Jump to content
chojny

E-Boxer

Recommended Posts

Ale gdzie przeciera szlaki w kwestii tych elektryków i co robi po swojemu? Wsadzili jakiegoś większego UPSa do bagażnika i tyle. Co w VW czy Toyocie fajnie działa to nie wiem bo wręcz przeciwnie z moich doświadczeń niezbyt to "fajne" znalazłem;)

 

18 minut temu, Michał W. napisał:

- napęd AWD - łatwiej jest wstawić nowego Haldexa 

a czasem obecnie już nie jest to bardziej elektroniczny napęd niż faktycznie stały jak w tych Subarakach które ja jeszcze pamiętam? I coraz mu bliżej do tych wszystkich Haldexów, Xdrive i innych tego typu?

 

23 minuty temu, Michał W. napisał:

- silnik Boxer - już tylko Porsche oprócz Subaru korzysta z tego patentu mimo jego niezaprzeczalnych zalet, inni producenci poszli na łatwiejszą drogą a wiadomo niemiecki producent ma auta dużo droższe.

które jak spojrzymy w przeciągu 10 lat praktycznie nie ewoluowały, jakieś tam nowe stworzyli ale pod względem parametrów zbytnio się nie różną. Nadal w ofercie, a przynajmniej jeszcze w zeszłym roku był silnik ten sam który miałem w swoim Subaru jakieś 15 lat temu.

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Michał W. napisał:

Ale przecież to dopiero pierwsze hybrydowe przymiarki w Subaru, początek jakiejś drogi która nie jest na ten moment jedyną opcją w Subaru.

 

już XV gen. 1 był w USA hybrydowy i była to ta sama koncepcja jak obecnego XV 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, RoadRunner napisał:

2) extra 350 kg. Nie znalazłem informacji o wadze całkowitej, ale 2019 2.5 waży 1570, więc zakładając, że coś odchudzili mamy sumarycznie coś 1800 kg i napęd 143KM/188Nm + 12KM/65Nm.

Bez przesady, forester z e-Boxerem waży 1660kg. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, ketivv napisał:

 

już XV gen. 1 był w USA hybrydowy i była to ta sama koncepcja jak obecnego XV 

Była i owszem ale raczej jako eksperyment w Kalifornii lubującej się w hybrydach. Nie była to pełnoprawna generacja pojazdu hybrydowego oferowana globalnie jak to jest np w przypadku Toyoty która robi już kolejną generację hybrydową.

Myśle, że na światowych rynkach obecnie wprowadzane pojazdy hybrydowe Subaru można dopiero uznać za pierwszą generację.

Tak ja to interpretuję ale mogę się mylić bo nie byłem jakoś nigdy nakręcony na hybrydę i nie studiowałem tematu ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Michał W. napisał:

Była i owszem ale raczej jako eksperyment w Kalifornii lubującej się w hybrydach. Nie była to pełnoprawna generacja pojazdu hybrydowego oferowana globalnie jak to jest np w przypadku Toyoty która robi już kolejną generację hybrydową.

Myśle, że na światowych rynkach obecnie wprowadzane pojazdy hybrydowe Subaru można dopiero uznać za pierwszą generację.

Tak ja to interpretuję ale mogę się mylić bo nie byłem jakoś nigdy nakręcony na hybrydę i nie studiowałem tematu ;)

No OK, ale po specyfikacji technicznej nie bardzo widać by coś przez te wszystkie lata zmienili. Czyżby tamta koncepcja okazała się strzałem w dziesiątkę? Tylko wyniki sprzedaży chyba za bardzo tego nie odzwierciedlały, podobnie różnice w spalaniu. Sam przyznam, że po tamtym eksperymencie liczyłem w kolejnej odsłonie na silnik elektryczny w okolicach 40kW zamiast tego małego 10kW. Nie wiem, może tylko mi się to wydaje takie proste bo się nie znam na budowaniu aut. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dyrekcja chyba pisała by wstrzymać się z ocenami hybryd do momentu gdy będzie okazja tym autem pojeździć i to wydaje się rozsądne. Na ten moment raczej niewiele wiadomo a poza tym nie liczyłem na żadne fajerwerki z hybrydą Subaru. Od dawna widać, że marka grzęzła w inwestycji w Diesel i nie do końca chyba traktowała hybrydę poważnie. Więc jeśli okaże się, że wyszedł z tego klops to nie będę zdziwiony, a jak okaże się że jednak jest fajnie to mnie pozytywnie zaskoczą. Na ten moment Subaru jest daleko z tyłu co wcale nie przekreśla ich szans w przyszłości. Być może jest tak jak piszecie, że do nowych pojazdów wstawią technologie sprzed kilku lat i będzie to margines sprzedaży. Ale Subaru i tak wszystkim kojarzy się z AWD i benzynowym boxerem i czy fani marki odwrócą się od producenta z pod znaku Plejad z powodu słabej hybrydy to czas pokaże.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, aflinta napisał:

Bez przesady, forester z e-Boxerem waży 1660kg. 

Gdzie to mogę znaleźć ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Michał W. napisał:

Myśle, że na światowych rynkach obecnie wprowadzane pojazdy hybrydowe Subaru można dopiero uznać za pierwszą generację.

ale co kogo interesuje która to generacja. Dla kupującego liczy się efekt końcowy, a patrząc w porównaniu do konkurencji szału nie widać.

Jak stwierdzę że zaczynam produkować pojazdy i na początku zamiast okrągłych kół będę wytwarzał powiedzmy 12-kątne to znaczy że robię to dobrze i trzeba dać mi szansę, bo dopiero zaczynam i idę swoją drogą, czy jednak chcąc osiągnąć sukces powinienem wykorzystać już sprawdzoną drogę i zastosować okrągłe koła?:P

 

Zresztą jak @aflinta napisał wprowadzili hybrydę już kilka lat temu, bez względu czy była to wersja masowa, czy testy, ale faktem jest że zbytnio zmian nie można dostrzec  punktu widzenia końcowego użytkownika, może z technicznego coś się zmieniło, ale klient tego nie odczuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, RoadRunner napisał:

Gdzie to mogę znaleźć ?

Na japońskiej stronie Subaru.

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minut temu, radekk napisał:

ale co kogo interesuje która to generacja. Dla kupującego liczy się efekt końcowy, a patrząc w porównaniu do konkurencji szału nie widać.

Jak stwierdzę że zaczynam produkować pojazdy i na początku zamiast okrągłych kół będę wytwarzał powiedzmy 12-kątne to znaczy że robię to dobrze i trzeba dać mi szansę, bo dopiero zaczynam i idę swoją drogą, czy jednak chcąc osiągnąć sukces powinienem wykorzystać już sprawdzoną drogę i zastosować okrągłe koła?:P

 

Zresztą jak @aflinta napisał wprowadzili hybrydę już kilka lat temu, bez względu czy była to wersja masowa, czy testy, ale faktem jest że zbytnio zmian nie można dostrzec  punktu widzenia końcowego użytkownika, może z technicznego coś się zmieniło, ale klient tego nie odczuje.

Nie rozumiem do czego zmierzasz?

Ja nikogo nie namawiam do hybrydy od Subaru, sam takiej nie potrzebuję ale jakoś nie widzę problemu, że w różnych dziedzinach są firmy o różnym zaawansowaniu technicznym. Subaru cenię za inne zalety a hybrydy póki co mnie nie kręcą. Jak zaczną to raczej zainteresuję się markami, które mają sensowne produkty w tej materii lub do tego czasu Subaru nadgoni konkurencje. Na ten moment nie przeszkadza mi, że Subaru prawdopodobnie wprowadzi zacofaną hybrydę co to dla mnie znaczy skoro takiej nie szukam, zupełnie nic. Jeśli chcesz kupić sobie hybrydę to problem dla Ciebie może jest istotny ale po Twoich wnioskach z góry mogę założyć, że kupisz innej marki więc nie rozumiem po co te argumenty na forum Subaru. 

Dla mnie każdy ma prawo robić super rowery i do tego fatalne hulajnogi - co mi do tego - rynek i tak zweryfikuje co było dobre a co złe a mnie kiepska hulajnoga nie zniechęci do dobrego roweru. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Michał W. widzisz, nie bierzesz pod uwagę jednej kwestii ... tutaj, na forum są Subarowicze związani z marką kilkanaście i więcej lat. Każdy z nich by chciał, aby Subaru pokazało innym "gdzie raki zimują" jak to drzewiej bywało. To jest stara miłość i wcale nie jest łatwo się jej wyrzec dla innej marki. Jakiś chwilowy skok w bok, jakaś na boku kochanka ... BMW, Audi tudzież Porsche... OK ... ale Subaru zawsze w garażu powinno być. Ale teraz to jest taka trudna miłość ;)

 

Zresztą jak tak patrzę na pewne decyzje Subaru, to coraz bardziej utwierdzam się, że jest jak kobieta. Trzeba ją pokochać a nie zrozumieć. Tylko tyle i aż tyle.

Edited by subleo
  • Like 1
  • Haha 1
  • Upvote 10

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minut temu, Michał W. napisał:

Na ten moment nie przeszkadza mi, że Subaru prawdopodobnie wprowadzi zacofaną hybrydę

 

w ramach luźniej dyskusji 

 

to co przedstawi Subaru (lub jest już znane ;) ) ciężko nazwać zacofaną hybrydą, silnik elektryczny wspomagający spalinowy przed wejściem do skrzyni biegów to nowatorskie choć znane rozwiązanie, użyte podzespoły też mogą należeć do tych z obecnej epoki no i to mam być chyba PHEV czyli z możliwością ładowania z gniazdka

 

silnik elektryczny moc to jedno ale siła to drugie :) pytanie ile on ma Nm 

słaby silnik elektryczny może pozwolić na jazdę niemalże bez użycia spalinowego powiedzmy przez 20 km z prędkością do 50 km/h ale to może oznaczać np. dowiezienie dzieci do szkoły

 

hybrydy mogą być różne o mniejszym lub większym stopniu elektryfikacji i/lub integracji z pojazdem 

to co Subaru pokazało na przykładzie obecnego XV to niewielka hybryda włożona na siłę do auta zaprojektowanego jako całkowicie spalinowe 

czyli przeciwieństwo tego co zrobiło Mitsu w Outlanderze PHEV gdzie główną konstrukcją auta był koncept hybrydy na której zbudowano auto tradycyjnie spalinowe 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie chcę kupić hybrydy, wręcz przeciwnie dla mnie hybryda jest totalną pomyłką. A Subaru bym chętnie kupił kolejne bo miałem 3, jedno jeszcze użytkuję od czasu do czasu i każdym dobrze mis ie jeździło. Ale obecnie właśnie nie widzę kompletnie modelu którym bym mógł się zainteresować i dlatego mogę powiedzieć jestem zmuszony szukać gdzie indziej.

Patrząc na przestrzeni ostatnich lat to oni zbytnio nie nadganiają. Zrobią co tą fajną hybrydę jak przykładowo do tego czasu już wszystko przejdzie na prąd/wodór cokolwiek i te hybrydy wówczas to będzie margines. Dla mnie Subaru obecnie robi nijakie samochody jak większość na drogach i sukces zwiększenia sprzedaży nie leży na oferowaniu czegoś fajniejszego, tylko właśnie na tym że większość chcę być jeździć tymi nijakimi samochodami. Chętnie bym zobaczył w Subaru np jakiegoś pełnego elektryka, wygodnej szybkiej limuzyny na trasy, HH, a póki co co mamy, Legacy nie ma, OBK z jakimś słabowitym silnikiem, STI zniknęło.

Piszesz że ma przykładowo to 4x4 i to je wyróżnia, któremu chyba powoli bliżej do haldexa który piszesz że jest be.

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minut temu, subleo napisał:

@Michał W. widzisz, nie bierzesz pod uwagę jednej kwestii ... tutaj, na forum są Subarowicze związani z marką kilkanaście i więcej lat. Każdy z nich by chciał, aby Subaru pokazało innym "gdzie raki zimują" jak to drzewiej bywało. To jest stara miłość i wcale nie jest łatwo się jej wyrzec dla innej marki. Jakiś chwilowy skok w bok, jakaś na boku kochanka ... BMW, Audi tudzież Porsche... OK ... ale Subaru zawsze w garażu powinno być. Ale teraz to jest taka trudna miłość ;)

 

Zresztą jak tak patrzę na pewne decyzje Subaru, to coraz bardziej utwierdzam się, że jest jak kobieta. Trzeba ją pokochać a nie zrozumieć. Tylko tyle i aż tyle.

 

https://polki.pl/zdrowie/psychologia,dlaczego-maltretowani-mezowie-nie-decyduja-sie-na-rozwod,10410856,artykul.html?fbclid=IwAR3RPny7Tm-0-jSXoCTVVYalvxzmwPP8SKqIySbeB79zIZ402JsMjtc7thE

 

 

 

bez Subaru da się żyć i to całkiem dobrze ;)

 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minut temu, ketivv napisał:

to co Subaru pokazało na przykładzie obecnego XV to niewielka hybryda włożona na siłę do auta zaprojektowanego jako całkowicie spalinowe 

Twoja teoria gryzie się trochę z tym, co napisał @aflinta i z cytatem z artykułu zalinkowanego powyżej.

 

„Subaru’s new global architecture has been designed to handle electrification with little modification, and significant shareholder Toyota is in a position to supply hybrid components with proven longevity and scale.”

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, radekk napisał:

Nie chcę kupić hybrydy, wręcz przeciwnie dla mnie hybryda jest totalną pomyłką. A Subaru bym chętnie kupił kolejne bo miałem 3, jedno jeszcze użytkuję od czasu do czasu i każdym dobrze mis ie jeździło. Ale obecnie właśnie nie widzę kompletnie modelu którym bym mógł się zainteresować i dlatego mogę powiedzieć jestem zmuszony szukać gdzie indziej.

Patrząc na przestrzeni ostatnich lat to oni zbytnio nie nadganiają. Zrobią co tą fajną hybrydę jak przykładowo do tego czasu już wszystko przejdzie na prąd/wodór cokolwiek i te hybrydy wówczas to będzie margines. Dla mnie Subaru obecnie robi nijakie samochody jak większość na drogach i sukces zwiększenia sprzedaży nie leży na oferowaniu czegoś fajniejszego, tylko właśnie na tym że większość chcę być jeździć tymi nijakimi samochodami. Chętnie bym zobaczył w Subaru np jakiegoś pełnego elektryka, wygodnej szybkiej limuzyny na trasy, HH, a póki co co mamy, Legacy nie ma, OBK z jakimś słabowitym silnikiem, STI zniknęło.

Piszesz że ma przykładowo to 4x4 i to je wyróżnia, któremu chyba powoli bliżej do haldexa który piszesz że jest be.

Przykre co piszesz, kolega subleo ma chyba racje, to trudna miłość. ;)

Mam nadzieje, że nie masz mi za złe tego że lubię moje nowe nijakie Subaru. Dla mnie to fajne auto i nie zdawałem sobię sprawy, że mogę tym kogoś urazić.

A o Haldex nie pisałem, że jest „be” tylko wspomniałem o tym, że Subaru nie poszło na łatwiznę montując Haldexa a zrobili swoją konstrukcje.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Michał W. napisał:

Ale przecież to właśnie charakteryzuje markę Subaru, że robią wszystko po swojemu i wielu użytkowników za to ją ceni.

Sądząc powielu wypowiedziach, subarowe „po swojemu” coraz bardziej odbiega od oczekiwań użytkowników. Może ich miejsce zastąpią inni. Może...

Edited by Zyzol

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, Zyzol napisał:

Sądząc powielu wypowiedziach subarowe „po swojemu” coraz bardziej odbiega od oczekiwań użytkowników. Może ich miejsce zastąpią inni. Może...

Może, ale nie stawiałbym znaku równości między użytkownikami i forumowiczami ;)

Jeśli 90% forumowiczów nie jest zadowolonych z powodu powiedzmy braku turbo w nowych Subaru w EU to nie znaczy, że 90% użytkowników myśli tak samo.

Edited by Michał W.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, Zyzol napisał:

Twoja teoria gryzie się trochę z tym, co napisał @aflinta i z cytatem z artykułu zalinkowanego powyżej.

 

„Subaru’s new global architecture has been designed to handle electrification with little modification, and significant shareholder Toyota is in a position to supply hybrid components with proven longevity and scale.”

 

??

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Zyzol napisał:

Sądząc powielu wypowiedziach, subarowe „po swojemu” coraz bardziej odbiega od oczekiwań użytkowników. Może ich miejsce zastąpią inni. Może...

Może już zastąpili...

Sprzedaż XV w roku 2017  -   406 sztuk.

Sprzedaż XV w roku 2018  -   646 sztuk.

 

Nawet przy takim wolumenie wzrost sprzedaży o około 59% robi wrażenie i to w sytuacji, gdy w drugiej połowie roku 2018  XV-2.0 został zastąpiony przez  XV-1.6.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo się cieszę ze wzrostu sprzedaży XV, ale trzeba wziąć pod uwagę, że:

- XV się nie uwstecznił

- na pewno zadziałał efekt nowości

- na pewno zadziałał efekt końca silnika 2.0

 

Jak przebiegnie „przesiadka” z 2.0DIT na e-boxera, to zobaczymy w przyszłości.

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, ketivv napisał:

to mam być chyba PHEV czyli z możliwością ładowania z gniazdka

Dyrekcja już pisała że to nie będzie ładowany z gniazdka.

 

5 godzin temu, ketivv napisał:

przez 20 km z prędkością do 50 km/h ale to może oznaczać np. dowiezienie dzieci do szkoły

dowożę dziecko do przedszkola nie wyjeżdżając nawet na drogę asfaltową i przekraczam te 50km/h bez problemu. Nie wiem jak u Ciebie ale w Poznaniu średnio widzę wykorzystanie tego, bo nawet jadąc w korkach zazwyczaj jest to stoję, stoję a jak jadę to spokojnie przekraczam 50. I to samo ruszając na tyle spokojnie żeby nie włączył się spalinowy mogę być pewny że nie ma sensu w ogóle ruszać bo na pewno ktoś z bocznego pasa się wówczas wciśnie.

 

5 godzin temu, Michał W. napisał:

Przykre co piszesz, kolega subleo ma chyba racje, to trudna miłość. ;)

dokładnie. Jeździłem kilkoma, praktycznie tylko Subaru ponad 10 lat, wymiana samochodu wyglądała na zasadzie pora zmienić samochód to jakie Subaru kupuje. Jak nie było akurat tego co spełniało postawione warunki to jeździłem dalej obecnym. Teraz chcąc wymienić samochód patrzę choć niechętnie:mrgreen: nawet na Skodę, na szczęście jakoś skutecznie wzbraniam się przed tym:P A Subaru nawet nie biorę pod uwagę, bo wszystko to co dla mnie wartościowego miało obecnie tego tam nie widzę.

 

5 godzin temu, Michał W. napisał:

Mam nadzieje, że nie masz mi za złe tego że lubię moje nowe nijakie Subaru. Dla mnie to fajne auto i nie zdawałem sobię sprawy, że mogę tym kogoś urazić.

ale bynajmniej nie mam Ci niczego za złe i niczym mnie nie uraziłeś. Ja z zasady wyluzowany jestem i również przyjmuje do wiadomości Twoje argumenty. I pisząc o nijakości też piszę to w znaczeniu dla ludzi "starej daty" jak ja którzy kojarzą Subaru z czymś innym. Bo nie mówię że to są złe samochody, tyle że totalnie inne od tego co kiedyś i z mojego punktu widzenia właśnie stały się takie bardziej masowe również dla byle kowalskiego, który kiedyś jednak nawet nie rozważał tej marki. Inni poszli sporo do przodu, bo choćby taka Skoda śmiejemy się z niej, ale jednak technologię ma, prezentuje jakieś elektryki, kolejne modele, czy to totalnie emeryckie, czy z jakimś mniejszym bądź większym pazurem (kura też potrafi pokaleczyć;):P) i każdy ma jakiś wybór. A Subaru trochę stoi i nic nowego nie wprowadza, bo nawet to co wprowadza gdzieś już to jednak było.

 

5 godzin temu, Michał W. napisał:

A o Haldex nie pisałem, że jest „be” tylko wspomniałem o tym, że Subaru nie poszło na łatwiznę montując Haldexa a zrobili swoją konstrukcje. 

ok, źle zrozumiałem. Tyle że wiesz Audi mimo stosowania haldexa również tworzy swój jakiś napęd, BMW tak samo, Mercedes, Honda też miała swój w jakiś SHAWD, więc to też nie jest że Subaru jakoś na tej płaszczyźnie się wyróżnia.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Zyzol napisał:

Jak przebiegnie „przesiadka” z 2.0DIT na e-boxera, to zobaczymy w przyszłości.

To wcale nie musi iść w tę stronę, to może być zupełnie nowy rodzaj klientów dotychczas niezainteresowany Subaru. 

 

8 godzin temu, ketivv napisał:

 

??

 

 

Tylko trzeba wziąć pod uwagę, że mój komentarz o naprędce skleconej konstrukcji dotyczył XV Plugin Hybrid a nie omawianego tutaj e-Boxera - to jednak nieco inne konstrukcje. Sam e-Boxer dobrze jest z platformą zgrany, tylko ciągle zachodzę w głowę jak taki mały silniczek może skutecznie ograniczyć spalanie w mieście. To co przytoczył @chojny w tym australijskim artykule daje ciekawe wartości... ale bazują na starych normach pomiarowych JC08, podczas gdy porównać WLTC to już takich rozbieżności nie ma, a i samo spalanie większe (w sumie bliższe rzeczywistości):

https://www.subaru.jp/forester/forester/spec/ecology.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...