Jump to content

Recommended Posts

  • Replies 5.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Przedawkował TVP

@RoadRunner, @Jaca68, @mechanik, @blejzu, @skwaro i reszta ekipy. Sorry, ale to chyba Wy w jakiś patologiczny sposób kochacie Subaru, a nie my - posiadacze e-boxera. Przecież ja kilk razy pisałem co m

@Michał W. widzisz, nie bierzesz pod uwagę jednej kwestii ... tutaj, na forum są Subarowicze związani z marką kilkanaście i więcej lat. Każdy z nich by chciał, aby Subaru pokazało innym "gdzie raki zi

Posted Images

Auto odebrane z serwisu, akumulator naładowany, sprawdzali / testowali go przez cały tydzień i cały czas test akumulatora  wskazywał ze akumulator jest sprawny. Dziwne ale Ok, dodatkowo dowiedziałem się ze nie wolno boosterem próbować odpalić bo komputer wtedy blokuje cały samochód:blink:

Polecono mi prostownik Boscha C5 lub C7, ale wszedłem na YT i są tam filmiki ze ten prostownik nie jest w stanie naładować akumulatora 50ah...

Juz nie wiem co mam o tym myśleć...

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Grzesiek89 napisał:

Dziwne ale Ok, dodatkowo dowiedziałem się ze nie wolno boosterem próbować odpalić bo komputer wtedy blokuje cały samochód:blink:

Ehh, a specjalnie żeby nie biegać z kablami i kombinować kupiłem boostera.

Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, Kris3k napisał:

Ehh, a specjalnie żeby nie biegać z kablami i kombinować kupiłem boostera.

Ja rozumiem, że ogólnie czasem trzeba odpalić auto "na już" kiedy padnie akumulator, wtedy kable lub booster i jedziemy. Ale pamiętajmy, że ładowania alternatorem jest stałonapięciowe, czyli alternator da od razu 14.4V, co oznacza, że prąd na początku (przy padniętym akumulatorze) może być bardzo duży. To bardzo skraca żywotność akumulatorów. Wszyscy mamy gdzieś z tyłu głowy zasadę, że ładuje się prądem odpowiadającym 1/10 pojemności (czyli dla akumulatora 60Ah - 6A), a po odpaleniu kablami może to być strzał nawet powyżej 100A. Więc najlepiej nie doprowadzać do sytuacji, żeby aku się wyładował, a jak już doprowadzimy, to podładować ile się da prostownikiem. 

Edited by TOMA52
Link to post
Share on other sites
9 hours ago, Grzesiek89 said:

Auto odebrane z serwisu, akumulator naładowany, sprawdzali / testowali go przez cały tydzień i cały czas test akumulatora  wskazywał ze akumulator jest sprawny. Dziwne ale Ok, dodatkowo dowiedziałem się ze nie wolno boosterem próbować odpalić bo komputer wtedy blokuje cały samochód:blink:

Polecono mi prostownik Boscha C5 lub C7, ale wszedłem na YT i są tam filmiki ze ten prostownik nie jest w stanie naładować akumulatora 50ah...

Juz nie wiem co mam o tym myśleć...


Wstyd dla Subaru i tyle za te aku :( Na forach UK  - ludzie te same problemy opisują, 2 tyg stania autka i czapa - czytałem, że Dealerzy tam sugerują winowajcę w postaci alarmu/imobilajzera.
Część z nich (delarów) wymienia te aku na mocniejsze. Co ciekawe temat znany w Subaru, jakoś agresywnie przemilczany przez Subaru PL ;)

 

Link to post
Share on other sites

Dzisiaj zmieniłem opony w ASO, nie byłem świadomy,ze na takie proste zadanie będe musiał czekać 2h plus ozonowanie hehe.

Za to widać, ze coraz więcej e-boxerów foresterów znajduje nabywców w Krakowie

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Żeby nieco odpocząć od tematu akumulatorów w eBoxerze, który jak widać jak globalnie problematyczny, rzucam temat ciągnięcia przyczepy za eBoxerem.

Czy ktoś z Was już to przerabiał a jeżeli tak to może podzieli się uwagami i doświadczeniami? Co pozmieniać w ustawieniach, trybach żeby było w miarę komfortowo? Przestudiowałem instrukcję obsługi i ten temat jest raczej potraktowany bardzo ogólnikowo. Poza wzmianką żeby przy stromych podjazdach korzystać z trybu SI, wyłączyć tylny radar, nie znalazłem zbyt wiele info. Póki co mam za sobą ok 5km odcinek płaskiej drogi i mogę napisać tyle, że skrzynia trzyma wysokie obroty, a spalanie chwilowe powoduje palpitacje serca... Jak pojadę takim zestawem w trasę kilkaset km lub powyżej tysiąca, to mam tankowanie co 150km :D

Nie wiem czy nie będzie lepiej w trybie sekwencyjnej zmiany biegów, lub może cały czas na SI?

Waga przyczepy w tamtym momencie to było jakieś 980kg.

Taki oto zestawik...

 

IMG_20210401_135519.jpg

  • Like 5
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Kris3k napisał:

Żeby nieco odpocząć od tematu akumulatorów w eBoxerze, który jak widać jak globalnie problematyczny, rzucam temat ciągnięcia przyczepy za eBoxerem.

Czy ktoś z Was już to przerabiał a jeżeli tak to może podzieli się uwagami i doświadczeniami? Co pozmieniać w ustawieniach, trybach żeby było w miarę komfortowo? Przestudiowałem instrukcję obsługi i ten temat jest raczej potraktowany bardzo ogólnikowo. Poza wzmianką żeby przy stromych podjazdach korzystać z trybu SI, wyłączyć tylny radar, nie znalazłem zbyt wiele info. Póki co mam za sobą ok 5km odcinek płaskiej drogi i mogę napisać tyle, że skrzynia trzyma wysokie obroty, a spalanie chwilowe powoduje palpitacje serca... Jak pojadę takim zestawem w trasę kilkaset km lub powyżej tysiąca, to mam tankowanie co 150km :D

Nie wiem czy nie będzie lepiej w trybie sekwencyjnej zmiany biegów, lub może cały czas na SI?

Waga przyczepy w tamtym momencie to było jakieś 980kg.

Taki oto zestawik...

 

IMG_20210401_135519.jpg

Świetny zestaw:D opowiedz coś o tej przyczepce;) Jak się sprawuje,  dla ilu osób jest przewidziana , ile taka przyjemność kosztuje?

Ja mam zamówiony namiot dachowy 180x220, muszę tylko pojechać go pojechać odebrać...:upside-down-face_1f643-small:

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
10 minut temu, Kris3k napisał:

Póki co mam za sobą ok 5km odcinek płaskiej drogi i mogę napisać tyle, że skrzynia trzyma wysokie obroty

Bo niestety z dodatkowym obciążeniem, tak mały silnik nie ma szans by pociągnąć na niskich obrotach jak puste auto - trzeba się przyzwyczaić.

12 minut temu, Kris3k napisał:

spalanie chwilowe powoduje palpitacje serca...

Przełączyć wskazania na wyświetlaczu na inne ;) Zasięg 150km na pełnym zbiorniku to może nie, ale spalanie z pewnością będzie wyższe.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Grzesiek89 napisał:

Świetny zestaw:D opowiedz coś o tej przyczepce;) Jak się sprawuje,  dla ilu osób jest przewidziana , ile taka przyjemność kosztuje?

Ja mam zamówiony namiot dachowy 180x220, muszę tylko pojechać go pojechać odebrać...:upside-down-face_1f643-small:

 

Myślę teraz jak to zrobić, żeby nie być posądzony o reklamowanie samego siebie...:coffee:

Jak się sprawuje będę w stanie odpowiedzieć przypuszczam, że za tydzień, jak już zaliczymy "dziewiczy" weekand, póki co zapalenie gardła usadziło nas w domu i byłem tylko w stanie odebrać z firmy transportowej i zarejestrować. Przewidziana jest dla dwóch osób lub dwóch + dziecko. Łóżko w kabinie ma 160x208 do tego można sobie zażyczyć dodatkowe, wysuwane ustawione w poprzek przyczepy dla dziecka lub nastolatka do 60kg. Namiot dachowy można wrzucić na dach i wtedy nawet 5 osobowa rodzinka się zmieści. Kuchnia jak w teardropach pod otwieraną klapą tylną. Przyczepy hero w wersji Ranger startują cenowo od 70k brutto do powiedzmy 100k za najlepiej wyposażoną wersję. Oczywiście akcesoriami i różnymi opcjami można jeszcze podpić o ok 20-30%

Link to post
Share on other sites

kozacko to wygląda. sądząc po kołach i kształtach przyczepa bardziej terenowa niż sam forek. ma własną wyciągarkę? ;)

Link to post
Share on other sites

Ja tak się zastanawiam , bo nowy outback ma 169 KM  to w porównaniu do forestera którym 150KM+16KM elektryka  to wychodzi ze outback ma zaledwie 3KM więcej , to jakiejś zawrotnej różnicy nie powinno między tymi dwoma autami być...czy się mylę?;)

Link to post
Share on other sites

Tylko, że Forek ma mniejszą pojemność od OBK i tu moim zdaniem jest znacząca różnica.

Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, Grzesiek89 napisał:

Ja tak się zastanawiam , bo nowy outback ma 169 KM  to w porównaniu do forestera którym 150KM+16KM elektryka  to wychodzi ze outback ma zaledwie 3KM więcej , to jakiejś zawrotnej różnicy nie powinno między tymi dwoma autami być...czy się mylę?;)

Po Twoim wpisie "rzuciłem" okiem na dane techniczne i ... oczom nie wierzę - 169 km (?) Szok. Auto świetne (mam na myśli wygląd), ale ta moc. W dzisiejszych czasach trudno akceptowalna.

Link to post
Share on other sites

No i chyba mam standardowy aku, bo jest Panasonic i wczoraj, po kilku dniach nie odpalania zająkał sie przy odpalaniu....

Link to post
Share on other sites
W dniu 3.04.2021 o 23:28, Grzesiek89 napisał:

Ja tak się zastanawiam , bo nowy outback ma 169 KM  to w porównaniu do forestera którym 150KM+16KM elektryka  to wychodzi ze outback ma zaledwie 3KM więcej , to jakiejś zawrotnej różnicy nie powinno między tymi dwoma autami być...czy się mylę?;)

ile ważą? OBK na za pewne będzie bardziej dynamiczny niż e-bokser

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Karas napisał:

ile ważą? OBK na za pewne będzie bardziej dynamiczny niż e-bokser

No jest lżejszy o 4 kg od forestera:biglol:

Link to post
Share on other sites
8 hours ago, emdzy said:

No i chyba mam standardowy aku, bo jest Panasonic i wczoraj, po kilku dniach nie odpalania zająkał sie przy odpalaniu....


Hmm, mój Forek stał ostatnio 9dni i odpalił bez problemu. Nie mam alarmu.

Link to post
Share on other sites

A parkujesz w garażu/ parking podziemnym ?, pytam w kontekście ISR, który też skutecznie drenuje akumulator przy słabym zasięgu sieci GSM.

Link to post
Share on other sites
Just now, e-555 said:

A parkujesz w garażu/ parking podziemnym ?, pytam w kontekście ISR, który też skutecznie drenuje akumulator przy słabym zasięgu sieci GSM.


W garażu, przy domku na wichurze :)

Link to post
Share on other sites
35 minut temu, lazy_moose napisał:


Hmm, mój Forek stał ostatnio 9dni i odpalił bez problemu. Nie mam alarmu.

No to pewnie udało się, jak by tak postał jeszcze z 5 dni to byś lawetę wzywał :ph34r:

Link to post
Share on other sites

Może twój był transportowany na zachód w bardziej komfortowych warunkach…

Ja niestety dałem się skusić na alarm mimo, że naprawdę nie mam dobrych doświadczeń z zabudowanymi alarmami w samochodach Subaru.

Jest to bardzo dziwny zbieg okoliczności ale tyko w tej marce miałem do tej pory problemy z alarmami…

Kiedyś takim flagowym modele montowanym do subaru był alarm x-safe – cuda się działy !

Link to post
Share on other sites
A parkujesz w garażu/ parking podziemnym ?, pytam w kontekście ISR, który też skutecznie drenuje akumulator przy słabym zasięgu sieci GSM.

E-boxer nie ma już ISR, jest e-call ale to tylko przycisk do dzwonienia, wiec nie sądzę, żeby drenował w jakikolwiek sposób baterię.

Odnośnie aktualizacji softu skrzyni, jestem umówiony po weekendzie majowym i zobaczymy.
Link to post
Share on other sites

Tak faktycznie eCall, system też działa w oparciu o GSM

eCall, też jest wyzwalany automatycznie po wystrzeleniu poduszek, więc raczej musi potwierdzać możliwość łączności.

A co Ci się dzieje ze skrzynią?

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...