Jump to content
chojny

E-Boxer

Recommended Posts

W dniu 11.02.2020 o 14:46, Czarne_Koronkowe napisał:

Nasza jazda testowa trwała 30 minut. W zasadzie byliśmy już zdecydowani jechać do Wawy po używanego FXT z nowym silnikiem, ale wieczorem na Facebooku zobaczyłem, że w JM będzie następnego dnia dostępny do jazd testowych. Punkt o 9:00 zadzwoniłem do Pana Maćka i naświetliłem jak wygląda sprawa. Powiedział, że zobaczy co się da zrobić. Po 30 minutach oddzwonił, żeby przyjeżdżać bo poprzesuwał inne jazdy. I w sumie te 30 minut nam wystarczyło. To było to czego szukaliśmy :-)

To chyba jednak była nie do końca przemyślana decyzja. 

  • Haha 2
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma co dramatyzować, można zrobić rozpoznanie bojem, można najpierw przeczytać instrukcję, można też posłuchać doświadczenia zaprawionych w walce ;)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, Jaca68 napisał:

To chyba jednak była nie do końca przemyślana decyzja. 

Chodzi mi ta myśl po głowie, ale czy tak jest? Czas pokaze. Z drugiej strony chyba trzeba byłoby auto wypożyczyć na miesiąc żeby być 100% pewny tego co się kupuje

Edited by Czarne_Koronkowe

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, RoadRunner napisał:

Jak dołożą radar to nie będzie problemu :)

Ale wtedy to już nie będzie najlepszy na rynku ES tylko jakiś inny badziewny system które są montowanie w Skodach czy innych Toyotach. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Xawery1939 napisał:

 

Koniecznie

 

 

image.png.4cd6ffe507527d79c22d0463a554014e.png

 

Testowałem w drodze powrotnej. Mam SUBIEKTYWNE WRAŻENIE :D ze odległość przy ktorej system REAGUJE w przypadku z 1 i z 4 kreskami jest taka sama (powtarzam, mierzyłem wyłącznie „na słupki” przy drodze). Natomiast inna jest siła chamowania. Cóż, chyba rzeczywiście aktywny tempomat jest tylko do tego żeby jechać w korku lub podążać za jednym konkretnym samochodem (idealne na USA). W Polsce - nie do zrobienia

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Czarne_Koronkowe napisał:

W Polsce - nie do zrobienia

W weekendy da się jechać, w tygodniu jak ruch duży i nerwowy to tak średnio płynnie jest. Używam nocą, w weekendy, za granicą :) Ogólnie jak nie chce mi się za bardzo jechać, albo trzeba rozprostować nogi ;)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Jaca68 napisał:

Ale wtedy to już nie będzie najlepszy na rynku ES tylko jakiś inny badziewny system które są montowanie w Skodach czy innych Toyotach. :thumbup:

Albo Lexie :D

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minut temu, Jaca68 napisał:

Ale wtedy to już nie będzie najlepszy na rynku ES tylko jakiś inny badziewny system które są montowanie w Skodach czy innych Toyotach. :thumbup:

Ale to będzie radar z kamerami - czyli połączenie najlepszych cech :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Karenz napisał:

czyli dokładnie tyle co na jazda na lpg zwykłym samochodem :OO:

 

oczywiście można zamontować LPG tylko jaki musisz mieć silnik w benzynowym z LPG żeby myśleć o dynamice jaką zapewnia napęd elektryczny w aucie które dałem jako przykład czyli Tesli Model 3 LR 0-100 4,6  80-120 pewnie poniżej 4 s

 

gdy porównamy to do LPG w 2.0 NA czy czymś podobnym to wyjdzie nam że wystarczy nam elektryk typu Nissan Leaf którego zużycie energii jest nieco niższe

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Dobi1972 napisał:

Ale odbiegamy od tematu bo tu o Subaru mowa.

 

niby odbiegamy ale dawno temu gdzieś na tym forum napisałem o Subaru tłuczcie te swoje proste benzynowce dopóki się sprzedają, wyprodukujcie modele full EV pomijając etap hybryd

Subaru ma w ofercie dużo aut "podwyższonych" a te się dobrze projektuje jako EV bo jest miejsce na baterie pod podłogą (pare cm na dużej powierzchni i niski środek ciężkości)

co by to dało ? 

przy średniej emisji CO2 spalinowych 200 g/km sprzedanie 1 EV na 4 obniża ją do 150 g/km a patrząc na obecną ofertę Subaru w EU 

OBK 2.5i 193 g/km

Forester e-Boxer 185 g/km

XV 1.6i jak 2.0i e-Boxer 180 g/km

 

koszty hybrydyzacji poniesione, oferta uboższa a czym tu emisje średnią dalej zbijać ?

 

USA, Kanada benzynowe Subaru kocha to nie ma się czym martwić, rynek zbytu mają ;)

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minut temu, ketivv napisał:

oczywiście można zamontować LPG tylko jaki musisz mieć silnik w benzynowym z LPG żeby myśleć o dynamice jaką zapewnia napęd elektryczny w aucie które dałem jako przykład czyli Tesli Model 3 LR 0-100 4,6  80-120 pewnie poniżej 4 s

I znowu te herezje.

Dawno już zostało udowodnione że moc do zło a przyspieszenie do setki poniżej 10 sekund potrzebne jest tylko facetom z małym przyrodzeniem, którzy wyścigami spod świateł chcą to sobie zrekompensować. Prawdziwy facet w 3 sekundy do setki przyspiesza na stoku,  bez kasku i gogli. Ewentualnie jadąc swoim Subaru statecznie i zgodnie z przepisami, pokonuje zakręty z piskiem opon na granicy poślizgu. 

Udowodniono też że 12 sekund i 150 KM w NA wystarcza do wyprzedzenia TIRa,  a systemy bezpieczeństwa w nowych Subaru ratują życie i znacząco podnoszą zarówno komfort kierowcy jak i przyjemność z jazdy.

Dlatego też idealnym autem dla Kowalskiego będzie....

 

 

 

 

 

Forek E-Boxer w gazie. :thumbup:

  • Like 1
  • Haha 4
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Udowodniono też, że marka Subaru zdobyła swoich fanów, dzięki nastawieniu na spokojną i przede wszystkim bezpieczną jazdę....

 

....a nie przez pełnokrwiste rajdówki prowadzone przez Colina.

 

;) 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, RoadRunner napisał:

To jest jasne, pozostaje kwestia czy mało naładowana bateria nie stwarza jakichś problemów (np. nieproporcjonalnie mniej wydajna, szybszy spadek pojemności, itp.) tak, że nawet kosztem spalania opłaca się ją doładować.

 

sam nie jestem fanem hybryd, rozumiem ich sens istnienia na wielu płaszczyznach i trochę przez przypadek ostatnio parę testowałem "dla klienta"

 

hybryda PHEV kochanej na tymże forum marki Skoda, czyli "znana" konstrukcja VW nieco podobna do konstrukcji Subaru czyli silnik elektryczny w skrzyni biegów co daje możliwość stosowania zarówno napędu 2WD jaki i AWD tradycyjnie wałem napędowym na tył 

 

akurat do testów trafił Superb hybryda bo tylko tam w Skodzie na tę chwilę jest ten napęd a chodziło o test napędu nie samego Superb-a pod przyszłą decyzję zakupową klienta (chodzi o auto mniejsze gabarytowo)

z racji, że to PHEV to odczyty baterii mogą być nieco przekłamane, niestety gdy auto dostałem bateria "trakcyjna" miała poziom 1% ale z racji, że jest duża możliwe że programowo pewna część baterii jest niejako przypisana do pojemności "prądu z gniazdka" a osoba cześć baterii jest zarezerwowana do samej rekuperacji

czyli "bateria trakcyjna" była rozładowana bo miałem zaledwie 1% co nie pozwoliło na działanie auta w trybie full EV za to sama funkcja pracy układu hybrydowego miała się świetnie co zaowocowało wynikiem 7 km na prądzie z przejechanych 21 km w tym z 8 może 10 to była ekspresówka z prędkością znacząco powyżej dopuszczalnej, wyjazd z miasta powrót przez miasto auto bardzo często przechodziło do trybu EV szczególnie przy niskich prędkościach 

ba nawet przez chwilę udało się włączyć "wymuszony" tryb EV bo poziom baterii trakcyjnej niewiele się podniósł 

 

Toyota Corolla z mocniejsza hybrydą też bez problemu spokojnie sobie podniosła poziom baterii "na krajówce" z ok 1/4 na nieco ponad połowę, na ekspresówce czy autostradzie jej nie testowałem a szkoda 

 

gdybym to ja miał dylemat jak wydać ca. xxx k PLN rozwiązując problem "zakupu nowego auta" w tym konkretnym przypadku, patrząc na przebiegi i ich charakter zaryzykowałbym:

1. EV - jeśli będą dopłaty - typu Nissan Leaf lub coś podobnego - ładowany niemalże w 100% z własnego gniazdka w garażu zapewniałby ok 20-23 tyś km rocznie transportu "bliskiego" za ok 2500 PLN (darmowe parkingi, bus pas)

2. klasyk - np. Subaru WRX 2003 - tu ukłony dla naszego forumowicza z centralnej PL oby twój "najpiękniejszy" WRX ever służył długo  - który to klasyk byłby wisienką na torcie w sporadycznych dalszych wyjazdach przemierzając ok 4-5 tyś km rocznie

 

z założonej kwoty jeszcze by mogło zostać ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Adi napisał:

Udowodniono też, że marka Subaru zdobyła swoich fanów, dzięki nastawieniu na spokojną i przede wszystkim bezpieczną jazdę....

 

....a nie przez pełnokrwiste rajdówki prowadzone przez Colina.

 

A jak.., nam nikt nie wmówi że czarne jest czarne, a białe jest białe..B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Cóż, chyba rzeczywiście aktywny tempomat jest tylko do tego żeby jechać w korku lub podążać za jednym konkretnym samochodem (idealne na USA). W Polsce - nie do zrobienia

Dokładnie...w Polsce może i jest, ale jak są min 3 pasy ruchu w jednym kierunku ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, ketivv napisał:

 

niby odbiegamy ale dawno temu gdzieś na tym forum napisałem o Subaru tłuczcie te swoje proste benzynowce dopóki się sprzedają, wyprodukujcie modele full EV pomijając etap hybryd

Subaru ma w ofercie dużo aut "podwyższonych" a te się dobrze projektuje jako EV bo jest miejsce na baterie pod podłogą (pare cm na

 

 

Problemem jest to, że aby takie samochody wyprodukować (EV) trzeba mieć opracowaną technologie - a to już są niemałe koszta. Z hybrydami  jest łatwiej bo można coś przetransferować z Toyoty, Toyota EV nie lubi - ale pomału to się zmienia - zdaje się, że na takie model od Subaru poczekamy jakiś czas. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, ketivv napisał:

gdybym to ja miał dylemat jak wydać ca. xxx k PLN rozwiązując problem "zakupu nowego auta" w tym konkretnym przypadku, patrząc na przebiegi i ich charakter zaryzykowałbym:

1. EV - jeśli będą dopłaty - typu Nissan Leaf lub coś podobnego - ładowany niemalże w 100% z własnego gniazdka w garażu zapewniałby ok 20-23 tyś km rocznie transportu "bliskiego" za ok 2500 PLN (darmowe parkingi, bus pas)

2. klasyk - np. Subaru WRX 2003 - tu ukłony dla naszego forumowicza z centralnej PL oby twój "najpiękniejszy" WRX ever służył długo  - który to klasyk byłby wisienką na torcie w sporadycznych dalszych wyjazdach przemierzając ok 4-5 tyś km rocznie

 

 

Mamy zbieżne poglądy :-). W przypadku EV nawet nie chodzi o oszczędności kosztów utrzymania co o pewną frajdę z jazdy (cisza, dobre przyspieszenia) trochę jeździłem BMW i3 i do jazd miejskich/podmiejskich byłby to idealny samochód  - nic w nim mi nie przeszkadzało wygląd, zasięg itp.  mimo, że podchodziłem sceptycznie. Niestety do dalszych tras trzeba wybrać coś innego, może właśnie PHEV jakoś sens. No o czekamy na jakiś EV od Subaru :-). 

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, Adi napisał:

Udowodniono też, że marka Subaru zdobyła swoich fanów, dzięki nastawieniu na spokojną i przede wszystkim bezpieczną jazdę....

 

....a nie przez pełnokrwiste rajdówki prowadzone przez Colina.

Jestem ciekaw, czy gdyby zapytać wszystkich (globalnie) nowych klientów marki z ostatnich dziesięciu lat, to jaki odsetek miałby jakiekolwiek pojęcie o Subaru i jego związkach z rajdami.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, aflinta napisał:

Jestem ciekaw, czy gdyby zapytać wszystkich (globalnie) nowych klientów marki z ostatnich dziesięciu lat, to jaki odsetek miałby jakiekolwiek pojęcie o Subaru i jego związkach z rajdami.

 

Mogło by się okazać, że nie jest duży. Patrzę po sobie, bo jako o marce Subaru miałem jakieś pojęcie od wieku "szczenięcego", ale bardziej w kontekście samochodów osobowych z napędem 4x4  a nie rajdy, sport itp (mimo, że Subaru Imprezę rozpoznawałem po dźwięku) 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minut temu, aflinta napisał:

Jestem ciekaw, czy gdyby zapytać wszystkich (globalnie) nowych klientów marki z ostatnich dziesięciu lat, to jaki odsetek miałby jakiekolwiek pojęcie o Subaru i jego związkach z rajdami.

Patrząc na inne marki nie ma to decydującego znaczenia, by wprowadzać na rynek sportowe modele.

Powtarzam kolejny raz, Focus RS, Civic Type R, Golf GTI.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Dobi1972 napisał:

Toyota EV nie lubi - ale pomału to się zmienia - zdaje się, że na takie model od Subaru poczekamy jakiś czas. 

 

Panta rhei kai ouden menei  :)

 

https://global.toyota/en/newsroom/corporate/20353243.html

 

"Toyota will accelerate the popularization of BEVs with more than 10 BEV models to be available worldwide by the early 2020s, starting in China, before entering other markets―the gradual introduction to Japan, India, United States and Europe is expected."

 

...

 

"Batteries are a core technology of electrified vehicles and generally present limitations relating to energy density, weight/packaging, and cost. Toyota has been actively developing next-generation solid-state batteries and aims to commercialize the technology by the early 2020s. In addition, Toyota and Panasonic will start a feasibility study on a joint automotive prismatic battery business in order to achieve the best automotive prismatic battery in the industry and to ultimately contribute to the popularization of Toyota's and other automakers' electrified vehicles."

 

Subaru BEV ma szanse kiedyś się pojawić

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minuty temu, aflinta napisał:

Jestem ciekaw, czy gdyby zapytać wszystkich (globalnie) nowych klientów marki z ostatnich dziesięciu lat, to jaki odsetek miałby jakiekolwiek pojęcie o Subaru i jego związkach z rajdami.

 

Pewnie tak jest obecnie, tylko mi o nieco inną rzecz chodziło.

 

14 godzin temu, Adi napisał:

marka Subaru zdobyła swoich fanów

 

Przenieś się do lat 90-tych ubiegłego wieku. Oczywiście do Europy, ponieważ jesteśmy europejczykami ;) . I wtedy pierwsze skojarzenie z marką Subaru? 

Dalej idąc, pozycjonowanie Subaru względem innych marek. Poprzez sport była to marka marzeń, znacznie wyżej niż inne nie tylko japońskie samochody. To był jakiś kosmos, za Imprezami zawsze się oglądano, a o Forkach mówiono, że ma graty z Imprezy. Legacy to natomiast rozwinięcie tego, połączone z luksusem tamtych czasów.

 

Porównywanie obecnych "sportowych" samochodów,  jak np. Civic, czy Focus nie ma sensu.

Wtedy było bezpośrednie przełożenie, bo za 135 tys, mogliśmy mieć GTeka, który był bazą do świetnej N-ki. To było miejskie-rajdowe auto tamtych czasów. 

Teraz wystarczy spojrzeć na wklejane filmy w wątkach o HH. 90% to drag race. Ależ kurka emocje :facepalm:

 

Ale czasy się zmieniły i jest obecnie tak jak mówi aflinta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, Adi napisał:

Wtedy było bezpośrednie przełożenie, bo za 135 tys, mogliśmy mieć GTeka, który był bazą do świetnej N-ki. To było miejskie-rajdowe auto tamtych czasów. 

Może Yaris GR 4 to będzie taki come back?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, Czarne_Koronkowe napisał:

Może Yaris GR 4 to będzie taki come back?

 

Dobry przykład. Sporo mówi się o tym modelu w tym kontekście.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...