

Niske spalanie przy przepisowej jedzie na tempomacie to nie jest cos czego sie jedynie wymaga od auta za 170/180 tys PLN 

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Lisek napisał:

Jechalem OBK na tej trasie na ferie . Jako posiadacz 2 szt XT i w grudniu sprzedanego STI musze z przykroscia stwierdzic ze OBK jak i inne “10s do 100km/h” o subiektywnej dynamice niestety nie obronia sie  chocby nie wiem co. Uwielbiam OBK za komfort,pewnosc prowadzenia,wyposazenie ale pod wzgledem dynamiki to niestety porazka na calej linii a pisze to jako posiadacz Subaru od 14 lat i tzw “fan marki”. Zaladowany OBK bez boxa w 4 osoby i 3 walizki na zakopiance niestety meczyl sie przy podjazdach pod gorke i redukcjach przy przyspieszaniu. Jadac XT na tej trasie spalanie bylo  by pomijanie wieksze a przyjemnosc i bezpieczenstwo duzo wieksze.

Byl to moj swiadomy wybor przy zakupie ale nikt mnie nie przekona ze to jedyny sluszny silnik do tego auta.

Niske spalanie przy przepisowej jedzie na tempomacie to nie jest cos czego sie jedynie wymaga od auta za 170/180 tys PLN 

Amen. I to byl powód, dla którego pozbyłem się tego auta. Mimo iż pozostałe cechy są naprawdę OK. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Lisek napisał:

Przekladajac silnik z XT do OBK mamy auto idealne,.Tyle w temacie!

Tak, to byłaby opcja. Choć przyznam, że po 4 miesiącach i 15k km z V90CC ... lubię to auto. :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Niske spalanie przy przepisowej jedzie na tempomacie to nie jest cos czego sie jedynie wymaga od auta za 170/180 tys PLN 


Teraz 90% jeździ przepisowo, te 10% trafia na stop cham na YT.
Przepraszam ale za te 170 tys dostajesz cała gamę bajerów, za które w skodzie czy vw trzeba płacić słono i osobno. 150-167 km to wcale nie jest mało , i to z 2 L, a nie motokosiarki 1,4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, radiolog napisał:

 



Przepraszam ale za te 170 tys dostajesz cała gamę bajerów, za które w skodzie czy vw trzeba płacić słono i osobno. 150-167 km to wcale nie jest mało , i to z 2 L, a nie motokosiarki 1,4

Czy wszyscy potrzebują w aucie tylko bajerów?  Mam chyba gdzieś konfiguracje ulubionego auta na tym forum czyli Skody(Superb) z silnikiem 2.0T i mocy prawie dwa razy takiej jak E boxer gdzie w wyposażeniu chyba tylko wirtualnego kokpitu i skóry brakowało bo nie jestem jakimś super zwolennikiem takiej tapicerki, a ostateczna cena jest nie większa niż za Forka czy OBK. Jeżeli nie wyrzuciłem bo mi w salonie wydrukowali ile finalnie trzeba zapłacić za auto to zeskanuje i pokaże, że można dostać auto podobnie wyposażone w cenie Forka z dodatkowym silnikiem od odkurzacza :)

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Kukson napisał:

Czy wszyscy potrzebują w aucie tylko bajerów?  Mam chyba gdzieś konfiguracje ulubionego auta na tym forum czyli Skody(Superb) z silnikiem 2.0T i mocy prawie dwa razy takiej jak E boxer

Pewnie nie chodzi tylko o bajery ale o to gdzie i jak autem jeździmy.

Jeśli dużo jeździsz tras i często w niedoczasie to wiadomo, że lepiej mieć niższe aerodynamiczne auto z 250 KM zamiast podniesionego klocka ze 150 KM.

Natomiast gdy podróżujesz często gorszymi drogami i bardziej Ci zależy by dojechać do celu nie zrywając zderzaka lub utknięcia w koleinach od ciągnika na leśnej czy polnej drodze to wybierasz auto ze sprawdzonym napędem i wysokim prześwitem.

Bajery moim zdaniem są jedynie dodatkiem dla osób kupujących wysoko zawieszone Subaru.

Edytowane przez Michał W.
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, Kukson napisał:

Czy wszyscy potrzebują w aucie tylko bajerów?  Mam chyba gdzieś konfiguracje ulubionego auta na tym forum czyli Skody(Superb) z silnikiem 2.0T i mocy prawie dwa razy takiej jak E boxer gdzie w wyposażeniu chyba tylko wirtualnego kokpitu i skóry brakowało bo nie jestem jakimś super zwolennikiem takiej tapicerki, a ostateczna cena jest nie większa niż za Forka czy OBK. Jeżeli nie wyrzuciłem bo mi w salonie wydrukowali ile finalnie trzeba zapłacić za auto to zeskanuje i pokaże, że można dostać auto podobnie wyposażone w cenie Forka z dodatkowym silnikiem od odkurzacza :)

W Subaru kurs EUR/PLN to obecnie 4,4. Za OBK trzeba zaplacic ok 193 tys PLN. W skodzie za ok 200 tys mamy Superba TSI ktory dynamicznie jest na pozimie STI a wyposazeniowo jest identycznie jak w OBK lub nawet ciut lepiej jak np aktywne zawieszenie lub fotele z masazem. WG mnie bardzo dobra oferta lecz tym razem jeszcze wygralo Subaru:)

 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Lisek napisał:

W Subaru kurs EUR/PLN to obecnie 4,4. Za OBK trzeba zaplacic ok 193 tys PLN. W skodzie za ok 200 tys mamy Superba TSI ktory dynamicznie jest na pozimie STI a wyposazeniowo jest identycznie jak w OBK lub nawet ciut lepiej jak np aktywne zawieszenie lub fotele z masazem. WG mnie bardzo dobra oferta lecz tym razem jeszcze wygralo Subaru:)

 Życie jest krótkie , trzeba podjąć radykalną decyzję i kupić wymarzone auto . Nie warto się męczyć....:coffee:

  • Super! 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Andrzej Koper napisał:

 Życie jest krótkie , trzeba podjąć radykalną decyzję i kupić wymarzone auto . Nie warto się męczyć....:coffee:

 Też mi się wydaje, że to jest wątek dla zadowolonych, przecież niezadowolony nic nie musi robić na silę i męczyć się Subaru.

Mnie się wykończenie, pozycja za kierownicą, multimedia, podejście do bezpieczeństwa , filozofia bardziej podoba w Subaru ,niż skodzie.

Jedyne co bym chciał mieć ze skody w subaru to elektro-magnetycznie  opuszczany hak.

Reszta mnie nie urzekła, po jeżdzie  testowej skodą miałem tylko ból dupy.

 

Jeżeli o wrażenia z jazdy e-boxerem, to umiejętne naciśnięcie pedału gazu, przy starcie ze świateł, nawet wciska w fotel,za sprawą monentu silnika elektrycznego, ale to trzeba  zrobić umiejętni i raczej trzeba dłużej pojeździć.

Według mnie wszystkie opinie w stylu wyje i nie jedzie wynikają z braku doświadczenia w operowaniu skrzynią cvt, a tym bardziej  przy systemie e-boxer, który jest nowy i mało kto ma jeszcze doświadczenie w jego obsłudze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, radiolog napisał:

Jeżeli o wrażenia z jazdy e-boxerem, to umiejętne naciśnięcie pedału gazu, przy starcie ze świateł, nawet wciska w fotel,za sprawą monentu silnika elektrycznego, ale to trzeba  zrobić umiejętni i raczej trzeba dłużej pojeździć.

Według mnie wszystkie opinie w stylu wyje i nie jedzie wynikają z braku doświadczenia w operowaniu skrzynią cvt, a tym bardziej  przy systemie e-boxer, który jest nowy i mało kto ma jeszcze doświadczenie w jego obsłudze.

 

500 km trzeba przejechać....i wszystko jasne  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, radiolog napisał:

wszystkie opinie (...) wynikają z braku doświadczenia w operowaniu skrzynią (...) a tym bardziej  przy systemie (...) który jest nowy i mało kto ma jeszcze doświadczenie w jego obsłudze.

 

pamietam, ze do obslugi SBD ze skrzynia MT tez trzeba bylo jak minimum miec licencje pilota promu kosmicznego...

  • Haha 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, eddie_gt4 napisał:

 

pamietam, ze do obslugi SBD ze skrzynia MT tez trzeba bylo jak minimum miec licencje pilota promu kosmicznego...

 

Dobrze było mieć zaliczone szkolenie SJS,tam sprawdzali ,oczywiście bardzo krótko , jak właściciel obsługuje sprzęgło przy ruszaniu i gdzie trzyma nogę jak już ruszył ( byłem, więc wiem)

Oczywiście, Ci co nie jeżdżą na półsprzęgle wciskając pedał przyśpieszenia w podłogę, nigdy nie mieli problemów ze sprzęgłem, reszta zwalała swoje nieumiejętności na wadę konstrukcyjną.

Przejechałem SBD 100 tys  i stan sprzęgła był taki jak na początku, mimo, że to było głownie w mieście jeżdżone.

Jak to mówią złej baletnicy przeszkadza rąbek spódnicy

 

 

30 minut temu, Andrzej Koper napisał:

 

500 km trzeba przejechać....i wszystko jasne  :)

 

to jeszcze mi 200 zostało

Edytowane przez radiolog
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, radiolog napisał:

 Też mi się wydaje, że to jest wątek dla zadowolonych, przecież niezadowolony nic nie musi robić na silę i męczyć się Subaru.

Mnie się wykończenie, pozycja za kierownicą, multimedia, podejście do bezpieczeństwa , filozofia bardziej podoba w Subaru ,niż skodzie.

Jedyne co bym chciał mieć ze skody w subaru to elektro-magnetycznie  opuszczany hak.

Reszta mnie nie urzekła, po jeżdzie  testowej skodą miałem tylko ból dupy.

 

Jeżeli o wrażenia z jazdy e-boxerem, to umiejętne naciśnięcie pedału gazu, przy starcie ze świateł, nawet wciska w fotel,za sprawą monentu silnika elektrycznego, ale to trzeba  zrobić umiejętni i raczej trzeba dłużej pojeździć.

Według mnie wszystkie opinie w stylu wyje i nie jedzie wynikają z braku doświadczenia w operowaniu skrzynią cvt, a tym bardziej  przy systemie e-boxer, który jest nowy i mało kto ma jeszcze doświadczenie w jego obsłudze.

Rozumiem ze jestes jeszcze w fali zachwytu nad nowym autem ale...:)

Gdyby pod maska bylo nieco wiecej pary nie trzeba by zadnych wielkich umiejetnosci w operowaniu skrzynia. W XT wciskasz gaz i on jedzie bez zastanowienia,planowania wyprzedzenia poprzed dobor procenta nacisniecia pedalu gazu:) 

Godzinę temu, Andrzej Koper napisał:

 Życie jest krótkie , trzeba podjąć radykalną decyzję i kupić wymarzone auto . Nie warto się męczyć....:coffee:

Kupilem  w grudniu 2019 w salonie Subaru ale producent zapomnial silnika wlozyc pod maske:)

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Lisek napisał:

Zaladowany OBK bez boxa w 4 osoby i 3 walizki na zakopiance niestety meczyl sie przy podjazdach pod gorke i redukcjach przy przyspieszaniu

 

 

mialem obk-a my14 diesla cvt i to bylo imho genialne polaczenie

zaladowane pod korek nawet nie zauwazalo gorek - po prostu szedl jak zly

siostra po kilku jazdach moim autem kupila obk-a my18 tez w dieslu, chyba ostatni egzemplarz w niemczech

 

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, eddie_gt4 napisał:

 

pamietam, ze do obslugi SBD ze skrzynia MT tez trzeba bylo jak minimum miec licencje pilota promu kosmicznego...

 

Stosuję się również to tego co niżej i pierwsze sprzęgło po 120k km (wymiana profilaktyczna), obecnie minęło 250k km. Drugie sprzęgło wymieniam jak wszystko wróci do normalności.

 

11 minut temu, radiolog napisał:

 

obsługuje sprzęgło przy ruszaniu i gdzie trzyma nogę jak już ruszył

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, OBK CVT napisał:

 

 

mialem obk-a my14 diesla cvt i to bylo imho genialne polaczenie

zaladowane pod korek nawet nie zauwazalo gorek - po prostu szedl jak zly

siostra po kilku jazdach moim autem kupila obk-a my18 tez w dieslu, chyba ostatni egzemplarz w niemczech

 

tapatalked

I jak się mają teraz wasze diesle? Bo ogólnie opinię miały fatalną, do tego stopnia że sam producent wycofał się z nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Lisek napisał:

Rozumiem ze jestes jeszcze w fali zachwytu nad nowym autem ale...:)

Gdyby pod maska bylo nieco wiecej pary nie trzeba by zadnych wielkich umiejetnosci w operowaniu skrzynia. W XT wciskasz gaz i on jedzie bez zastanowienia,planowania wyprzedzenia poprzed dobor procenta nacisniecia pedalu gazu:) 

Kupilem  w grudniu 2019 w salonie Subaru ale producent zapomnial silnika wlozyc pod maske:)

 

Obawiam się, że nawet w XT jak się wciśnie w opór to będzie bardziej wył, niż przyśpieszał, co wynika z konstrukcji CVT, więc nawet w XT trzeba wiedzieć jak operować gazem, dlatego też jak sobie przypomnę jazdę próbną XT, nie zrobiła na mnie wrażenia , bo miałem wtedy 0 doświadczenie z cvt i gwałtowne naciskanie, nie dawało takiego efektu,jakbym się spodziewał po 250 konnym silniku.

 

Jeszcze raz powtarzam goły 2.0 to nie to samo co 2.0 e-boxer,  ten drugi pozwala  na wystarczającą , przynajmniej dla mnie  dynamiczną jazdę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, Szürkebarát napisał:

I jak się mają teraz wasze diesle? Bo ogólnie opinię miały fatalną, do tego stopnia że sam producent wycofał się z nich.

 Mój , już drugi ma się doskonale :) świetnie współpracuje ze skrzynią CVT , bajka … Producent nie wycofał się , po 10 latach ! , z diesla z powodu "fatalnej" opinii na forum :D ale z powodu "mody" na , podobno "czyste" silniki benzynowe i ustalane coraz to bardziej restrykcyjne normy spalin. Początek zwiększonej podaży aut elektrycznych też pewnie miała na to wpływ ...Dziwne zjawisko zaobserwowano ostatnio w Wa-wie , ulice puste a zanieczyszczenie powietrza wielokrotnie przekracza normę ( zamykać okna , nie wychodzić na dwór ;) )

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Andrzej Koper napisał:

 Mój , już drugi ma się doskonale :) świetnie współpracuje ze skrzynią CVT , bajka … Producent nie wycofał się , po 10 latach ! , z diesla z powodu "fatalnej" opinii na forum :D ale z powodu "mody" na , podobno "czyste" silniki benzynowe i ustalane coraz to bardziej restrykcyjne normy spalin. Początek zwiększonej podaży aut elektrycznych też pewnie miała na to wpływ ...Dziwne zjawisko zaobserwowano ostatnio w Wa-wie , ulice puste a zanieczyszczenie powietrza wielokrotnie przekracza normę ( zamykać okna , nie wychodzić na dwór ;) )

 

Czyli diesla nie ma juz na zadnym rynku gdzie sprzedaje sie Subaru?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Independent testing by consumer advocates Which? magazine shows that the vast majority of modern diesel-engined cars still cannot pass their emissions tests. Which? claims to have tested 61 diesel-engined cars since the beginning of 2017, and has found that 47 of them have nitrogen oxide emissions (NOx) above the mandated limit of 0.08g/km.

On average the cars emitted 0.27g/km of NOx, around three-and-a-half times the legal limit. The worst-performing car, according to Which? was the 2013-on Subaru Forester 2.0 diesel, which emitted 2.0g/km of NOx, 25 times the official limit."

 

https://www.irishtimes.com/life-and-style/motors/80-of-diesels-in-breach-of-emissions-limits-1.3598760

 

https://www.which.co.uk/reviews/new-and-used-cars/article/car-emissions/low-emission-cars

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Andrzej Koper napisał:

Dziwne zjawisko zaobserwowano ostatnio w Wa-wie , ulice puste a zanieczyszczenie powietrza wielokrotnie przekracza normę ( zamykać okna , nie wychodzić na dwór ;) )

Zjawisko może się niektórym wydawać dziwne. Ruch kołowy choć zmniejszył się drastycznie to jednak nie zamarł całkowicie a pył osiadły ma się dobrze tak jak kiedyś, bo ulice i chodniki jak nie były tak nie są zamiatane ani tym bardziej spłukiwane. Czy jest dziwnym zjawiskiem, że po opadach deszczu albo śniegu (stęskniłem się) jakość powietrza gwałtownie się poprawia?

 

Jeśli zaś chodzi o silniki diesla w samochodach osobowych to inni producenci nadal je produkują i nawet znajdują na nie nabywców . Oczywiście podpierając się turbiną i filtrem cząstek stałych. Nie tylko na tym forum diesle Subaru miały złe opinie, nie chcę kopać leżącego więc nie będę ujawniał gdzie jeszcze słyszałem od znających temat złą opinię o dieslu by Subaru. Kupując swój samochód nie brałem od początku pod uwagę diesla więc wcale nie żałowałem, że nie ma w ofercie diesla. Już najeździłem się dieslami.

 

Normy spalin? Tym razem chwalę je sobie bo dzięki nim mój samochód zamiast stanieć po roku używania to zrobił się droższy ;) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...