Jump to content

Recommended Posts

13 godzin temu, aflinta napisał:

Nigdzie tył nie dostaje więcej jak 50% więc wydaje się OK :)

w sti z rozpiętym dccd tył dostaje więcej niż 50% - centralny dyfer - mechanizm planetarny rozdziela moment asymetrycznie i zawsze jest więcej niż 50% na tył

Link to post
Share on other sites
  • Replies 4.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Przedawkował TVP

@RoadRunner, @Jaca68, @mechanik, @blejzu, @skwaro i reszta ekipy. Sorry, ale to chyba Wy w jakiś patologiczny sposób kochacie Subaru, a nie my - posiadacze e-boxera. Przecież ja kilk razy pisałem co m

@Michał W. widzisz, nie bierzesz pod uwagę jednej kwestii ... tutaj, na forum są Subarowicze związani z marką kilkanaście i więcej lat. Każdy z nich by chciał, aby Subaru pokazało innym "gdzie raki zi

Posted Images

40 minut temu, diuk napisał:

w sti z rozpiętym dccd tył dostaje więcej niż 50% - centralny dyfer - mechanizm planetarny rozdziela moment asymetrycznie i zawsze jest więcej niż 50% na tył

Ale my nie piszemy tu o STI z DCCD tylko o e-Boxer z CVT.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Nigdzie tył nie dostaje więcej jak 50% więc wydaje się OK
4eat i 5eat z vdt inicjalnie ma więcej na tył.

Np w svx z 4eat jest aż 66% inicjalnie na tył

W tribeca z 5eat jest 55% na tył.



Wysłane z tel.

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, ppmarian napisał:

4eat i 5eat z vdt inicjalnie ma więcej na tył.

Np w svx z 4eat jest aż 66% inicjalnie na tył

W tribeca z 5eat jest 55% na tył

Widzę, że nie rozumiecie :)

Opisałem tutaj podział napędu dla CVT w e-Boxer. @Grzesiek89 opisał mniej więcej podział momentu pomiędzy osie jaki w tej skrzyni może wystąpić. @RoadRunner zakwestionował to, że taki rozdział może nastąpić tylko w STI (być może myląc podane wartości jako tył przód a nie przód tył), na co ja odpisałem, że dla mnie jest OK bo nigdzie wartość na tył (ta druga) nie przekracza 50 co jest normalne dla CVT występującego w e-Boxer. Nie poruszałem tu skrzyń z centralnym mechanizmem różnicowym (jak CVT w WRX czy AT z VTD, tudzież STI z DCCD). Tylko tyle i aż tyle. 

Link to post
Share on other sites

Przyśpieszenie 0-100 km/h i rozpędzenie do 200km/h Subaru Impreza E-Boxer z niemieckiego "Ausfahrt: tv plus". Jest na ich kanale też pełny test Imprezy.

 

Link to post
Share on other sites

Dał radę... ale oczy bolą patrzeć jakim wysiłkiem to było okupione. 

Jednak to miejskie i podmiejskie auto, do 120 akceptowalnie. Ciekawe jak sie prowadzi. 

Link to post
Share on other sites

do 140km/h absolutnie nie ma tragedii. I dasz rade wyprzedzić auto jadące 80-100km/h i autostradką pociśniesz bez problemu. Po co wam więcej :mrgreen:

Link to post
Share on other sites
31 minut temu, Tsunetomo napisał:

Dał radę... ale oczy bolą patrzeć jakim wysiłkiem to było okupione. 

Jednak to miejskie i podmiejskie auto, do 120 akceptowalnie. Ciekawe jak sie prowadzi. 

Prowadzi się swietnie. 

 

21 minut temu, Karas napisał:

 

do 140km/h absolutnie nie ma tragedii. I dasz rade wyprzedzić auto jadące 80-100km/h i autostradką pociśniesz bez problemu. Po co wam więcej :mrgreen:

 

Stuknęło 18.000 km. Moim zdaniem optymalna prędkość na autostradzie to 130 km/h

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Prowadzi się swietnie. 

 

Stuknęło 18.000 km. Moim zdaniem optymalna prędkość na autostradzie to 130 km/h

130 trochę "nuda" ...:)

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Nie jechałem ani e-boxer ani ssakiem 2,5 gh z usa. Ciagle chodzi mi po glowie ta druga

Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Prowadzi się swietnie. 

 

Stuknęło 18.000 km. Moim zdaniem optymalna prędkość na autostradzie to 130 km/h

Panowie @Tsunetomo i @Karas mieli chyba na myśli Imprezę a nie Forestera. ;)

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
32 minuty temu, Michał W. napisał:

Panowie @Tsunetomo i @Karas mieli chyba na myśli Imprezę a nie Forestera. ;)

Dokładnie. Imprezka pewnie 140 bedzie optymalnie. Jednak troche niezsze opory powietrza. 

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Czarne_Koronkowe napisał:

To prawda, ale jeśli Forester prowadzi się swietnie to jak ma się prowadzić Impreza na tej samej platformie? ;)

Jeździłem zwykłym 2,0 jak tylko wyszło . Dynamika subiektywna ale prowadzenie zajebiste, ciężko było oderwać od drogi.Fabryczne opony ograniczały i tak już bardzo dobrą trakcję. Na czymś lepszym było by o wiele lepiej kiedy i tak już było dobrze.

 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Mam pytanie czy nie macie wrażenia ze przednie koła przy mocnym skręcie kół ocierają o nadkola? 
Bo mi już kilka razy zdażyło się ze na rondach przy mocnym skręcie kół w lewo i dynamicznym pokonywaniu rada ,jest taki dźwięk z okolic prawego koła jak by ocieralo o nadkole....

 

Link to post
Share on other sites
17 minut temu, Grzesiek89 napisał:

Mam pytanie czy nie macie wrażenia ze przednie koła przy mocnym skręcie kół ocierają o nadkola? 
Bo mi już kilka razy zdażyło się ze na rondach przy mocnym skręcie kół w lewo i dynamicznym pokonywaniu rada ,jest taki dźwięk z okolic prawego koła jak by ocieralo o nadkole....

 

Też mam podobne odczucia, ale ja mam większe opony. Ten dźwięk to raczej nie jest obcierka o nadkole.

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Też mam podobne odczucia, ale ja mam większe opony. Ten dźwięk to raczej nie jest obcierka o nadkole.

No a ja mam fabryczne 17 czyli nie powinno tego być... pytanie czy to amortyzator nie dobija bo jest np za miękki....

a byłeś już na przeglądzie 1 ? Nie zgłaszałeś tego w ASO ?

Może to wada fabryczna i warto to zgłosić żeby przyjrzeli się temu....

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Grzesiek89 napisał:

No a ja mam fabryczne 17 czyli nie powinno tego być... pytanie czy to amortyzator nie dobija bo jest np za miękki....

a byłeś już na przeglądzie 1 ? Nie zgłaszałeś tego w ASO ?

Może to wada fabryczna i warto to zgłosić żeby przyjrzeli się temu....

Jakbym z każdym niepokojącym dźwiękiem jeździł do ASO to bym zwariował z Subaru :D Na przeglądzie byłem, wszystko gra, więc ufam swojemu ASO.

Link to post
Share on other sites
5 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Jakbym z każdym niepokojącym dźwiękiem jeździł do ASO to bym zwariował z Subaru :D Na przeglądzie byłem, wszystko gra, więc ufam swojemu ASO.

No tak ,ale to jest denerwujące ,dziś 2 razy miałem taki dźwięk , to naprawę brzmi jak by coś ocieralo gdzieś przy prawym kole/nadkolu.

Link to post
Share on other sites
Teraz, Grzesiek89 napisał:

No tak ,ale to jest denerwujące ,dziś 2 razy miałem taki dźwięk , to naprawę brzmi jak by coś ocieralo gdzieś przy prawym kole/nadkolu.

A jeszcze mnie czeka droga powrotna z pracy z kilkoma rondami:krecka_dostal:

 

Link to post
Share on other sites

Przypomnę sytuacje z pierwszych XT gdzie nadkola przy wysokich prędkosciach odkształcały się od przepływu powietrza przez co dotykały opony i przecierały się. Jedne ASO wymieniały, drugie nie bo to wina użytkownika. W XT 14 wymieniono mi od ręki przy przebiegu ok 30 tyś km a w XT 18 problem wystąpił już prz 3 tys km i wtedy wymieniono tylko ze wzgledu na niski przebieg i kolejne auto kupione w SIP.

Edited by Lisek
  • Confused 1
Link to post
Share on other sites
56 minut temu, Lisek napisał:

Przypomnę sytuacje z pierwszych XT gdzie nadkola przy wysokich prędkosciach odkształcały się od przepływu powietrza przez co dotykały opony i przecierały się.

Ale mówimy tu o prędkościach nieosiągalnych dla e-Boxera :mrgreen:

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Lisek napisał:

Przypomnę sytuacje z pierwszych XT gdzie nadkola przy wysokich prędkosciach odkształcały się od przepływu powietrza przez co dotykały opony i przecierały się. Jedne ASO wymieniały, drugie nie bo to wina użytkownika. W XT 14 wymieniono mi od ręki przy przebiegu ok 30 tyś km a w XT 18 problem wystąpił już prz 3 tys km i wtedy wymieniono tylko ze wzgledu na niski przebieg i kolejne auto kupione w SIP.

Tak, do końca tego nie poprawiono. U mnie w 2016 wymieniano dwukrotnie. Później nadkole było inaczej wyprofilowane ale nic to nie dało.

Z jakimiś kosmicznymi prędkościami nie jeździliśmy - zwykłe prędkości autostradowe może plus 20/30, czyli pułap dostępny dla e-Boxer jak sądzę , bo nasze Wranglery bez problemu tyle jeżdżą. 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...