Skocz do zawartości

E-Boxer


chojny

Rekomendowane odpowiedzi

Poprzednia generacja OBK 3,6 w cenie 50000 EUR była okropnie brzydkim pojazdem to raz. Nie mial ES i porzadnych multimediow.

Gdyby dzis dostepny OBK mial 3,6 pod maska i kosztowal te 50 tys euro z hakiem sprzedawal by sie jak cieple bulki.

Stylistycznie bardzo ok, porzadnie wykonczony i wyposazony tylko dobrego silnika brak.

Dzisiejsze cena w okolicach 200 tys to absurd. Ja kupilem rok temu za 173 tys pln co i tak uwazam nie bylo malo.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Tsunetomo napisał:

Mercedesie też 95% wybiera silniki do dwóch litrów (akcyza / cena), ale fajnie, że można kupić mocne 3,0 a także AMG. 

Dokładnie tak. 

Przykłady spoza segmentu premium to choćby Honda Civic Type R, Toyota Supra. Ich udział w sprzedaży też na kolana nie powala.

Edytowane przez mechanik
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 12/17/2020 at 4:01 PM, Jaca68 said:

Mój nie był złośliwy tylko praktyczny. Teoretyczne możliwości tuningi silnika n/a są bardzo ograniczone dlatego w w przypadku hybrydy lepsze perspektywy widzę w zamianie motoru elektrycznego na mocniejszy. Nie musi być z termomixa. ;)


No to wbrew pozorom jedyne sensowne rozwiązanie dla zapaleńców, chcących dodać "mocy" do forka e-boxera :)
Co ciekawe, jeżdżę sobie swoim forkiem e-boxer i koncepcja wersji hybrydy by Subaru w założeniach naprawdę mogłaby być strzałem w dziesiątkę. 
Otóż ten obśmiewany silniczek i jego moc - ja z niego korzystam bardzo często (swoim stylem jazdy) - elektryk dodaje momentu co jest dość przyjemne.
Parkowanie czy nawet jazda po wsi w obszarze zabudowanym (~40km/h) w pełnym EV - to działa.
Dość często mam tzw żeglowanie na samym EV przy wyższych prędkościach.

Wniosek mam jeden, jest dobrze, natomiast dlaczego nie chociaż 30-50KM silnik elektryczny? Wówczas byłoby idealnie. 
Nie narzekam, ja jestem super zadowolony z autka.  Może dlatego, że jestem zwolennikiem hybryd vs Turbo - doceniam żywotność wolnych ssaków + mała pomoc elektryka.

Wybierając mocniejszą RAV4 vs Forek e-boxer, wciąż wybieram Forka - ale dla mnie AWD, te "prawdziwe" ma znaczenie. 

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 12/15/2020 at 6:49 AM, Czarne_Koronkowe said:

To jest wynik do osiągnięcia przy toczeniu się sporo poniżej dopuszczalnych 90 km/h. Zejście przy normalnej jeździe do 8,5 l uważam za sukces.


No ja w takim trybie mieszanym, przejechane 2k km:

- Wiocha <-> Wrocław (odcinek obwodnicą S5)
- miasto Wrocław
- A4 ~ zrobione ok 600km

średnie spalanie mam 8.1L . A jeżdżę bardzo dynamicznie :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minutes ago, Lisek said:

Dynamicznie lub bardzo dynamicznie + E-boxer =te słowa nie łączą się :)


Obiektywnie pewnie tak. Ale subiektywnie już nie zawsze :)

Dynamiczna Rav4 plug-in: https://adventureforester.com/2020/12/06/toyota-rav4-vs-subaru-forester-moose-test/ 

Kurde co ta Toyota robi, to już naprawdę jest słabe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, lazy_moose napisał:

średnie spalanie mam 8.1L . A jeżdżę bardzo dynamicznie :rolleyes:

Co rozumiesz przez bardzo dynamiczna jazdę? Sorry, ale nie piszcie bzdur, ze SK przy BARDZO DYNAMICZNEJ (ani nawet dynamicznej, ani nawet ciut dynamicznej) jeździe pali 8.1 l. Tyle to on pali przy przepisowej jeździe w trasie. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie to temat rzeka :coffee:

Fakt, eboxer powinien mieć te ~70 KM więcej i wtedy można mówić o jakiejkolwiek hybrydzie i jej zaletach (która dodatkowo obciążona jest kilogramami). Wszyscy wiemy, że w tym przypadku jest po to, aby spełnić normy EU tylko i wyłącznie!

ps.
Jakbym miał dziś do wyboru forestera w nowej budzie z silnikiem benzynowym 2.0 takim jak w SJ czy eboxer wybieram silnik bez eboxera (nie potrzebne mi są takie dodatki, które w sumie nic nie wnoszą, a zawsze podnoszą jego awaryjność) 

Edytowane przez Paweł J.
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minutes ago, Czarne_Koronkowe said:

Co rozumiesz przez bardzo dynamiczna jazdę? Sorry, ale nie piszcie bzdur, ze SK przy BARDZO DYNAMICZNEJ (ani nawet dynamicznej, ani nawet ciut dynamicznej) jeździe pali 8.1 l. Tyle to on pali przy przepisowej jeździe w trasie. 


No było w tym nieco sarkazmu. Jazda po mieście normalnie, w trasie na A4 tempomat na 130km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minutes ago, Paweł J. said:

Spalanie to temat rzeka :coffee:

Fakt, eboxer powinien mieć te ~70 KM więcej i wtedy można mówić o jakiejkolwiek hybrydzie i jej zaletach (która dodatkowo obciążona jest kilogramami). Wszyscy wiemy, że w tym przypadku jest po to, aby spełnić normy EU tylko i wyłącznie!

ps.
Jakbym miał dziś do wyboru forestera w nowej budzie z silnikiem benzynowym 2.0 takim jak w SJ czy eboxer wybieram silnik bez eboxera (nie potrzebne mi są takie dodatki, które w sumie nic nie wnoszą, a zawsze podnoszą jego awaryjność) 


No nie jest tak, te 66Nm z elektro nie służy do napędzania wiatrka w kabinie. Normy normami - ten silnik działa i pomaga. Mógłby być mocniejszy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, lazy_moose napisał:

No nie jest tak, te 66Nm z elektro nie służy do napędzania wiatrka w kabinie. Normy normami - ten silnik działa i pomaga.

Ciekawe jak będzie to wszystko działo tak po 5 latach użytkowania? 
Chyba niepotrzebnie zanieczyszczamy świat tymi akumulatorami!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Lisek napisał:

Albo trujemy sie spalinami.Tak zle i tak nie dobrze...

Zgadza się, tylko jeśli eboxer spala te powiedzmy 8,1 a mój 8,5 l. to gdzie te oszczędności w zatruwaniu środowiska. Dodatkowo produkcja i utylizacja aku pozytywnie nie wpływa na środowisko. 

Edytowane przez Paweł J.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Obiektywnie pewnie tak. Ale subiektywnie już nie zawsze

Dynamiczna Rav4 plug-in: https://adventureforester.com/2020/12/06/toyota-rav4-vs-subaru-forester-moose-test/ 

Kurde co ta Toyota robi, to już naprawdę jest słabe.

Bardzo fajnie dupką zamiata, wiekszosc ryje przodem


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Gazik napisał:


Bardzo fajnie dupką zamiata, wiekszosc ryje przodememoji6.png


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

„And the key is how driver turn the wheel” :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

„And the key is how driver turn the wheel”

Niby racja ale w większości obecnych 4x4 jest przewaga napędu na przód i bardzo wyraźnie przekłada się na tendencje do podsterowności. Chyba ogólnie taki trend żeby było bezpieczniej. Miałem bezpośrednie porównanie XT 2006 i 20018 - tęsknię za frajdą z jazdy staruszkiem...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Gazik napisał:


Niby racja ale w większości obecnych 4x4 jest przewaga napędu na przód i bardzo wyraźnie przekłada się na tendencje do podsterowności. Chyba ogólnie taki trend żeby było bezpieczniej. Miałem bezpośrednie porównanie XT 2006 i 20018 - tęsknię za frajdą z jazdy staruszkiem...emoji3.png


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Tak, to prawda, masz racje. To byl cytat z tego materiału. Kluczowe jest, co zrobi kierowca, ale wszelkie systemy działają właśnie tak, zeby w razie czego wypluło przodem a nie bokiem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Nie wiem jakie auta stoją na światłach i czy jest wśród nich jakiś "ścigant"  ale można przyjąć , że to 40% wciśnięcia gazu powoduje , że przyspieszenie jest ok , cvt szybko zmienia biegi , silnik nie wyje i jest przyjemnie...

No właśnie dokładnie tak

Poza tym zastanawiam się dlaczego jednym te same osoby odpisują normalnie a innym mocno sarkastycznie, z wyciąganiem fałszywych wniosków włącznie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, radiolog napisał:


No właśnie dokładnie tak emoji4.png

Poza tym zastanawiam się dlaczego jednym te same osoby odpisują normalnie a innym mocno sarkastycznie, z wyciąganiem fałszywych wniosków włącznie.

To jak już wywołałeś mnie do tablicy (moja narcystyczna osobowość podpowiada, ze to o mnie myślałeś :)), to jeśli jest dokładnie tak, to po co chip-tuning? Pomóż mi proszę wyciągnąć prawdziwe, a nie fałszywe wnioski. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie o Tobie, chociaż pewnie całkiem niewinny nie jesteś , ale to raczej osądzi Ten na Sądzie Ostatecznym.
Zapytałem z ciekawości , bo jest temat o chipowaniu sbd , jest i o xt.
Nie da się , to się nie da, a jak nawet się da, to może ktoś się zainteresuje, komu coś brakuje . Mnie nie brakuje , a jedyne co mnie wkurza to udowadnianie na siłę przez niektórych, ze jednak jestem frajer, ze mi się podoba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, radiolog napisał:

Nie da się , to się nie da, a jak nawet się da, to może ktoś się zainteresuje, komu coś brakuje . Mnie nie brakuje , a jedyne co mnie wkurza to udowadnianie na siłę przez niektórych, ze jednak jestem frajer, ze mi się podoba

 

"Zazdrość, niechęć, wrogość: polskie wady narodowe"   :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...