Skocz do zawartości

E-Boxer


chojny

Rekomendowane odpowiedzi

5 godzin temu, RoadRunner napisał:

Objętość też nie ma nic do rzeczy - tzn. ma

Rozumiem, że są aż dwie opcje do wyboru....sugeruję...zastanów się i wybierz jedną ...a jak się już zdecydujesz to daj znać.

W czasie rozmyślań nad wyborem...proponuję zerknij sobie na ranking niezwodnośći pojazdów w szczególności Subaru ….na jednym skali z WRX na drugiej Crosstrek

http://www.parsintl.com/eprints/65652-1.pdf

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Dzik44 napisał:

Dziękuję.., tym zdaniem potwierdziłeś że można budować i wprowadzać trwałe rozwiązania,  ale się tego nie robi..

A wychodząc na przeciw oczekiwaniom klienta produkujemy za to nowocześnie i tanio "jednorazowe" pojazdy z "bajerami" które mają być ładne i nowoczesne.. Super.

Są rozwiązania, tak trwałe jak oczekuje dzisiejszy użytkownik....a czego On oczekuje to wklejam poniżej....bo może ma amnezję ;)

W dniu 27.01.2020 o 21:21, Dzik44 napisał:

Ale jakby wyszła im skoda Superb z boxerem 2.4 DIT, napędem  4x4  z WRX i jakąś fajną skrzynią i prześwitem..;) i rzecz jasna ceną skody..

Ja Biorę w ciemno, nawet 2 szt. 

wkleję zatem jeszcze raz link….gdzie jest wrx  

www.parsintl.com/eprints/65652-1.pdf

Żeby nie było uwielbiam WRX z CVT ...szczególnie do wożenia się po zakorkowanych ulicach….ale przy zakupie tego auta nie kierowaliśmy się z żoną jego niezawodnością i trwałością 

4 godziny temu, Dzik44 napisał:

Czyli jednak (jak dla mnie...) mechanik miał rację..;)

No ale też nikt nie napisał, że nie miał....auta produkowane do końca milenium czy lat 90-tych ….bez tych dzisiejszych wodotrysków, elektroniki, systemów bezpieczeństwa i tysiąca dodatkowych elementów podatnych na usterki i awarie... a bez których dzisiejszy użytkownik nie jest w stanie "żyć".... były zdecydowanie prostszymi urządzeniami, a w fazie eksploatacyjnej łatwiejszymi w obsłudze, niewymagającymi w utrzymaniu i często banalnymi w serwisie.

Także przyjmując empatie poznawczą...i punkt widzenia mechanika...to całkowita racja...w zeszłym wieku było lepiej.

Nie rozumiem...tylko postawy Twojego mechanika, który dobrze wspomina motoryzację z okresu "niezawodności i trwałości". Przecież jako dobry mechanik ...powinien się kierować zawodową zasadą wędrownego szklarza Trampa z filmu "The Kid " Chaplina? 

Edytowane przez Xawery1939
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Jaca68 napisał:

Jaki brzydal. Okropny ten tył i do tego ta smutna samotna rura wydechowa :toobad:

Na żywo tył wyglada dużo lepiej. Gorzej z przodem, który prezentuje się ’’ciężko’’. Mnie drażnią jeszcze te srebne plastikowe wstawki na nadwoziu :unsure:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Paweł J. napisał:

Na żywo tył wyglada dużo lepiej. Gorzej z przodem, który prezentuje się ’’ciężko’’. Mnie drażnią jeszcze te srebne plastikowe wstawki na nadwoziu :unsure:

Czy to jeszcze wątek motoryzacyjny ….czy to już opis playmate ubranej w latex?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Xawery1939 napisał:

Są rozwiązania, tak trwałe jak oczekuje dzisiejszy użytkownik....a czego On oczekuje to wklejam poniżej....bo może ma amnezję ;)

Tu się nie zgodzę.., znasz może kierowcę który nie chciałby żeby jego auto było trwalsze i przejeżdżało bez remontu 1mln km..? Ja nie. 

A teraz jednak auta takie nie są..

Coca Cola np. produkuje 5 mln ton plastiku rocznie i z tego nie zrezygnuje a tłumaczy to tym że tego oczekują klienci.. I co, to jest ok?

A co do WRX to wiem że jest.., ale niestety poza wszystkimi fajnymi cechami nie oferuje takiego komfortu jakiego bym oczekiwał do codziennej jazdy.. Dla tego pisałem o Superbie..;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Dzik44 napisał:

Tu się nie zgodzę.., znasz może kierowcę który nie chciałby żeby jego auto było trwalsze i przejeżdżało bez remontu 1mln km..? Ja nie. 

A teraz jednak auta takie nie są..

No...znam. 

Rozumiem, że w polskich realiach średni wiek samochodu to około 14 lat.....także auta najstarsze - około 30 letnie ...przy założeniu przebiegu rzędu 15k km rocznie będą miały niespełna 0,5 km. Zatem z punktu widzenia statystycznego użytkownika polskich dróg auta trwalsze nie mają sensu. Według statystyk średni przebieg zarejestrowanych aut osobowych w Polsce – wynosił ca 180k km.

W bogatych Państwach EU średnia wieku pojazdów to 7-8 lat .....zatem nawet te najstarsze pokonujące rocznie 50k km nie zbliżą się do przebiegu rzędu 1 mln. 

Toyota Hilux jest symbolem i legendą niezawodność i sprzedano ich w zeszłym roku w EU tylko niespełna 20k szt.

 

Dalje....dzisiejszy konsument kupuje zmysłami...wzrokiem, a konsumpcja staje się clue tożsamości niejednego mieszkańca EU, który pretenduje do uzyskania wyższego statusu społecznego, prstiżu. O tym doskonale wiedzą producenci dóbr, często nawet kierując potrzebami biedniejszych klas, które mogły wcześniej jedynie przyglądać się jak arystokracja rozwija swój smak.

A myślisz, że arystokrację z AbuDhabi interesuje czy jakieś auta z ich kolekcji przejeżdżają 1 mln km?  Dlatego w namiastce luxusu ma być przepych i blichtr....a mrzonki o 1 mln km dostaniesz w przedłużonej gwarancji ...z aneksem na 30 stron zapisanym przez kancelarię prawniczą :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Xawery1939 napisał:

 

W bogatych Państwach EU średnia wieku pojazdów to 7-8 lat .....zatem nawet te najstarsze pokonujące rocznie 50k km 

                                                   dzisiejszy konsument kupuje zmysłami...wzrokiem, a konsumpcja staje się clue tożsamości niejednego mieszkańca EU, który pretenduje do uzyskania wyższego statusu społecznego, prstiżu. 

 

Taaaaa i to jest ta ekologia... Produkować na potęgę śmieci...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Dzik44 napisał:

Coca Cola np. produkuje 5 mln ton plastiku rocznie i z tego nie zrezygnuje a tłumaczy to tym że tego oczekują klienci.. I co, to jest ok?

No dlaczego nie jest ok? Osobiście nie pijam ...ale niby dlaczego mam zabronić spożywania coli.  

A propos CC..... popytu i podaży..... zwróć uwagę jak koncern zgrabnie wychodzi z sytuacji ;) zmniejsza objętości butelek szklanych przy zachowaniu tej samej ceny

Godzinę temu, Dzik44 napisał:

A co do WRX to wiem że jest.., ale niestety poza wszystkimi fajnymi cechami nie oferuje takiego komfortu jakiego bym oczekiwał do codziennej jazdy.. Dla tego pisałem o Superbie..;)

O WRX pisałem w innym kontekście....że osiągi aut mimo wszystko są powiązane z trwałością....i tacy sympatycy Subaru jak ja nie zawracają sobie głowy na zapas zawodnością. Podsumowując nie interesujem mnie uzyskanie przez WRX przebiegu rzędu 1mln km...carpe diem

Edytowane przez Xawery1939
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja też podsumuje..;)

Statystycznie.., hmm..., statystycznie to chłop z  krową na polu mają po trzy nogi..

Tak to się ma statystyka do rzeczywistości.

Każdy z nas ma prawo do własnego zdania, ja chciałbym samochodów jak najtrwalszych, komfortowych i z dobrymi osiągami.. I nie lubię tego co masowe.., dla tego mam Subsaru.

Ale na mnie "nowoczesne" gadżety nie robią żadnego wrażenia.. Ja jestem jeszcze analogowy..;)

 

 

Edytowane przez Dzik44
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Dzik44 napisał:

To ja też podsumuje..;)

Statystycznie.., hmm..., statystycznie to chłop z  krową na polu mają po trzy nogi..

Tak to się ma statystyka do rzeczywistości.

 

No niestety ....do prognozowania  popytu i podaży stosuje się najczęściej rozmaite techniki statystyczne 

Godzinę temu, Dzik44 napisał:

Każdy z nas ma prawo do własnego zdania, ja chciałbym samochodów jak najtrwalszych, komfortowych i z dobrymi osiągami.. I nie lubię tego co masowe.., dla tego mam Subsaru.

No nieco Cię zmartwię...ale Subaru to produkt dla mas....a sadząc po ofercie nie doszukiwałbym się trwałości, komfortu i osiągów w stricte jednym ich produkcie. XV/Crosstrek/Forester jest chwalony za trwałość i niską utratę wartości, Legacy/OBK/Ascent to komort a osiągi  WRX/STI/BRZ ...a wszystko to naprawdę w przystępnej cenie

1 godzinę temu, Dzik44 napisał:

Ale na mnie "nowoczesne" gadżety nie robią żadnego wrażenia.. Ja jestem jeszcze analogowy..;)

Na mnie też, nie robią ...dla mnie liczy się fun i poczucie wspólnoty oraz ....takie dyskusje jak nasza :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Dzik44 napisał:

Tu się nie zgodzę.., znasz może kierowcę który nie chciałby żeby jego auto było trwalsze i przejeżdżało bez remontu 1mln km..? Ja nie

Ja! Nie potrzebuję aut, które robią milion km :) Po co taki stary i trwały dieslel ma jeździć i ciągnąć za sobą czarną chmurę? Dlaczego właściciel ma poprawiać sobie samopoczucie kosztem innych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Pawlo20 napisał:

A ja wręcz odwrotnie :rolleyes: wolę S4 w dieslu niż e-cośtam

Dopóty możesz to się ciesz...dopóki nie wprowadzą we wszystkich centrach europejskich miasta zakazów wjzadu dla "diesli", a Hameryce do całej CA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Xawery1939 napisał:

Dopóty możesz to się ciesz...dopóki nie wprowadzą we wszystkich centrach europejskich miasta zakazów wjzadu dla "diesli", a Hameryce do całej CA

Jeśli diesel spełnia wymogi emisji takie jak benzyna, albo i lepsze. Masz na myśli chyba diesle poniżej normy euro6. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Pawlo20 napisał:

Jeśli diesel spełnia wymogi emisji takie jak benzyna, albo i lepsze. Masz na myśli chyba diesle poniżej normy euro6. 

W EU trudno określić....co wymyśli biurokratyczny establishment? .....ale do 2021 bym spał spokojnie, kiedy wszystkie sprzedawane pojazdy mają posiadać już jednostki spełniając Euro7

W Hameryce  już część z Euro6 została wycofana po DieselGate...a z racji ulg centra powoli opanowują hybrydy ca.15% ...tylko że w USA diesla są znacznie mniej rozpowszechnione wśród osobówek... nawet mniej niż pojazdy napędzane paliwami alternatywnymi

BTW dbania o środowisko... w USA "przegląd techniczny" robi się tylko przy zakupie auta.....ale na test spalin trzeba jeździć co roku....zależnie od stanów co 3....i można nawet przyjechać...dopchać zdezelowanego wraka ale ważne żeby pomiar emisji mieścił się w granicznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Xawery1939 napisał:

No nieco Cię zmartwię...ale Subaru to produkt dla mas....a sadząc po ofercie nie doszukiwałbym się trwałości, komfortu i osiągów w stricte jednym ich produkcie. XV/Crosstrek/Forester jest chwalony za trwałość i niską utratę wartości, Legacy/OBK/Ascent to komort a osiągi  WRX/STI/BRZ ...a wszystko to naprawdę w przystępnej cenie

Na moje szczęście nie u nas.., tu jest zdecydowanie autem niszowym..

A co do komfortu, osiągów i trwałości to napisałem że "chciałbym takich samochodów" a nie że taki posiadam..;)

Ale wracając do tematu to tym bardziej dla mnie takim nie będzie E-Boxer.., ale miłych rozważań życzę..B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Xawery1939 napisał:

Rozumiem, że są aż dwie opcje do wyboru....sugeruję...zastanów się i wybierz jedną ...a jak się już zdecydujesz to daj znać.

W czasie rozmyślań nad wyborem...proponuję zerknij sobie na ranking niezwodnośći pojazdów w szczególności Subaru ….na jednym skali z WRX na drugiej Crosstrek

http://www.parsintl.com/eprints/65652-1.pdf

 

Najlepiej u Lexusa GX, silnik V6 4 lub 4.6 litra. Faktycznie maleństwo. Najgorzej IS - najwięcej silników 2.0

Infinity i Q50 i Q60 to silniki ponad 300 KM.

Audi najlepiej Q5 - silniki dużo większe niż A3.

Doge ? - najlepiej charger. Tak do 700 KM silnik z tego co pamiętam. Bardzo mały silnik :)

U Subaru odwrotnie. Może nie potrafią robić niezawodnych turbo ? A może po prostu jak się ma WRX to się ciśnie ?

 

Po drugie ten ranking wiele nie mówi o samych silnikach. Po trzecie bez metodologii to nie wiesz co ten wynik oznacza ? W analogicznym zestawieniu z UK było wyjaśnione i okazało się, że najlepsze auto od najgorszego to różnica 3 padniętych silników na 200.

 

Nie uciekaj od odpowiedzi na pytanie jak parametry silnika wpływają na trwałość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, RoadRunner napisał:

Najlepiej u Lexusa GX, silnik V6 4 lub 4.6 litra. Faktycznie maleństwo. Najgorzej IS - najwięcej silników 2.0

Infinity i Q50 i Q60 to silniki ponad 300 KM.

Audi najlepiej Q5 - silniki dużo większe niż A3.

Doge ? - najlepiej charger. Tak do 700 KM silnik z tego co pamiętam. Bardzo mały silnik :)

U Subaru odwrotnie. Może nie potrafią robić niezawodnych turbo ? A może po prostu jak się ma WRX to się ciśnie ?

 

Po drugie ten ranking wiele nie mówi o samych silnikach. Po trzecie bez metodologii to nie wiesz co ten wynik oznacza ? W analogicznym zestawieniu z UK było wyjaśnione i okazało się, że najlepsze auto od najgorszego to różnica 3 padniętych silników na 200.

 

Nie uciekaj od odpowiedzi na pytanie jak parametry silnika wpływają na trwałość.

Nie mam siły jak czytam co piszesz.... a jedne na co się zdobędę  to...Internet to sieć, która nic nie rozumie, jeno informacje przesyła i strony ze sobą łączy, zaś wzrastająca na całym świecie ilość "ekspertów", którzy chcąc się "wykazać", produkują mało albo nic niewarte wyniki swoich przemyśleń jako "nowe hipotezy naukowe"... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Dyrekcja napisał:

Ciekawa tabelka. Dla mnie największym zaskoczeniem jest pozycja Volvo...

W 2019 jest progres choć WRX zaniża staty .....u Volvo też jest ciekawie.

http://www.parsintl.com/eprints/subaru/S070621.pdf

 

Forester ładnie podsumowany.....a dużo osób ma parcie na moc...a zapomina o statystykach wypadków drogowych

http://www.parsintl.com/eprints/subaru/S071697-1.pdf

  • Super! 1
  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Xawery1939 napisał:

Dalje....dzisiejszy konsument kupuje zmysłami...wzrokiem, a konsumpcja staje się clue tożsamości niejednego mieszkańca EU, który pretenduje do uzyskania wyższego statusu społecznego, prstiżu

 

to nie jest cecha tylko społeczeństwa EU tak zwyczajnie jest i dużej mierze ludzie szukają swojej wartości "na zewnątrz" czy to w USA czy to w EU czy w wielu innych miejscach na świecie

 

często na tym forum pojawia się argument, że Subaru jest autem prestiżowym "bo nie jeździ ich dużo" to jest przykład tego zewnętrznego źródła 

tak u nas jeździ ich niewiele, nie są drogie na tle innych (sorry Skoda kosztuje tyle samo lub więcej) a na innym kontynencie są bardzo popularne pewnie

stad za te same pieniądze można się wyróżnić, dostać "oznakę wyjątkowości" 

 

wersja limitowana tylko milion sztuk ;)

 

 

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Pawlo20 napisał:

Jesteś ekspertem number one:biglol:

to pewnie z uwagi ną mą miłość do KAudi w dieslu :biglol:

35 minut temu, ketivv napisał:

 

to nie jest cecha tylko społeczeństwa EU tak zwyczajnie jest i dużej mierze ludzie szukają swojej wartości "na zewnątrz" czy to w USA czy to w EU czy w wielu innych miejscach na świecie

 

często na tym forum pojawia się argument, że Subaru jest autem prestiżowym "bo nie jeździ ich dużo" to jest przykład tego zewnętrznego źródła 

tak u nas jeździ ich niewiele, nie są drogie na tle innych (sorry Skoda kosztuje tyle samo lub więcej) a na innym kontynencie są bardzo popularne pewnie

stad za te same pieniądze można się wyróżnić, dostać "oznakę wyjątkowości" 

 

wersja limitowana tylko milion sztuk ;)

 

 

 

 

OK....ale czy jeśli zacznę się wozić skodą L&V po Phoenix ja czynią to przedstawiciele handlowi na Mazowszu to będę się wyróżniał?.....no nie, to tak nie działa

...chyba że za oznakę wyjątkowości będzie usłyszeć.. cranky old guy  i zostać wrogiem publicznym ;)

 

  • Do kitu 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...