Jump to content
chojny

E-Boxer

Recommended Posts

O kurcze no to nawet jak bym chciał to nie załapię się na pierwszy rzut samochodów.

 

A jeszcze pytanie do @Dyrekcja w wersji na rynek USA jest wersja z brązową skórzaną tapicerką czy u nas też się taka pojawi?

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, Dyrekcja napisał:

jeżeli ktoś nie ma więc ambicji bycia zawsze pierwszym na światłach oraz ma nieco więcej cierpliwości gdy trzeba wyprzedzić na normalnej drodze, to właśnie 1.6 może być dla niego optymalnym samochodem.:)

 

 

ehhh wiedzialem ze subaru obecne to nie auto dla mnie. 

Natomiast nie zgodze sie co do czasow przejazdu. 15 minut szybciej na dystansie godzinnym ktory pokazuje google to sporo. jadac przepisowo zwykle jest to taki sam czas lub jeszcze gorszy niz wynikajacy  z nawigacji. 

Wlasnie przyspieszenia duze w samochodach daja mozliwosci nadrobienia czasu i wcale nie mowie o gnaniu o 50kmh plus przepisowa tylko w miare szybkiej jezdzie i wyprzedzaniu kazdego, wszedzie. 

 

Przypuśćmy jedzie przed nami pks 60kmh - 80kmh blokuje wszystko, tir go nie wyprzedzi bo z naprzeciwka ciagly ruch a luki sa za male. majac szybkie auto mozemy po kroku wyprzedzać w tych malych lukach, a potem zostawiac innych w tyle jadac normalnie, kiedy inni beda jeszcze 30 minut jechac za autem 70kmh my będziemy jechac xxx kmh :)

 

Dodatkowo przy Nie umiejętności jazdy 70%kierowcow moglibysmy sie niendoczekac ze ktos nawet przy dobrej widocznosci i możliwośći bezpiecznego wyprzedzania podejmie ten manewr wyorzedzania zawalidrogi. Duzo jezdze i krew mnie zalewa bo widze ze mozna jechać a nikt z 10 aut przedemna nie podejmuje manewru nawet wyprzedzenia o jedno auto. Sam tez sie troche boje wyprzedzac 10 aut na raz, ale czasem jestem zmuszony:) Strach wynika ze strachu przed nienormalnym policjantem ktory chcialby zatrzymac prawo jazdy z tego powodu. 

 

 

 

Wiec prosze subaru o szybkie hydrydy, male spalanie, moc jest w razie konieczności. Auta przyszlosci. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, MateuszWwa napisał:

Strach wynika ze strachu przed nienormalnym policjantem ktory chcialby zatrzymac prawo jazdy z tego powodu. 

:facepalm:

Share this post


Link to post
Share on other sites
45 minut temu, MateuszWwa napisał:

Wlasnie przyspieszenia duze w samochodach daja mozliwosci nadrobienia czasu i wcale nie mowie o gnaniu o 50kmh plus przepisowa tylko w miare szybkiej jezdzie i wyprzedzaniu kazdego, wszedzie. 

 

Przypuśćmy jedzie przed nami pks 60kmh - 80kmh blokuje wszystko, tir go nie wyprzedzi bo z naprzeciwka ciagly ruch a luki sa za male. majac szybkie auto mozemy po kroku wyprzedzać w tych malych lukach, a potem zostawiac innych w tyle jadac normalnie, kiedy inni beda jeszcze 30 minut jechac za autem 70kmh my będziemy jechac xxx kmh

Tak @MateuszWwa, z takim wyprzedzaniem miał już problem i zadyszkę Forester 2,0 nawet w manualu. Obecne auta Subaru z jednostakami 1.6, czy E-boxer są gorsze niestety. Jadąc w górę wzniesienia przyspieszenia praktycznie nie będzie. Takim autem będziesz jechał za cysterną dopóki ta nie zjedzie i tyle. Jeśli poprawi to delikwentowi humor, może pomyśleć jaką super sztywną platformę ma jego auto, symetryczny napęd, boxera. Tylko tyle, że auto nie jedzie, bo nie ma czym.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, mechanik napisał:

Tylko tyle, że auto nie jedzie, bo nie ma czym.

 

E-boxer jedzie i to wystarczająco żwawo , zdecydowanie szybciej od poprzednika. Zaryzykuję i powiem , że jest szybszy od For.Diesel którym jeżdżę codziennie...Jest bardzo dobrze wyciszony , nie przeszkadzają wysokie obroty silnika , dobrze i prawie bezgłośnie wybiera nierówności... Olbrzymia zmiana na korzyść . Dodając do tego zmiany w środku (również fotele wygodniejsze) odniosłem wrażenie  , że to.... nie Subaru  :D Jeździłem po okolicznych asfaltowych uliczkach , niezbyt równych , najszybciej +- 120 , żartuje oczywiście z tymi 120 , 50 jechałem... Pozdrawiam

  • Like 2
  • Haha 2
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, MateuszWwa napisał:

Przypuśćmy...

Można teoretyzować na różne tematy. Moja opinia wynika obserwacji praktycznych. Jeżdżę rocznie ok 80.000 różnymi samochodami. Tak więc mam porównanie na tych samych trasach dla aut o różnej mocy ( aktualnie 115 - 300 KM). A że z zawodowej ciekawości praktycznie zawsze mierzę zużycie paliwa oraz czas przejazdu ....

7 godzin temu, mechanik napisał:

Jadąc w górę wzniesienia przyspieszenia praktycznie nie będzie

Wyjeżdżając z Krakowa w kierunku Katowic, czy też lotniska mamy sympatyczny podjazd na drodze szybkiego ruchu. E- boxerem po krótkiej chwili 140 na liczniku. Nie tak szybko, jak w FXT, ale wyraźnie szybciej, niż N/A. Ponadto, wbrew często spotykanej opinii, z CVT podczas wyprzedzania nawet N/A jest szybszy od M/T. Tak, przed wyprzedzaniem powinniśmy w celu uzyskania najlepszego efektu zredukować przełożenia, ale w M/T też musimy to zrobić. I od tego momentu dzięki stałe utrzymywanej maksymalnej mocy przyspieszenie jest lepsze. Wprawdzie towarzyszy temu utrzymywanie wysokich obrotów, co nie dla każdego użytkownika jest akceptowalne, ale fakt pozostaje faktem ( w nowym Foresterze a także XV z e-boxerem akustyka została radykalnie poprawiona).

 

Pozdrowienia

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 28.06.2019 o 12:02, Dyrekcja napisał:

Natomiast opóźnimy nieco sprzedaż XV, gdyż nie zdążylibyśmy z dostawami w roku bieżącym. Tak więc dealerzy ,mniej więcej na przełomie roku otrzymają demo, a normalna sprzedaż tego modelu rozpocznie się pod koniec marca ( produkcja dla nas będzie ze stycznia ) - to naturalnie klasyczny efekt rocznika produkcji.  

 

 

Wreszcie jakiś konkret. A szacunkowo, bardzo szacunkowo, cena XV e będzie o ile droższa od poprzedniej, ewentualnie o ile mniejsza o Forestera e ?:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co pisze @Andrzej Koper oraz @Dyrekcja to e-Boxer powinien przyspieszać od 0-100 w okolicach 10s a nie 12 jak tu się nieraz podaje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
49 minut temu, raveout napisał:

Z tego co pisze @Andrzej Koper oraz @Dyrekcja to e-Boxer powinien przyspieszać od 0-100 w okolicach 10s a nie 12 jak tu się nieraz podaje.

Według danych technicznych dostępnych na oficjalnej strone importera SIP przyspieszenie 0-100km/h wynosi 11,8s.

Auto wchodzi na rynek, trudno się dziwić, że sprzedawca je chwali.

 

 

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, mechanik napisał:

Według danych technicznych dostępnych na oficjalnej strone importera SIP przyspieszenie 0-100km/h wynosi 11,8s.

Auto wchodzi na rynek, trudno się dziwić, że sprzedawca je chwali.

 

 

Ja myślę, że nowy Forester dobrze przyspiesza przy niższych prędkościach np do 60-70 km/h dzięki dodatkowym niutonometrom a następnie dostaję zadyszki przez większą masę i wartości do 100 km/h wychodzą na poziomie modelu wolnossącego. Pewnie dlatego @Dyrekcja napisał, że odczucia subiektywne są lepsze bo w warunkach miejskich te prędkości są najczęściej wykorzystywane.

Ale jak jest w istocie to przekonany się dopiero po rzetelnych testach dziennikarzy i po własnych jazdach próbnych. ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, mechanik napisał:

Według danych technicznych dostępnych na oficjalnej strone importera SIP przyspieszenie 0-100km/h wynosi 11,8s.

Auto wchodzi na rynek, trudno się dziwić, że sprzedawca je chwali.

 

W dniu ‎29‎.‎06‎.‎2019 o 01:19, Andrzej Koper napisał:

E-boxer jedzie i to wystarczająco żwawo , zdecydowanie szybciej od poprzednika. Zaryzykuję i powiem , że jest szybszy od For.Diesel którym jeżdżę codziennie

 

Startu "spod świateł" nie sprawdzałem bo to trochę obciach... :coffee:

Share this post


Link to post
Share on other sites

A tam obciach. Można spróbować gdzieś pod osłona nocy jak nikt nie widzi :D

  • Haha 8

Share this post


Link to post
Share on other sites
31 minut temu, Andrzej Koper napisał:

Startu "spod świateł" nie sprawdzałem bo to trochę obciach... :coffee:

 

Ma Pan rację ... 11.8 s 0-100 km/h ... trochę obciach ;) 

  • Like 1
  • Haha 6
  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaraz nam tradycyjnie odpowiedza, ze to i tak szybciej niz potrzeba do bezpiecznego przemieszczania sie oraz ze "w normalnym ruchu miejskim" Subaraki z CVT sa i tak szybsze od wiekszosci pozostalych aut ;)

  • Haha 2
  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, subleo napisał:

Ma Pan rację ... 11.8 s 0-100 km/h ... trochę obciach ;) 

 

  informacje o przyspieszeniach  0-100 są jedynie przydatne w dyskusjach towarzyskich :) Nie zauważyłem , żeby te dane miały jakiekolwiek odniesienie w ruchu drogowym :) Owszem mogą dawać pewne ogólne pojęcie o silniku ale gdy większość aut to AT/CVT a w przypadku Subaru AWD to z przyczyn technicznych konstrukcja może wymagać pewnego zabezpieczenia w początkowej fazie próby...bicia rekordu "spod świateł" :) O wiele ciekawsze są wrażenia kierowcy na jeździe próbnej która przecież nie polega na zatrzymywaniu się i ruszaniu..:D Dla mnie bardziej istotne są przyspieszenia 40 - 100 czy 80 - 140  , szybkość dostosowania się skrzyni do nagłych przyspieszeń , bezpieczne hamowanie a najważniejsze to poczucie bezpieczeństwa i pewności , że auto mam pod kontrolą...W moim 400 KM , dość leciwym Maserati tego ostatniego mi brakuje....:coffee:

  • Like 2
  • Haha 2
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Andrzej Koper napisał:

Nie zauważyłem , żeby te dane miały jakiekolwiek odniesienie w ruchu drogowym

Jak to? Ja codziennie uskuteczniam sprint na 1/4 mili. Ludzie jakos dziwnie sie na mnie patrza i trabia kiedy czekam na zielonym zeby byc pierwszym do swiatel ale przeciez jade Subaru a ono ma tradycje wyscigowe :P

  • Haha 2
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 16.03.2019 o 10:08, kokos napisał:

Mam Aurisa HSD MY 17. Rewelacja do miasta. Spalanie około 4,5 litra. Obecny przebieg to 50k. Kompletnie bezawaryjne auto. Przeglądy co 15 k - koszt około 800 pln. 

Natomiast jak dla mnie, to auto pozbawia kierowcę wszystkich emocji, przyjemności itp. Oczywiście poza biciem kolejnych rekordów oszczędności zużycia paliwa ;) i obserwacją wskaźników odzyskiwania energii

No widzisz, i moja żonka oczekuje czegoś takiego ale z plejadami na masce.

 

Przeglądnąłem wątek ale nie znalazłem jakie realnie spalanie ma eboxer w mieście jadąc generalnie zgodnie z przepisami. 2.0 z bezpośrednim w tryskiem wspomagany niewielkim elektrykiem to coś, co uważam za bdb opcję. Ma mało  palić w mieście a typowe 2.0 daje nieco komfortu przy wyprzedzaniu i tutaj znowu plus małej hybrydy bo mała znaczy lekka - tyle teoria bo podobno waży 100kg tyle co w toyocie znacznie mocniejsza.

 

Byłem w sobotę u Zdanowicza i umówiłem się na jazdę próbną - będą mieli demo w przyszłym tygodniu

 

P.S.

Jak wszystko się dobrze poukłada to młody za parę miesięcy przejmie  Imprezę SBD a wtedy codzienny samochód miał być wygodną hybrydą. Małe toyoty nie są najwygodniejsze we wsiadaniu. a taki forek to bdb opcja.

rozważaliśmy dla młodego trezia 1.4 d4d ale jak już jest oficjalna EU hybryda to się młodzież by ucieszyła bo jak na razie odpukać we wszystko  SBD Impreza to auto ultra bezawaryjne i w miarę ekonomiczne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie mam Aurisa ani Yarisa HSD, ale ilekroć widzę opinie o spalaniu 4.5l/100 to trochę nie wierzę. Dlaczego? Do pracy jeżdżę Toyota Aygo, małe to, 1.0 69KM, lekkie, nie jeżdżę w korkach (najczęściej jadę ok 5 rano i wracam o 15). Spalanie po Warszawie mam na poziomie 6-6.5. Tak samo mam w Panku, jeżeli są chwile gdy go używam. Jeżdżę w tempie innych uczestników ruchu (w Aygo to wyzwanie) i teraz, albo ludzie którym hybrydy pala 4.5 to są Ci którzy powodują gigantyczne korki przyspieszając wolno, jadą wolno (wolniej niż znaki) albo czegoś nie potrafię robić :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam
Żona jeździ Yarisem Hybrid od 3-4 lat. Nie jest zawalidroga. Jazda 80% po mieście. Spalanie w zakresie 4.5-5l. Da się .
Po mieście bardzo przyjemnie się tym jeździ. Moment z elektryka od dołu :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam hybrydowe RAV4 i średnia na poziomie 6l/100km (latem: 5.7-5.8 a  zimą 6.3- 6.5), jazda mieszana tak 50/50 przy czym bez szybkiej jazdy po autostradzie, reszta zgonie z przepisami. Jak ktoś nie wierzy to mam jakieś fotki :-). Spalanie hybrydy mocno zależy od warunków ruchu, temperatury powietrza, długości trasy itp. bywa, że trudno uzyskać dobre spalanie - ale w większości przypadków jest lepiej niż w zwykłym samochodzie. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
58 minut temu, msi napisał:

ludzie którym hybrydy pala 4.5 to są Ci którzy powodują gigantyczne korki przyspieszając wolno, jadą wolno (wolniej niż znaki) albo czegoś nie potrafię robić :) - 

 

Niekoniecznie, nadużywanie EV np. podczas ruszania to nie jest do końca dobry pomysł na oszczędności - przyspiesza się normalnie a potem można żeglować na EV. Nawet nie chodzi, że wolno ale zgodnie z przepisami to pomaga nie tylko w hybrydzie. 

Wracając do tematu E-Boxer może być ciekawą opcją, ale konkurencja silna nowa RAV4 Hybrid i Honda CRV Hybrid trzeba by się przejechać i porównać.

Edited by Dobi1972

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem Honda przegrywa tylko i wyłącznie że względu na mega skomplikowany zespół napędowy. Toyota RAV4 wygrywa tylko i wyłącznie w kategorii zespół napędowy. Teraz nie m i nie będzie już żadnych promocji.    Fotek ma mega fajne wyposażenie. Cenowo to wszystko  bardzo podobnie się przedstawia. Jeździłem nowa RAV4 i generalnie mam  pozytywne odczucia. Minus to na pewno wyciszenie. 

 

Jakby fotek miał zespół napędowy z toyoty i całą resztę bez zmian i było by super auto.

 

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, msi napisał:

Do pracy jeżdżę Toyota Aygo, małe to, 1.0 69KM, lekkie, nie jeżdżę w korkach (najczęściej jadę ok 5 rano i wracam o 15). Spalanie po Warszawie mam na poziomie 6-6.5.

To fatalnie jeśli małe Aygo tyle pali. Ja mam Yaris 1.5 111KM z 2017 i jadąc bardzo ostro po Kaliszu osiągam średnio 6.2 a żona nie jadąc z zbyt wolno ma około 5.6. Wiadomo, że korki nie takie jak w Wawie ale czy dużo mniejsze niż w stolicy o 5 rano to nie wiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, Łukasz Czarnecki napisał:

Jakby fotek miał zespół napędowy z toyoty

To by legł w gruzach cały marketing oparty o S-AWD. Subaru rezygnując ze swoich unikalnych cech może szybko skończyć jak Scion, Daihatsu czy podobne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, aflinta napisał:

To by legł w gruzach cały marketing oparty o S-AWD. Subaru rezygnując ze swoich unikalnych cech może szybko skończyć jak Scion, Daihatsu czy podobne.

Niektórzy ludzie na tym Forum tego nie rozumieją. Jeśli chcecie mieć zespół napędowy z Toyoty, należy kupić Toyotę: nikt nie obrazi się za to na tym Forum.

Po drugie tylko część z nas miała okazję pomacać Forka z eBoxerem, a na pewno nikt z Forumowiczów nie jeździł na co dzień. Na pewno nie będzie to Toyota, która stosuje innego typu silniki spalinowe do hybryd niż do tradycyjnych aut. Subaru nie. Nie spodziewałbym się jakiś wielkich oszczędności ale jak Forek z eBoxerem zejdzie w mieście poniżej 8 litrów, będą uważał to za duży sukces.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   1 member

×
×
  • Create New...