diuk 88 Posted October 3, 2020 Share Posted October 3, 2020 13 godzin temu, aflinta napisał: Nigdzie tył nie dostaje więcej jak 50% więc wydaje się OK w sti z rozpiętym dccd tył dostaje więcej niż 50% - centralny dyfer - mechanizm planetarny rozdziela moment asymetrycznie i zawsze jest więcej niż 50% na tył Link to post Share on other sites
aflinta 2815 Posted October 3, 2020 Share Posted October 3, 2020 40 minut temu, diuk napisał: w sti z rozpiętym dccd tył dostaje więcej niż 50% - centralny dyfer - mechanizm planetarny rozdziela moment asymetrycznie i zawsze jest więcej niż 50% na tył Ale my nie piszemy tu o STI z DCCD tylko o e-Boxer z CVT. 1 Link to post Share on other sites
ppmarian 116 Posted October 4, 2020 Share Posted October 4, 2020 Nigdzie tył nie dostaje więcej jak 50% więc wydaje się OK 4eat i 5eat z vdt inicjalnie ma więcej na tył. Np w svx z 4eat jest aż 66% inicjalnie na tyłW tribeca z 5eat jest 55% na tył. Wysłane z tel. Link to post Share on other sites
aflinta 2815 Posted October 4, 2020 Share Posted October 4, 2020 1 godzinę temu, ppmarian napisał: 4eat i 5eat z vdt inicjalnie ma więcej na tył. Np w svx z 4eat jest aż 66% inicjalnie na tył W tribeca z 5eat jest 55% na tył Widzę, że nie rozumiecie Opisałem tutaj podział napędu dla CVT w e-Boxer. @Grzesiek89 opisał mniej więcej podział momentu pomiędzy osie jaki w tej skrzyni może wystąpić. @RoadRunner zakwestionował to, że taki rozdział może nastąpić tylko w STI (być może myląc podane wartości jako tył przód a nie przód tył), na co ja odpisałem, że dla mnie jest OK bo nigdzie wartość na tył (ta druga) nie przekracza 50 co jest normalne dla CVT występującego w e-Boxer. Nie poruszałem tu skrzyń z centralnym mechanizmem różnicowym (jak CVT w WRX czy AT z VTD, tudzież STI z DCCD). Tylko tyle i aż tyle. Link to post Share on other sites
Michał W. 1389 Posted October 6, 2020 Share Posted October 6, 2020 Przyśpieszenie 0-100 km/h i rozpędzenie do 200km/h Subaru Impreza E-Boxer z niemieckiego "Ausfahrt: tv plus". Jest na ich kanale też pełny test Imprezy. Link to post Share on other sites
Tsunetomo 1399 Posted October 6, 2020 Share Posted October 6, 2020 Dał radę... ale oczy bolą patrzeć jakim wysiłkiem to było okupione. Jednak to miejskie i podmiejskie auto, do 120 akceptowalnie. Ciekawe jak sie prowadzi. Link to post Share on other sites
Karas 1027 Posted October 6, 2020 Share Posted October 6, 2020 do 140km/h absolutnie nie ma tragedii. I dasz rade wyprzedzić auto jadące 80-100km/h i autostradką pociśniesz bez problemu. Po co wam więcej Link to post Share on other sites
Czarne_Koronkowe 804 Posted October 6, 2020 Share Posted October 6, 2020 31 minut temu, Tsunetomo napisał: Dał radę... ale oczy bolą patrzeć jakim wysiłkiem to było okupione. Jednak to miejskie i podmiejskie auto, do 120 akceptowalnie. Ciekawe jak sie prowadzi. Prowadzi się swietnie. 21 minut temu, Karas napisał: do 140km/h absolutnie nie ma tragedii. I dasz rade wyprzedzić auto jadące 80-100km/h i autostradką pociśniesz bez problemu. Po co wam więcej Stuknęło 18.000 km. Moim zdaniem optymalna prędkość na autostradzie to 130 km/h Link to post Share on other sites
Lisek 485 Posted October 6, 2020 Share Posted October 6, 2020 Godzinę temu, Czarne_Koronkowe napisał: Prowadzi się swietnie. Stuknęło 18.000 km. Moim zdaniem optymalna prędkość na autostradzie to 130 km/h 130 trochę "nuda" ...:) 1 Link to post Share on other sites
MKK 248 Posted October 6, 2020 Share Posted October 6, 2020 Nie jechałem ani e-boxer ani ssakiem 2,5 gh z usa. Ciagle chodzi mi po glowie ta druga Link to post Share on other sites
Michał W. 1389 Posted October 7, 2020 Share Posted October 7, 2020 9 godzin temu, Czarne_Koronkowe napisał: Prowadzi się swietnie. Stuknęło 18.000 km. Moim zdaniem optymalna prędkość na autostradzie to 130 km/h Panowie @Tsunetomo i @Karas mieli chyba na myśli Imprezę a nie Forestera. 1 Link to post Share on other sites
Czarne_Koronkowe 804 Posted October 7, 2020 Share Posted October 7, 2020 11 minut temu, Michał W. napisał: Panowie @Tsunetomo i @Karas mieli chyba na myśli Imprezę a nie Forestera. To prawda, ale jeśli Forester prowadzi się swietnie to jak ma się prowadzić Impreza na tej samej platformie? Link to post Share on other sites
Tsunetomo 1399 Posted October 7, 2020 Share Posted October 7, 2020 32 minuty temu, Michał W. napisał: Panowie @Tsunetomo i @Karas mieli chyba na myśli Imprezę a nie Forestera. Dokładnie. Imprezka pewnie 140 bedzie optymalnie. Jednak troche niezsze opory powietrza. Link to post Share on other sites
Lisek 485 Posted October 7, 2020 Share Posted October 7, 2020 Godzinę temu, Czarne_Koronkowe napisał: To prawda, ale jeśli Forester prowadzi się swietnie to jak ma się prowadzić Impreza na tej samej platformie? Jeździłem zwykłym 2,0 jak tylko wyszło . Dynamika subiektywna ale prowadzenie zajebiste, ciężko było oderwać od drogi.Fabryczne opony ograniczały i tak już bardzo dobrą trakcję. Na czymś lepszym było by o wiele lepiej kiedy i tak już było dobrze. 1 Link to post Share on other sites
Grzesiek89 144 Posted October 8, 2020 Share Posted October 8, 2020 Mam pytanie czy nie macie wrażenia ze przednie koła przy mocnym skręcie kół ocierają o nadkola? Bo mi już kilka razy zdażyło się ze na rondach przy mocnym skręcie kół w lewo i dynamicznym pokonywaniu rada ,jest taki dźwięk z okolic prawego koła jak by ocieralo o nadkole.... Link to post Share on other sites
spawalniczy 521 Posted October 8, 2020 Share Posted October 8, 2020 Jeśli tak jest, to na nadkolu będą ślady. Link to post Share on other sites
Czarne_Koronkowe 804 Posted October 8, 2020 Share Posted October 8, 2020 17 minut temu, Grzesiek89 napisał: Mam pytanie czy nie macie wrażenia ze przednie koła przy mocnym skręcie kół ocierają o nadkola? Bo mi już kilka razy zdażyło się ze na rondach przy mocnym skręcie kół w lewo i dynamicznym pokonywaniu rada ,jest taki dźwięk z okolic prawego koła jak by ocieralo o nadkole.... Też mam podobne odczucia, ale ja mam większe opony. Ten dźwięk to raczej nie jest obcierka o nadkole. Link to post Share on other sites
Grzesiek89 144 Posted October 8, 2020 Share Posted October 8, 2020 2 godziny temu, Czarne_Koronkowe napisał: Też mam podobne odczucia, ale ja mam większe opony. Ten dźwięk to raczej nie jest obcierka o nadkole. No a ja mam fabryczne 17 czyli nie powinno tego być... pytanie czy to amortyzator nie dobija bo jest np za miękki.... a byłeś już na przeglądzie 1 ? Nie zgłaszałeś tego w ASO ? Może to wada fabryczna i warto to zgłosić żeby przyjrzeli się temu.... Link to post Share on other sites
Czarne_Koronkowe 804 Posted October 8, 2020 Share Posted October 8, 2020 1 godzinę temu, Grzesiek89 napisał: No a ja mam fabryczne 17 czyli nie powinno tego być... pytanie czy to amortyzator nie dobija bo jest np za miękki.... a byłeś już na przeglądzie 1 ? Nie zgłaszałeś tego w ASO ? Może to wada fabryczna i warto to zgłosić żeby przyjrzeli się temu.... Jakbym z każdym niepokojącym dźwiękiem jeździł do ASO to bym zwariował z Subaru Na przeglądzie byłem, wszystko gra, więc ufam swojemu ASO. Link to post Share on other sites
Grzesiek89 144 Posted October 8, 2020 Share Posted October 8, 2020 5 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał: Jakbym z każdym niepokojącym dźwiękiem jeździł do ASO to bym zwariował z Subaru Na przeglądzie byłem, wszystko gra, więc ufam swojemu ASO. No tak ,ale to jest denerwujące ,dziś 2 razy miałem taki dźwięk , to naprawę brzmi jak by coś ocieralo gdzieś przy prawym kole/nadkolu. Link to post Share on other sites
Grzesiek89 144 Posted October 8, 2020 Share Posted October 8, 2020 Teraz, Grzesiek89 napisał: No tak ,ale to jest denerwujące ,dziś 2 razy miałem taki dźwięk , to naprawę brzmi jak by coś ocieralo gdzieś przy prawym kole/nadkolu. A jeszcze mnie czeka droga powrotna z pracy z kilkoma rondami Link to post Share on other sites
Lisek 485 Posted October 8, 2020 Share Posted October 8, 2020 (edited) Przypomnę sytuacje z pierwszych XT gdzie nadkola przy wysokich prędkosciach odkształcały się od przepływu powietrza przez co dotykały opony i przecierały się. Jedne ASO wymieniały, drugie nie bo to wina użytkownika. W XT 14 wymieniono mi od ręki przy przebiegu ok 30 tyś km a w XT 18 problem wystąpił już prz 3 tys km i wtedy wymieniono tylko ze wzgledu na niski przebieg i kolejne auto kupione w SIP. Edited October 8, 2020 by Lisek 1 Link to post Share on other sites
Czarne_Koronkowe 804 Posted October 8, 2020 Share Posted October 8, 2020 12 minut temu, Grzesiek89 napisał: A nie to u mnie tylko podczas manewrów parkingowych Link to post Share on other sites
aflinta 2815 Posted October 8, 2020 Share Posted October 8, 2020 56 minut temu, Lisek napisał: Przypomnę sytuacje z pierwszych XT gdzie nadkola przy wysokich prędkosciach odkształcały się od przepływu powietrza przez co dotykały opony i przecierały się. Ale mówimy tu o prędkościach nieosiągalnych dla e-Boxera Link to post Share on other sites
mechanik 931 Posted October 8, 2020 Share Posted October 8, 2020 2 godziny temu, Lisek napisał: Przypomnę sytuacje z pierwszych XT gdzie nadkola przy wysokich prędkosciach odkształcały się od przepływu powietrza przez co dotykały opony i przecierały się. Jedne ASO wymieniały, drugie nie bo to wina użytkownika. W XT 14 wymieniono mi od ręki przy przebiegu ok 30 tyś km a w XT 18 problem wystąpił już prz 3 tys km i wtedy wymieniono tylko ze wzgledu na niski przebieg i kolejne auto kupione w SIP. Tak, do końca tego nie poprawiono. U mnie w 2016 wymieniano dwukrotnie. Później nadkole było inaczej wyprofilowane ale nic to nie dało. Z jakimiś kosmicznymi prędkościami nie jeździliśmy - zwykłe prędkości autostradowe może plus 20/30, czyli pułap dostępny dla e-Boxer jak sądzę , bo nasze Wranglery bez problemu tyle jeżdżą. Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now