Skocz do zawartości

E-Boxer


chojny

Rekomendowane odpowiedzi

13 godzin temu, aflinta napisał:

Nigdzie tył nie dostaje więcej jak 50% więc wydaje się OK :)

w sti z rozpiętym dccd tył dostaje więcej niż 50% - centralny dyfer - mechanizm planetarny rozdziela moment asymetrycznie i zawsze jest więcej niż 50% na tył

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, diuk napisał:

w sti z rozpiętym dccd tył dostaje więcej niż 50% - centralny dyfer - mechanizm planetarny rozdziela moment asymetrycznie i zawsze jest więcej niż 50% na tył

Ale my nie piszemy tu o STI z DCCD tylko o e-Boxer z CVT.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ppmarian napisał:

4eat i 5eat z vdt inicjalnie ma więcej na tył.

Np w svx z 4eat jest aż 66% inicjalnie na tył

W tribeca z 5eat jest 55% na tył

Widzę, że nie rozumiecie :)

Opisałem tutaj podział napędu dla CVT w e-Boxer. @Grzesiek89 opisał mniej więcej podział momentu pomiędzy osie jaki w tej skrzyni może wystąpić. @RoadRunner zakwestionował to, że taki rozdział może nastąpić tylko w STI (być może myląc podane wartości jako tył przód a nie przód tył), na co ja odpisałem, że dla mnie jest OK bo nigdzie wartość na tył (ta druga) nie przekracza 50 co jest normalne dla CVT występującego w e-Boxer. Nie poruszałem tu skrzyń z centralnym mechanizmem różnicowym (jak CVT w WRX czy AT z VTD, tudzież STI z DCCD). Tylko tyle i aż tyle. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dał radę... ale oczy bolą patrzeć jakim wysiłkiem to było okupione. 

Jednak to miejskie i podmiejskie auto, do 120 akceptowalnie. Ciekawe jak sie prowadzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Tsunetomo napisał:

Dał radę... ale oczy bolą patrzeć jakim wysiłkiem to było okupione. 

Jednak to miejskie i podmiejskie auto, do 120 akceptowalnie. Ciekawe jak sie prowadzi. 

Prowadzi się swietnie. 

 

21 minut temu, Karas napisał:

 

do 140km/h absolutnie nie ma tragedii. I dasz rade wyprzedzić auto jadące 80-100km/h i autostradką pociśniesz bez problemu. Po co wam więcej :mrgreen:

 

Stuknęło 18.000 km. Moim zdaniem optymalna prędkość na autostradzie to 130 km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Prowadzi się swietnie. 

 

Stuknęło 18.000 km. Moim zdaniem optymalna prędkość na autostradzie to 130 km/h

Panowie @Tsunetomo i @Karas mieli chyba na myśli Imprezę a nie Forestera. ;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Michał W. napisał:

Panowie @Tsunetomo i @Karas mieli chyba na myśli Imprezę a nie Forestera. ;)

Dokładnie. Imprezka pewnie 140 bedzie optymalnie. Jednak troche niezsze opory powietrza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Czarne_Koronkowe napisał:

To prawda, ale jeśli Forester prowadzi się swietnie to jak ma się prowadzić Impreza na tej samej platformie? ;)

Jeździłem zwykłym 2,0 jak tylko wyszło . Dynamika subiektywna ale prowadzenie zajebiste, ciężko było oderwać od drogi.Fabryczne opony ograniczały i tak już bardzo dobrą trakcję. Na czymś lepszym było by o wiele lepiej kiedy i tak już było dobrze.

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie czy nie macie wrażenia ze przednie koła przy mocnym skręcie kół ocierają o nadkola? 
Bo mi już kilka razy zdażyło się ze na rondach przy mocnym skręcie kół w lewo i dynamicznym pokonywaniu rada ,jest taki dźwięk z okolic prawego koła jak by ocieralo o nadkole....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Grzesiek89 napisał:

Mam pytanie czy nie macie wrażenia ze przednie koła przy mocnym skręcie kół ocierają o nadkola? 
Bo mi już kilka razy zdażyło się ze na rondach przy mocnym skręcie kół w lewo i dynamicznym pokonywaniu rada ,jest taki dźwięk z okolic prawego koła jak by ocieralo o nadkole....

 

Też mam podobne odczucia, ale ja mam większe opony. Ten dźwięk to raczej nie jest obcierka o nadkole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Też mam podobne odczucia, ale ja mam większe opony. Ten dźwięk to raczej nie jest obcierka o nadkole.

No a ja mam fabryczne 17 czyli nie powinno tego być... pytanie czy to amortyzator nie dobija bo jest np za miękki....

a byłeś już na przeglądzie 1 ? Nie zgłaszałeś tego w ASO ?

Może to wada fabryczna i warto to zgłosić żeby przyjrzeli się temu....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Grzesiek89 napisał:

No a ja mam fabryczne 17 czyli nie powinno tego być... pytanie czy to amortyzator nie dobija bo jest np za miękki....

a byłeś już na przeglądzie 1 ? Nie zgłaszałeś tego w ASO ?

Może to wada fabryczna i warto to zgłosić żeby przyjrzeli się temu....

Jakbym z każdym niepokojącym dźwiękiem jeździł do ASO to bym zwariował z Subaru :D Na przeglądzie byłem, wszystko gra, więc ufam swojemu ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Jakbym z każdym niepokojącym dźwiękiem jeździł do ASO to bym zwariował z Subaru :D Na przeglądzie byłem, wszystko gra, więc ufam swojemu ASO.

No tak ,ale to jest denerwujące ,dziś 2 razy miałem taki dźwięk , to naprawę brzmi jak by coś ocieralo gdzieś przy prawym kole/nadkolu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Grzesiek89 napisał:

No tak ,ale to jest denerwujące ,dziś 2 razy miałem taki dźwięk , to naprawę brzmi jak by coś ocieralo gdzieś przy prawym kole/nadkolu.

A jeszcze mnie czeka droga powrotna z pracy z kilkoma rondami:krecka_dostal:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypomnę sytuacje z pierwszych XT gdzie nadkola przy wysokich prędkosciach odkształcały się od przepływu powietrza przez co dotykały opony i przecierały się. Jedne ASO wymieniały, drugie nie bo to wina użytkownika. W XT 14 wymieniono mi od ręki przy przebiegu ok 30 tyś km a w XT 18 problem wystąpił już prz 3 tys km i wtedy wymieniono tylko ze wzgledu na niski przebieg i kolejne auto kupione w SIP.

Edytowane przez Lisek
  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, Lisek napisał:

Przypomnę sytuacje z pierwszych XT gdzie nadkola przy wysokich prędkosciach odkształcały się od przepływu powietrza przez co dotykały opony i przecierały się.

Ale mówimy tu o prędkościach nieosiągalnych dla e-Boxera :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Lisek napisał:

Przypomnę sytuacje z pierwszych XT gdzie nadkola przy wysokich prędkosciach odkształcały się od przepływu powietrza przez co dotykały opony i przecierały się. Jedne ASO wymieniały, drugie nie bo to wina użytkownika. W XT 14 wymieniono mi od ręki przy przebiegu ok 30 tyś km a w XT 18 problem wystąpił już prz 3 tys km i wtedy wymieniono tylko ze wzgledu na niski przebieg i kolejne auto kupione w SIP.

Tak, do końca tego nie poprawiono. U mnie w 2016 wymieniano dwukrotnie. Później nadkole było inaczej wyprofilowane ale nic to nie dało.

Z jakimiś kosmicznymi prędkościami nie jeździliśmy - zwykłe prędkości autostradowe może plus 20/30, czyli pułap dostępny dla e-Boxer jak sądzę , bo nasze Wranglery bez problemu tyle jeżdżą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...