Skocz do zawartości

E-Boxer


chojny

Rekomendowane odpowiedzi

20 godzin temu, Grzesiek89 napisał:

A ja mam pytanie czy Wam tez ubywa oleju w silniku?  Dziś tak z ciekawości zerkałem na bagnet od oleju i trochę się zdziwiłem bo jest w połowie między dwoma punktami przy ponad 12tys , ostatnio jak patrzyłem jakieś 6 tys wcześniej to było full do drugiego punktu.
Czyli jak będzie 15 tys przejechane to będzie minimum oleju w silniku? I czas na serwis... Jak to Japończycy ładnie obliczyli:biglol:

Przepraszam ze głupio zapytam... to w tym aucie o poziomie oleju nie informuje komputer? Nie daje sygnału, ze poziom sie obniżył? Trzeba sprawdzać bagnet ja w moim STI konstrukcyjnie 2007 rok? Nie wierzę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Tsunetomo napisał:

Przepraszam ze głupio zapytam... to w tym aucie o poziomie oleju nie informuje komputer? Nie daje sygnału, ze poziom sie obniżył? Trzeba sprawdzać bagnet ja w moim STI konstrukcyjnie 2007 rok? Nie wierzę...

Pewnie daje jak spadnie poniżej minimum;)

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.09.2020 o 19:43, radiolog napisał:

Jedynie co mnie w tym wkurza to za każdym razem po odpaleniu silnika trzeba naciskać 4 przyciski

- asysten pasa

Nie wierze, koniec zauroczenia i coś zaczyna wkurzać. ;)

 

To znaczy że asystent pasa jest aktywny po każdym starcie silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Grzesiek89 napisał:

Pewnie daje jak spadnie poniżej minimum;)

Ja się nie zdziwię jak tak jest. W silnikach 2.0/2.5 turbo jak zapaliła się lampka to trzeba było wyciągać telefon i umawiać się na grubą naprawę.

 

3 minuty temu, Grzesiek89 napisał:

Ale dlaczego Wam przeszkadza ten asystent pasa ruchu, przecież on jest po to aby informować o zajechaniu z pasa

W mieście,  przy kiepskim oznakowaniu pasów ruchu może niepotrzebnie interweniować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Grzesiek89 napisał:

Ale dlaczego Wam przeszkadza ten asystent pasa ruchu, przecież on jest po to aby informować o zajechaniu z pasa;)

Na autostradzie spoko. Gorzej ze do pracy dojeżdżam lokalnymi drogami wątpliwej jakości, a do tego drogowcom obce było rowne kładzenie studzienek, wiec spora czesc mojej drogi to slalom. Wtedy ten asystent naprawdę denerwuje. Poza tym ja jestem kierowca, który patrzy na drogę, nie na telefon. Wiec jeśli zmieniam pas lub wyjeżdżam za linie to SWIADOMIE. Jedynym wyjątkiem może być jakieś ogromne zmęczenie na autostradzie, ale ja jak jestem zmęczony to zjeżdżam na MOPa na szybka drzemkę.

Edytowane przez Czarne_Koronkowe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Poza tym ja jestem kierowca, który patrzy na drogę, nie na telefon. Wiec jeśli zmieniam pas lub wyjeżdżam za linie to SWIADOMJE. Jedynym wyjątkiem może być jakieś ogromne zmęczenie na autostradzie, ale ja jak jestem zmęczony to zjeżdżam na MOPa na szybka drzemkę.

I bardzo mądrze. Zapewne też jako świadomy kierowca zmieniając pas ruchu czy nawet najeżdżając na linię (np wyprzedając rowerzystę) stosujesz kierunkowskaz, co chyba nie powoduje interwencji asystenta pasa ruchu? Przynajmniej tak to działa w każdym aucie, z którym do tej pory miałem do czynienia z takim systemem. Ale może w Subaru jest inaczej?

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Jaca68 napisał:

Nie wierze, koniec zauroczenia i coś zaczyna wkurzać. ;)

 

To znaczy że asystent pasa jest aktywny po każdym starcie silnika?

W OBK wyłączyłem w grudniu 2019 jak kupiłem i do dziś nie pamiętam że mam to ustrojstwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, Tsunetomo napisał:

Zapewne też jako świadomy kierowca zmieniając pas ruchu czy nawet najeżdżając na linię (np wyprzedając rowerzystę) stosujesz kierunkowskaz, co chyba nie powoduje interwencji asystenta pasa ruchu? Przynajmniej tak to działa w każdym aucie, z którym do tej pory miałem do czynienia z takim systemem. Ale może w Subaru jest inaczej?

 

Jest tak samo, jednak są drogi na których trzeba by mieć kierunkowskazy włączone non stop - na zmianę - raz prawy, raz lewy. Często trzeba przekraczać także prawą linię, żeby nie zaliczyć czołówki z autobusem jadącym z przeciwka. Takie mamy drogi lokalne niestety. Na niektórych został tylko gruz - ale pasy malują systematycznie. Poza tym system wykrywa czasami wzdłużną linię powstałą po naprawie jezdni jak pas ruchu i też trzeba znieczulić system, jeśli takie łaty są na dłuższym odcinku.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Tsunetomo napisał:

I bardzo mądrze. Zapewne też jako świadomy kierowca zmieniając pas ruchu czy nawet najeżdżając na linię (np wyprzedając rowerzystę) stosujesz kierunkowskaz, co chyba nie powoduje interwencji asystenta pasa ruchu? Przynajmniej tak to działa w każdym aucie, z którym do tej pory miałem do czynienia z takim systemem. Ale może w Subaru jest inaczej?

Jeśli włączasz kierunek to asystent nie alarmuje. Zawsze włączam kierunek przed wyprzedzeniem rowerzysty i drugi kierunek wracając na swoj pas. Ale jak omijam studzienkę to już nie przeginam z kierunkami :) ni chyba, ze naprawdę muszę się dość znacznie wychylić. Najczęściej wystarczy najechać na linie.

Edytowane przez Czarne_Koronkowe
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Niestety tak

 

1 godzinę temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Na autostradzie spoko.

To Subaru IMO poszło tu za daleko i przesadza z tą opieką nad kierowcą.

W moim beznadziejnym szpanerskim aucie dostałem taki układ w pakiecie, ale jest in domyślnie wyłączony, trzeba go aktywować przyciskiem na kierownicy.

Lektura instrukcji jasno mówi po co ten system wymyślono:

Cytat

 

Układ wspomagania trzymania pasa ruchu.

Podczas jazdy na autostradzie lub drodze szybkiego ruchu, która ma oznaczone pasy ruchu białymi lub żółtymi liniami, układ ten ostrzega kierowcę, gdy samochód zjeżdża z pasa ruchu, i wspomaga utrzymanie
samochodu na pasie ruchu poprzez sterowanie kierownicą.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, spawalniczy napisał:

są drogi na których trzeba by mieć kierunkowskazy włączone non stop - na zmianę - raz prawy, raz lewy

 

 

rownie dobrze mozna na takich drogach wlaczac awaryjne bo z taka czestotliwoscia zmieniasz pas   :D

pamietam droge przez smolec do wroclawia, wzdluz plotu lotniska - skladala sie z samych lat na asfalcie, nie bylo widac centymetra oryginalnej drogi

wtedy poznalem znaczenie slowa 'holendrowanie'  ;)

 

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, OBK CVT napisał:

 

 

rownie dobrze mozna na takich drogach wlaczac awaryjne bo z taka czestotliwoscia zmieniasz pas   :D

pamietam droge przez smolec do wroclawia, wzdluz plotu lotniska - skladala sie z samych lat na asfalcie, nie bylo widac centymetra oryginalnej drogi

wtedy poznalem znaczenie slowa 'holendrowanie'  ;)

 

tapatalked

Tak się składa ze pracuje w Smolcu i jadę tamtędy codziennie i droga nówka sztuka nie śmigana:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Jaca68 napisał:

 

To Subaru IMO poszło tu za daleko i przesadza z tą opieką nad kierowcą.

W moim beznadziejnym szpanerskim aucie dostałem taki układ w pakiecie, ale jest in domyślnie wyłączony, trzeba go aktywować przyciskiem na kierownicy.

Lektura instrukcji jasno mówi po co ten system wymyślono:

 

Mylisz systemy. Wspomaganie utrzymania na pasie ruchu poprzez ruchy kierownicą (trzeba włączyć ręcznie na kierownicy) i ten układ jest osobny względem ostrzeżenia dźwiękowego wydawanego przy najechaniu na linię (wyłącza się przyciskiem obok kamer EyeSight). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyną sprawą jaką zmieniam jak jeżdżę to tryb - na S. pozostałe systemy działają i niech działają, ale to żona więcej jeździ i to mi odpowiada :) mnie czasem tylko wkurzy asystent pasa jak sie wychylam zza tira żeby sprawdzić czy moge wyprzedzać wtedy bez kierunku i to piszczy i szarpie kierownicą, a na dodatek system zapobieganiu kolizji kiedy chce szybko wyskoczyć i wyprzedzić to też piszczy i hamuje.. Forek jest do statecznej, przewidywalnej, prawidłowej jazdy. Pod tym względem jest auto wymarzone dla mojej żony. Ja już taki grzeczny nie jestem stąd troche mojego narzekania i dalsze poszukiwania auta idealnego.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, emdzy napisał:

kiedy chce szybko wyskoczyć i wyprzedzić to też piszczy i hamuje..

Jak zaczyna piszczeć to but w podłogę i wtedy jedzie bez hamowania i oglądania się na systemy. 

2 minuty temu, emdzy napisał:

bez kierunku i to piszczy i szarpie kierownicą,

Szarpanie kierownicą da się wyłączyć i samo się nie włączy (przynajmniej u mnie pamięta stan). 

3 minuty temu, emdzy napisał:

Ja już taki grzeczny nie jestem stąd troche mojego narzekania i dalsze poszukiwania auta idealnego.  

Może Prodrive P2 byłby dobry? :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale dlaczego Wam przeszkadza ten asystent pasa ruchu, przecież on jest po to aby informować o zajechaniu z pasa

Na trasie szybkiego ruchu często zaczyna walczyć z kierowcą gdzie jechać, zwłaszcza przy 120 km/h i wyżej powoduje to niepewność w trzymaniu się auta w zakręcie, ponieważ reguluje opór na kierownicy, z tym asystentem auto zaczyna skakać po pasie. Po włączeniu jest naturalnie i jedynie system działa gdy jest zagrożenie kolizja przy zmianie pasa i tylko wtedy pojawia się opór na kierownicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, aflinta napisał:

Mylisz systemy. Wspomaganie utrzymania na pasie ruchu poprzez ruchy kierownicą (trzeba włączyć ręcznie na kierownicy) i ten układ jest osobny względem ostrzeżenia dźwiękowego wydawanego przy najechaniu na linię (wyłącza się przyciskiem obok kamer EyeSight). 

Może w Subaru. U mnie jest jeden system nazywa się LKA i w menu można ustawić czy ma piszczeć, wibrować kierownicą czy kontrować żeby utrzymać pas. Zresztą instrukcja mówi że wspomaganie trzymania pasa ruchu działa tylko z włączonym aktywnym tempomatem. Ale oba te systemy są domyślnie wyłączone. jedyne co działa w tle zawsze to układ reagowanie w razie ryzyka zderzenia, nawet nie wiedziałem że takie coś mam ale raz się wzbudził, jak na moim pasie stały auta a ja zamierzałem zjechać na pas do skrętu w prawo, który zaczynał się dość blisko stojących.

W sumie dobrze że XT zniknął z rynku, bo jeszcze bym kupił i nie wiem jak długo bym wytrzymał z Subarowymi cerberami.

To jak jeździć z upierdliwą żoną lub teściową, która siedzi na siedzeniu pasażera i non stop gdera:

- patrz na drogę

- trzymaj dystans

- jak jedziesz na linie wjechałeś

:yahoo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Jaca68 napisał:

To jak jeździć z upierdliwą żoną lub teściową, która siedzi na siedzeniu pasażera i non stop gdera:

- patrz na drogę

- trzymaj dystans

- jak jedziesz na linie wjechałeś

:yahoo:

Nie przesadzaj. ;)

Gderliwej żony lub teściowej nie wyłączysz jednym guzikiem. :D

 

A w temacie upierdliwych systemów to nie wiem czy widzieliście wczorajszy "MotoDziennik" redaktora Jacka Balkana, jest w nim dość obszerny materiał o systemach nowego Seata Leona. :facepalm:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...