Czarne_Koronkowe Opublikowano 11 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2020 8 godzin temu, Lisek napisał: Wylaczyles pewnie opuszczenie pasa ruchu a trzeba jeszcze wylaczyc na kierownicy auto z liniami z prawej i lewej to wtedy nie rusza sam kierownica. Właśnie zrobiłem na odwrót. Wyłączyłem przy kierownicy, a dzisiaj rano znalazłem przycisk na podsufitce przy eyesight Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 11 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2020 7 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał: Właśnie zrobiłem na odwrót. Wyłączyłem przy kierownicy, a dzisiaj rano znalazłem przycisk na podsufitce przy eyesight W wolnossącym MY19 przycisk u góry wyłącza sygnały dzwiękowe po najechaniu na linie a dolny steruje kontrą kierownicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xawery1939 Opublikowano 11 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2020 (edytowane) 12 godzin temu, aflinta napisał: Poszło, ale zajmuje im to więcej czasu - konstruują nowa platformę wspólnie z Toyotą (była tutaj gdzieś taka informacja). e-Boxer to prawdopodobnie jest to co mogli zrobić na szybko i niskim kosztem bazując na wcześniej sprawdzonej technologii. Być może z ich punktu widzenia rozwiązanie choć nie doskonałe to na obecną chwilę było najlepszym wyborem. XV plugin hybrid jaki jest obecnie w US wygląda na szybko zrobiony prototyp - jak większość aut plugin z dziwacznie okrojonym bagażnikiem. Plugin w Crosstreku bazuje na rozwiązaniach z Priusa Prime...i został wprowadzony z uwagi na stanowe zmiany w prawie, zachęty, refundacje, programy motywujące do parkowania pojazdów na paliwa alternatywne etc....od 2018 głównie to dotyczy CA a obecnie kilkunastu innych stanów. Jak dobrze zauważył @krist plugin to .... genialne auto do miasta i na okazjonalną trasę. i raczej Subaru z StarDrive jest dedykowane wąskiemu gronu zamożnych klientów, posiadających już "coś" w garażu na każdą okazję. Rozwiązania z e-boxerem daje szersze spektrum zastosowań dla użytkowników, a jednocześnie wychodzi naprzeciw europejskiemu zaostrzaniu normy emisji CO2 dla aut. Edytowane 11 Lutego 2020 przez Xawery1939 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 11 Lutego 2020 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2020 17 godzin temu, RoadRunner napisał: Aby rozpędzić auto od 0-100km/h (8.2 sek) trzeba generować 75 kW + 4 kW oporu tocznego + 2 kW na opór powietrza Bardzo ładnie acz... zbyt teoretycznie. Faktycznie moc użyta do maksymalnego przyspieszenia ( o takim była mowa) będzie mocą maksymalną silnika ( przy przekładni lineartronic ). Czas rzeczywistego przyspieszenia będzie naturalnie ograniczony tak sprawnością układu napędowego jak i wszelkiego rodzaju oporami. Jeżeli więc w cytowanym opisie przy prędkości 200 km/godz potrzebna jest moc 144kW, to ( zakładając że te 144 kW to moc maksymalna ) podczas przyspieszania również 144kW będę używane ( a nie 81 kW). Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krist Opublikowano 11 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2020 2 godziny temu, Xawery1939 napisał: Plugin w Crosstreku bazuje na rozwiązaniach z Priusa Prime...i został wprowadzony z uwagi na stanowe zmiany w prawie, zachęty, refundacje, programy motywujące do parkowania pojazdów na paliwa alternatywne etc....od 2018 głównie to dotyczy CA a obecnie kilkunastu innych stanów. Jak dobrze zauważył @krist plugin to .... genialne auto do miasta i na okazjonalną trasę. i raczej Subaru z StarDrive jest dedykowane wąskiemu gronu zamożnych klientów, posiadających już "coś" w garażu na każdą okazję. Rozwiązania z e-boxerem daje szersze spektrum zastosowań dla użytkowników, a jednocześnie wychodzi naprzeciw europejskiemu zaostrzaniu normy emisji CO2 dla aut. Wąskie grono zamożnych klientów? O czym ty piszesz? Większość statystyczna jeździ w ciągu tygodnia praca dom, i w Polskich realiach praca nie jest zbyt odległa od domu. W weekend może do większego miasta, lub za miasto, pare razy w roku jakiś dalszy wyjazd. Dla statystycznego Kowalskiego hybryda plug in to byłoby bardzo dobre rozwiązanie (ok, o ile ma dostęp do prądu w miejscu parkowania auta). Cena - ok, Forester to nie jest auto dla statystycznego Polaka, statystyczny Polak kupuje 10 letniego passata w tdi Ale konkurencja też proponuje coś za 140-150 tyś więc mniej więcej tyle co e-boxer, a ma większą baterię i mocniejszy napęd elektryczny. E boxer mam wrażenie odpowiada na pytanie którego nikt nie zadał: Auto z mniejszym bagażnikiem i bakiem, małym zasięgiem, mało dynamiczne a przy tym nie potrafiące przejechać choćby tych 30 km na samym prądzie. Europejskie normy promują pluginy, ona tam mają jakieś absurdalne Co2 na poziomie 40-50g, i zużycie 2l/100km (Chociaż jeżdżąc po mieście hybrydą 330e miałem zużycie 2,5-3 litry, więc jest to do zrobienia) Ile ma e boxer? 154g, jak to ma pomóc marce w Europie? 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyzol Opublikowano 11 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2020 Ja jeszcze o tej skórze Pooglądałem na żywo i nadal twierdzę, że brąz jest ok. Co ciekawe, w wersji czarnej konsola środkowa nie ma obszyć ze skóry, a z gumy z fakturą, co wygląda gorzej. Owa guma staje się miejscami twardym plastikiem (np. na drzwiach). Ogólnie wnętrze prezentuje się trochę lepiej niż w XV (z naciskiem na trochę). Z zewnątrz - ociężały brzydal, ale do „przeżycia” Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 11 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2020 59 minut temu, krist napisał: Ile ma e boxer? 154g, jak to ma pomóc marce w Europie? E-boxer ma 154 g/km wg normy NEDC oraz 185 g/km. Też zacząłem się zastanawiac "o co chodzi?". Poprzedni Forester CVT miał 150g/km wg NEDC i te same osiągi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fiji Opublikowano 11 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2020 59 minut temu, krist napisał: Europejskie normy promują pluginy, ona tam mają jakieś absurdalne Co2 na poziomie 40-50g, i zużycie 2l/100km (Chociaż jeżdżąc po mieście hybrydą 330e miałem zużycie 2,5-3 litry, więc jest to do zrobienia) Ile ma e boxer? 154g, jak to ma pomóc marce w Europie? 185g! podwójna europejska norma! Boxer jest po prostu technologicznie kopciuchem. Rav4 dmucha o 10g mniej, w hybrydzie 130g, a zaraz pojawi się plugin mający 30g. Z drugiej strony - przy takich silnikach i planowanych karach, nie zdziwie sie jesli bedziemy swiadkami albo sporego wzrostu cen, albo wyjscia Subaru z tego rynku: https://ec.europa.eu/clima/policies/transport/vehicles/cars_en Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 11 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2020 9 minut temu, Fiji napisał: Z drugiej strony - przy takich silnikach i planowanych karach, nie zdziwie sie jesli bedziemy swiadkami albo sporego wzrostu cen, albo wyjscia Subaru z tego rynku: https://ec.europa.eu/clima/policies/transport/vehicles/cars_en Warto doczytać do końca, bo tam są pewne wyjątki dla producentów niszowych. Wprawdzie nie wiem na czym ta redukcja celu ma polegać, ale skoro Subaru jest dostępne i planuje kolejne modele na nasz rynek, to znaczy, że chyba się nigdzie na razie nie wybiera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarne_Koronkowe Opublikowano 11 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2020 (edytowane) Krótkie info po kolejnych 100 km w trasie. 1) Stwierdzam - przy dzisiejszym mocnym wietrze - że e-boxer to zaskakująco stabilne auto. Fakt, że FXT jeździłem ostatnio 1,5 roku temu, ale pamiętam, że tamten był jak żaglówka. Nowy jest zdecydowanie bardziej stabilny. 2) Do tego mam nieodparte wrażenie, że pozwala na szybszą jazdę w zakrętach - być może to kwestia gum. Ale zdziwiłem się, że jestem w stanie pojechać 80km/h na ślimaku na AOW. 3) Zrobiłem coś absolutnie niebywałego - wyprzedziłem TIRa. Sam w to nie wierzyłem i postanowiłem wyprzedzić drugiego. A potem trzeciego i czwartego. O dziwo nie umarłem - temu dziwię się jeszcze bardziej. 4) Skrzynia nadal robi jakieś dziwne ruchy przy prędkościach 120-140 km/h niezależnie od kąta nachylenia jezdni. Mam jednak wrażenie, że nieco mniej. Widać ktoś kogoś się uczy - albo ona mnie, albo ja jej. 5) Auto jest na tyle dobrze wyciszone, że wyjący silnik ledwo słychać przy wesołym akompaniamencie radia. 6) Temperatura oleju przy 140kmh wynosi 105°C Odzwyczaiłem się od tego... Dziwi mnie bo w każdym moim innym aucie temperatura stoi w miejscu przy 80 lub 90 stopniach. W Subaru FXT i e-boxer lata po zakresie +/- 15 stopni. Edytowane 11 Lutego 2020 przez Czarne_Koronkowe 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kukson Opublikowano 11 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2020 Opel szybszy od Subaru https://www.autocentrum.pl/filmy/wideotesty/opel-grandland-x-hybrid4-300-km-to-za-malo/?fbclid=IwAR3oAXxKl5ubJBmcFXEr2vSgt5uZ_ZkKto_wRQP9gXIna5w2hkDNVBqybsQ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xawery1939 Opublikowano 11 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2020 Godzinę temu, krist napisał: Wąskie grono zamożnych klientów? O czym ty piszesz? Większość statystyczna jeździ w ciągu tygodnia praca dom, i w Polskich realiach praca nie jest zbyt odległa od domu. W weekend może do większego miasta, lub za miasto, pare razy w roku jakiś dalszy wyjazd. Dla statystycznego Kowalskiego hybryda plug in to byłoby bardzo dobre rozwiązanie (ok, o ile ma dostęp do prądu w miejscu parkowania auta). Cena - ok, Forester to nie jest auto dla statystycznego Polaka, statystyczny Polak kupuje 10 letniego passata w tdi Ale konkurencja też proponuje coś za 140-150 tyś więc mniej więcej tyle co e-boxer, a ma większą baterię i mocniejszy napęd elektryczny. E boxer mam wrażenie odpowiada na pytanie którego nikt nie zadał: Auto z mniejszym bagażnikiem i bakiem, małym zasięgiem, mało dynamiczne a przy tym nie potrafiące przejechać choćby tych 30 km na samym prądzie. Europejskie normy promują pluginy, ona tam mają jakieś absurdalne Co2 na poziomie 40-50g, i zużycie 2l/100km (Chociaż jeżdżąc po mieście hybrydą 330e miałem zużycie 2,5-3 litry, więc jest to do zrobienia) Ile ma e boxer? 154g, jak to ma pomóc marce w Europie? Piszę o rynku, na którym jest plug-in Subaru. Segment Crosstreka to auta w cenie $23-26k zatem wersja z StarDrive kosztująca w okolicy $35k nawet z ulgą $5k nie będzie wyborem dla Ordinary Joe. Proponuję poszukać w internetach porównania prisus vs prisu plug-in….każde z rozwiązań ma swoje lepsze i gorsze strony….i werdykt całkowicie zależy od osoby kupującej. Pięcioosobowa rodzina zdecyduje się na typową hybrydę ….a tak jak Ty część klientów chcąc być na bieżąco z technologią i ogólnie korzystać z pojazdów elektrycznych oraz dziennie pokonywać do 20km….to jest Prime. O polityce sprzedaży Subaru w EU nie mnie się wypowiadać …to jednak logicznym posunięciem wydaje się wprowadzenie e-boxera z 154g vs Forester 2.0i z ca 170g w cyklu mieszanym. Ostatecznie nie od razu zbudowano Kraków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krist Opublikowano 11 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2020 4 minuty temu, Czarne_Koronkowe napisał: krótkie info po 300 km. Auto spaliło niecałe 10 litrow na setkę. - dzisiaj była jazda autostrada. Przy 140 jest komfortowo. Dzisiaj u nas strasznie wieje, wiec może obecne spostrzeżenia są nie o wypaczone, ale dziwi mnie zachowanie skrzyni. Przy 140km/h jedzie na 3700-3800 obrotów. Przerzuciłem na manual i widze ze to 5 bieg Auto jest na tyle dobrze wyciszone, że wyjący silnik ledwo słychać przy wesołym akompaniamencie radia z tego co piszesz to kolejne "nowe" subaru, świetne auto, super się prowadzi, tylko napęd do kitu. Sorry ale hybryda średnio10l/100km? To po co ją tam w ogóle montować? 2 litry na 150 koni powinno bez łaski tyle palić. 140 km/h a silnik wyje na prawie 4000 obrotów? W nędznym 2 litrowym dieslu mam przy 140 poniżej 2000 obrotów i silnika nie słychać, auto pali na trasie ok 6-7 litrów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid1 Opublikowano 11 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2020 Toyota powiększyła swoje udziały w Subaru , współpraca się umacnia, Subaru będzie korzystało z hybrydowej technologii Toyoty, tak w skrócie. https://www.torquenews.com/1084/subaru-officially-joins-toyota-group-what-it-means-new-outback-and-forester-models/amp 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarne_Koronkowe Opublikowano 11 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2020 10 minut temu, krist napisał: z tego co piszesz to kolejne "nowe" subaru, świetne auto, super się prowadzi, tylko napęd do kitu. Sorry ale hybryda średnio10l/100km? To po co ją tam w ogóle montować? 2 litry na 150 koni powinno bez łaski tyle palić. 140 km/h a silnik wyje na prawie 4000 obrotów? W nędznym 2 litrowym dieslu mam przy 140 poniżej 2000 obrotów i silnika nie słychać, auto pali na trasie ok 6-7 litrów Chyba nikt nie sądzi, że silnik elektryczny w e-boxerze ma w znaczącym stopniu oszczędzać paliwo :-) Spalanie 10l dotyczyło jazdy prawie wyłącznie po mieście i krótkiego odcinka autostradą. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tsunetomo Opublikowano 11 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2020 @Czarne_Koronkowe nabyłeś Forka mając szanse na jakieś dłuższe jazdy testowe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarne_Koronkowe Opublikowano 11 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2020 13 minut temu, Tsunetomo napisał: @Czarne_Koronkowe nabyłeś Forka mając szanse na jakieś dłuższe jazdy testowe? Nasza jazda testowa trwała 30 minut. W zasadzie byliśmy już zdecydowani jechać do Wawy po używanego FXT z nowym silnikiem, ale wieczorem na Facebooku zobaczyłem, że w JM będzie następnego dnia dostępny do jazd testowych. Punkt o 9:00 zadzwoniłem do Pana Maćka i naświetliłem jak wygląda sprawa. Powiedział, że zobaczy co się da zrobić. Po 30 minutach oddzwonił, żeby przyjeżdżać bo poprzesuwał inne jazdy. I w sumie te 30 minut nam wystarczyło. To było to czego szukaliśmy :-) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyzol Opublikowano 11 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2020 (edytowane) 45 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał: Zrobiłem coś absolutnie niebywałego - wyprzedziłem TIRa. To chyba gumę złapał i tak 4x Edytowane 11 Lutego 2020 przez Zyzol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarne_Koronkowe Opublikowano 11 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2020 Teraz, Zyzol napisał: To chyba gumę złapał Przecież nie mówiłem, że ten TIR jechał. Pierwszy zmieniał koło, a trzech następnych zatrzymało się do pomocy 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kruque Opublikowano 11 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2020 48 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał: 6) Temperatura oleju przy 140kmh wynosi 105°C Odzwyczaiłem się od tego... Dziwi mnie bo w każdym moim innym aucie temperatura stoi w miejscu przy 80 lub 90 stopniach. W Subaru FXT i e-boxer lata po zakresie +/- 15 stopni. a nie porównujesz czasem temperatury oleju z temperaturą płynu chłodzącego? zazwyczaj w innych autach jest dostępny wskaźnik temperatury płynu, który faktycznie stoi w miejscu po rozgrzaniu silnika. co do cvt przy 140km/h to przy wolnym ssaku w forku SJ silnik kręci w okolicy 2500/min. przy jeździe w trybie S ciut więcej, AFAIR ~3000. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarne_Koronkowe Opublikowano 11 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2020 26 minut temu, kruque napisał: a nie porównujesz czasem temperatury oleju z temperaturą płynu chłodzącego? zazwyczaj w innych autach jest dostępny wskaźnik temperatury płynu, który faktycznie stoi w miejscu po rozgrzaniu silnika. Tak może być sorki 26 minut temu, kruque napisał: co do cvt przy 140km/h to przy wolnym ssaku w forku SJ silnik kręci w okolicy 2500/min. przy jeździe w trybie S ciut więcej, AFAIR ~3000. Problem w tym, że skrzynia nie zrzuca na 6 i 7 "bieg". Być może jest to wina mocnego wiatru, który u nas dmucha. W czwartek ma być spokojniej, więc wtedy sprawdzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 11 Lutego 2020 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2020 2 godziny temu, Fiji napisał: przy takich silnikach i planowanych karach, nie zdziwie sie jesli bedziemy swiadkami albo sporego wzrostu cen Uprzejmie informuję, że w aktualnych cenach cytowane kary zostały już uwzględnione. 2 godziny temu, Fiji napisał: albo wyjscia Subaru z tego rynku Nie ma takich planów 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lisek Opublikowano 11 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2020 22 minuty temu, Dyrekcja napisał: Uprzejmie informuję, że w aktualnych cenach cytowane kary zostały już uwzględnione. Aktualnych to rozumiemy ale czy w przyszłych to pewnie czas pokaże. 2 godziny temu, Czarne_Koronkowe napisał: 4) Skrzynia nadal robi jakieś dziwne ruchy przy prędkościach 120-140 km/h niezależnie od kąta nachylenia jezdni. Mam jednak wrażenie, że nieco mniej. Widać ktoś kogoś się uczy - albo ona mnie, albo ja jej. To jest tak jak w Porsche, Rolls Royce czy Bentley tzn skrzynia pobiera inf z GPS gdzie za chwile auto będzie jechać i dobiera do tego prace skrzyni Przecież nie od wczoraj wiadomo to auto elitarne i wyjątkowe:) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 11 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2020 Godzinę temu, Czarne_Koronkowe napisał: Problem w tym, że skrzynia nie zrzuca na 6 i 7 "bieg". Być może jest to wina mocnego wiatru, który u nas dmucha. W czwartek ma być spokojniej, więc wtedy sprawdzę. U mnie w wolnossącym MY19 jest podobnie, tyle że mam sześć wirtualnych przełożeń i jadąc powiedzmy 140 km/h autostradą na tempomacie, EyeSight utrzymuje "5" a jak mam pustą drogę to manualnie wrzucam na "6" ale nie da się wtedy przyśpieszać a jedynie utrzymywać prędkość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 11 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2020 2 godziny temu, Dawid1 napisał: Toyota powiększyła swoje udziały w Subaru , współpraca się umacnia, Subaru będzie korzystało z hybrydowej technologii Toyoty, tak w skrócie. https://www.torquenews.com/1084/subaru-officially-joins-toyota-group-what-it-means-new-outback-and-forester-models/amp Dobra wiadomość. Subaru trochę moim zdaniem przespało kilka lat jeśli chodzi hybrydy. Eboxer jest taki sobie jeśli chodzi o spalanie, ale mam nadzieję, że będą kolejne generacje, które to poprawią. Obecy Eboxer jest dla mnie pełen sprzeczności: z jędrnej strony hybrydowy suv z małą mocą (mi to nie odpowiada, ale rozumiem argument), przeznaczony do jazdy miejskiej a z drugiej stały napęd, który w warunkach miejskich nie przyda się wcale, a kosztujący pewnie z 1-2 litry na 100 km. Przyznaję się bez bicia, że nigdzie nie znalazłem info ile faktycznie AWD pożera, ale skoro Honda argumentowała jeszcze większe rozpięcie (i tak już luźnego Haldexa) oszczędnością na paliwie to raczej nie chodzi o wartości homeopatyczne. W każdym razie współpraca z Toyotą brzmi obiecująco. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się