Jump to content

Recommended Posts

  • Replies 4.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Przedawkował TVP

@RoadRunner, @Jaca68, @mechanik, @blejzu, @skwaro i reszta ekipy. Sorry, ale to chyba Wy w jakiś patologiczny sposób kochacie Subaru, a nie my - posiadacze e-boxera. Przecież ja kilk razy pisałem co m

@Michał W. widzisz, nie bierzesz pod uwagę jednej kwestii ... tutaj, na forum są Subarowicze związani z marką kilkanaście i więcej lat. Każdy z nich by chciał, aby Subaru pokazało innym "gdzie raki zi

Posted Images

4 godziny temu, radiolog napisał:

A jak włączacie silnik to też słyszycie takie glosne stuknięcie na końcu auto testu świateł przednich?

Ze światłami to mam chyba wszystko Ok, nic mi nie stuka:)


Ale ten dźwięk ocierania przy nadkolu jest notorycznie na rondzie, może za szybko jeżdżę po rondach :mrgreen:

Zapytam w ASO przy przeglądzie:)

Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, radiolog napisał:

A jak włączacie silnik to też słyszycie takie glosne stuknięcie na końcu auto testu świateł przednich?


Prawdopodobnie słyszysz moment włączenia sprężarki klimatyzacji. Startuje po kilku sekundach od uruchomienia silnika i niestety robi to w tak „subtelny” sposób.

Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, Grzesiek89 napisał:

Ze światłami to mam chyba wszystko Ok, nic mi nie stuka:)


Ale ten dźwięk ocierania przy nadkolu jest notorycznie na rondzie, może za szybko jeżdżę po rondach :mrgreen:

Zapytam w ASO przy przeglądzie:)

 

Też tak kiedyś miałem. Jeździłem za szybko po rondach i mi się włączała kontrola trakcji, ale na tyle subtelnie, że nie wyświetlało mi się nic na desce rozdzielczej. Potem zacząłem jeździć trochę delikatniej i przez jakiś czas było OK, aż pojawił się bardzo podobny dźwięk w tych samych okolicznościach chociaż nie dokładnie ten sam i okazało się, że to półosie :( Po tej przygodzie na tyle zwalniam na rondzie, że już mi się nie włącza kontrola trakcji i półosie też całe :P

 

Spróbuj wyłączyć kontrolę trakcji i przejechać przez rondo albo rzucić okiem na gumę przy półosiach czy nic się tam nie leje ani nie jest popękane. Jakby to były półosie to można to bardzo łatwo przetestować skręcając maksymalnie kierownicę i nawet powoli się tocząc. Słychać wtedy taki nieprzyjemny metaliczny dźwięk.

Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, WacławMasło napisał:

 

Też tak kiedyś miałem. Jeździłem za szybko po rondach i mi się włączała kontrola trakcji, ale na tyle subtelnie, że nie wyświetlało mi się nic na desce rozdzielczej. Potem zacząłem jeździć trochę delikatniej i przez jakiś czas było OK, aż pojawił się bardzo podobny dźwięk w tych samych okolicznościach chociaż nie dokładnie ten sam i okazało się, że to półosie :( Po tej przygodzie na tyle zwalniam na rondzie, że już mi się nie włącza kontrola trakcji i półosie też całe :P

 

Spróbuj wyłączyć kontrolę trakcji i przejechać przez rondo albo rzucić okiem na gumę przy półosiach czy nic się tam nie leje ani nie jest popękane. Jakby to były półosie to można to bardzo łatwo przetestować skręcając maksymalnie kierownicę i nawet powoli się tocząc. Słychać wtedy taki nieprzyjemny metaliczny dźwięk.

Ok dzieki sprawdzę ale w nowym aucie to raczej nie powinny być półosie....

Link to post
Share on other sites
W dniu 10.10.2020 o 09:40, Grzesiek89 napisał:

Ok dzieki sprawdzę ale w nowym aucie to raczej nie powinny być półosie....

Jak wymieniałem półosie, to auto było 3 letnie z przebiegiem chyba 50-60 tys km, więc teoretycznie nie miały prawa paść. Zresztą w serwisie byli dosyć mocno zdziwieni jak zdiagnozowali usterkę i nie potrafili powiedzieć czemu tak szybko. Prawdopodobnie kombinacja jakiejś drobnej wady materiałowej + mojego stylu jazdy w zakrętach + tego, że nie przejmowałem się tym, że był to francuski hatchback i jak potrzebowałem zjechać z asfaltu w Bieszczadach, żeby podjechać po kamieniach pod szlak, to jechałem tak długo aż nie usłyszałem że trę podwoziem ;) 

 

Podejrzewam, że w Twoim przypadku to będzie jednak kontrola trakcji.

Edited by WacławMasło
Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, WacławMasło napisał:

Jak wymieniałem półosie, to auto było 3 letnie z przebiegiem chyba 50-60 tys km, więc teoretycznie nie miały prawa paść. Zresztą w serwisie byli dosyć mocno zdziwieni jak zdiagnozowali usterkę i nie potrafili powiedzieć czemu tak szybko. Prawdopodobnie kombinacja jakiejś drobnej wady materiałowej + mojego stylu jazdy w zakrętach + tego, że nie przejmowałem się tym, że był to francuski hatchback i jak potrzebowałem zjechać z asfaltu w Bieszczadach, żeby podjechać po kamieniach pod szlak, to jechałem tak długo aż nie usłyszałem że trę podwoziem ;) 

 

Podejrzewam, że w Twoim przypadku to będzie jednak kontrola trakcji.

Sprawdzałem dziś i nie ma dźwięku ocierania przy nadkolu na maxa skręconych kołach i powolnym ruszaniu.

Link to post
Share on other sites

A czy te dynamiczne ronda mają nierownosci? Ja mam bardzo podobnie na łuku 90 stopni z pofaldowaniem. Przejeżdżane dynamicznie tak że auto się buja na tych nierównościach. Coś przyciera. Chyba opona o nadkole. Tylko u mnie Forek XT 2018. Ale mają wspólne geny


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Gazik napisał:

A czy te dynamiczne ronda mają nierownosci? Ja mam bardzo podobnie na łuku 90 stopni z pofaldowaniem. Przejeżdżane dynamicznie tak że auto się buja na tych nierównościach. Coś przyciera. Chyba opona o nadkole. Tylko u mnie Forek XT 2018. Ale mają wspólne genyemoji6.png


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Tak jest nierówno ,bo od wewnątrz jest pas z bruku przeważnie ułożony i lewymi kołami najeżdżam na nie często ;)

Link to post
Share on other sites

Na początku mnie to mocno wkurzyło - tylko w tym Forku takie atrakcje były a zakręt wielokrotnie przejeżdżałem różnymi samochodami. Prędkość ok 60 km/h . Na żadnym innym zakręcie to się nie powtórzyło więc machnąłem ręką i przejeżdżam go wolniej ot taki pasywny system bezpieczeństwa...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Link to post
Share on other sites

Witam Wszystkich,


Przygladam się dopiero marce - więc jestem "świeżak", ale z zakusami na kupno Forestera :)


https://www.formacar.com/en/news/view/28730.html

Tak sobie dedukuję (laickim okiem) , że: Sales of the facelifted Subaru Levorg have started in Japan and will soon begin in Europe, too.  ten silnik (new 1.8-liter opposite-four engine rated at 177 hp (132 kW) and 300 Nm) w Levorgu będzie w EU to czy zatem ta sama jednostka nie pojawi się w Forku? https://www.torquenews.com/1084/when-will-subaru-forester-get-new-turbocharged-engine-it-could-be-soon
 

The 1.8-liter turbocharged engine in the new Levorg is an all-new direct-injection four-cylinder Boxer producing 175 horsepower and 221 lb-ft of torque. The new turbocharged Forester will come paired exclusively with the Lineartronic Continuously Variable Transmission (CVT), and the 6-speed manual transmission will not be available.

The fifth-generation 2021 Subaru Forester 2.5-liter naturally aspirated Boxer engine produces 182 horsepower and 176 lb-ft of torque. The Levorg-sourced 1.8-liter engine will give the Forester compact SUV a significant increase in torque.

Podsumowanie: According to the report, Subaru will launch the 2021 Forester with the new fuel-efficient 1.8-liter direct-injection turbocharged Boxer engine in Japan on October 22, 2020

Czy @Dyrekcja wie czy to może być potem EU?

Edited by lazy_moose
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, aflinta napisał:

Skoro ma zastąpić FB25 w foresterze, to może i w OBK pojawi się nowe serce? Pytanie czy dopłynie do UE. 

 

OMG który to już raz robimy sobie nadzieje? :wacko:

Link to post
Share on other sites

Orientuję się ktoś, czy na przykład klapa bagażnika otwierana jest prądem z baterii, której stan widzimy na wyświetlaczu centralnym?

Stoję właśnie w korku, bateria się wyładowała i bagażnik już się nie otworzył, jedynie zamek puścił i musiałem ręcznie otworzyć i zamknąć.

 

 

Edited by dawidz
Link to post
Share on other sites
56 minut temu, dawidz napisał:

Orientuję się ktoś, czy na przykład klapa bagażnika otwierana jest prądem z baterii, której stan widzimy na wyświetlaczu centralnym?

Stoję właśnie w korku, bateria się wyładowała i bagażnik już się nie otworzył, jedynie zamek puścił i musiałem ręcznie otworzyć i zamknąć.

 

 

Mówisz o baterii trakcyjnej która jest w bagażniku? Raczej rozładowanie baterii trakcyjnej nie ma wpływu na otwieranie klapy bagażnika elektrycznie.

Link to post
Share on other sites

na mój chłopski rozum ta bateria z wyświetlacza to raczej pod napęd na koła jest a nie na inne rzeczy przeznaczona, ona powinna napędzać tylko silnik elektryczny a nie jakieś bagażniki, radia, czy inne cudawianki. ale tak mnie się tylko wydaje na moją logike.

Link to post
Share on other sites

https://www.subaru.com/owners/vehicle-resources/manuals.html?modelCode=2020-FOR-LFB

zaglądałem tu:  https://cdn.subarunet.com/stis/doc/ownerManual/MSA5M2002B_STIS-opt.pdf

strona 143:
NOTE If the rear gate cannot be opened due to a discharged vehicle battery, a malfunction in the door locking/unlocking system or other causes, you can unlock it by manually operating the rear gate lock release lever.

Więc jak dla mnie to mowa o akumulatorze - tym klasycznym :)

Edited by lazy_moose
Link to post
Share on other sites

W sobotę zrobiłem trasę 320km, niedziela 170km, we wtorek wracałem do domu i po jakiś 120km utknąłem w korku na A4.

Po 30min stania w korku zgłodniałem i wybrałem się do bagażnika i tutaj moje zaskoczenie, zamek się otworzył ale klapa ani drgnęła w górę.

 

Akumulator wymieniony na większy, niby miał rozwiązać problem.

 

Z usterek, w miedzyczasie padł mi jeszcze głośnik z tyłu w drzwiach lub został uszkodzony w serwisie, nie wiem bo usłyszałem to dopiero kiedy usiadłem z tyłu.

Link to post
Share on other sites

6800 od lipca

 

Nówka sztuka, nawet nie testowy.

Jeżeli to znowu główny aku to się zastanawiam czy nie napisać pytania do jakiegoś uokik pytania, czy można odstąpiuć od umowy zakupu samochodu, bo szerze to samochód jest bardzo fajny, super mi się nim jeździ ale trochę mam dosyć tych usterek.
Możliwe, że to tylko moja sztuka albo magik elektryk z Katowic go tak urządził, nie mam pojęcia ale teraz chyba dopłaciłbym te 20-30k do xc60.

Szkoda tylko tego GAPu i przedłużonej gwarancji.

 

 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...