Skocz do zawartości

E-Boxer


chojny

Rekomendowane odpowiedzi

59 minut temu, spawalniczy napisał:

 

Ok, tylko że zarówno w Subaru ze skrzynią manualną, klasyczną automatyczną, jak i CVT ten rozkład nacisków i kąt pochylenia koła przy skręcie jest podobny a jednak napędy zachowują się zupełnie inaczej.

W praktyce jest tak, że w takiej samej sytuacji - czyli przy normalnym sposobie ruszenia na mokrym asfalcie i skręconych kołach subaru z manualem radzi sobie, jakby nigdy nic a subaru z CVT najpierw mieli przodem.

 

Przejechałem różnymi Subaru ponad 400 000 km.

 

Outback 2,5 - 2005 manual

Forester XT 2006 manual po mapie

Legacy Diesel 2008 manual

Outback Diesel 2012 manual

Forester 2.0 2014 manual

 

Wszystkie powyższe odjeżdżały w opisanej sytuacji bez najmniejszego odczuwalnego poślizgu którejkolwiek osi.

 

Outback 2,5 - 2015 niestety nie.

 

O ile w innych sytuacjach radził sobie bardzo dobrze, to w tej konkretnej - ale niestety często spotykanej w codziennym użytkowaniu nie dawał rady. Niestety po wcześniejszych doświadczeniach z samochodami Subaru bardzo mnie to denerwowało.

 

Co więcej. Kupił go fan Subaru (pozdrawiam), który wcześniej przez wiele lat jeździł Outbackiem 2,5 z klasycznym automatem - po kilku dniach zadzwonił do mnie, że wszystko super - tylko to zrywanie przyczepności przy ruszaniu - chyba coś popsute, bo w starszym Outbacku takie zjawisko było niespotykane.

 

Więc z mojego punktu widzenia popartego wieloletnim doświadczeniem pisanie o tym, że SAWD z CVT jest the best a wszystkie haldeksy i tym podobne rozwiązania działają tylko na papierze się nie broni.

Owszem - ma wiele zalet, ma też wady i trzeba też mieć tego świadomość. 

 

 

Podpisuję się pod tym 2 rękami.

Na podstawie moich doświadczeń z kolejno:

Forester 2.0 MT

Turbodziadek

Legacy SBD MT

Forek XT CVT

XV CVT

mogę potwierdzić że CVT ma bardziej przednionapędowy charakter. 

Wystarczy sobie zdjęcia z Plejad obejrzeć . Jak nowe Forki wyrzucają piękne pióropusze piachu .... z pod przednich kół ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko czy ktos potwierdzil zrywanie kol w OBK CVT innym niz 2015 kolegi spawalniczego? Ja pare razy probowalem zerwac przy skreconych kolach, na mokrym asfalcie i po prostu pojechal. A na tym samym zakrecie jechalem raz bokiem wiec nie ma tam jakiejs super dobrej przyczepnosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Gazik napisał:

mogę potwierdzić że CVT ma bardziej przednionapędowy charakter. 

Wystarczy sobie zdjęcia z Plejad obejrzeć . Jak nowe Forki wyrzucają piękne pióropusze piachu .... z pod przednich kół ;)

 

Jak rozkład momentu idzie 60:40 na przód to nie jest dziwne. Problem jest w tym zrywaniu przyczepności w opisanym OBK. Może faktycznie coś popsute jest bo w XT ani Levorgu nie doświadczyłem takiego przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, blejzu napisał:

Tylko czy ktos potwierdzil zrywanie kol w OBK CVT innym niz 2015 kolegi spawalniczego? Ja pare razy probowalem zerwac przy skreconych kolach, na mokrym asfalcie i po prostu pojechal. A na tym samym zakrecie jechalem raz bokiem wiec nie ma tam jakiejs super dobrej przyczepnosci.

 

albo ja nie umiem tak ruszać albo moje auta są niesprawne :D  idę jeszcze raz spróbować z XV i OBK bo  diesel nie chce mielić przodem ;)

ps. spróbuje na ręcznym :)

Edytowane przez Andrzej Koper
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Andrzej Koper napisał:

 

albo ja nie umiem tak ruszać albo moje auta są niesprawne :D  idę jeszcze raz spróbować z XV i OBK bo  diesel nie chce mielić przodem ;)

ps. spróbuje na ręcznym :)

I to jest coś czego żadna inna marka nie oferuje. Pan Andrzej idzie sprawdzić czy da radę zamienić kołami. Swego czasu @Dyrekcja sprawdzała bodajże czy OBK wjedzie tyłem na krawężnik. O ile mam zastrzeżenia co do gamy modeli o tyle klimat forum jest absolutnie unikatowy :)

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, Andrzej Koper napisał:

 

albo ja nie umiem tak ruszać albo moje auta są niesprawne :D  idę jeszcze raz spróbować z XV i OBK bo  diesel nie chce mielić przodem ;)

ps. spróbuje na ręcznym :)

 

Być może po liftingu zrobiono jakieś poprawki. Mój wpis dotyczy OBK z pierwszego wypustu. OBK diesel i forester XT mają inne skrzynie - być może też inaczej oprogramowane w związku z większym momentem jakim dysponują silniki w tych samochodach.

 

Zresztą nie tylko mój OBK tak się zachowywał - jest gdzieś w czeluściach forum cały wątek temat - łącznie z wypowiedzią Dyrekcji, że w zasadzie w takich warunkach napęd może się tak zachowywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, blejzu napisał:

czy ktos potwierdzil zrywanie kol w OBK CVT innym niz 2015 kolegi spawalniczego?

 

w moim my14 tego nie bylo ale to byl diesel

w forku sj my18 tez tego nie zauwazylem

na sjs 1/1 pan wojtek pokazywal start na sliskiej plycie na cvt w trybie automat i na zablokowanym 1 biegu

jakby dwa rozne auta  ;)

 

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, spawalniczy napisał:

Więc z mojego punktu widzenia popartego wieloletnim doświadczeniem pisanie o tym, że SAWD z CVT jest the best a wszystkie haldeksy i tym podobne rozwiązania działają tylko na papierze się nie broni.

Z kolei mam porównanie z Lexusem RX 450h....gdzie jednostka sterująca dołączeniem napędu na drugą oś ....działaaaaaaaaaaaaaa z takim opóźnieniem, że przy zbyt dynamicznym (vel. nieumiejętnym kiedy zapomina się o masie i "pontonowym" zawiasie) ruszaniu na wprost ewidentnie czuje się poślizg napędzanych kół przedniej osi. 

Mam też porównanie ze skodą 4x4 teścia...no ale z racji że to mój Teść...a to autorytet, człowiek z białą brodą ....a ja szanuje starsze osoby...ten egzemplarz skody to best of the best on the block...  shopping cart  ever :wub:

 

Ale zgoda....budżetowe CVT Subaru nigdy nie będzie Porsche Doppel Kupplungs Getriebe.....bo trzeba wiedzieć że w Hameryce Subaru to takie KAudi dla biednych z klasy średniej :D

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Kukson napisał:

Jak rozkład momentu idzie 60:40 na przód to nie jest dziwne. Problem jest w tym zrywaniu przyczepności w opisanym OBK. Może faktycznie coś popsute jest bo w XT ani Levorgu nie doświadczyłem takiego przypadku.

Coś w tym może być....

 

ale powód dlaczego ja z kolei jestem zadowolony ...może być też inny :D

znalazłem w internetach  The CVT-equipped WRX ..... system is designed with a greater rear torque bias of 45/55, which in turn reduces understeer and allows more power to find its way to the rear wheels

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Xawery1939 napisał:

Z kolei mam porównanie z Lexusem RX 450h....gdzie jednostka sterująca dołączeniem napędu na drugą oś ....działaaaaaaaaaaaaaa z takim opóźnieniem

Tam nie ma co być dołączane bo tył od przodu jest kompletnie odseparowany. Jest tylko dodatkowy silnik, który pcha albo słabiej albo mocniej. W dotychczasowej generacji było to trochę mało Nm, na tyle mało, że sam tył nie wyciągnie auta jak przód nie ma przyczepności. Faktycznie jest to gorsze rozwiązanie w porównaniu do tego co Subaru robi. Zobaczymy czy to poprawią bo Lex w 2020/21 wypuszcza nową generację hybryd.

Edytowane przez RoadRunner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Xawery1939 napisał:

The CVT-equipped WRX ..... system is designed with a greater rear torque bias of 45/55, which in turn reduces understeer and allows more power to find its way to the rear wheels

Bo jego CVT ma jeszcze centralny mechanizm różnicowy z tego co wyczytałem również w internetach.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, RoadRunner napisał:

Tam nie ma co być dołączane bo tył od przodu jest kompletnie odseparowany. Jest tylko dodatkowy silnik, który pcha albo słabiej albo mocniej. W dotychczasowej generacji było to trochę mało Nm, na tyle mało, że sam tył nie wyciągnie auta jak przód nie ma przyczepności. Faktycznie nie jest to dobre rozwiązanie w porównaniu do tego co Subaru robi. Zobaczymy czy to poprawią bo Lex w 2020/21 wypuszcza nową generację hybryd.

Wiesz lepiej i basta.

Jak już wyżej wspomniałem nie wiem, nie znam się, nie orientuję się  ....a jak już coś przeczytam to oferty z walmarta i biedodronki

Jeszcze większe możliwości daje system stosowany w samochodach z napędem hybrydowym, takich jak Lexus NX 300h czy Lexus RX 450h. Jednostka sterująca dołączeniem napędu na drugą oś w hybrydowych SUV-ach Lexusa ......jeżeli sterownik wykryje poślizg napędzanych kół przedniej osi, automatycznie uruchamia silnik kół tylnych, dbając o optymalne rozdzielenie siły napędowej między koła przednie i tylne - reakcja jest przy tym natychmiastowa.

https://lexus-trojmiasto.pl/news/2063

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
4 minuty temu, Xawery1939 napisał:

Jednostka sterująca dołączeniem napędu na drugą oś w hybrydowych SUV-ach Lexusa ......jeżeli sterownik wykryje poślizg napędzanych kół przedniej osi, automatycznie uruchamia silnik kół tylnych

I to jest właśnie silnik elektryczny. Brak napędu tylnych kół silnikiem spalinowym.

5 minut temu, aflinta napisał:

Bo jego CVT ma jeszcze centralny mechanizm różnicowy z tego co wyczytałem również w internetach

Zgadza się.

 

Pozdrowienia

  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Xawery1939 napisał:

 

znalazłem w internetach  The CVT-equipped WRX ..... system is designed with a greater rear torque bias of 45/55, which in turn reduces understeer and allows more power to find its way to the rear wheels

 

CVT 60/40 - druga kolumna od lewej,

CVT WRX 45/55 - druga kolumna od prawej

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, aflinta napisał:

Bo jego CVT ma jeszcze centralny mechanizm różnicowy z tego co wyczytałem również w internetach.

LOL....i to zrobiło Subaru? Eeeee niemożliwe :o Przecież to beznadziejne Subaru z beznadziejnym CVT i a ich beznadziejnych inżynierów na jedyne na co pewnie stać... to przynieść z monopolu skok od śmigła Nakajima made. :blink:

 

Świetne są też komentarze pod filmem ww Subaru Outback | The WAGON which is MORE CAPABLE than an SUV!

.....I am also very tired of hearing people complain about the CVT  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Xawery1939 napisał:

LOL....i to zrobiło Subaru? Eeeee niemożliwe :o Przecież to beznadziejne Subaru z beznadziejnym CVT i a ich beznadziejnych inżynierów na jedyne na co pewnie stać... to przynieść z monopolu skok od śmigła Nakajima made. :blink:

 

 

to teraz zdajmy sobie pytanie czemu w WRX  z CVT zrobili centralny mechanizm różnicowy (rozwiązanie takie występowało przez chwilę także w najmocniejszym OBK) a w innych połączyli CVT ze sprzęgłem międzyosiowym ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, ketivv napisał:

 

to teraz zdajmy sobie pytanie czemu w WRX  z CVT zrobili centralny mechanizm różnicowy (rozwiązanie takie występowało przez chwilę także w najmocniejszym OBK) a w innych połączyli CVT ze sprzęgłem międzyosiowym ?

 

No bo maja tam slabsze silniki i wystarczy im sterowane elektroniczne (ale potencjalnie "inteligentne" czyli proaktywne) sprzeglo wieloplytkowe a do WRXa dali mechaniczne (czyli bardziej toporne ale mocniejsze) rozwiazanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Xawery1939 napisał:

Jak już wyżej wspomniałem nie wiem, nie znam się, nie orientuję się  ....a jak już coś przeczytam to oferty z walmarta i biedodronki

Jeszcze większe możliwości daje system stosowany w samochodach z napędem hybrydowym, takich jak Lexus NX 300h czy Lexus RX 450h. Jednostka sterująca dołączeniem napędu na drugą oś w hybrydowych SUV-ach Lexusa ......jeżeli sterownik wykryje poślizg napędzanych kół przedniej osi, automatycznie uruchamia silnik kół tylnych, dbając o optymalne rozdzielenie siły napędowej między koła przednie i tylne - reakcja jest przy tym natychmiastowa.

 

sam wcześniej napisałeś, że opóźnienie reakcji kół tylnej osi na uślizg przodu w RX 450h jest odczuwalne. Cytowany przez ciebie tekst to materiał promocyjny Lexusa, więc tam zawsze wszystko będzie naj......  RX i NX mają zamontowane na tylnej osi silniki elektryczne mające 68KM ale to są starsze konstrukcje hybrydowe. Najnowszy Lexus UX 250h e-four i Toyota RAV4 AWD hybrid mają silniki elktryczne napędzające tylną oś o mocy około 7 KM. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, Lisek napisał:

Czy to jest jeszcze temat o E-boxerze czy jakis ogolny klub dyskusyjny?:)

To jest temat o rozwoju E-Boxera. Później wszystko się podsumuje i wyśle do Japonii i stworzą nam idealne auto :D

  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, plejadek napisał:

Najnowszy Lexus UX 250h e-four i Toyota RAV4 AWD hybrid mają silniki elktryczne napędzające tylną oś o mocy około 7 KM. 

Nie 7 a 4. Przy okazji KM (4KM) to oznaczenie modelu silnika a nie 4 konie mechaniczne :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...