Jump to content

Recommended Posts

5 hours ago, radiolog said:

No to tak, że ładując jeden, prąd dostaje drugi.
BTW czy któres gniazdo zapalniczki działa niezależnie od zapłonu? Bo CTEK ma opcje ładowania przez gniazdo zapalniczki, ale musi być podobno zasilanie stałe w gniazdku

No więc jeśli byś miał 2 x aku 12V połączone szeregowo, wóczasz ich napięcia się sumują i w układzie masz 24V (w co wątpie) i wówczas z kolei musiałbyś ładować napięciem ok 120% ogniwa (24V) ~28V.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 4.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Przedawkował TVP

@RoadRunner, @Jaca68, @mechanik, @blejzu, @skwaro i reszta ekipy. Sorry, ale to chyba Wy w jakiś patologiczny sposób kochacie Subaru, a nie my - posiadacze e-boxera. Przecież ja kilk razy pisałem co m

@Michał W. widzisz, nie bierzesz pod uwagę jednej kwestii ... tutaj, na forum są Subarowicze związani z marką kilkanaście i więcej lat. Każdy z nich by chciał, aby Subaru pokazało innym "gdzie raki zi

Posted Images

No więc jeśli byś miał 2 x aku 12V połączone szeregowo, wóczasz ich napięcia się sumują i w układzie masz 24V (w co wątpie) i wówczas z kolei musiałbyś ładować napięciem ok 120% ogniwa (24V) ~28V.

Stosujesz technologiczny terror na którym się nie znam, proszę napisz - ładują się czy nie ładują
Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, radiolog said:


Stosujesz technologiczny terror na którym się nie znam, proszę napisz - ładują się czy nie ładują

Nie stosuję :) Jeśli jest prawdą to co mówisz, że 2 x 12V aku są spięte w szereg to układ ma źródło zasilania = 24V, więc nie ładujesz tym co masz. 
Ale oby napewno są wpięte w szereg? 

 

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, radiolog napisał:

Stosujesz technologiczny terror na którym się nie znam, proszę napisz - ładują się czy nie ładują

 

Jeśli masz dostęp do multimetru / woltomierza możesz to łatwo sprawdzić. Najpierw zmierz napięcie na zaciskach jednego i drugiego akumulatora. Potem podłącz ładowarkę i zrób ponownie pomiar. Jeśli napięcie wzrośnie na jednym i drugim, to ładuje.

Mam dwa akumulatory w BMW - po podłączeniu ładowarki do jednego z nich - drugi się nie ładuje i odwrotnie.

Link to post
Share on other sites
31 minutes ago, spawalniczy said:

 

Jeśli masz dostęp do multimetru / woltomierza możesz to łatwo sprawdzić. Najpierw zmierz napięcie na zaciskach jednego i drugiego akumulatora. Potem podłącz ładowarkę i zrób ponownie pomiar. Jeśli napięcie wzrośnie na jednym i drugim, to ładuje.

Mam dwa akumulatory w BMW - po podłączeniu ładowarki do jednego z nich - drugi się nie ładuje i odwrotnie.


Najłatwiej i najbezpieczniej to sprawdzić napiecie względem masy - zanim się przystąpi do ładowania. Na którymś z "+" względem masy będzie 24V jeśli są szeregowo :) Nie znam szczegółów połączenia tych 2 x 12v aku - ale śmiem wątpić by był to szereg.
Ładowanie 2 aku połączoncyh szerergowo jest zawsze problematyczne - często optymalnym rozwiązaniem jest wypięcie ich z szeregu, zapięcie równolegle i ładowanie ładowarką dla 12V a potem znowu do szeregu.

 

szeregowe-laczenie-akumulatorow.jpg

Link to post
Share on other sites

Ja nie rozumie za bardzo , po co ładujecie sprawny/naładowany akumulator?

Dzis byłem w garażu i sprawdziłem woltomierzem poziom naładowania akumulatora i wyszło 12.6V i to ponad tygodniowym nie jeżdżeniu. Dziś odpalił bez problemu, zrobiłem kilka km i jest ok.

Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, Grzesiek89 said:

Ja nie rozumie za bardzo , po co ładujecie sprawny/naładowany akumulator?

Dzis byłem w garażu i sprawdziłem woltomierzem poziom naładowania akumulatora i wyszło 12.6V i to ponad tygodniowym nie jeżdżeniu. Dziś odpalił bez problemu, zrobiłem kilka km i jest ok.

Ja nie wiem :) Ja tylko odnosiłem się do samej procedury ładowania szeregowo połączonych (jak Autor zeznawał) aku.
Ja też zwykle polegam na alternatorze :) 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

To raczej nie jest połącznie szeregowe, a na schemacie z instrukcji jest pokazy przebieg kabli od AKUx2 do alternatora.

U mnie też z AKU na razie OK, w ostatnim czasie trafił mi się piknik na łące ( 3 godzimy ) z otwartymi drzwiami, klapą i odpalił bez problemu.

 

A już poza poza AKU co całkiem sobie dobrze radził FSK w dziewiczym terenie, pochylenie 12 – 15 stopni, ogromna frajda !

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Systematycznie ładowałem w poprzednim forku i po 7 latach dalej był sprawny, a widzialem w serwisie forki, którym już padał po 3 roku, to gra chyba warta świeczki, a nie żebym musiał potem w lesie dzwonić po assistance.

 

Bardziej potrzebny jest chyba rozruchowy, jak zaskoczy, to alternator zabezpieczy prąd, a jak nie uruchomi to co mi z naładowanego dodatkowego.

Nie sądzę, żeby nie były jakoś połączone razem, a jak nie są to czemu nie można rozruchowego doładować. 

Chyba ,że informacja "no booster cables" odnosi się do zakazu pożyczania prądu z rozruchowego, a ładować można.

 

Ktoś rozwiąże ten węzeł gordyjski?, oczywiście ten co zna prawdę, a nioe przypuszcza jaka prawda jest

Link to post
Share on other sites

@radiolog serio raz w miesiącu podłączasz aku do ładowania?

 

Jak czytam Wasze problemy z aku to sie lekko dziwie, serio rozładowują wam sie aku przy otwartych drzwiach przy ładowaniu auta? przecież to znikomy pobór mocy...takie problemy miałem z aku z fiatem uno ale to było 18 lat temu...

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...