Skocz do zawartości

E-Boxer


chojny

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Krótkie info po kolejnych 100 km w trasie.

1) Stwierdzam - przy dzisiejszym mocnym wietrze - że e-boxer to zaskakująco stabilne auto. Fakt, że FXT jeździłem ostatnio 1,5 roku temu, ale pamiętam, że tamten był jak żaglówka. Nowy jest zdecydowanie bardziej stabilny.

2) Do tego mam nieodparte wrażenie, że pozwala na szybszą jazdę w zakrętach - być może to kwestia gum. Ale zdziwiłem się, że jestem w stanie pojechać 80km/h na ślimaku na AOW.

E-Boxer ma zapewne niżej położony środek ciężkości i wydaje się, że ma większy rozstaw kół od SJ więc lepsza stabilność nie powinna dziwić. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, RoadRunner napisał:

Dobra wiadomość. Subaru trochę moim zdaniem przespało kilka lat jeśli chodzi hybrydy. Eboxer jest taki sobie jeśli chodzi o spalanie, ale mam nadzieję, że będą kolejne generacje, które to poprawią. Obecy Eboxer jest dla mnie pełen sprzeczności: z jędrnej strony hybrydowy suv z małą mocą (mi to nie odpowiada, ale rozumiem argument), przeznaczony do jazdy miejskiej a z drugiej stały napęd, który w warunkach miejskich nie przyda się wcale, a kosztujący pewnie z 1-2 litry na 100 km. Przyznaję się bez bicia, że nigdzie nie znalazłem info ile faktycznie AWD pożera, ale skoro Honda argumentowała jeszcze większe rozpięcie (i tak już luźnego Haldexa) oszczędnością na paliwie to raczej nie chodzi o wartości homeopatyczne.

W każdym razie współpraca z Toyotą brzmi obiecująco.

Ciekawe newsy. Zobaczymy na ile uda się utrzymać charakter marki, o której piszą „awd, wszędzie-wjeżdżające-auta, dające radość z jazdy i bezpieczeństwo jako priorytet”. O osiągach nic nie ma mowy, bo „fun to drive” to słowo worek. O aspiracjach sportowych również. Ale chyba nie o to chodzi w takich komunikatach. Tak czy owak, dobre wieści, taki partner jak Toyota zapewni im dostęp do technologii, których sami zapewne nie rozwiną.

Tak swoją drogą, to Zachar mówił, że nowa platforma Volvo podobno kosztowała bodaj 11 miliardów dolarów. Jeśli nie pomylił, to kwoty porażają. A ja myślałem, że inwestycje w farmacji są duże...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, RoadRunner napisał:

a kosztujący pewnie z 1-2 litry na 100 km. Przyznaję się bez bicia, że nigdzie nie znalazłem info ile faktycznie AWD pożera

Na stronie subaru.jp można porównać spalanie Imprezy 1,6 2WD i AWD, różnica to 0,36 l/100 km.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, aflinta napisał:

Na stronie subaru.jp można porównać spalanie Imprezy 1,6 2WD i AWD, różnica to 0,36 l/100 km.

To jest impreza FWD? A przed chwila czytałem, ze chcą być wierni DNA Marki... AWD itd...

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Tsunetomo napisał:

To jest impreza FWD? A przed chwila czytałem, ze chcą być wierni DNA Marki... AWD itd...

 

pare lat temu też już była w Japonii, nawet natknąłem się na jedna używaną do sprzedaży w Niemczech 

 

co ciekawe porównując na tymże forum ceny aut Subaru w Japonii to Impreza 2WD CVT wychodziła podobnie jak Focus a może nieco taniej 

 

Popatrzcie sobie co ciągnie Subaru i gdzie są wzrosty, USA i Kanada to ich żniwa i tak tam mają uruchomioną machinę sprzedażową, która z powodzeniem radziła sobie ze zwiększaniem ilości sprzedanych aut o parę EU rocznie  i nie były to same "mocne" Subaru bo XV tam ma takie same silniki a FXT wycofali 

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Karas napisał:

ale wrx'a i sti zostawili

 

oczywiście jest grupa klientów która do Subaru tylko po te auta idzie ;)

tylko WRX i STI to jest ile 50 k szt. z miliona ?

 

sorry edit 41 k szt.

Screenshot 2020-02-11 at 18.46.41.png

Edytowane przez ketivv
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam zapytanie do @Dyrekcja i dodaję nowe:

- czy w e-boxerze jest SLS ?

- czy tak jak w przypadku FXT wymiana wydechu za katalizatorem NIE wiążę się z utratą gwarancji?

- czy zamontowanie nakładek firmy SPACCER (wskazanych przez Dyrekcję w osobnym wątku) NIE wiąże się z utratą gwarancji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
11 godzin temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Ponawiam zapytanie do @Dyrekcja i dodaję nowe

Proszę o trochę cierpliwości - będę w firmie dopiero w poniedziałek.

W dniu 11.02.2020 o 17:17, Michał W. napisał:

E-Boxer ma zapewne niżej położony środek ciężkości i wydaje się, że ma większy rozstaw kół od SJ więc lepsza stabilność nie powinna dziwić.

Główny wpływ ma nowa platforma. Ponadto trochę lepsze rozlożenie mas przód / tył.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ta "doskonała widoczność w bocznych lusterkach" to znaczy coś zmieniło się?, czy Forek dostał lusterka boczne zakrzywione na końcu, czy nadal są płaskie szybki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Licho napisał:

Czy ta "doskonała widoczność w bocznych lusterkach" to znaczy coś zmieniło się?, czy Forek dostał lusterka boczne zakrzywione na końcu, czy nadal są płaskie szybki?

Prawe jest zakrzywione. Ogólnie auto to niezła szklarnia ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawostka trzy Subaru w dziesiątce i petarda z trzeciego miejsca "crosstrek" plugin 138 benzyna i  120km silnika elektrycznego..... What the...... Pomyłka jeśli nie to Dyrekcja pewno wie kiedy w Polsce:drool:

 

https://motoryzacja.interia.pl/samochody-nowe/zdjecie,iId,2839735,iAId,355813

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to coś tutaj z tymi KM mi nie gra, matematyka jest jedna. Albo coś się zmieniło od moich szkolnych lat:-)

Cyt    

   ;Subaru Crosstrek, w Polsce znany pod międzynarodową nazwą Subaru XV, to kompaktowy SUV, który w wersji hybrydowej plug-in jest napędzany silnikiem typu bokser 2,0 l o mocy 138 KM i silnikiem elektrycznym o mocy 120 KM, które łącznie zapewniają moc około 150 KM. Samochód jest wyposażony w napęd 4x4 Symmetrical All-Wheel Drive i może przejechać 27 km w trybie EV. Wyniki spalania i zużycia energii to według Consumer Reports 42 mpge (mpge to ekwiwalent mil na galon benzyny lub odpowiadającej mu ilości zużytej energii elektrycznej). W mieście jest to 37 mpge, zaś na autostradzie 46 mpge.

 

Jak się podsumuje te konie czyli 138 (benzyna ) plus 120 (elektryk) to wychodzi 258 KM , a u nich wychodzi 150KM :-)))))

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

3 minuty temu, mio1 napisał:

Jak dla mnie to coś tutaj z tymi KM mi nie gra, matematyka jest jedna. Albo coś się zmieniło od moich szkolnych lat:-)

Cyt    

   ;Subaru Crosstrek, w Polsce znany pod międzynarodową nazwą Subaru XV, to kompaktowy SUV, który w wersji hybrydowej plug-in jest napędzany silnikiem typu bokser 2,0 l o mocy 138 KM i silnikiem elektrycznym o mocy 120 KM, które łącznie zapewniają moc około 150 KM. Samochód jest wyposażony w napęd 4x4 Symmetrical All-Wheel Drive i może przejechać 27 km w trybie EV. Wyniki spalania i zużycia energii to według Consumer Reports 42 mpge (mpge to ekwiwalent mil na galon benzyny lub odpowiadającej mu ilości zużytej energii elektrycznej). W mieście jest to 37 mpge, zaś na autostradzie 46 mpge.

 

Jak się podsumuje te konie czyli 138 (benzyna ) plus 120 (elektryk) to wychodzi 258 KM , a u nich wychodzi 150KM :-)))))

 

 

Moc systemowa z obu silników to nie jest suma koników z jednostek spalinowyej i elektrycznych. ;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, mio1 napisał:

Jak się podsumuje te konie czyli 138 (benzyna ) plus 120 (elektryk) to wychodzi 258 KM , a u nich wychodzi 150KM :-)))))

To tak nie działa. Silniki pracują niezależnie albo się uzupełniają, ale nie jest to pełna moc obu jednostek jednocześnie (z różnych powodów).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się moce nie sumują się, to gdzie idzie ta moc jak nie w koła? Jeśli oba silniki pracują pełną mocą czyli produkują 252KM a na koła idzie 150KM to co z resztą, grzeje olej w skrzyni CVT?, chyba że elektronika steruje tym tak że nie pozwoli z ubu silników dać w sumie więcej niż 150KM. Czy może jest inaczej, silnik el jest 120KM a sterownik pozwala na wydobycie z niego tylko 12KM, bo zastosowany akumulator nie pozwala na większe prądy rozładowania. Trochę nie trybię tej koncepcji dławienia mocy na elektryku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Licho napisał:

Jeśli oba silniki pracują pełną mocą czyli produkują 252KM a na koła idzie 150KM to co z resztą, grzeje olej w skrzyni CVT?, chyba że elektronika steruje tym tak że nie pozwoli z ubu silników dać w sumie więcej niż 150KM.

Otóż to, elektronika nie pozwala na to by oba pracowały z pełną mocą. Zapewne chodzi o zachowanie odpowiedniej efektywności energetycznej całego układu a nie nastawienie na osiągi, gdzie po chwili sprintu zostajemy z pustym akumulatorem i słabowitym silnikiem do napędzania całości. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...