Jump to content

Recommended Posts

8 minut temu, Tsunetomo napisał:

Zapomniałeś dodać jeszcze całą grupę VAG, Francuzow z PSA. Jakos oni tez potrafią zrobić auto z sensownym silnikiem spalinowym i osiągami, które nie rażą. I nie koniecznie za 100-200 więcej niż Forek e-Boxer. Nie zrozum mnie zle, Forek to fajne auto, absolutnie rozumiem ludzi, którym do szczęścia nie jest potrzebne dynamiczne auto, ale zaklinanie rzeczywistości, ze to jest obecny standard jest niepotrzebne. Just enjoy the ride :)

 

No to już kwestia gustu wybór koncernu;) 
Nie zaklinam rzeczywistości, mam świadomość jaki mam samochód , mam świadomość dynamiki, nikomu nigdy nie mówiłem ze to jest wyścigowa a po za tym sam go wybrałem świadomie, nikt mi go nie kazał kupić :Pitp.

Przekonamy się za 2-3 lata czym będziemy jeździć ;)

Toyoty RAV 4 niehybrydowej już nie kupisz...:)

Nowa Honda HRV 2021 będzie wyłącznie hybrydowa:upside-down-face_1f643-small:

Można dużo tutaj pisać ale wszystko sprowadza się do jednego ,UE ciśnie koncerny karami za emisje CO2 itp, oni żeby przetrwać , wprowadzają hybrydy, elektryki a celowo silniki spalinowe osłabiają żeby klientom sprzedać szybsze lepsze elektryki ,w związku z tym jak spada sprzedaż aut spalinowych a rośnie popyt elektryków czy hybryd to koncerny unikna kar.

A marki premium mogą sobie pozwolić na kary bo klient premium i tak zapłaci ekstra 20-30 tys które będzie na niego scedowane w zamian za kilka sekund mniej do setki:)

Link to post
Share on other sites
  • Replies 5.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Przedawkował TVP

@RoadRunner, @Jaca68, @mechanik, @blejzu, @skwaro i reszta ekipy. Sorry, ale to chyba Wy w jakiś patologiczny sposób kochacie Subaru, a nie my - posiadacze e-boxera. Przecież ja kilk razy pisałem co m

@Michał W. widzisz, nie bierzesz pod uwagę jednej kwestii ... tutaj, na forum są Subarowicze związani z marką kilkanaście i więcej lat. Każdy z nich by chciał, aby Subaru pokazało innym "gdzie raki zi

Posted Images

11 minut temu, mechanik napisał:

Yaris GR, Civic type R, Hyundai N, Seat Cupra, a z rozmiaru Forestera to choćby Tiguan, Cupra Ateca, nawet Toyota Rav 4.

Właśnie wszedł do sprzedaży Wrangler 6.4 V8, 4.5s do 100 km/h. Hybryda już jest, ma łącznie 380 KM.

Nie wszystkie samochody są mułowate. 

Tak, a kupisz wranglera 932w UE?

w UE wycięli  V6 pentastar bo normy....a co dali 2.0? Jeep Wrangler z 2 litrowym silnikiem...

Chcesz fajne auto z fajnym silnikiem to  go nie dostaniesz w UE , zostaje ściągnięcie po wypadku ze stanów lub innej strony świata...co tez może wiązać się z nieprzyjemnymi konsekwencjami jak coś GIOŚowi się nie spodoba:P

Bo tutaj zaraz będziemy mieli autka na baterie lub rower, jak chcesz mieć nowe i na gwarancji;)

Link to post
Share on other sites
39 minut temu, Grzesiek89 napisał:

Bo tutaj zaraz będziemy mieli autka na baterie lub rower, jak chcesz mieć nowe i na gwarancji;)

Masz nieco racji co do kierunku w jakim wszystko zmierza, tym niemniej są marki których modele są bardziej dynamiczne od Subaru, niestety. 

Poza tym hybryda nie musi być mułem i o tym tu rozmawiamy.

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Grzesiek89 napisał:

Toyoty RAV 4 niehybrydowej już nie kupisz...:)

To dlaczego na stronie oszukują, że kupisz?

 

28CF46E6-2103-4B8D-AFF3-566024C82F46.jpeg

Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, mechanik napisał:

Yaris GR, Civic type R, Hyundai N, Seat Cupra, a z rozmiaru Forestera to choćby Tiguan, Cupra Ateca, nawet Toyota Rav 4.

Właśnie wszedł do sprzedaży Wrangler 6.4 V8, 4.5s do 100 km/h. Hybryda już jest, ma łącznie 380 KM.

Nie wszystkie samochody są mułowate. 

Tylko cena jak za dwa Forestery albo więcej . Kto chce jeździć dynamicznie musi szukać innej marki . Taka polityka firmy w EU. 

Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, mechanik napisał:

Yaris GR, Civic type R, Hyundai N, Seat Cupra, a z rozmiaru Forestera to choćby Tiguan, Cupra Ateca, nawet Toyota Rav 4.

Właśnie wszedł do sprzedaży Wrangler 6.4 V8, 4.5s do 100 km/h. Hybryda już jest, ma łącznie 380 KM.

Nie wszystkie samochody są mułowate. 

Tylko cena jak za dwa Forestery albo więcej . Kto chce jeździć dynamicznie musi szukać innej marki . Taka polityka firmy w EU. 

Link to post
Share on other sites
56 minut temu, Jacocz napisał:

Tylko cena jak za dwa Forestery albo więcej . Kto chce jeździć dynamicznie musi szukać innej marki . Taka polityka firmy w EU. 

Chodzi o to ze tam jest wybor a w Subaru go nie ma nawet za wieksza cene.

Fakt wzrostu cen za "muły" to juz inna para kaloszy. 

Forester dobił juz do 192 tys pln...

Przypomne ze do sierpnia 2018 mielismy dostepnego XT w cenie ok 160 tys pln.

Wiem ze 3 lata w motoryzacji to wieki ale porownanie mowi nam ze placimy wiecej a dostajemy mniej...

Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Lisek napisał:

Chodzi o to ze tam jest wybor a w Subaru go nie ma nawet za wieksza cene.

Fakt wzrostu cen za "muły" to juz inna para kaloszy. 

Forester dobił juz do 192 tys pln...

Przypomne ze do sierpnia 2018 mielismy dostepnego XT w cenie ok 160 tys pln.

Wiem ze 3 lata w motoryzacji to wieki ale porownanie mowi nam ze placimy wiecej a dostajemy mniej...

 

Znowu dochodzimy do tego samego wniosku, za te podwyżki odpowiada głownie UE, a producentowi nie opłaca się R&D pod te normy gdy sprzedaż w europie wygląda jak wygląda.

 

Link to post
Share on other sites

Tak jest wybór, wybór wyborem ale jak przychodzi do kupna to 90% klientów kupuje te najtańsze wersje samochodów ze słabszymi silnikami, i nie mówcie zaraz o Mercedesie ,bo tam wszyscy kupują tylko AMG 63;)

Ciekawi mnie ilu z Was by było chętnych na kupno forestera z 300KM za kwotę ponad 300tys, pewnie nie wielu... ale ze niema takiego w ofercie, to jest przynajmniej temat do dyskusji.... która i tak nic nie zmieni.

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Grzesiek89 napisał:

Ciekawi mnie ilu z Was by było chętnych na kupno forestera z 300KM za kwotę ponad 300tys

Zawsze wraca ta kwestia, ile osób kupiłoby silną wersję. 

A ile osób kupuje Stelvio Quadrifoglio, ile Type R, ile Hyundaia N. Jednak te auta w sprzedaży są. 

A i na The Forum jest niejedno fajne auto. 

  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites
21 minut temu, mechanik napisał:

Zawsze wraca ta kwestia, ile osób kupiłoby silną wersję. 

A ile osób kupuje Stelvio Quadrifoglio, ile Type R, ile Hyundaia N. Jednak te auta w sprzedaży są. 

A i na The Forum jest niejedno fajne auto. 

Dokładnie. Wielu miłośników Subaru (a chyba tylko tacy są na tym forum) z żalem patrzy na obecną ofertę, bo zmieniła sie drastycznie. Statystyk nie znam, ale zakładam, że na TF jest obecnie więcej osób z Subaru z tzw. „Starej szkoły” niż miłośników e-Boxera. Ważne jest to, żeby byli i jedni i drudzy, bo to pozwala marce istnieć w PL. Zniknie Subaru, zniknie TF, której jest pewnym ewenementem. Co ciekawe, jest tez wiele osób, ktore Subaru już nie posiadają. 

Co do innych marek, tzw. niemieckich premium, istotnie, przeważa sprzedaż modeli 2-litrowych, choćby ze względu na duża różnice w cenie vs. 3,0 (chore przepisy akcyzowe w PL). Na drugim końcu osi są topowe, mocne modele. Każdy moze dobrać cos dla siebie. 

  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, Tsunetomo napisał:

Zniknie Subaru, zniknie TF

Subaru nie zniknie, może zniknąć SIP wtedy kropka zniknie ale kreska zostanie ;)

  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites

Tak sobie myślę. Kilka lat z Subaru, fajne XT. Zmienily mi się potrzeby. I nie znalazlem w ofercie nic w moim budżecie. OBK to prawie 200 kpln, poza budzetem. Forester za duży i nie spełniał oczekiwań. XV nie z tym silnikiem. 

Przesiadłem się na hybrydę IS. Tak, wiem że to zupelnie inne auto. 

Tak jak na TF powyżej, budżet ma znaczenie. A mam w perspektywie 35-45kkm rocznie (przebolalbym spalanie OBK) i nie chcialem diesla. Wydatek 200-300kpln na narzędzie do pracy to jak dla mnie za dużo, nawet w leasingu. 

Nie każdy może/musi jeździć OBK czy Forkiem w podobnym budżecie. 

Ale za kilka lat, po obecnym leasingu może wrócę. Może będzie fajny ssak w ofercie. 

 

Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, Lisek napisał:

Forester dobił juz do 192 tys pln...

Przypomne ze do sierpnia 2018 mielismy dostepnego XT w cenie ok 160 tys pln.

Wiem ze 3 lata w motoryzacji to wieki ale porownanie mowi nam ze placimy wiecej a dostajemy mniej...

W styczniu 2019 były ostatnie sztuki Forestera XT za około 175 tyś.

Link to post
Share on other sites
57 minut temu, Michał W. napisał:

W styczniu 2019 były ostatnie sztuki Forestera XT za około 175 tyś.

Ale to te zarejestrowane i ubezpieczone na dealerów. Ostatnie bez tych operacji były dostępne do końca sierpnia.

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Lisek napisał:

W styczniu 2019 było jeszcze kilka sztuk dostępnych, nowych w polskich salonach. Kupowałem wtedy wolnossącego Forestera i rozważałem XT ale zniechęciła mnie różnica 55 tys. w cenie i brak EyeSight.

Te zarejestrowane na dealerów zaczęły się od 2020 roku ale wtedy już XT nie było.

Edited by Michał W.
Link to post
Share on other sites

No one byly nowe ale bez pozakladanych tablic.

We wro stalo kilka sztuk,wygladaly jak stockowe ale mialy blachy i ubezpieczenia w szufladzie pochowane:) 

Nowa norma EUR wchodzila od wrzesnia 2018 wiec trzeba bylo je zarejestrowac do konca sierpnia.

 

 

 

Link to post
Share on other sites

panowie jaki prostownik do forka polecicie? nie mam żadnego na stanie a jak widzę wolę czasem sie zająka rano, wolę podładować.

Link to post
Share on other sites
6 minut temu, emdzy napisał:

panowie jaki prostownik do forka polecicie?

Nie polecę tradycyjnego prostownika, bez kontroli napięcia ładowania, bo trzeba by wyjmować akumulator z auta. Polecę ładowarkę automatyczną - akumulatory z płynnym elektrolitem ładują może mniej efektywnie od prostownika, ale za to bezpieczne. Mam, używam i chwalę sobie CTEK MXS 5.0, teraz pokazały się na rynku Victron Blue Smart (droższe, ale pozwalają na dopasowania profilu ładowania przez aplikację). 

Link to post
Share on other sites

Panowie, tak czytam i czytam... i dziwię się bardzo tonowi dyskusji, próbom udawadniania swoich racji i wyższości jednych rozwiązań nad drugimi. Moim skromnym zdaniem, jako posiadacza e-boxera:

1. Obiektywnie rzecz biorąc samochód nie jest dynamiczny w takim stopniu jak np. trubodoładowane samochody innych marek o tych gabarytach.

2. Jest olbrzymi wachlarz średnich SUVów, które mają bardzo fajne jednostki napędowe - czy to T-benzyny, czy hybrydy, nie mówiąc od dieslach.

3. Ja kupiłem e-boxera z pełną świadomością - bo chciałem ten samochód, nie chciałem e-boxera, wolałbym, żeby było to co najmniej 150 konny diesel, albo hybryda rodem z RAV4, ale chciałem ten samochód - co więcej, jestem z niego zadowolony i doskonale mi się z niego korzysta w codziennej eksploatacji, po prostu mi wystarczy.

4. Rozumiem osoby, którym nie wystarczy i nikt Was nie przekona, że jest inaczej.

5. Nie rozumiem osób przekonujących nieprzekonanych.

6. Subaru jest niszową marką, globalnie Europa nie jest dla nich rynkiem, na który warto uruchamiać ogromne środki celem zaprojektowania, przetestowania i wdrożenia do produkcji napędu spełniającego unijne normy o świetnych osiągach... USA, Kanada i reszta nie unijnego świata wystarczy, a w Europie są, bo szkoda, żeby ich nie było.

7. Subaru wcale nie jest szczególnie atrakcyjne finansowo, ale każdy z Nas, który Subaru jeździ, ma ku temu swoje powody.

Tak po krótce :)

  • Like 1
  • Upvote 6
Link to post
Share on other sites

Po przeczytaniu lektury z mocą i jej brakiem i próbie udowodnienie że 8-9s to spektakularna różnica w odniesieniu do 10,5s  to się czuję trochę jak w przedszkolu, a moje jest leprze większe i szybsze….

Mocy w tym samochodzie na pewno będzie brakowało przy holowaniu przyczepy w górach, po płaskim i tak nikt przy zdrowych zmysłach nie szaleje z takim obciążeniem.

Tu chyba należy zadać sobie pytanie jaki będzie udział gór na wyjeździe.

W codziennym użytkowaniu, i kilku wyjazdach w tereny górskie załadowanym samochodem nie widzę większych problemów z mocą, a z dodatkowych „e” na pokładzie chętnie się wdrapuje.

A zalety tego modelu  to myślę że mogą docenić użytkownicy którzy jeżdżą na co dzień.

Temperatury wzrosły i EV nie chce się wyłączyć :OO:

Link to post
Share on other sites
23 minuty temu, e-555 napisał:

 

Temperatury wzrosły i EV nie chce się wyłączyć :OO:

od jutra deszcz ze śniegiem podobno aż do niedzieli ;)

 

jest oczywiście wiele słabych aut - mój Prius ma porównywalne przyspieszenie 0-100 do eBoxera, natomiast spalanie jest nieporównywalne ;)

Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, Michał W. napisał:

W styczniu 2019 były ostatnie sztuki Forestera XT za około 175

 

 

dalbym sobie leb urznac ze komfort byl za 155 i bezowy byl dostepny jeszcze w marcu

ale pewnie nie mialbym lba  :D

 

tapatalked

verstuurd vanaf mijn iphone

Link to post
Share on other sites

Jeszcze jedna sprawa mnie zaczeła irytowac w Foresterze. Radio. Na codzien jeżdżę i Skodą, i Subaru. Słucham tego samego radia (radio Ram z Wrocławia) w Skodzie odbiera bez zakłóceń a w Subaru szumi i gubi radio na tych samych trasach? Ki czort wodę mąci? Idzie jakoś wzmocnić odbiór sygnału? Serio aż tak słabo z tym radiem w Subaru?

Link to post
Share on other sites
47 minut temu, emdzy napisał:

Jeszcze jedna sprawa mnie zaczeła irytowac w Foresterze. Radio. Na codzien jeżdżę i Skodą, i Subaru. Słucham tego samego radia (radio Ram z Wrocławia) w Skodzie odbiera bez zakłóceń a w Subaru szumi i gubi radio na tych samych trasach? Ki czort wodę mąci? Idzie jakoś wzmocnić odbiór sygnału? Serio aż tak słabo z tym radiem w Subaru?

Radio Ram to moja ulubiona stacja z czasów gdy mieszkałem we Wrocku, której zawsze słucham jak bywam w mieście (często) i nigdy nie mialem problemów z odbiorem. Jedyna różnica to starszy Forek no i słucham DAB bo FM dawno nie używałem.

Edited by Michał W.
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...