Jump to content

Recommended Posts

12 godzin temu, Andrzej Koper napisał:

Na forum nie warto zabierać w tej sprawie głosu bo tu się liczy tylko 0-100 i min 200KM a najlepiej 300...

Przecież Subaru przez lata mówiło, że tak właśnie należy żyć :) 

Link to post
Share on other sites
  • Replies 4.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Przedawkował TVP

@Michał W. widzisz, nie bierzesz pod uwagę jednej kwestii ... tutaj, na forum są Subarowicze związani z marką kilkanaście i więcej lat. Każdy z nich by chciał, aby Subaru pokazało innym "gdzie raki zi

@RoadRunner, @Jaca68, @mechanik, @blejzu, @skwaro i reszta ekipy. Sorry, ale to chyba Wy w jakiś patologiczny sposób kochacie Subaru, a nie my - posiadacze e-boxera. Przecież ja kilk razy pisałem co m

Posted Images

  • Dyrekcja SIP
1 godzinę temu, RoadRunner napisał:

Przecież Subaru przez lata mówiło, że tak właśnie należy żyć

A tak z czystej ciekawości - gdzie konkretnie ?

O ile mnie pamięć nie myli, to niejako "od zawsze" mówiliśmy o bezpieczeństwie ( patrz SJS, akcja Siemanko, bezpieczny kierowca itd ), także w powiązaniu ze stałym napędem wszystkich kół, oraz o najogólniej pojętej przygodzie.

Jedno z naszych pierwszych ogłoszeń miało tytuł "bezpieczna przygoda" - to bodajże w 2000 roku :)

Nawet kierowcy rajdowi byli zobligowani do aktywnego uczestnictwa w promowaniu bezpieczeństwa, oraz udziale w Zlocie Plejad.

Jedyne ogłoszenie, które bezpośrednio "promowało" dynamikę samochodu pochodzi sprzed wielu lat. Wówczas w ramach małego cyklu "Subaru ostrzega"  mieliśmy ogłoszenie ( bazujące na faktycznych pomiarach dokonanych w teście ) reklamujące STI o treści : Subaru ostrzega ! Nowy STI przyspiesza w warunkach miejskich od zera do mandatu w 2,4s . Jako że wówczas ograniczenie prędkości w terenie zabudowanym wynosiło 60km/godz, a w Warszawie 50 było jeszcze uzupełnienie : Uwaga - w mieście stołecznym można zdobyć mandat już po 1,9s.

Sam nigdy nie ukrywałem, że - gdy jest to dozwolone i bezpieczne - lubię pojechać szybciej.

Ale nie przypominam sobie, abym kiedykolwiek sugerował ( czy na Forum, czy za pośrednictwem reklam) że "tak należy żyć".

No ale cóż, pamięć jest zawodna - stąd liczę na Pańską pomoc :hi:

 

Z góry dziękuję !

Link to post
Share on other sites

Sz.Dyrekcjo, forumowicz RoadRunner pisal o Subaru, a nie o SIP ;)

 

Subaru przez wiele wiele lat budowalo wizerunek marki, scicle zwiazanej z rajdami, wiec sie przyzwyczailismy sie, ze Subaru ma zasuwac :twisted::mrgreen:

imho do spokojnej, emeryckiej jazdy jest wiele innych opcji - z lepsza gwarancja (i serwisem!), bardziej luksusowymi opcjami, lepszym wykonczeniem, etc. etc.

 

P.S. jedna z najlepszych reklam Subaru, jakie widzialem... krotko i na temat :thumbup:

 

 

 

forester.JPG

Edited by eddie_gt4
  • Like 2
  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites

Przy pełnym szacunku dla Pana Dyrektora, jednak nie za bezpieczeństwo marka Subaru została pokochana przez miliony fanów.

Jednym z autorytetów, za którym niemal ślepo podążyliśmy, był Colin McRae, prawdziwy ambasador mark. A on jak wiadomo miał specyficzne podejście do bezpieczeństwa ;)

Po nim byli inni z podobnym podejściem, Na naszym podwórku założę się, że więcej ludzi kojarzy Subaru, nie z bezpieczną jazdą, promowaną przez SIP, ale przez naszego, również ambasadora marki, Krzysia Hołowczyca, który to bił rekordy przejazdu Warszawa-Olsztyn ;)

 

:D

  • Like 1
  • Haha 1
  • Upvote 3
Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Andrzej Koper napisał:

(...)

człowiek uczy się całe życie  ..:D

 

(...)

i to jest konkretna odpowiedz :) temat w Pana przypadku zamknięty...


Panie Andrzeju, dziekuje ze sie Pan postaral mnie zrozumiec i wlasciwie odczytal moja wypowiedz. 
 

Pozdrawiam. 
 

Link to post
Share on other sites

Cała dyskusja sprowadza się do tego, że nieliczna grupa chce koniecznie by pozostali przyznali, że auta Subaru są obecnie mało dynamiczne. Nie mogą zrozumieć, że dla bardzo dużej grupy ludzi, dynamika jest wystarczająca, a jeśli nawet dynamika jest mniejsza niż by chcieli to są inne ważniejsze elemety w aucie dla których zdecydowali się lub zdecydują na Subaru. Niektórym trudno przyjąc, że ze zdaniem i opinią jest jak z dupą: każdy ma swoją. 

Przestańcie męczyć i na siłe udowadniać, że coś 'nie jedzie' albo 'nadaje się tylko do miasta' ponieważ ludzie są różni, mają różne potrzeby i co ważniejsze w RÓŻNY sposób je realizują. 

Proponuję przejechać się hondą crv hybrid - to jest naprawdę mocny konkurent dla eBoxera. 

  • Confused 2
  • Downvote 1
Link to post
Share on other sites

To samo jest w drugą stronę i nie ma co na siłę udowadniać, że to coś nam wystarczy i jest dynamiczne.

  • Upvote 7
Link to post
Share on other sites
40 minut temu, Christoph napisał:


Panie Andrzeju, dziekuje ze sie Pan postaral mnie zrozumiec i wlasciwie odczytal moja wypowiedz. 

 

zapomniałem dodać , że chętnych na jazdę próbną E- For.  uprzedzam , że jeżeli do tej pory jeździli XT czy For D z CVT , czy Levorgiem może spotkać pewne rozczarowanie ...:) tak napisałem wcześniej te kilka km  trzeba poświęcić na naukę CVT bez silnika z turbo....Klienci którzy przesiadają się z For 2.0 z CVT nie mają większych uwag a nawet zauważają lepsze przyspieszenia do 50 km/godz , Wyposażenie , zwiększony komfort jazdy , wyciszenie ….to są zdecydowanie zauważalne zmiany w stosunku do poprzednika...:)

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Dyrekcja napisał:

A tak z czystej ciekawości - gdzie konkretnie ?

O ile mnie pamięć nie myli, to niejako "od zawsze" mówiliśmy o bezpieczeństwie ( patrz SJS, akcja Siemanko, bezpieczny kierowca itd ), także w powiązaniu ze stałym napędem wszystkich kół, oraz o najogólniej pojętej przygodzie.

Jedno z naszych pierwszych ogłoszeń miało tytuł "bezpieczna przygoda" - to bodajże w 2000 roku :)

Nawet kierowcy rajdowi byli zobligowani do aktywnego uczestnictwa w promowaniu bezpieczeństwa, oraz udziale w Zlocie Plejad.

Jedyne ogłoszenie, które bezpośrednio "promowało" dynamikę samochodu pochodzi sprzed wielu lat. Wówczas w ramach małego cyklu "Subaru ostrzega"  mieliśmy ogłoszenie ( bazujące na faktycznych pomiarach dokonanych w teście ) reklamujące STI o treści : Subaru ostrzega ! Nowy STI przyspiesza w warunkach miejskich od zera do mandatu w 2,4s . Jako że wówczas ograniczenie prędkości w terenie zabudowanym wynosiło 60km/godz, a w Warszawie 50 było jeszcze uzupełnienie : Uwaga - w mieście stołecznym można zdobyć mandat już po 1,9s.

Sam nigdy nie ukrywałem, że - gdy jest to dozwolone i bezpieczne - lubię pojechać szybciej.

Ale nie przypominam sobie, abym kiedykolwiek sugerował ( czy na Forum, czy za pośrednictwem reklam) że "tak należy żyć".

No ale cóż, pamięć jest zawodna - stąd liczę na Pańską pomoc :hi:

 

Z góry dziękuję !

Volvo od kiedy pamietam tez mocno promowalo bezpieczna jazde i swoje auta jako super bezpieczne.

Oni nie zmienili grupy docelowej/rynku w takim stopniu jak Subaru a ich oferta jest szeroka a samochody najbardziej dynamiczne w calej histori marki.

Ceny sa odpowiednio wyzsze ale jakosc i osiagi tez.Ogolnie jest w czym wybierac.

W przypadku Subaru gdyby ze wzrostem cen poszlo tez polepszenie osiagow (ew jakosci troche tez) nikt zlego slowa by nie powiedzial.

Ceny aut Subaru przedzej czy pozniej wzrosna celem przystosowania sie do warunkow UE, kosztow dzialalnosci strukruty importera itd itp.Produkt nie moze byc tez za tani:)

Przyjzalem sie ofercie samochodow dla ludu czyli Skody. Z zalacznika wynika przykry wniosek. Patrzac na suche liczby (a nie “subiektywne odczucia”) “najszybsze” oferowane dzis Subaru tj e-boxer lub OBK moga konkurowac z najslabsza z tym zestawieniu Octavia.

 

0039AFF2-0F3F-4A75-9771-91E2EECF5A0F.png

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Adi napisał:

Na naszym podwórku założę się, że więcej ludzi kojarzy Subaru, nie z bezpieczną jazdą, promowaną przez SIP, ale przez naszego, również ambasadora marki, Krzysia Hołowczyca, który to bił rekordy przejazdu Warszawa-Olsztyn ;)

Tak to właśnie wygląda. Wiele osób (także działających w branży motoryzacyjnej), gdy słyszy, że jeżdżę Subaru XV odpowiada w stylu: „o, to bardzo szybkie auta”. A ja zaczynam prostować :) 

Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, Andrzej Koper napisał:

... liczy się tylko ... min. 200KM a najlepiej 300...

o to to

Edited by Achitofel Gilonita
Link to post
Share on other sites

Akurat w kwestii bezpieczeństwa to Volvo kojarzyło się najbardziej ludziom, a teraz z obecnym zakresem modeli i silnikami jest mega innowacyjnym producentem z sportowymi osiągami. Nie można winić Subaru za chęć zadomowienia się luce "familly car" i pod tym kątem szukają klientów, a powiedzmy sobie szczerze, że więcej jest takich potencjalnych nabywców 40+ z brzuszkiem którzy wybiorą bezpieczne, wolne auto za prawie 200 tys. zł niż 20/30 latków z chęcią nabycia używanego WRXa. A dla tych co chcą szybkiego auta i stać i na auta za ok 200 tys. to będą musieli sie rozglądnąć z w gamie Lexusa, Volvo lub nawet Audi Q5 TSI. O wyposażeniu nie wspominam, bo nowy Forester ze swoimi "innowacjami' typu brak hydraulicznego podnoszenia klapy silnika czy brak nieprzyciemniających się lusterek to jakieś nie porozumienie dla mnie, tak samo jak Forester eBoxer i żadne marketingowe czarowania mnie do tego nie przekonają, nawet nie pod kątem nabycia ale podstawowej funkcjonalności dla kogo ten model pseudo hybrydo/elektryk jest  :toobad:

 

Volvo XC60 MomentumB5 Mild Hybrid Benzyna 250 + 14 KM, automatyczna Geartronic, 8 biegów, AWD 208 850 Dziękuję i dobranoc

 

Z drugiej strony w tych  pieniądzach, to wolałbym już dopłacić do Tesli Y Long Range AWD ( w USA ok 50 tys $, czyli u nas ok 250 -300 tys)

 

 

Edited by rafforester
Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Lisek napisał:

Volvo od kiedy pamietam tez mocno promowalo bezpieczna jazde i swoje auta jako super bezpieczne.

Oni nie zmienili grupy docelowej/rynku w takim stopniu jak Subaru a ich oferta jest szeroka a samochody najbardziej dynamiczne w calej histori marki.

Ceny sa odpowiednio wyzsze ale jakosc i osiagi tez.Ogolnie jest w czym wybierac.

 

I dlatego , ja też żałuje, że w salonie Subaru nie znalazłem nic szybkiego, komfortowego i rodzinnego więc teraz z utęsknieniem czekam na swoje T8.

  • Like 1
  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites
Teraz, rafforester napisał:

Akurat w kwestii bezpieczeństwa to Volvo kojarzyło się najbardziej ludziom, a teraz z obecnym zakresem modeli i silnikami jest mega innowacyjnym producentem z sportowymi osiągami. Nie można winić Subaru za chęć zadomowienia się luce "familly car" i pod tym kątem szukają klientów, a powiedzmy sobie szczerze, że więcej jest takich potencjalnych nabywców 40+ z brzuszkiem którzy wybiorą bezpieczne, wolne auto za prawie 200 tys. zł niż 20/30 latków z chęcią nabycia używanego WRXa. A dla tych co chcą szybkiego auta i stać i na auta za ok 200 tys. to będą musieli sie rozglądnąć z w gamie Lexusa, Volvo lub nawet Audi Q5 TSI. O wyposażeniu nie wspominam, bo nowy Forester ze swoimi "innowacjami' typu brak hydraulicznego podnoszenia klapy silnika czy brak nieprzyciemniających się lusterek to jakieś nie porozumienie dla mnie, tak samo jak Forester eBoxer i żadne marketingowe czarowania mnie do tego nie przekonają :toobad:


Mam 40+ i nie mam brzuszka i z chęcią zmierzę się na stoku (narty czy snowboard) czy na wodzie z 30 latkiem od tego szybkiego wrxa :) z moich obserwacji raczej wynika, że ci z brzuszkami (w każdym wieku) lubią sobie kompensować właście tym, że na światłach pierwszy wystrzeli, a szybkie auto to jedyny sposób na to by strzelać nie tylko na światłach :D

Jasne, Subaru stosuje marketingowe chwyty, bo nie ma przyciemniających się lusterek, za to Lexus czy Volvo z udającymi systemami AWD to w pełni godne auta, bez marketingowej ściemy - w końcu teleskopy w klapie to jest coś :biglol: jakoś wolę moje 'wolne' subaru, które podjeżdżało pod górę w śniegu pół metrowym od lexa z przyciemnianym lusterkiem (tym bez ściemy marketingowej pamiętajmy). 

 

  • Like 3
Link to post
Share on other sites
20 minut temu, franek-b napisał:

jakoś wolę moje 'wolne' subaru, które podjeżdżało pod górę w śniegu pół metrowym od lexa z przyciemnianym lusterkiem (tym bez ściemy marketingowej pamiętajmy).

 

Tylko że kiedyś mogłeś podjechać swoim subaru w śniegu półmetrowym, ale potem na asfalcie nie trzeba było myśleć "przecież nie muszę być pierwszy na autostradzie" na widok znikającej z przodu służbowej fabii 1.0 tsi ;) I takich aut część z nas oczekuje, a oferty dla tych, którzy chcieli by jechać trochę "obiektywnie" dynamiczniej nie ma. Co tym bardziej irytuje, że mimo ogólnego biadolenia na emisje itp. praktycznie wszystkie koncerny obecne w EU oferują mocne silniki benzynowe, Toyota daje mocne hybrydy itd. I po co zaraz ta szydera o panach z brzuszkami... Bez brzuszka nie można mieć mocniejszego pojazdu? ;)

 

Ja na mocne benzynowe Subaru w EU nie liczę, ale ten ich mild hybrid wzmocniony chociaż o jakieś 20-30% mocy i momentu elektryka i byłoby pewnie całkiem OK

  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites

Taka mała uwaga, zanim zdiagnozujecie do kogo są auta Subaru, kto jest ich głównym klientem polecam spojrzeć na rynek USA. Zarzucę tylko dawnym hasłem Subaru: "it is not a choice it is the way we we're built". Więc to co mamy w Europie jest niejako odbiciem tego co mamy w stanach (mają, bo w sumie piszę z Polski) :)

Link to post
Share on other sites
15 minut temu, GREGG napisał:

 

Tylko że kiedyś mogłeś podjechać swoim subaru w śniegu półmetrowym, ale potem na asfalcie nie trzeba było myśleć "przecież nie muszę być pierwszy na autostradzie" na widok znikającej z przodu służbowej fabii 1.0 tsi ;) I takich aut część z nas oczekuje, a oferty dla tych, którzy chcieli by jechać trochę "obiektywnie" dynamiczniej nie ma. Co tym bardziej irytuje, że mimo ogólnego biadolenia na emisje itp. praktycznie wszystkie koncerny obecne w EU oferują mocne silniki benzynowe, Toyota daje mocne hybrydy itd. I po co zaraz ta szydera o panach z brzuszkami... Bez brzuszka nie można mieć mocniejszego pojazdu? ;)

 

Ja na mocne benzynowe Subaru w EU nie liczę, ale ten ich mild hybrid wzmocniony chociaż o jakieś 20-30% mocy i momentu elektryka i byłoby pewnie całkiem OK

ktoś to juz powiedział ale warto powtórzyć: Subaru jako marka pozbyła się juz prawie wszystkich swoich tradycyjnych atrybutów, napęd stały 4x4 też mógłby się pójśc paść. Wystarczyłby w miarę dynamiczny silnik benzynowy, 1.6t lub 2.5 i do tego ok 100-120konny elektryk, w połączeniu z hybrydą plug in (co jak nowa rav4!) i sam bym już dreptał dookoła salonu. A tak to panom z SIP i dealerom pozostaje przekonywanie że subiektywnej dynamiki się trzeba nauczyć, Ja się trzy lata uczyłem OBK MY15, 2.5, i się poddałem, to auto po prostu jest mało dynamiczne. Zamieniłem go na diesla 2.0 innej marki, który jeździ o niebo bardziej przyjemnie dynamicznie, i przy tym mniej pali. DO e boxera nawet nie podchodzę, a skoda bo auto wygląda na bardzo ładnie wykończone wewnątrz.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
41 minutes ago, franek-b said:

Mam 40+ i nie mam brzuszka i z chęcią zmierzę się na stoku (narty czy snowboard) czy na wodzie z 30 latkiem od tego szybkiego wrxa :) z moich obserwacji raczej wynika, że ci z brzuszkami (w każdym wieku) lubią sobie kompensować właście tym, że na światłach pierwszy wystrzeli, a szybkie auto to jedyny sposób na to by strzelać nie tylko na światłach :D

A jak ktoś dopiero zaczyna ze snowboardem, a szybkim (w miarę) Subaru lubi się po prostu zakopać w środku lasu, to pod jaką kategorię podpada? :D

 

41 minutes ago, franek-b said:

jakoś wolę moje 'wolne' subaru, które podjeżdżało pod górę w śniegu pół metrowym od lexa z przyciemnianym lusterkiem (tym bez ściemy marketingowej pamiętajmy). 

Lexusa to mi proszę uszanować ;) Przyciemnane lusterko jest genialne i nie dam na nie złego słowa powiedzieć. 

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Andrzej Koper napisał:

 

zapomniałem dodać , że chętnych na jazdę próbną E- For.  uprzedzam , że jeżeli do tej pory jeździli XT czy For D z CVT , czy Levorgiem może spotkać pewne rozczarowanie ...:) tak napisałem wcześniej te kilka km  trzeba poświęcić na naukę CVT bez silnika z turbo....Klienci którzy przesiadają się z For 2.0 z CVT nie mają większych uwag a nawet zauważają lepsze przyspieszenia do 50 km/godz , Wyposażenie , zwiększony komfort jazdy , wyciszenie ….to są zdecydowanie zauważalne zmiany w stosunku do poprzednika...:)

 

Panie Andrzeju, bardzo dziekuje za sluszne i uczciwe postawienie sprawy. Ma Pan calkowita racje, ze odbior dynamiki samochodu zalezy od punktu odniesienia. Zgadza sie takze, ze nowa platforma gwarantuje nowa jakosc - od wykonania, wyposazenia poprzez komfort i swietne prowadzenie. Tu jestesmy zgodni. To ze E-Boxer jest dynamiczniejszy od zwyklego 2.0 tez. 

 

Sedno problemu - punkt odniesienia i osobiste oczekiwania. Kto lubi solidne steki, nie zadowoli sie hamburgerem; chyba, ze do tej pory wystarczala mu bulka z pasztetowa. 

Edited by Christoph
  • Haha 1
  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites

Czepiliscie sie tego Subaru i ciagle porownujecie z Volvo. A tymczasem, na rynku US, Subaru w ciagu dwoch miesiecy sprzedaje tyle co Volvo w ciagu roku. Firma robi auta ktore sie sprzedaja bo sa tanie, niezawodne i bezpieczne. To, ze na swiatlach nie wyrywaja asfaltu malo kogo interesuje. To, ze nie da sie ich wziac w glebokie bloto jest malo istotne bo, w najgorszym razie, ma sluzyc do jazdy po lesnych sciezkach ktore nie sa zbyt wymagajace a jak pada to sie przeklada termin wycieczki. Po prostu tam jest inny target a reszta swiata musiala sie dostosowac. Tylko, z jakiegos powodu, wywoluje strasznie duzo kontrowersji w PL gdzie Subaru kojarzy sie wylacznie z niebieska blyskawica na zlotych felgach. Nie do konca rozumiem dlaczego, bo najlepszym konstruktorem WRC jest Lancia a za nia Citroen oraz Peugeot. Sporo tu chyba zalezy od wieku danego osobnika: mi z rajdami kojarzy sie wspaniala 206ka i Marcus Gronholm a Colin albo Burns to tylko z gier.

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, franek-b napisał:

Jasne, Subaru stosuje marketingowe chwyty, bo nie ma przyciemniających się lusterek, za to Lexus czy Volvo z udającymi systemami AWD to w pełni godne auta, bez marketingowej ściemy - w końcu teleskopy w klapie to jest coś :biglol: jakoś wolę moje 'wolne' subaru, które podjeżdżało pod górę w śniegu pół metrowym od lexa z przyciemnianym lusterkiem (tym bez ściemy marketingowej pamiętajmy). 

Też trudno mi zrozumieć, że dla kogoś ważniejsze są np. teleskopy maski czy ściemniające się lusterka od napędu lub prowadzenia auta. Dla mnie te elementy to tylko dodatki ale wiem, że każdy ma inne potrzeby i np. mój dobry kolega posiadający Peugeota 3008 na przejażdżce moim Foresterem interesował się głównie jego mutimediami. :huh:

Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Michał W. napisał:

teleskopy maski czy ściemniające się lusterka

Chcialbym tez zaznaczyc, ze oba te elementy sa w Outbacku :) Teleskop maski przydal mi sie moze 2 razy ale sciemniajace lusterka sa spoko i troche dziwne, ze ich nie ma w Forku.

Link to post
Share on other sites
10 minut temu, blejzu napisał:

Czepiliscie sie tego Subaru i ciagle porownujecie z Volvo. A tymczasem, na rynku US, Subaru w ciagu dwoch miesiecy sprzedaje tyle co Volvo w ciagu roku. Firma robi auta ktore sie sprzedaja bo sa tanie, niezawodne i bezpieczne. To, ze na swiatlach nie wyrywaja asfaltu malo kogo interesuje. 

 

Ale na rynku US jest STI, WRX, Legacy i Outback z 2.4DIT , H6 chyba jeszcze też (?). I ktoś tam te auta mocniejsze jednak kupuje? Więc nieprawda, że Subaru robi już tylko powolne emerytowozy, po prostu u nas im się widocznie nie opłaca czegoś lepszego wprowadzić. Ja nie oczekuję cudów, jak pisałem wzmocniona o 20-30% hybryda (co nie jest żadnym wyczynem techniki w tych czasach) i już by pewnie było mniej narzekania 

 

 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

OBK ma tylko fotochromatyczne lusterko wewnetrzne wsteczne,  zewnetrzne nie sa fotochromatyczne.

 

Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, blejzu napisał:

ale sciemniajace lusterka sa spoko i troche dziwne, ze ich nie ma w Forku.

 

W XV też jest fotochromatyczne lusterko i to dobry wynalazek :) Brak tego w Forku to jakiś fakap, pewnie w kolejnym MY dodadzą 

Edited by GREGG
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...