Jump to content

Recommended Posts

3 godziny temu, FOR CVT napisał:

@Karas nie myslales o sprzedazy?  @lukikosa szuka takiego xv

 

tapatalked

verstuurd vanaf mijn iphone

już w ubiegłym roku chciałem to zrobić ale pojawił się covid i wszystko co z nim związane. Ponieważ jest to do bólu bezawaryjny i pewny osiołek -został. Ale jak to wszystko się skończy i ruszy branża w której działam XV idzie na giełdę. Ja to auto nawet polubiłem, żona nienawidzi - chwile po porodzie nim śmigała i powiedziała że tym autem nie da się jeździć, jest za twarde każdą dziurę, wertep bardzo boleśnie odczuła na ranie po porodowej. Jakiś sadysta skonstruował zawieszenie w tym samochodzie.  Po tym co czytam na forum i sam doświadczyłem z ASO ( a byłem raptem parę razy na 2 przeglądach i naprawie po kolizyjnej )  jest to moje pierwsze i  ostatnie nowe Subaru. Co więcej nikomu nie polecę pomimo że to auto jest kompletnie bezawaryjne -szkoda nerwów. Co innego z egzemplarzami używanymi.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Przedawkował TVP

@RoadRunner, @Jaca68, @mechanik, @blejzu, @skwaro i reszta ekipy. Sorry, ale to chyba Wy w jakiś patologiczny sposób kochacie Subaru, a nie my - posiadacze e-boxera. Przecież ja kilk razy pisałem co m

@Michał W. widzisz, nie bierzesz pod uwagę jednej kwestii ... tutaj, na forum są Subarowicze związani z marką kilkanaście i więcej lat. Każdy z nich by chciał, aby Subaru pokazało innym "gdzie raki zi

Posted Images

38 minutes ago, Karas said:

już w ubiegłym roku chciałem to zrobić ale pojawił się covid i wszystko co z nim związane. Ponieważ jest to do bólu bezawaryjny i pewny osiołek -został. Ale jak to wszystko się skończy i ruszy branża w której działam XV idzie na giełdę. Ja to auto nawet polubiłem, żona nienawidzi - chwile po porodzie nim śmigała i powiedziała że tym autem nie da się jeździć, jest za twarde każdą dziurę, wertep bardzo boleśnie odczuła na ranie po porodowej. Jakiś sadysta skonstruował zawieszenie w tym samochodzie.  Po tym co czytam na forum i sam doświadczyłem z ASO ( a byłem raptem parę razy na 2 przeglądach i naprawie po kolizyjnej )  jest to moje pierwsze i  ostatnie nowe Subaru. Co więcej nikomu nie polecę pomimo że to auto jest kompletnie bezawaryjne -szkoda nerwów. Co innego z egzemplarzami używanymi.


:blink: nie polecasz nowego choć jest kompletnie bezawaryjne, ale używane już polecasz?

Link to post
Share on other sites

dokładnie tak. Kupujesz używkę po gwarancji w uczciwych $$ ( bo obecnie uważam że ceny nowych Subaru to jakaś abstrakcja) . Coś padnie jedziesz do ogarniętego mechanika, płacisz naprawiają bez łachy czy sciemy  i śmigasz dalej - tak to widze

Edited by Karas
  • Upvote 3
Link to post
Share on other sites

@Karas

sporo w tym racji, tym bardziej ze najwieksze utrate wartosci masz za soba

sam pewnie bede jezdzil moim forkiem do zdechu bo e-boxer niestety cenowo odjechal

mimo ze jezdzilo sie mi demowka bardzo przyjemnie

natomiast forumowe dramatyczne historie o bezradnych serwisach nie robia na mnie zadnego wrazenia bo mialem alfe  ;)

 

tapatalked

verstuurd vanaf mijn iphone

  • Haha 2
Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, Karas said:

dokładnie tak. Kupujesz używkę po gwarancji w uczciwych $$ ( bo obecnie uważam że ceny nowych Subaru to jakaś abstrakcja) . Coś padnie jedziesz do ogarniętego mechanika, płacisz naprawiają bez łachy czy sciemy  i śmigasz dalej - tak to widze


Ale to nie wina Subaru a generalna/uniwersalna zasada przy zakupie auta - nowe bądź używane. Są plusy i minusy obu opcji. 

Link to post
Share on other sites

czepiacie się. forek w wersji "e" to normalne auto w bardzo rozsądnych pieniądzach. piszecie że odjechał cenowo. nieprawda. przy tych gabarytach, wyposażeniu, jakości, bezpieczeństwie znajdźcie coś innego. wersję exlusive masz za 155tys zł...nie narzekać cieszyć jazdą...no może poza@dawidz ale koledze akurat wspolczuje przygód...

jeżdżę autem prawie od roku nic się nie dzieje nieprzyjemnego. z usterek to tylko brak przeciwmgielnych których mi nie podłączyli po zakładaniu czujników...ale to nie usterka przecież. Nie boję się zjechać do lasu, w pola czy w snieg. boję się natomiast wyprzedzić tira na krótkim odcinku, ale to nie jest wozidlo do wyprzedzania tylko do statycznej, spokojnej jazdy. jak chcemy czegoś więcej to należy wydać trochę więcej :) ale co ja tam wiem, dopiero od roku jeżdżę subaru

Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka

  • Upvote 3
Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Karas napisał:

Ponieważ jest to do bólu bezawaryjny i pewny osiołek -został.

 jak to mówią , "Niemiec płakał jak sprzedawał"  :D  ale z opinią się zgadzam . Od kilku lat zawieszenie nie jest już takie "twarde" jak w tych pierwszych...więc może żonę na jazdę testową XV delegować.... :)

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Karas napisał:

dokładnie tak. Kupujesz używkę po gwarancji w uczciwych $$ ( bo obecnie uważam że ceny nowych Subaru to jakaś abstrakcja) . Coś padnie jedziesz do ogarniętego mechanika, płacisz naprawiają bez łachy czy sciemy  i śmigasz dalej - tak to widze

jako że na nowe mnie po prostu nie stać, też jestem zwolennikiem tej drogi - kupić używane i znać dobrego mechanika.

nie należy jednakże zapominać, że aby kupić używane - ktoś wcześniej musi kupić nowe ... także gorąco zachęcam do zakupu nowych e-Boxerów ;)

ponadto od kiedy użytkuję w lecie cabrio, bardzo irytuje mnie ruszanie spod świateł w chmurze zza diesla - więc im więcej jakichkolwiek hybryd - miękkich, twardych czy plug-in - tym lepiej :)

 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
W dniu 19.01.2021 o 15:06, emdzy napisał:

czepiacie się. forek w wersji "e" to normalne auto w bardzo rozsądnych pieniądzach. piszecie że odjechał cenowo. nieprawda. przy tych gabarytach, wyposażeniu, jakości, bezpieczeństwie znajdźcie coś innego. wersję exlusive masz za 155tys zł...nie narzekać cieszyć jazdą...no może poza@dawidz ale koledze akurat wspolczuje przygód...

jeżdżę autem prawie od roku nic się nie dzieje nieprzyjemnego. z usterek to tylko brak przeciwmgielnych których mi nie podłączyli po zakładaniu czujników...ale to nie usterka przecież. Nie boję się zjechać do lasu, w pola czy w snieg. boję się natomiast wyprzedzić tira na krótkim odcinku, ale to nie jest wozidlo do wyprzedzania tylko do statycznej, spokojnej jazdy. jak chcemy czegoś więcej to należy wydać trochę więcej :) ale co ja tam wiem, dopiero od roku jeżdżę subaru emoji3.png

Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
 

Zgadzam się z opinią, jeżdżę 4 miesiące, dobiegam 20 tys km, bez uwag. Auto użytkowane na co dzień, dosyć intensywnie jak to w firmie.

Problemów koledze @dawidzbardzo współczuję, ale życzę żeby ten splot nieszczęść dobiegł końca i Forek zaczął cieszyć bo na prawdę potrafi być fajnym codziennym kompanem, tak w pracy w tygodniu jak i w weekend.

 

Edited by Paul100
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Paul100 napisał:

Zgadzam się z opinią, jeżdżę 4 miesiące, dobiegam 20 tys km, bez uwag. Auto użytkowane na co dzień, dosyć intensywnie jak to w firmie.

:scenic:tak sobie przeliczam to co napisałes...

 

20 tyś km w 4 miesiące...

 

Przy takim zbiorniku (zasięg 450km) wychodzi że tankowałeś już 44 razy w ciągu 120 dni, co daje zajazd na stacje co 2,7 dnia...to ja rzadziej do biedronki po zakupy chodzę :) ... na stacje już wchodzisz jak do siebie :) Miłego dnia.

  • Like 2
  • Haha 3
Link to post
Share on other sites
2 hours ago, emdzy said:

:scenic:tak sobie przeliczam to co napisałes...

 

20 tyś km w 4 miesiące...

 

Przy takim zbiorniku (zasięg 450km) wychodzi że tankowałeś już 44 razy w ciągu 120 dni, co daje zajazd na stacje co 2,7 dnia...to ja rzadziej do biedronki po zakupy chodzę :) ... na stacje już wchodzisz jak do siebie :) Miłego dnia.


No niektórzy mają zasięg 550 i więcej :) Ale fakt 20k w 4 miechy to robi wrażenie. 
Ja 3 miesiące mam auto ale na liczniku 3k.

Link to post
Share on other sites

Myślę że jak ktoś robi 20 tyś km w 4 miechy to nie ma czasu żeby wykręcać rekordy ekonomicznej jazdy :)

 

Edited by emdzy
  • Like 1
  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites
W dniu 22.01.2021 o 10:44, emdzy napisał:

:scenic:tak sobie przeliczam to co napisałes...

 

20 tyś km w 4 miesiące...

 

Przy takim zbiorniku (zasięg 450km) wychodzi że tankowałeś już 44 razy w ciągu 120 dni, co daje zajazd na stacje co 2,7 dnia...to ja rzadziej do biedronki po zakupy chodzę :) ... na stacje już wchodzisz jak do siebie :) Miłego dnia.

Tak, to prawda, bak jest zauważalnie mniejszy... i to niestety intensywnie użytkując auto daje się odczuć. Z drugiej strony wjazd po kawę też się należy ;-) Np: Ktw-Waw-Ktw - 2 tankowania, a Ktw-Konin-Ktw - 3 tankowania. Spalanie muszę powiedzieć sporo zależy od pory roku, jesienią miałem średnio ok 8,8, teraz jak jest zimniej to 9,4.

Tak czy owak nie ma tragedii i wyższe spalanie na pewno robią u mnie autostrady z tempomatem ustawionym na 140/150. A Wy jakie macie średnie spalanie?

W FXT na autostradzie potrafiłem zrobić spalanie równe prędkości bez '0' ;-) więc tu e-boxer jest zdecydowanie bardziej ekonomiczny.

Ogólnie samochód bardzo udany, ja nie mam uwag póki co. Oczywiście, że jakby był w wersji XT to pewnie wielu z nas by go w mocniejszej wersji wybrało - ja również, ale oceniam go w tym wydaniu bardzo dobrze. Subaru to subaru :-)

Edited by Paul100
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Paul100 napisał:

W FXT na autostradzie potrafiłem zrobić spalanie równe prędkości bez '0' ;-)

14 litrów przy 140km/h, serio?

Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Paul100 said:

Tak, to prawda, bak jest zauważalnie mniejszy... i to niestety intensywnie użytkując auto daje się odczuć. Z drugiej strony wjazd po kawę też się należy ;-) Np: Ktw-Waw-Ktw - 2 tankowania, a Ktw-Konin-Ktw - 3 tankowania. Spalanie muszę powiedzieć sporo zależy od pory roku, jesienią miałem średnio ok 8,8, teraz jak jest zimniej to 9,4.

Tak czy owak nie ma tragedii i wyższe spalanie na pewno robią u mnie autostrady z tempomatem ustawionym na 140/150. A Wy jakie macie średnie spalanie?

W FXT na autostradzie potrafiłem zrobić spalanie równe prędkości bez '0' ;-) więc tu e-boxer jest zdecydowanie bardziej ekonomiczny.

Ogólnie samochód bardzo udany, ja nie mam uwag póki co. Oczywiście, że jakby był w wersji XT to pewnie wielu z nas by go w mocniejszej wersji wybrało - ja również, ale oceniam go w tym wydaniu bardzo dobrze. Subaru to subaru :-)


Ja mam 8.3 (ale zrobione 3 tyś km dopiero) średnie spalanie - ale moja charakterystyka tras to głównie ruch około wiejski :)  plus wypady do miasta raz w tygodniu raczej poza godzinami szczytu no i trochę A4 (tu głównie tempomat na 130km/h). 

Link to post
Share on other sites

Potwierdzam, że przynajmniej mój FXT jest wrażliwy nie tylko na pogodę ale i profil trasy. W zależności czy jechałem z BB do WAW (sumarycznie w "dół") czy z WAW do BB (sumarycznie do "góry") różnica w spalaniu była 0,2 l/100km. Zima, wiatr lub deszcz potrafiło dodac kolejne 0,5 l/100km. Z całych 45k mam średnią 9,6. FXT przy tempomacie na 120 km/h pali 8-9. 140 km/h to od razu 11-12.

Link to post
Share on other sites
28 minut temu, FilipBB napisał:

 Z całych 45k mam średnią 9,6. FXT przy tempomacie na 120 km/h pali 8-9. 140 km/h to od razu 11-12.

U mnie było podobnie. Jeszcze ważnym czynnikiem był wiatr. Jadąc z Gdańska A1 na południe tankowanie w Częstochowie to był max. Teraz OBK dojeżdża za Kraków bez napinania się. 

Link to post
Share on other sites
14 litrów przy 140km/h, serio?

Tak. Wiatr w nos i powyżej 13 gwarantowane. Ten sam wiatr w plecy, i zużycie spada w okolice 9,5 ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Link to post
Share on other sites

Jak ktoś mieszka na mazowszu  i dalej na północ to na pewno ma niższe spalanie, niż taki sam mieszkający od Kielc na południe. Wynika to z ukształtowania terenu, więc FXT może mieć 14 i nie powinno to innego właściciela podobnego FXT dziwić

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Potwierdzam iż XT to wrażliwy typ.

Na tempomacie 140km/h  trasę Wroclaw-Kraków-Wrocław dało rade zrobić na jednym baku a z drugiej strony jak się dobrze depnie to ciężko z Wrocka do Wawy dojechać na jednym baku.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
W dniu 22.01.2021 o 07:55, Paul100 napisał:

Zgadzam się z opinią, jeżdżę 4 miesiące, dobiegam 20 tys km, bez uwag. Auto użytkowane na co dzień, dosyć intensywnie jak to w firmie.

Problemów koledze @dawidzbardzo współczuję, ale życzę żeby ten splot nieszczęść dobiegł końca i Forek zaczął cieszyć bo na prawdę potrafi być fajnym codziennym kompanem, tak w pracy w tygodniu jak i w weekend.

 

Też mam taką nadzieję i wcale nie twierdzę, że model jest beznadziejny ale w 100% zgadzam się z użytkownikiem Karas,

żałuję każdej złotówki jaką zapłaciłem w cenie samochodu za gwarancję.

Dodatkowo, naiwniak ze mnie i wykupiłem rozszerzoną na 5 lat ;P
Dzisiaj mija 3 miesiąc jak oddałem samochód do ASO, zobaczymy ile jeszcze ;)

Edited by dawidz
Link to post
Share on other sites

Oj dawno nie zaglądałem do wątku od czasu opisania przygód z nieszczęsnym akumulatorem. Dobrze, że nadrobiłem lekturę bo dowiedziałem się, że to pewnie otwarta klapa była przyczyną rozładowania aku. Co więcej, domówiłem jeszcze dodatkowe oświetlenie klapy, z którego chętnie korzystamy "biwakując" albo gdy za późno zbieraliśmy się z nad wody :D Generalnie to bagażnik zdarzało mi się mieć otwarty zdecydowanie dłużej i korzystać z gniazda 12V i nic się nie działo... Przezornie dokupiłem starter w Norauto - malutki, poręczny, na wypadek W.

Podsumowując te 8 miesięcy - zarówno ja jak i małżonka (póki co więcej nim jeździ) jesteśmy bardzo zadowoleni z tego wyboru i stojąc ponownie przed decyzją - też padło by na Forka. W nasze potrzeby trafia idealnie, a to chyba najważniejsze. Żeby nie było za kolorowo - to minusy na ten moment:

- mały zasięg

- silnik zimny - dopóki nie zgaśnie kontrolka temp. oleju - strasznie się męczy, trzeba te pierwsze 2km się dosłownie przekulać... 

- system eyesight - porównując  z systemem radarowym jaki mieliśmy w Suzuki Vitara, zbyt często się wyłącza w czasie mgły, ulewy czy śnieżycy. W Vitarze wyłączył się dosłownie 3razy przez 4lata - gdy grill mocno okleił się śniegiem.

 

Plusów widzę bardzo dużo, bez sensu wymieniać teraz wszystkie, ale o jednym wspomnę... Mamy działkę na której stoi biuro, wjeżdża się na nią podjazdem ok 8m długości który ma w szczytowym punkcie nachylenie 13stopni. Ostatnio śnieg zaczął topnieć, złapał przymrozek i podjazd zrobił się dość "wymagający". Akurat byłem umówiony z klientem który wjeżdżał za mną Skodą Kodiaq 4x4.. Ja wjechałem bez żadnego rozbiegu, powolutku ponieważ na szczycie trzeba wykręcić. Auto nie wydało żadnych dźwięków świadczących o walce o przyczepność, zarzucaniu itp. Klient za mną utknął Skodą w połowie podjazdu, koła mielą, tył się dołącza i nic, 3 razy próbował i nie wjechał... Mała rzecz a cieszy ;) Dlatego raczej nic mnie nie przekona do napędów dołączanych automatycznie, silniczkach elektrycznych na tylnej osi itp :P W Vitarze można było włączyć blokadę i do 60km/h mieć stałe 50/50 i to się super sprawdzało, tutaj jest jeszcze lepiej :D

 

Na razie snuję plany zabrania Forka i przyczepki do dalekiej Norwegii... i co najmniej dwóch kanistrów paliwa... :>

Link to post
Share on other sites

Ciekawe jaki jest mandat w Nor za przewożenie takiej ilości paliwa ;)

 

 

btw. Forek to mój pierwszy nowy samochód i nie mam doświadczenia z ASO, jak to wygląda, zawsze naprawy tyle trwają?
Ktoś dzwoni z ASO i informuje o postępach? Bo ze mną przez 3 miesiące kontaktowano się raz, żeby mnie dopytać o sprawy związane z wideorejestratorem.

 

Miesiąc czekania na felgę, później miesiąc czekania na głośnik bo chyba ktoś zapomniał, że miał być wymieniony.
Nie wiem, nie mogli dokończyć pracy, założyć jakiejś stalówki i umówić się na wymianę jak przyjdzie?

Można w takim aso wnioskować o jakieś zniżki na serwis czy cokolwiek? czy takie praktyki to norma i nie ma co się rzucać?

Znowu męcze bułę, bo miała felga z głosnikiem dotrzeć w tym tygodniu ale tradycyjnie telefon milczy.

 

Edited by dawidz
Link to post
Share on other sites

Nie rozumiem tego przypdaku z felgą i głośnikiem :( Likwidacja szkody zwykle nieco trwa  - tutaj znaczenie w odbiorze tego "trudnego" okresu ma posiadanie auto zastępczego.
Moim zdniem to powinno wyglądać tak: 
1) ASO priorytet  - likwidacja szkody, naprawy blacharsko - lakiernicze
2) ASO w miedzyczasie załatwia felgę
3) ASO informuje Ciebie, że zadzwonią w terminie X jak głośnik będzie sprowadzony i umówią się na wydanie

ASO realizuje 1) i 2) i oddaje Tobie auto, na 3) sobie spokojnie czekasz.


Ja miałem szkodę w toyocie (gość mnie nadjechał) - auto oddałem w październiku 2018. Toyota dała auto zastępcze - koszt wynajmu na poczet OC sprawcy.
Auto po naprawie otrzymałem 1,5 miesiące później. Ale, ale :) Szybka weryfikacja i Panowie "blacharze" i "lakiernicy" fatalnie spasowali wymienione elementy - zatem reklamacja.
Znów oddałem auto. Robili z 2 tygodnie. Znów źle :( Oddałem auto znów reklamując, że źle spasowali elementy. 
Finalnie auto miałem zrobione na koniec grudnia - wciąż z małymi uwagami, ale już odpuściłem.

Więc ja uważam, że Twój przypadek to kwestia dwóch słabych punktów:
1) brak auta zastępczego
2) ASO jest niepełnosprawne

Nie podzielam Twojej opini z zakupem nowego auta i rzekomą stratą kasy na "gwarancję". Owa gwarancja właśnie Ciebie chroni, Ty masz poprostu problem z realizacją usług w ramach tej gwarancji.
Ja na Twoim miejscu bym tam wydzwaniał, ponaglał, osobiście pojawiał w ASO i ich cisnął.

 

Link to post
Share on other sites

Do ASO mam 50 km w jedną stronę, nie po to place żeby jeździć i ponaglać ;) 

 

Z Twojego opisu wynika że w toyocie nie jest lepiej.

Mam nadzieję, że los będzie łaskawy i obejdzie się bez konieczności reklamacji.

Z drugiej strony, patrząc na moje szczęście z tym samochodem ;)

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...