Skocz do zawartości

E-Boxer


chojny

Rekomendowane odpowiedzi

4 godziny temu, Karas napisał:

to jest nowe auto... z salonu... Nie po to kupuje się takie auto żeby śmigać nim na własną rękę do ogarniętego elektryka. Od tego jest ASO i gwarancja. A jak nie potrafią naprawić to może warto spotkać się z panami z global motors - tymi z reportażu o wibrującym mercedesie za milion i nakręcic odpowiedni reportaż i może wtedy coś się ruszy w twoim temacie

Nie piszę o żadnych naprawach na własną rękę. Ale skoro ASO sobie nie radzi z rozwiązaniem tego problemu to w pierwszej kolejności sprawdziłbym na kilku obwodach pobór prądu.

Taka opresja nie narusza warunków gwarancji, a można to zrobić prostym urządzeniem z poziomu bezpieczników i tyle albo i aż tyle, a później można się zastanowić gdzie sprawę nagłośnić.

Jeżeli w czasie 2h AKU rozładowuje się do 0% to nie może to być jakiś marginalny pobór prądu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok ale jeżeli ja proszę o zrobienie testu i zbadanie poboru przy otwartych drzwiach/bagażniku i dostaję odpowiedź, że w skrócie tak się nie powinno robić, że są pootwierane przez te kilkadziesiąt minut, to do kogo mam się zwrócić?

Jak byłem w Olsztynie to też przez telefon prosiłem 3 razy, żeby zrobili taki test - przyjechałem, odebrałem samochód, 40min przepakowania z zastępczego i akumulator padł na parkingu ASO, przyszedł Pan mechanik i mi powiedział, ze on to w sumie nie miał czasu naładować akumulatora do pełna i liczył, że od razu pojadę w trasę i sobie go naładuję.

 

To jest podejście do klienta w serwisach Subaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej jest podłączyć miernik cęgowy prądu stałego i obserwować jak zmienia się pobór prądu w czasie. Jeżeli lampki są włączone, to po 20 minutach będzie widać spadek spowodowany ich automatycznym wyłączeniem. Jeżeli konstrukcja pozwala na takie eksperymenty jak na filmie z OBK to można łatwo się przekonać, czy faktycznie siłownik klapy jest głównym winowajcą.

W instrukcji zagaduję, że nawet słowa nie ma o konieczności zamykania auta czy gaszenia lampek by nie rozładować akumulatora (bo przecież auto samo je wyłącza), ale musisz sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim skromnym zdaniem jest coś spartaczone przy montażu akcesoriów . 
Niestety twój przypadek włącznie z naprawą kwalifikuje się do zainteresowania przez dział techniczny szacownej Dyrekcji . Czas naprawy , sprowadzanie części w Twoim przypadku to koszmar . Auta stoją tyle czasu do naprawy jeżeli mają problemy formalne , prawne  a nie czy kosztorys jest zaakceptowany . Mój kolega szybciej sprowadza części i naprawia rozwalone SLR AMG . Rozmawiałem ze znajomym który śmiga pół roku nowym Forkiem . Wszystko ok . Mega zadowolony ,  nic się nie rozładowuje 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 hours ago, dawidz said:

Był telefon do seriwsu, felgi dalej nie ma, na głośnik trzeba czekać do końca miesiąca..

Co do problemów z aku, dowiedziałem się, że nie powinno się zostawiać otwartych drzwi/bagażnika bo system cały czas szuka kluczyka i to może rozładowywać aku.

 

Nie wiem jakie jest stanowisko @Dyrekcjaw tym temacie, ale jak dla mnie Forek SK to porażka, jeżeli ktoś potrzebuje samochodu do tego, do czego jest reklamowany to sugeruje szukać dalej i szczerze odradzam.

 

 

 

Ogólnie wywaliłem prawie 200k w samochód, którym boje się wyjechać na wczasy.



Co do wrzuconego filmu z bagaznikiem, dowiedziałem się, że problem ten nie dotyczy Foresterów, jeżeliby dotyczył SIP poinformowałby ASO, a nie poinformował.

 

Może któryś z posiadaczy Forka SK zostawić go w garazu na 2h z otwartą klapą i tylnymi drzwiami?

Mój plan jest taki, że jak dalej będzie aku padal przy pakowaniu to wynajmę garaż i będe go regularnie rozładowywał, dzwonił po lawetę i samochód zastępczy i tak w kółko, przez najbliższe 4,5 roku..

 

A na nowym aku (Ty masz przecież wstawiony mocniejszy) wciąż ten sam problem występował - 2h otwarta klapa i zjazd? 

Kolega @Kris3kpodobny problem:


To że seryjnie montowane aku pomocnicze w SK jest za słabe to już wiemy.
 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


https://www.wikihow.com/Find-a-Parasitic-Battery-Drain

Jedynie by być pewnym, należy sprawdzić "pasożytniczy" pobór pradu.
Wdg dokumentu (w załączniku) jaki wpadł mi w ręce - max dopuszczalny prąd pasożytniczy to ok 70mA.
 

07-85-14.pdf

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z nowym Aku po 30min postoju na włączonym silniku i 3min na postojowych z wyłączonym silnikiem, chciałem otworzyć klapę bagażnika i niestety się nie udało.

 

Co do zainteresowania @Dyrekcja, na to nie liczę, to jest biznes i tutaj liczy się przyszły klient.

To jest po prostu samochód do długich tras bez postojów, najlepiej tysiące kilometrów miesięcznie po autostradach.

 

 

Strasa nie żałuję tych 200000 wyrzucinych w błoto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, e-555 napisał:

A może w https://www.koper.subaru.pl/ znajdzie się jakiś pasjonat elektryk :), który chętnie zdiagnozuje przyczynę awarii  AKU w FSK @dawidz

Problemy rozładowującego się akumulatora przy otwartej tylnej klapie elektrycznej są znane w USA w OBK, Ascent, Forester i zgłaszane przez osoby, które używają tych aut do celów w jakich się je reklamuje - wypad za miasto, jakiś camping itp. Może u nas mało kto zostawia auto z otwartą klapą na kilka godzin i dlatego problem nie istnieje powszechnie. W US też szacują, że dotyka to dosyć małej grupy osób. Niemniej, takie zjawisko istnieje. No dziwne miewają czasem projekty inżynierowie z Japonii :) 

Subaru Of America ma podobno mieć jakiś poprawiony moduł sterowania tylną klapą, który rozwiąże problem. Ale myślę, że to patykiem po wodzie pisane. Ogólnie SOA nie widzi problemu. Aż ciśnie się tu porównanie do SOA#1 (Standardowa Odpowiedź Administratora #1 - u mnie działa) ;) A skoro w USA problemu nie ma, to nie sądzę, że dostrzeże go Japonia czy na końcu Europa. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, aflinta napisał:

W US też szacują, że dotyka to dosyć małej grupy osób. Niemniej, takie zjawisko istnieje. No dziwne miewają czasem projekty inżynierowie z Japonii :) 

Subaru Of America ma podobno mieć jakiś poprawiony moduł sterowania tylną klapą, który rozwiąże problem. Ale myślę, że to patykiem po wodzie pisane. Ogólnie SOA nie widzi problemu. Aż ciśnie się tu porównanie do SOA#1 (Standardowa Odpowiedź Administratora #1 - u mnie działa) ;) A skoro w USA problemu nie ma, to nie sądzę, że dostrzeże go Japonia czy na końcu Europa.

 

Dokładnie tak samo jest z szarpaniem skrzyni biegów. Problem nagłośniony w USA u nas nierozwiązany. Była podobno dedykowana aktualizacja - która jednak nie dała się wgrać do wszystkich samochodów. Spoko - poczekam - przecież bujam się z tym dopiero niecałe 3 lata... Czuję jednak, że ze strony Subaru temat jest zamknięty. A może wcale go nie było?

 

Jak widzę przygody @dawidzto chce mi się płakać. Dokąd zmierzasz Subaru???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, e-555 napisał:

A może w https://www.koper.subaru.pl/ znajdzie się jakiś pasjonat elektryk :), który chętnie zdiagnozuje przyczynę awarii  AKU w FSK @dawidz

odłączyć zasilanie i pozostawić ręczne otwieranie klapy ? o ile są osoby które mają potrzebę pozostawiania otwartej klapy z takich czy innych przyczyn  :) 

 

Godzinę temu, aflinta napisał:

Może u nas mało kto zostawia auto z otwartą klapą na kilka godzin i dlatego problem nie istnieje powszechnie. W US też szacują, że dotyka to dosyć małej grupy osób.

klapę i drzwi trzeba zamykać bo niedźwiedzie szukają pożywienia u nas też sporo ciekawskich  :D

 

17 minut temu, spawalniczy napisał:

Jak widzę przygody @dawidzto chce mi się płakać. Dokąd zmierzasz Subaru???

 

proszę się uspokoić i nie płakać , Subaru zmierza w dobrą stronę... :D Widzę sporo innych problemów w Polsce które mogą powodować płacz i bezradność ;)

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, spawalniczy napisał:

Jak widzę przygody @dawidzto chce mi się płakać. Dokąd zmierzasz Subaru???

Te przygody to nieszczęśliwa kumulacja problemów, o których można było poczytać w innych wątkach. Temat słabych akumulatorów, problemy z dostępem do części, niekoniecznie dobre działania ASO opisywane były wielokrotnie. Ja widzę status quo ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Andrzej Koper napisał:

odłączyć zasilanie i pozostawić ręczne otwieranie klapy ? o ile są osoby które mają potrzebę pozostawiania otwartej klapy z takich czy innych przyczyn  :) 

 

To jest właśnie podejście Subaru, o którym wspominałem ;)

Przyczyna, jest taka, że chciałbym użytkować samochód w sposób jaki był reklamowany. 
Proszę:

 

Rozumiem, że najlepiej zapłacić za elektornikę a następnie ja wymontować, aby samochód mógł być uzytkowany zgodnie z reklamowanym przeznaczeniem?

Gdybym potrzebował samochodu na dojazdy do biura, kupiłbym pewnie jakiegoś Lexusa w sedanie.

Edytowane przez dawidz
  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, dawidz said:

To jest właśnie podejście Subaru, o którym wspominałem ;)

Przyczyna, jest taka, że chciałbym użytkować samochód w sposób jaki był reklamowany. 
Proszę:

 

Rozumiem, że najlepiej zapłacić za elektornikę a następnie ja wymontować, aby samochód mógł być uzytkowany zgodnie z reklamowanym przeznaczeniem?

Gdybym potrzebował samochodu na dojazdy do biura, kupiłbym pewnie jakiegoś Lexusa w sedanie.



@dawidz- ale tutaj to wyraźnie krócej niż 2hrs :P więc pakujesz się i prędziutko zamykasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa sprawa z tą klapą bagażnika . W SJ też jest i na pewno nie rozładowuje aku . Kilka razy miałem cały dzień . W serwisie na przeglądzie też mieli otwartą kilka godzin i nic .  Powiem koledze żeby sprawdził w nowym SK . Ale z tego co pamiętam jak oblewał zakup piwkiem ;) na posesji to wszystko z 3-4 godz miał otwarte . I jeszcze radyjko grało . Szok że takie ryzyko podjął jeszcze w dobie pandemii ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, lazy_moose napisał:



@dawidz- ale tutaj to wyraźnie krócej niż 2hrs :P więc pakujesz się i prędziutko zamykasz.

Powtarzam po raz kolejny, nie zdarzyło mi się aż tak długo pakować, każde pakowanie to mniej niż godzina, powiedziałbym że bliżej 30min.

btw. Czy ktoś ma zna ogarniętego elektryka z okolic Tarnowskich Gór? Może faktycznie, jak i tym razem problem nie zostanie rozwiązany, to podjadę na diagnozę.

Do tej pory, za każdym razem kiedy dochodziło do rozładowania, na haku był podpięty bagaznik, ale czy on może rozładowywać aku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, dawidz napisał:

To jest właśnie podejście Subaru, o którym wspominałem ;)

To jest moja odpowiedz na sugestie innego forumowicza :) co do szukania przyczyn dlaczego otwarta klapa po 2 godz ? rozładowuje akumulator . O podejściu Subaru np. w US napisał aflinta... :)

4 minuty temu, dawidz napisał:

Tak sobie myślę, jak będe chciał zabudowe zamontowac to chyba muszę zamknąć się w bagazniku.

Jeżeli prace mają trwać dłużej to proponuję klemę odłączyć...U mnie w firmie elektryk montując np. czujniki parkowania czy inne elementy wymagające ciągłego otwarcia klapy , nie odłącza klemy i jakoś auto normalnie odpala...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, dawidz napisał:

Do tej pory, za każdym razem kiedy dochodziło do rozładowania, na haku był podpięty bagaznik, ale czy on może rozładowywać aku?

Bez pomiaru zużycia prądu może być to trudne. Odepnij bagażnik, otwórz tylną klapę na kilka godzin i obserwuj czy rano odpalisz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, aflinta napisał:

. Odepnij bagażnik, otwórz tylną klapę na kilka godzin i obserwuj czy rano odpalisz ;)

 W "pytania do działu technicznego" jest omówienie "otwartej klapy na noc" , co prawda OBK ale zasada chyba ta sama. Fajny filmik tak umieściłeś..  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...