Karas 1020 Posted December 31, 2019 Share Posted December 31, 2019 (edited) 10 godzin temu, RoadRunner napisał: A propos porównania: "Price should start in the low $30,000 range". Forester kosztuje od 25 do 28 tysięcy. Porównując nawet z golasem mamy różnicę 20%. Średnio to pasuje do Twoich 100k pln różnicy. No chyba, że w 2020 Forek będzie po 500k pln, to wtedy faktycznie... zbliżamy się do "Autobiography" 10 godzin temu, Kristofor napisał: Powyższy opis odnosi się do rynku US, zaś w Polsce Prius Plug-in Hybrid 122 KM i 11,1 s. do 100 km kosztuje w rozsądnej wersji 174 k. Co ważne, silnik 1,8 obejmuje znacznie niższa akcyza niż 2,5 z RAV4, nawet po wprowadzonych właśnie obniżkach. Poza tym cena 30 k. US dolara podawana przez producenta zostanie w warunkach USA podwyższona o koszta dostawy i podatki stanowe. Poczekajmy więc na cenę w Polsce, pewnie będzie oscylować w ok. 200 k. i to już jest pytanie, czy potencjalny kupiec dysponujący takim budżetem "pójdzie" w Toyotę co testu łosia nie przeszła, czy też nie wybierze konkurencji, nawet z półki Audi lub Volvo? Ceny z rynku US mają się ni jak do cen w EU. Ta mocna hybryda Toyoty będzie najdroższym autem jakie będą mieli w sprzedaży. Obecnie rav 4 na full wypasie z 4x4 z hybrydą to okolice 190k PLN . Ceny nowej 300 konnej hybrydy w takiej konfiguracji mogą oscylowac w granicach 250 k + PLN. Dlatego poczekajmy na ceny w naszym kraju. Tania na pewno nie będzie i sporo droższa od E boxera . Klient zainteresowany tą wersją rav 4 nawet forka w E boxerze nie będzie brał imo pod uwagę. Subaru obrało sobie na cel klienta którego jest najwięcej - średniaka. Imo E bokser i tak jest imo za drogi jak na Subaru Edited December 31, 2019 by Karas Link to post Share on other sites
Christoph 628 Posted December 31, 2019 Share Posted December 31, 2019 (edited) 17 godzin temu, spawalniczy napisał: W trybie miejskim? W trybie mieszanym z czego wiekszosc to drogi podmiejskie, miasto 1/4 w systemie Stop&Go oraz kilkadziesiat kilometrow autostrady. Chcialem sie przejechac E-Boxerem po drogach, po ktorych jezdze najczesciej, by wyrobic sobie wlasne zdanie odnosnie napedu. Nie jest moim zamiarem zlosliwe krytykowanie; do jazdy probnej podszedlem czysto pragmatycznie z doza ciekawosci - jak sie nim jezdzi. Mam porownanie z Foresterem MY16 2.0D CVT - do tej pory moj ulubiony Forester, ktorego chcialem kupic, ale przegral z Levorgiem. Podkreslam, Forester E-Boxer to bardzo dopracowane auto - wnetrze, komfort, bardzo fajne i wygodne fotele z brazowa skora; resorowanie - swietnie przeskakuje po miejskich studzienkach i koleinach; bardzo dobre prowadzenie po kretych drogach, jest stabilnie, ale lekko i pod tym wzgledem samochod budzi zaufanie kierowcy, dlatego juz po pierwszych kilometrach czulem sie jakos swojsko. Nowa platforma sie broni na calej linii, przekonuje mnie do siebie. Wyciszenie - silnik jest dobrze wyciszony, kanciaste nadwozie na autostradzie generuje szumy, no coz, taka uroda, ale generalnie jest bardzo dobrze - przynajmniej w porownaniu z poprzednim modelem, XV i Levorgiem. Outback to nie jest, ale generalnie jest postep. Pelne wyposazenie z zakresu bezpieczenstwa, kamery z tylu, z przodu. To wszystko na plus. Moje rozczarowanie dotyczy „subiektywnej dynamiki”. Jednak jest ono na tyle duze, ze nawet sie nie zastanawiam, czy to auto dla mnie. Znam odpowiedz: nie, nie w tym zestawie. To moja bardzo subiektywna opinia - nie oznacza wyroczni. Moze komus E-Boxer wystarczy. Mialem kilka przymiarek do nowego auta i ciagle wraca ta mysl: jesli nie Levorg z turbo, to co? Z obecnej gamy bylby to - za cene nieco gorszych osiagow - ale dla wiekszego komfortu - rozsadek podpowiada: Outback 2,5. Bardzo podoba mi sie to auto i to, ze ciagle sie pojawia na tapecie, swiadczy, ze ma cos w sobie. Z ciezkim sercem oddaje kluczyki od Outbacka i zawsze mam dylemat: Levorg vs Outback. Jednak po zajeciu miejsca w swoim Levorgu serce podpowiada: to jest to! Levorg zostaje. Polecam odbycie jazdy probnej, bo tylko tak mozna wyrobic sobie wlasne zdanie na temat pojazdu. Warto, bo Forester to dopracowane auto. Czy E-Boxer sie obroni? Niech kazdy sobie znajdzie wlasna odpowiedz. Edited December 31, 2019 by Christoph 2 3 Link to post Share on other sites
RoadRunner 520 Posted December 31, 2019 Share Posted December 31, 2019 (edited) Godzinę temu, Karas napisał: Ceny z rynku US mają się ni jak do cen w EU. Ta mocna hybryda Toyoty będzie najdroższym autem jakie będą mieli w sprzedaży. Obecnie rav 4 na full wypasie z 4x4 z hybrydą to okolice 190k PLN . Ceny nowej 300 konnej hybrydy w takiej konfiguracji mogą oscylowac w granicach 250 k + PLN. Dlatego poczekajmy na ceny w naszym kraju. Tania na pewno nie będzie i sporo droższa od E boxera . Klient zainteresowany tą wersją rav 4 nawet forka w E boxerze nie będzie brał imo pod uwagę. Subaru obrało sobie na cel klienta którego jest najwięcej - średniaka. Imo E bokser i tak jest imo za drogi jak na Subaru Ja stawiam, że będzie taniej niż 250k + bo w tym zakresie wchodzimy w najbogatszą wersję Lexusa NX. Osobiście wybrałbym jakość wnętrza Lexa zamiast mocnej hybrydy. Zobaczymy też czy nie jest to chwyt marketingowy typu "robimy 100km/h w 6 sekund a reszta po staremu". Z praktycznego punktu widzenia byłoby to bez sensu. Natomiast jakby hybryda pomagała przy większych prędkościach to byłby to bardzo mocny argument w który jednak niespecjalnie wierzę bo o ile Toyota ogłosiła nową platformę dla Ravki o tyle jeśli chodzi o nową generację hybryd to cicho jest. Edited December 31, 2019 by RoadRunner Link to post Share on other sites
spawalniczy 519 Posted December 31, 2019 Share Posted December 31, 2019 (edited) 2 godziny temu, Christoph napisał: W trybie mieszanym z czego wiekszosc to drogi podmiejskie, miasto 1/4 w systemie Stop&Go oraz kilkadziesiat kilometrow autostrady. Wypisz wymaluj moja codzienna droga do pracy. 10,6l/100 km to bardzo dużo. Tyle w adekwatnych okolicznościach palił Forester XT 2,5 l podkręcony na 260 KM. Forester SJ z automatem palił max 10l/100 km. Czyżby ten E-Boxer w realu był mniej oszczędny od normalnego 2l Forestera? Edited December 31, 2019 by spawalniczy Link to post Share on other sites
Michał W. 1384 Posted December 31, 2019 Share Posted December 31, 2019 8 minut temu, spawalniczy napisał: Wypisz wymaluj moja codzienna droga do pracy. 10,6l/100 km to bardzo dużo. Tyle w adekwatnych okolicznościach palił Forester XT 2,5 l podkręcony na 260 KM. Forester SJ z automatem palił max 10l/100 km. Czyżby ten E-Boxer w realu był mniej oszczędny od normalnego 2l Forestera? Trzeba uwzględnić, że była to raczej średnia spalania nowego testowego pojazdu, który odbył dużo jazd z wieloma kierowcami. Pewnie większość użytkowników przycisneło go mocniej by zobaczyć jak ten e-boxer sobie radzi a podczas normalnej jazdy ten wynik się poprawi. Link to post Share on other sites
Christoph 628 Posted December 31, 2019 Share Posted December 31, 2019 Trudno mi sie odniesc, czy to duzo, czy malo. Odczytalem wynik z komputera pokladowego. Zgadza sie, ze to auto demonostracyjne, wiec w realnych warunkach wynik moze byc inny. Link to post Share on other sites
spawalniczy 519 Posted December 31, 2019 Share Posted December 31, 2019 Teraz, Christoph napisał: Zgadza sie, ze to auto demonostracyjne, wiec w realnych warunkach wynik moze byc inny. Ok, zrozumiałem, że to Twój wynik z 400 km. Link to post Share on other sites
Christoph 628 Posted December 31, 2019 Share Posted December 31, 2019 11 minut temu, spawalniczy napisał: Ok, zrozumiałem, że to Twój wynik z 400 km. Niedokladnie sie wyrazilem. Komputer wskazal spalanie po 400 km od ostatniego skasowanego licznika. Autem jezdzi na codzien szef salonu - stad mam informacje o profilu jazdy. Link to post Share on other sites
chojny 7242 Posted December 31, 2019 Author Share Posted December 31, 2019 5 godzin temu, eddie_gt4 napisał: bo w tych mocniejszych autach nie chodzi o to, aby non-stop zasuwac, ale o to, aby moc depnac, kiedy tego naprawde potrzeba... no i sama swiadomosc tego, ze "moglbym, ale akurat nie musze" jest bardzo fajna, przynajmniej dla mnie Czyli za zamiast M3, które mógłbym ale akurat nie muszę i kupuje diesla jest megaszacun plus 250k w portfelu na zakupie i z 80k na eksploatacji? Link to post Share on other sites
eddie_gt4 1550 Posted December 31, 2019 Share Posted December 31, 2019 (edited) Godzinę temu, chojny napisał: Czyli za zamiast M3, które mógłbym ale akurat nie muszę i kupuje diesla jest megaszacun plus 250k w portfelu na zakupie i z 80k na eksploatacji? Nie za bardzo zrozumualem, co masz na mysli, ale slowa "BMW" i "szacun" nijak nie pasuja do siebie Edited December 31, 2019 by eddie_gt4 1 Link to post Share on other sites
chojny 7242 Posted December 31, 2019 Author Share Posted December 31, 2019 21 minut temu, eddie_gt4 napisał: Nie za bardzo zrozumualem, co masz na mysli, ale slowa "BMW" i "szacun" nijak nie pasuja do siebie Słowo BMW nie padło ale pstryczek przyjęty, nietrafiony ale przyjęty. Link to post Share on other sites
Jabubmw 31 Posted December 31, 2019 Share Posted December 31, 2019 Szacun to jest dla kolegi, który mógł sobie kupić M3. Bo, żeby móc sobie takie coś kupić, to trzeba już mieć niezłe dochody, a żeby mieć niezłe dochody, to trzeba być niegłupim człowiekiem. Zakładam, że nie wchodzi tu w grę sytuacja: zarżnę się, a poszczuję sąsiadów. Poza tym, chciałbym tu zaprotestować przeciw krzywdzącym stereotypom. Nie każdy, kto ma BMW musi być od razu nieokrzesanym burakiem. Sam jeździłem 11 lat betką i tylko parę(naście ?) razy zachowałem się jak cham.. i to z winy innych, oczywiście A, raz, to pamiętam, przepuściłem nawet staruszkę na przejściu... i kierunkowskazy też bywało, że używałem 1 Link to post Share on other sites
msi 129 Posted December 31, 2019 Share Posted December 31, 2019 1 godzinę temu, Jabubmw napisał: a żeby mieć niezłe dochody, to trzeba być niegłupim człowiekiem. Czy ja wiem? Link to post Share on other sites
Jabubmw 31 Posted December 31, 2019 Share Posted December 31, 2019 No, cóż.. znam kilku bogatych ludzi i dla mnie to buraki, cwaniaczki i gównozjady.... ale, to oni są bogaci, a nie ja. Znam też biedniejszych od siebie. Podobno mówią o mnie, że jestem burakiem, cwaniaczkiem i gównozjadem Tymczasem życzę wszystkim, aby w nadchodzącym Nowym Roku mogli sobie wejść do dowolnego salonu i wyjechać z niego dowolnym samochodem.. 1 Link to post Share on other sites
Dyrekcja SIP Dyrekcja 2249 Posted January 2, 2020 Dyrekcja SIP Share Posted January 2, 2020 W dniu 31.12.2019 o 13:15, spawalniczy napisał: Czyżby ten E-Boxer w realu był mniej oszczędny od normalnego 2l Forestera? Nie. Na autostradzie zużycie paliwa jest na tym samym poziomie ( silnik nieco oszczędniejszy, ale auto większe), natomiast na normalnej drodze a tym bardziej w mieście nowy Forester pali mniej ( zależnie od trasy, ale także temperatury 1 do 2l / 100km mniej ). To oczywiście wyniki moich własnych obserwacji ( aktualnie jeżdżę taki m właśnie samochodem ). Link to post Share on other sites
Łukasz Czarnecki 6 Posted January 2, 2020 Share Posted January 2, 2020 Skoro szanowna Dyrekcja jest aktywna to jest pytanie, a w zasadzie dwa. 1. Kiedy bedzie w PL dostępny nowy Outback ? 2. Jakie planujecie promocje wyprzedazowe na starego Forestera ? I taka informacja dla wszystkich Rav4 hybrid tanieje w 2020 o 7,3 %. Info potwierdzone. Swoja droga wszyscy delikatnie w górze a oni kilkanaście tysięcy w dół. Link to post Share on other sites
aflinta 2785 Posted January 3, 2020 Share Posted January 3, 2020 8 godzin temu, Łukasz Czarnecki napisał: Kiedy bedzie w PL dostępny nowy Outback ? https://forum.subaru.pl/topic/103481-ob-my-2020-wersja-eu/?do=findComment&comment=2855781 8 godzin temu, Łukasz Czarnecki napisał: I taka informacja dla wszystkich Rav4 hybrid tanieje w 2020 o 7,3 %. Info potwierdzone. Swoja droga wszyscy delikatnie w górze a oni kilkanaście tysięcy w dół. Wynika to ze zmiany akcyzy na hybrydy z silnikiem > 2,0l 1 Link to post Share on other sites
Lisek 479 Posted January 3, 2020 Share Posted January 3, 2020 17 godzin temu, Dyrekcja napisał: Nie. Na autostradzie zużycie paliwa jest na tym samym poziomie ( silnik nieco oszczędniejszy, ale auto większe), natomiast na normalnej drodze a tym bardziej w mieście nowy Forester pali mniej ( zależnie od trasy, ale także temperatury 1 do 2l / 100km mniej ). To oczywiście wyniki moich własnych obserwacji ( aktualnie jeżdżę taki m właśnie samochodem ). Co komu po tych iluzorycznych oszczednosciach jak to auto nie jedzie i tyle w temacie.Darujmy sobie bajeczki o "subiektywnie lepszych przyspieszeniach" do 50-60 km/h w kazdym nowym Subaru:) Wole zeby palilo wiecej ale jechalo.W grudniu odebralem OBK 2,5 i to jest absolutnie minimum osiagowe.Nie wyobrazam sobie gorszych osiagow w podobnej cenie. Nowa platforma czy ES na pokladzie nie zrekompensuja kiepskich osiagow auta. 1 2 Link to post Share on other sites
Czarne_Koronkowe 797 Posted January 3, 2020 Share Posted January 3, 2020 Tak mi się przypomniał filmik jak Jumpan łoi dupska w klasie swoim N/A ;-) 1 Link to post Share on other sites
Dyrekcja SIP Dyrekcja 2249 Posted January 3, 2020 Dyrekcja SIP Share Posted January 3, 2020 Godzinę temu, Lisek napisał: Co komu po tych iluzorycznych oszczednosciach... Pozwolę sobie zauważyć, że moja odpowiedź dotyczyła konkretnego pytania zadanego przez konkretnego Forumowicza ( pytanie było cytowane). Pańskie sformułowanie "co komu..." jest nieracjonalne; wyrażając swoją opinię ( którą szanuję ) powinien Pan był zapytać "po co mi ..." Ponadto oszczędności w określonych warunkach ( które opisałem ) obiektywnie nie są iluzoryczne ( nawet jeżeli dla Pana takimi właśnie mogą być ...). Godzinę temu, Lisek napisał: .Darujmy sobie bajeczki o "subiektywnie lepszych przyspieszeniach" Trochę jest mi przykro, że pamięta Pan moje sformułowanie z czasu, gdy jeszcze nie wykonany został test porównawczy faktycznego przyspieszenia, a o samym porównaniu Pan zapomniał. Nazywania faktów "bajeczkami" nie posiada moim zdaniem wartości merytorycznej. Rozumiem i akceptuję tak krytykę obiektywną, jak i tę odnoszącą się do własnych oczekiwań. Ale uogólnienia na zasadzie "mnie się nie podoba, więc jest to złe" nie wydają się celowe. 12 godzin temu, Łukasz Czarnecki napisał: 1. Kiedy bedzie w PL dostępny nowy Outback ? Sądząc po aktualnie dostępnych informacjach nie spodziewam się, aby dotarł do Europy w tym roku. 12 godzin temu, Łukasz Czarnecki napisał: 2. Jakie planujecie promocje wyprzedazowe na starego Forestera ? Aktualnie są jeszcze w Polsce 4 Forestery poprzedniej generacji, więc nie planujemy żadnych dodatkowych akcji dla tego modelu. Pozdrowienia Link to post Share on other sites
Czarne_Koronkowe 797 Posted January 3, 2020 Share Posted January 3, 2020 19 minut temu, Dyrekcja napisał: Aktualnie są jeszcze w Polsce 4 Forestery poprzedniej generacji, więc nie planujemy żadnych dodatkowych akcji dla tego modelu. To by wskazywało, że jednak dla przeciętnego "Kowalskiego" te 150 KM jest wystarczające. Naprawdę nie każdy jeździ autostradami ;-) Link to post Share on other sites
Karas 1020 Posted January 3, 2020 Share Posted January 3, 2020 4 minuty temu, Czarne_Koronkowe napisał: Naprawdę nie każdy jeździ autostradami ;-) każdy od czasu do czasu śmiga takimi drogami ale 5 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał: te 150 KM jest wystarczające w zupełności do sprawnego podróżowania. Do bolidu F1 czy do aut produkowanych w Bawarii brakuje całkiem sporo ale tragedii nie ma. Zresztą jeżeli ktoś potrzebuje szybsze auto to nie kupuje obecnie Subaru. Nie wiem czego niektórzy tutaj nie rozumieją. 1 Link to post Share on other sites
Zyzol 963 Posted January 3, 2020 Share Posted January 3, 2020 8 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał: To by wskazywało, że jednak dla przeciętnego "Kowalskiego" te 150 KM jest wystarczające To raczej oczywiste, że tak jest i chyba nikt tego nie neguje. Jednak gdyby świat składał się jedynie z przeciętnych Kowalskich, byłoby nuuudno A i dyskutować nie byłoby o czym Link to post Share on other sites
Dyrekcja SIP Dyrekcja 2249 Posted January 3, 2020 Dyrekcja SIP Share Posted January 3, 2020 3 minuty temu, Czarne_Koronkowe napisał: Naprawdę nie każdy jeździ autostradami Ostatnio przejechałem nowym Foresterem niecałe 3.000 km prawie wyłącznie po autostradach ( trochę tylko po mieście w Monachium i Düsseldorf, parę kilometrów w moje wiosce ). Proporcje ilościowe samochodów osobowych wyprzedzających do wyprzedzanych to ok 1:10. Moją "standardową" trasę ( 1140 km) przejechałem dokładnie w 8 godzin ( w tym 40 minut na obiad ). Pomimo sporej ilości klasycznych "niedzielnych kierowców" a także ( nielicznych ) "demonów prędkości" ( nie rozumiane negatywnie !) kompletnie bezstresowo. Wnioski: 1. Po autostradzie też jak najbardziej można podróżować sprawnie; 2. To nie maksymalna prędkość, z jaką chcemy podróżować, lecz warunki drogowe dyktują w przeważającym stopniu czas podróży 3. Jeżeli chcemy należeć do tych, którzy stale podróżują lewym pasem, to Forester e-boxer nie jest autem dla nas Pozdrowienia 1 Link to post Share on other sites
Czarne_Koronkowe 797 Posted January 3, 2020 Share Posted January 3, 2020 1 minutę temu, Zyzol napisał: To raczej oczywiste, że tak jest i chyba nikt tego nie neguje. Jednak gdyby świat składał się jedynie z przeciętnych Kowalskich, byłoby nuuudno A i dyskutować nie byłoby o czym Zgadza się. Ale ta dyskusja przez ostatnie 20 stron nie wnosi niczego konkretnego. Pod koniec stycznia odbieram swojego e-boxera to zdam relację. Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now