Skocz do zawartości

E-Boxer


chojny

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 19.12.2020 o 12:16, radiolog napisał:

Poza tym zastanawiam się dlaczego jednym te same osoby odpisują normalnie a innym mocno sarkastycznie, z wyciąganiem fałszywych wniosków włącznie.

Ciągniesz dyskusję nie na temat ;)

Skoro wcześniej zaliczyłeś mnie do jakiejś grupy (pewnie trzymającej władzę:)), to odpowiem. Ja widzę to tak: każdy dostaje takie odpowiedzi, na jakie zapracował własnymi ;) 

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciągniesz dyskusję nie na temat
Skoro wcześniej zaliczyłeś mnie do jakiejś grupy (pewnie trzymającej władzę), to odpowiem. Ja widzę to tak: każdy dostaje takie odpowiedzi, na jakie zapracował własnymi  

Ciekawe co jest nie na temat , każdy widzi po swojemu i wyrobi sobie własne zdanie ( na szczęście) raportem mniejszości się nie będę przejmować
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 12/19/2020 at 9:45 AM, Paweł J. said:

Zgadza się, tylko jeśli eboxer spala te powiedzmy 8,1 a mój 8,5 l. to gdzie te oszczędności w zatruwaniu środowiska. Dodatkowo produkcja i utylizacja aku pozytywnie nie wpływa na środowisko. 


Tylko założenia tej hybrydki chyba były nieco inne - to ma dostarczać momentu przy niskich i średnich obrotach boxera.  Elektryk oddaje też w trybie "S".
Ja to widzę raczej jako "eko alternatywę" dla Turbo - ale jak pisałem, szkoda że to nie dokłada się nieco bardziej do układu. 
W mildzie by design nie pojeździsz nie wiadomo ile na samym EV - choć mnie się udaje czasem zaskakująco dłuższe odcinki robić.
Pomysł mild-hybrid mnie sie podoba. Dodatkowy cieżar (bateria) nie jest znów tak znaczny - wciąż mamy ten świetnie wyważony napęd i obniżony środek ciężkości.

Apropo spalania, ja do tej pory jeździłem Auris 1.6 (wolny ssak) - spalanie miałem podobnie jak w forku ok 8 - 8.5L. Likwidowałem szkodę, jak mnie odwiedził hundai tucson - dostałem Aurisa hybrydę jako zastępcze.
Jeździłem nim ok 1,5 miesiąca i spalanie maiłem 7.8L:) 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 hours ago, Zyzol said:

Ciągniesz dyskusję nie na temat ;)

Skoro wcześniej zaliczyłeś mnie do jakiejś grupy (pewnie trzymającej władzę:)), to odpowiem. Ja widzę to tak: każdy dostaje takie odpowiedzi, na jakie zapracował własnymi ;) 


Z boku to wygląda nieco inaczej. Nie ma głupich pytań - to że kolega @radiologpytał o tuning wolnego ssaka - takie jego prawo i po to te forum by pytać.
Wasze komentarze, w tym ten Twój o Biedrze etc etc - słabe :(

Merytorycznie to odpowiedział @FOR CVT 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, lazy_moose napisał:


dostałem Aurisa hybrydę jako zastępcze.
Jeździłem nim ok 1,5 miesiąca i spalanie maiłem 7.8L:) 
 

to musiał mieć zużytą już baterię HV

mam Priusa 2, wymieniałem sobie już sam ogniwa, i co prawda mój P2 pali więcej w porównaniu z tym, czym na forum Priusa się chwalą, ale jakkolwiek bym się nie starał, nie miałem większego spalania niż 7.0

Po mieście wychodzi 5.5 - 5.8, na autostradzie przy 140km/h wychodzi 6.5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minutes ago, diuk said:

to musiał mieć zużytą już baterię HV

mam Priusa 2, wymieniałem sobie już sam ogniwa, i co prawda mój P2 pali więcej w porównaniu z tym, czym na forum Priusa się chwalą, ale jakkolwiek bym się nie starał, nie miałem większego spalania niż 7.0

Po mieście wychodzi 5.5 - 5.8, na autostradzie przy 140km/h wychodzi 6.5

Możliwe. TY masz w tym Prius Li-ion czy Ni-MH?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak z ciekawości, miałeś furę od nowości? Podzielisz się kosztem wymiany ogniw?
Zastanawiam się, jak to rzeczywiście się ma do oszczędności poczynionych dzięki w/w hybrydzie, tu oszczędzasz a potem ciach i płacisz za ogniwa :)  

Edytowane przez lazy_moose
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, lazy_moose napisał:

A tak z ciekawości, miałeś furę od nowości? Podzielisz się kosztem wymiany ogniw?
Zastanawiam się, jak to rzeczywiście się ma do oszczędności poczynionych dzięki w/w hybrydzie, tu oszczędzasz a potem ciach i płacisz za ogniwa :)  

jako że off top - postaram się krótko

wymiana batreii w ASO to będzie kosz około 8000  lub 12000 w zależności od modelu

jako że cena w ASO niemała, a ostatnio taksówkarze wywiedzieli się, że Priusy na taksówki nadają się idealnie, powstała nisza w rynku i już jak grzyby po deszczu pojawiają się firmy składające baterie z używanych ogniw, jest z tym trochę zabawy gdyż żeby to poprawnie wykonać pasuje parę razy naładować i rozładować ogniwo, żeby zmierzyć jaka jest faktyczna pojemność poszczególnego ogniwa - tak składane baterie potrafią kosztować około 3000

w moim przypadku ogniwo wymieniałem sam, najczęściej pada jedno - koszt na alledrogo - 100zł

z uwagi na to, że wszystkie ogniwa są połączone w szereg - sprawność całej  baterii jest sprawnością najsłabszego ogniwa - analogicznie jak w łańcuchu, więc jedno nie do końca sprawne ogniwo i średnie spalanie wyraźnie wzrasta

nie we wszystkich bateriach jest tak, ale z reguły przez OBD2 dostaje się informację o napięciach na parach ogniw (na przykład w P2 jest 28 ogniw, więc mamy 14 napięć - więc przed rozkręceniem baterii możemy stwierdzić ile ogniw zamówić)

 

pierwszy raz chciałem wymienić sam, gdyż przy okazji jeszcze trzeba samemu sobie zrobić i wymienić gumowe węże odprowadzające ewentualne opary z ogniw - w ASO nawet nowe węże śmierdzą, więc trzeba sobie zrobić samemu z węży silikonowych, dodatkowo pasuje przeczyścić wiatrak i cały dukt do przewietrzania baterii HV, przeczyścić papierem ściernym blaszki styków ogniw, oraz zrobić mały tuning - czujniki tempeatur są pod pierwszym, środkowym i ostatnim ogniwem - pierwszy przekłada się pod powiedzmy siódme ogniwo, a ostatni pod siódme od końca - tym sposobem wymuszamy szybsze i częstsze włączanie silnika przewietrzania - największe temperatury ogniw są w środku, a to od dużej temperatury najbardziej zużywają się ogniwa)

 

swojego Priusa kupiłem 3 lata temu, został moim wyborem nie dlatego, że miał mało palić, ale przede wszystkim dlatego, że chciałem/potrzebowałem używane auto z automatyczną skrzynią biegów, na nowy mnie nie stać, a kupowanie używanego automatu z przekładnią łańcuchową/stożkową to duże ryzyko.

w hybrydach Toyoty nie ma skrzyni biegów - jest przekładnia planetarna więc po prostu nie ma prawa się to zepsuć.

nota bene - olej też sam sobie wymieniłem w tej przekładni (producent nie przewiduje wymian oleju w przekładni, ale akurat Toyocie jestem w stanie w to uwierzyć, podczas gdy Subaru po pewnym czasie nieoficjalnie jednak zmieniło zdanie odnośnie wymian oleju w skrzyni biegów CVT)

  • Super! 1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi głupieje system, czasami sam się wyłącza eyesight, No ale to pewnie przez brudna szybę, ale dzisiaj wariował mi system skupienia kierowcy, cały czas zgłaszał ,żebym skupiał wzrok na drodze, może tylko się zawiesił , zobaczymy jutro.
BTW , czy wyłączenie kamerki w środku auta ma wpływ na system ostrzegania i zapobiegania o kolizji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, radiolog napisał:

Coś mi głupieje system, czasami sam się wyłącza eyesight,

Mgły są, szyba lubi parować jak nawiew nie jest ustawiony na nią.

 

3 minuty temu, radiolog napisał:

BTW , czy wyłączenie kamerki w środku auta ma wpływ na system ostrzegania i zapobiegania o kolizji?

To są oddzielne systemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.12.2020 o 23:05, lazy_moose napisał:


Obiektywnie pewnie tak. Ale subiektywnie już nie zawsze :)

Dynamiczna Rav4 plug-in: https://adventureforester.com/2020/12/06/toyota-rav4-vs-subaru-forester-moose-test/ 

Kurde co ta Toyota robi, to już naprawdę jest słabe.

Hej, zobaczymy jak będzie się zachowywać najmocniejsza RAV4. Właśnie wróciłem z serwisu Toyoty z żonowozem i mam takie info:

-RAV4 - 306 KM, 6 do setki, AWD

-od 4 stycznia przedsprzedaż

-tylko 100 sztuk na PL

-ceny w zależności od wersji 220, 240, 260 minus jakiś bonus 7%

Zobaczymy jak to będzie jeździło, ale trzymam kciuki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minutes ago, M-Nowy said:

Hej, zobaczymy jak będzie się zachowywać najmocniejsza RAV4. Właśnie wróciłem z serwisu Toyoty z żonowozem i mam takie info:

-RAV4 - 306 KM, 6 do setki, AWD

-od 4 stycznia przedsprzedaż

-tylko 100 sztuk na PL

-ceny w zależności od wersji 220, 240, 260 minus jakiś bonus 7%

Zobaczymy jak to będzie jeździło, ale trzymam kciuki :)


To taka tylko z nieco innym grillem stoi/stała w JM Auto Wro :)
https://suzuki.pl/auto/samochody/Across

Układ hybrydowy typu plug-in w modelu ACROSS zapewnia oszczędność paliwa i dynamiczne osiągi przy emisji CO₂ wynoszącej zaledwie 22 g/km (pomiar WLTP). Składa się z mocnego silnika elektrycznego (182 KM / 270 Nm) napędzającego przednią oś. Motor gwarantuje wysoki moment obrotowy przy niskich prędkościach, a przy współpracy wolnossącego silnika benzynowego o pojemności 2,5 litra (185 KM / 227 Nm) zapewnia dynamiczne przyspieszenie przy średnich i wysokich prędkościach. Oprócz tego, przy tylnej osi znajduje się dodatkowy silnik elektryczny (54 KM / 121 Nm) napędzający tylne koła. Napęd elektryczny czerpie energię z zamontowanego pod podłogą akumulatora litowo-jonowego o pojemności 18,1 kWh (50,9 Ah), którego można doładowywać prądem z domowej sieci elektrycznej. Łączna moc układu hybrydowego w modelu ACROSS wynosi 306 KM
.

Do przodu to jedzie pewnie super :) W sekwencji ostrych zakrętów ... no cóż (moose test), bateryjki nieco ważą.

Edytowane przez lazy_moose
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, przemekka napisał:

 

16 godzin temu, Kukson napisał:

Wygląda dużo lepiej od obecnego.

Cały przód wyglada dużo lepiej, fajny grill, wloty powietrza (bez tych paskudnych srebrnych ramek), zderzak, czarne lusterka i ramki wokół okien, nie ma też srebrnych wstawek progowych i wróciły klamki w kolorze nadwozia. Dla mnie super!

Edytowane przez Paweł J.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, GREGG napisał:

Wygląda wszystko lepiej z wyjątkiem tego plastiku na drzwiach z boku, za dużo tego wyszło 

Pytanie, czy i kiedy się doczekamy liftingu jednostki napędowej...

Już ten plastik bym jakoś strawił. Silnik  zagadka...! Oby go też poprawili. Nie mniej, przynajmniej teraz wyglada i z tym kolorem jest agresywniejszy i może nawet... szybszy B)

Edytowane przez Paweł J.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, GREGG napisał:

Wygląda wszystko lepiej z wyjątkiem tego plastiku na drzwiach z boku, za dużo tego wyszło 

Pytanie, czy i kiedy się doczekamy liftingu jednostki napędowej...

Lifting pewnie bedzie taki jak w SBD bodajze w 2012 roku.

Dostal "85% nowych czesci", spalal 0,3 litra mniej i mial lepszy przebieg moment w jakims tam zakresie obrotow:) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...