Jump to content

Recommended Posts

42 minuty temu, dawidz napisał:

 

To kto powinien mieć taką dokumentację i narzędzia jeżeli nie ASO? :) Może powinni w takim razie wydać trochę pieniędzy na szkolenia i sprzęt.

Nigdy Aso nie dostanie wszystkiego od producenta . Dlatego wymienia się moduły a nie lutuje i naprawia jak kiedyś ( w dokumentacji starego sprzętu typu szafa sterująca produkcji ZSRR był schemat każdego detalu :) ) . Problem z diagnostyką się pojawia jak wcina się w instalację i dokłada dodatkowe moduły np hak , alarm itd . To takie moje skromne zdanie poparte doświadczeniem i oczywiście mogę się mylić

Link to post
Share on other sites
  • Replies 4.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Przedawkował TVP

@Michał W. widzisz, nie bierzesz pod uwagę jednej kwestii ... tutaj, na forum są Subarowicze związani z marką kilkanaście i więcej lat. Każdy z nich by chciał, aby Subaru pokazało innym "gdzie raki zi

@RoadRunner, @Jaca68, @mechanik, @blejzu, @skwaro i reszta ekipy. Sorry, ale to chyba Wy w jakiś patologiczny sposób kochacie Subaru, a nie my - posiadacze e-boxera. Przecież ja kilk razy pisałem co m

Posted Images

57 minutes ago, Jacocz said:

Tylko ci się wydaje że diagnostyka elektroniki jest taka prosta. Przeleci procedurę i jest ok . A klient wyjeżdża i za chwilę wraca . Aso nie ma pełnej dokumentacji ani narzędzi do pełnej diagnostyki wszystkiego . Mechanika jest do ogarnięcia .  

Prosta czy trudna - to nie ma znaczenia, co to klienta obchodzi? Od tego jest ASO. Oddaje auto, ASO stwierdza że OK, problem wciąż występuje - kolejne zgłoszenie i urchamiamy proces eskalacji wzywając ASO do usunięcia usterki, włącznie z wymianą auta na pozbawione wad.
Skoro jakiś Pan elektryk sobie nie radzi w jakimś tam ASO - to ma droge eskalacji problemu.  Jak to mawia mój kolega - "Oni tam nie malują rembrantów", robią co umieją wdg procedur - jak nie pomaga, mają obowiązek eskalować do producenta, koniec. 

Link to post
Share on other sites
12 minut temu, lazy_moose napisał:

Prosta czy trudna - to nie ma znaczenia, co to klienta obchodzi? Od tego jest ASO. Oddaje auto, ASO stwierdza że OK, problem wciąż występuje - kolejne zgłoszenie i urchamiamy proces eskalacji wzywając ASO do usunięcia usterki, włącznie z wymianą auta na pozbawione wad.
Skoro jakiś Pan elektryk sobie nie radzi w jakimś tam ASO - to ma droge eskalacji problemu.  Jak to mawia mój kolega - "Oni tam nie malują rembrantów", robią co umieją wdg procedur - jak nie pomaga, mają obowiązek eskalować do producenta, koniec. 

A co producenta obchodzi dołożony alarm i kamerka i może jeszcze coś . Wiem jak to wygląda od podszewki . Jest podział odpowiedzialności i tyle . Dlatego  kolega jest odsyłany do Katowic  .

Link to post
Share on other sites

Już nie twierdzę że e-boxer to demon przyśpieszania, ale jednak lepiej przy przyśpieszaniu deptać na gaz tak, żeby nie przekraczać 4 tys. RPM i w trybie S mamy zawsze wystarczająco momentu,żeby dość żwawo przyspieszać.
W trybie S lepiej działa też klina, bo silnik działa w klasycznym trybie start/stop, bateria trakcyjna jest zawsze pełna, nawet w korkach, bo RPM w S są często na poziomie ładownia baterii. Jedynie temp oleju jest wyższa niż w trybie I przy podobnych warunkach jazdy.

Teraz pytanie jak temp oleju w silniku pokazywana na wyswietlaczu na się do temp oleju w cvt

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, radiolog napisał:

Już nie twierdzę że e-boxer to demon przyśpieszania

A co się stało, ktoś Cię w końcu wyprzedził na starcie ze świateł? ;)

  • Thanks 1
  • Haha 9
Link to post
Share on other sites
5 hours ago, radiolog said:

Już nie twierdzę że e-boxer to demon przyśpieszania, ale jednak lepiej przy przyśpieszaniu deptać na gaz tak, żeby nie przekraczać 4 tys. RPM i w trybie S mamy zawsze wystarczająco momentu,żeby dość żwawo przyspieszać.
W trybie S lepiej działa też klina, bo silnik działa w klasycznym trybie start/stop, bateria trakcyjna jest zawsze pełna, nawet w korkach, bo RPM w S są często na poziomie ładownia baterii. Jedynie temp oleju jest wyższa niż w trybie I przy podobnych warunkach jazdy.

Teraz pytanie jak temp oleju w silniku pokazywana na wyswietlaczu na się do temp oleju w cvt

A to poprostu nie wynika z danych silnika?

maksymalny moment obrotowy (silnik spalinowy) Nm/ obr/min: 194/4000

Link to post
Share on other sites
A co się stało, ktoś Cię w końcu wyprzedził na starcie ze świateł? 

Nie, ale tylko krowa nie zmienia poglądów
Do 4 tys napędza też elektryk
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Przymierzając się do zakupu auta - miałem przyjemność jazdy próbnej Forkiem e-boxer, zaraz po tym jak próbowałem RAV4 (napęd tylko na przód, 2.5l hybryda ~220KM).
Rav'ką da się wyprzedzać dość sprawnie (miasto, droga krajowa). Szybkie prowadzenie w dość ostrych zakrętach mnie się nie podobało  - moim zdaniem auto wykazuje tendencje do nadsterowności.
Nie miałem okazji jechać tym dołączanym 4x4 RAVki :(
Na autostradzie natomiast rozpędzanie RAVki z tych 90km/h do 140km/h też nie należy do komfortowych (głupie wrażenie mam, ale nie dostrzegam znacznej różnicy w porónwnaiu do Forka) - RAVka wyje pięknie :)
I tu i tu rozpędzanie kiosku ruchu :)
Wrażenia jazdy Forkiem natomiast naprawdę pozytywne - wybieranie nierówności i jazda jak po sznurku to bajka.  Czuć deficyt mocy, lub raczej chęć posiadania +30KM jako asa w rękawie :)

Jestem kompletnym laikiem i piszę o tzw wrażeniach gościa po 40tce, który teraz wozi się z punktu A do punktu B używając pojazdu Auris 1.6 (130KM) wolnossący.
Poza asfaltem Forek na mnie robi ogromne wrażenie!

Coś wkrótcę kupie ale wciąż się zastanawiam ... 

 

  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites
5 minut temu, lazy_moose napisał:

Coś wkrótcę kupie ale wciąż się zastanawiam ... 

może spróbuj przetestować outbacka, (cena podobna) bardzo fajne i wygodne autko i jeszcze bez ‚,e’’

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Paweł J. napisał:

może spróbuj przetestować outbacka, (cena podobna) bardzo fajne i wygodne autko i jeszcze bez ‚,e’’

Ale stara generacja , nowa ma być podobno początkiem nowego roku i będzie ponad 200 tys kosztowała, tak mi w Subaru powiedzieli.

A na forestera są teraz rabaty po 9 tys.

Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, Paweł J. said:

może spróbuj przetestować outbacka, (cena podobna) bardzo fajne i wygodne autko i jeszcze bez ‚,e’’

Chętnie, ale ja już balansuje na granicy wyddolności finansowej :)

Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, Grzesiek89 said:

Ale stara generacja , nowa ma być podobno początkiem nowego roku i będzie ponad 200 tys kosztowała, tak mi w Subaru powiedzieli.

A na forestera są teraz rabaty po 9 tys.

No właśnie :)
Z kwestii robienia sobie nadziei - to czekam na "zatydzień" - 22.10 Subaru wdg plotek ma ogłosić Forka z 1.8 Turbo (300Nm) :) Pewnie tylko Japan & US.

Link to post
Share on other sites
57 minut temu, Grzesiek89 napisał:

Ale stara generacja

Stara, ale jara i najważniejsze sprawdzona!!! Teraz nie pytałem, ale na wiosnę nówkę sztukę można było mieć za 170 tys. 

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Paweł J. napisał:

Stara, ale jara i najważniejsze sprawdzona!!! Teraz nie pytałem, ale na wiosnę nówkę sztukę można było mieć za 170 tys. 

W grudniu kupilem za 173 tys pln ...

  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites
17 minut temu, Lisek napisał:

kupilem za 173 tys pln ...

 

calkiem niezle

w grudniu ub roku dealer w rotterdamie za wersje premium (nasz exclusive plus harman) chcial 52900euro brutto

i to byl chyba 'superprijs' bo auta zniknely po tygodniu  ;)

 

tapatalked

Link to post
Share on other sites
7 minut temu, FOR CVT napisał:

w grudniu ub roku dealer w rotterdamie za wersje premium (nasz exclusive plus harman) chcial 52900euro brutto

i to byl chyba 'superprijs' bo auta zniknely po tygodniu  ;)

Te holenderskie ceny aut trochę mi wyjaśniają dlaczego pod dużymi i pięknymi domami parkują tam często skromne i ekonomiczne auta.

Natomiast w sąsiedniej Belgii zaobserwowałem klimat motoryzacyjny podobny bardziej jak u nas, czyli tynk się sypie z elewacji, płot dziurawy i wielkie BMW lub Mercedes na podwórzu. :)

Link to post
Share on other sites

Podziwiam tez tych ktorzy dali za to choc grosz wiecej bo tak i tak wg mnie sporo.

W salonie stoja obecnie za 195-200tys...

Link to post
Share on other sites

Ja za swojego OBK MY18 z początkiem 2019 z wyprzedaży rocznika płaciłem 160K i to z H/K na pokładzie + akcesoria i komplet kapci na zimę...to tak cena wzrosła czy kurs euro zrobił swoje ?

Link to post
Share on other sites
9 minut temu, Michał W. napisał:

holenderskie ceny aut trochę mi wyjaśniają dlaczego pod dużymi i pięknymi domami parkują tam często skromne i ekonomiczne auta

 

 

z drugiej strony najczesciej kupowanym autem jest tesla 3  :huh:  i to z trzykrotna przewaga nad nastepnym autem

potem polo, focus, golf itd

generalnie cene zakupu winduja chore podatki ale tez jest dobrze przemyslane finansowanie

np subaru tez ma wlasny leasing czy najem prywatny

 

tapatalked

 

 

 

Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, lazy_moose napisał:

Przymierzając się do zakupu auta - miałem przyjemność jazdy próbnej Forkiem e-boxer, zaraz po tym jak próbowałem RAV4 (napęd tylko na przód, 2.5l hybryda ~220KM).
Rav'ką da się wyprzedzać dość sprawnie (miasto, droga krajowa). Szybkie prowadzenie w dość ostrych zakrętach mnie się nie podobało  - moim zdaniem auto wykazuje tendencje do nadsterowności.
Nie miałem okazji jechać tym dołączanym 4x4 RAVki :(
Na autostradzie natomiast rozpędzanie RAVki z tych 90km/h do 140km/h też nie należy do komfortowych (głupie wrażenie mam, ale nie dostrzegam znacznej różnicy w porónwnaiu do Forka) - RAVka wyje pięknie :)
I tu i tu rozpędzanie kiosku ruchu :)
Wrażenia jazdy Forkiem natomiast naprawdę pozytywne - wybieranie nierówności i jazda jak po sznurku to bajka.  Czuć deficyt mocy, lub raczej chęć posiadania +30KM jako asa w rękawie :)

Jestem kompletnym laikiem i piszę o tzw wrażeniach gościa po 40tce, który teraz wozi się z punktu A do punktu B używając pojazdu Auris 1.6 (130KM) wolnossący.
Poza asfaltem Forek na mnie robi ogromne wrażenie!

Coś wkrótcę kupie ale wciąż się zastanawiam ... 

 

Ja nie jestem zbyt bystry więc byłbym wdzięczny za wyjaśnienie co jest Twoimi priorytetami ? :) Z jednej strony piszesz o wożeniu się z punktu A do B a z drugiej piszesz o szybkim prowadzeniu w dość ostrych zakrętach. Jak chcesz dalej mieć spokój to zostań przy Toyocie. Mniejsza awaryjność, lepszy serwis. Jak chcesz więcej mocy to zamiast nowego Subaru/Toyoty rozważ 2-3 letnie Volvo, Lexa czy coś z Niemcowni jak nie masz uprzedzeń do tamtejszej motoryzacji :) 

 

Edited by RoadRunner
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
8 minut temu, McSudi napisał:

Ja za swojego OBK MY18 z początkiem 2019 z wyprzedaży rocznika płaciłem 160K i to z H/K na pokładzie + akcesoria i komplet kapci na zimę...to tak cena wzrosła czy kurs euro zrobił swoje ?

Kilka rzeczy dolozyli,kurs euro wzrosl plus kary za co2.

 

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Lisek napisał:

W grudniu kupilem za 173 tys pln ...

Ja demówkę za 157 tys. pln ... Ceny podobne do Forka e-boxera, jednak jeśli auto ma być na trasę to OBK jest naprawdę świetnym rozwiązaniem. 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
20 minutes ago, RoadRunner said:

Ja nie jestem zbyt bystry więc byłbym wdzięczny za wyjaśnienie co jest Twoimi priorytetami ? :) Z jednej strony piszesz o wożeniu się z punktu A do B a z drugiej piszesz o szybkim prowadzeniu w dość ostrych zakrętach. Jak chcesz dalej mieć spokój to zostań przy Toyocie. Mniejsza awaryjność, lepszy serwis. Jak chcesz więcej mocy to zamiast nowego Subaru/Toyoty rozważ 2-3 letnie Volvo, Lexa czy coś z Niemcowni jak nie masz uprzedzeń do tamtejszej motoryzacji :) 

 

Nie pisałem o priorytecie szybkiego prowadzenia - a raczej o odczuciach (zapewne obarczonych dużym błędem, bowiem co może amator dowiedzieć się o aucie w ciągu 15min jazdy próbnej) akuratnie tego co sprawdzam podczas jazdy próbnej. 
Moje priorytety są raczej oczywiste (determinuje to i tekst, i forum i topic) - zakup Forestera e-boxer, a kontekst w którym go porównuje w tym wypadku RAV'ka jest z paru powodów jedyny akceptowalny dla mnie.

Dziękuje za radę zatem, ale zostanę przy mojej dwójce (Forek lub RAV4) - pośrednio licząc na komenatrze użytkowników Forka e-boxera (oraz dziękując tym, którzy podzielili się już dobrą radą @Czarne_Koronkowe @emdzy )


Cytuję: Mniejsza awaryjność, lepszy serwis.

Czy są jakieś większe problemy z 'serwisowaniem' nowego Subaru wzgl Toyoty?

Link to post
Share on other sites
21 minut temu, lazy_moose napisał:

Nie pisałem o priorytecie szybkiego prowadzenia - a raczej o odczuciach (zapewne obarczonych dużym błędem, bowiem co może amator dowiedzieć się o aucie w ciągu 15min jazdy próbnej) akuratnie tego co sprawdzam podczas jazdy próbnej. 
Moje priorytety są raczej oczywiste (determinuje to i tekst, i forum i topic) - zakup Forestera e-boxer, a kontekst w którym go porównuje w tym wypadku RAV'ka jest z paru powodów jedyny akceptowalny dla mnie.

Dziękuje za radę zatem, ale zostanę przy mojej dwójce (Forek lub RAV4) - pośrednio licząc na komenatrze użytkowników Forka e-boxera (oraz dziękując tym, którzy podzielili się już dobrą radą @Czarne_Koronkowe @emdzy )


Cytuję: Mniejsza awaryjność, lepszy serwis.

Czy są jakieś większe problemy z 'serwisowaniem' nowego Subaru wzgl Toyoty?

Nie miałem żadnych. Forek SK (E-boxer) prowadzi się wybitnie. Napęd przetestowany w sporym błocie - nie zawiódł. W Ravce go chyba taczej tylko taki, żeby ruszył bez uślizgu kół na mokrym.  Jeśli akceptujesz dynamikę E-boxera to bierz. Moim zdaniem jest tez lepiej wyposażony - nie ma jedynie wentylowanych kubłów jak w Ravce w top wersji.

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Co do serwisu to wszystko zależy od podejścia ludzi w serwisie do klienta, jeśli obsługa jest nastawiona na klienta to jest dobra współpraca, i nie ma znaczenia marka.

Koleżanka wzięła w Leasing mercedesa e klasę i jest dramat z obsługa tego auta, a w Mazdzie była bardzo zadowolona z obsługi serwisowej.

Kolega kupił Kię sportage i serwis gdzie kupił auto z łaska obsługiwał  to auto  , ale  już serwis w innym mieście wychodzi naprzeciw klientowi.

Niestety takie są chyba w Polsce 2 standardy obsługi po zakupowej, gdzie jedni liczą tylko żeby sprzedać a drudzy chcąc zyskać klienta na lata.

Co do dostępności części to teraz chyba w każdej marce długo się czeka, ja na zderzak i elementy czekałem miesiąc do forka, kolega na wiązkę elektryczna do sportage ma czekać 6 MIESIĘCY :thumbup:

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...