Jump to content

Recommended Posts

2 godziny temu, emdzy napisał:

Mi brakuje samopodgłaśniającego się radia względem prędkości.

W XT MY 2014 taka funkcja była. Dobrze poszukaj może jest.

Albo uznali że nowy tak dobrze wygłuszony że nie trzeba. :biglol:

Link to post
Share on other sites
  • Replies 4.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Przedawkował TVP

@RoadRunner, @Jaca68, @mechanik, @blejzu, @skwaro i reszta ekipy. Sorry, ale to chyba Wy w jakiś patologiczny sposób kochacie Subaru, a nie my - posiadacze e-boxera. Przecież ja kilk razy pisałem co m

@Michał W. widzisz, nie bierzesz pod uwagę jednej kwestii ... tutaj, na forum są Subarowicze związani z marką kilkanaście i więcej lat. Każdy z nich by chciał, aby Subaru pokazało innym "gdzie raki zi

Posted Images

12 minut temu, Jaca68 napisał:

W XT MY 2014 taka funkcja była. Dobrze poszukaj może jest.

Albo uznali że nowy tak dobrze wygłuszony że nie trzeba. :biglol:

W moim SJ MY 2019 z tego co kojarzę to też jest, przynajmniej w instrukcji było o tym napisane (gdy czytałem ponad rok temu ;)) ale nie zagłębiałem się w temat.

Link to post
Share on other sites

Wczoraj w Krakowie były masakryczne korki,w takim przypadku i dojeżdżaniu po 5-10 km/g bateria trakcyjna po godzinie robi się pusta, po jakimś czasie e-boxerc sam przechodzi w tryb doładowania baterii, wtedy obroty rosną do 1,1 tys /min, przez to oszczędności paliwowe są spalane. Na duże korki pojemność baterii jest za mała hehe

Link to post
Share on other sites
33 minuty temu, radiolog napisał:

Wczoraj w Krakowie były masakryczne korki,w takim przypadku i dojeżdżaniu po 5-10 km/g bateria trakcyjna po godzinie robi się pusta, po jakimś czasie e-boxerc sam przechodzi w tryb doładowania baterii, wtedy obroty rosną do 1,1 tys /min, przez to oszczędności paliwowe są spalane. Na duże korki pojemność baterii jest za mała hehe

E tam, bateria jest OK, korki są za duże ;)

 

  • Haha 4
Link to post
Share on other sites

Trasa powrotna z Dortmundu do Katowice dziś (niedziela) spalanie 7,4, cały czas na tempomacie 120-130 i to nawet na polskiej A4 ( ale dziś nie było tirów i mały  ruch )w dwie strony 7,7 średnie. Był moment ze przy 120-130 na tempomacie w okolicach Drezna pokazywało 6.1.

 

Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, Grzesiek89 napisał:

Trasa powrotna z Dortmundu do Katowice dziś (niedziela) spalanie 7,4, cały czas na tempomacie 120-130 i to nawet na polskiej A4 ( ale dziś nie było tirów i mały  ruch )w dwie strony 7,7 średnie. Był moment ze przy 120-130 na tempomacie w okolicach Drezna pokazywało 6.1.

 

nieco wolniej, bo 80-90,  z odcinka 100km drogi krajowej spalanie mi ostatnio wyszło także 6z kawałkiem...ale nie e-Boxer a XT !

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Achitofel Gilonita napisał:

nieco wolniej, bo 80-90,  z odcinka 100km drogi krajowej spalanie mi ostatnio wyszło także 6z kawałkiem...ale nie e-Boxer a XT !

Nie no to jest różnica jadąc 80-90 a 120 -130, przy 1000 km to jest prawie 5h różnicy;)

Link to post
Share on other sites
11 minut temu, Grzesiek89 napisał:

Nie no to jest różnica jadąc 80-90 a 120 -130, przy 1000 km to jest prawie 5h różnicy;)

jadąc tak jak Ty opisujesz, 120-130 przez Austrię w lutym, generalnie najszybciej jak się dało bez łapania mandatów, 4 osoby i box na dachu, auto o wadze własnej prawie 2 ton, kombi 4x4 z automatem, spalanie 5.9. Ale to był diesel. Na trasie korzyści z posiadania hybrydy są mało widoczne

Link to post
Share on other sites
14 minut temu, krist napisał:

jadąc tak jak Ty opisujesz, 120-130 przez Austrię w lutym, generalnie najszybciej jak się dało bez łapania mandatów, 4 osoby i box na dachu, auto o wadze własnej prawie 2 ton, kombi 4x4 z automatem, spalanie 5.9. Ale to był diesel. Na trasie korzyści z posiadania hybrydy są mało widoczne

Już nie raz to pisałem ze niema żadnej korzyści z hybrydy na autostradzie, i tez niema sensu porównywać benzyniaka do diesel na autostradzie;) pytanie jakim autem jechałeś czy to był kombi czy suv, bo to ma znaczenie na autostradzie i tez niema co porównywać suva do kombi, całkiem inne gabaryty.

Jak QQ w diesel wracaliśmy z Mazur i jechaliśmy eksperowkami 100-120 to na  jednym baku 60l zrobiłem ponad 1000km w dwie strony, a na A4 QQ przy 140 do granicy niemieckiej robiłem trochę ponad 400km na 60l.

A z Niemiec do Polski robiłem 600km na 60l  przy 130-140 tak ze Na rezerwie dojeżdżałem do pierwszej stacji w Polsce:)
Diesel super oszczędny ale nie w aucie wysokim typu suv czy podniesione kombi , chyba ze jedzie się nie przekraczając 120, wszystko powyżej ,zaczyna drastycznie rosnąć spalanie.

 

Jednego razu z Kuzynem jechaliśmy A4 do Wrocławia z Katowice ja QQ w Diesel a on octavia TSI i jak myślisz który mniej spalił przy 140? Jemu spalił średnio 6-7 a mi pokazywało ponad 9:D

 

Edited by Grzesiek89
Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Grzesiek89 napisał:

pytanie jakim autem jechałeś czy to był kombi czy suv, bo to ma znaczenie na autostradzie

E klasa podniesione kombi, All terrain, z boxem thule na dachu, kawał auta. Ja wiem że to bez sensu porównanie, bo diesel, bo inny segment, jest mnóstwo "ale" Ale koniec końców jeśli auto na trasie pali sporo, a w mieście brakuje mu prądu w korkach, i podbija obroty łądując baterię, to gdzie ono jeździ jak powinno?

Godzinę temu, Grzesiek89 napisał:

Diesel super oszczędny ale nie w aucie wysokim typu suv czy podniesione kombi , chyba ze jedzie się nie przekraczając 120, wszystko powyżej ,zaczyna drastycznie rosnąć spalanie.

No nie, nie jest tak. Może tak sobie tłumaczysz ale jest dokładnie na odwrót. Im bardziej rosną opory powietrza tym większa różnica między dieslem a benzyną. Porównaj spalanie w benzynowych klocach typu X5 czy Land Cruiser, i ich dieslowskich wersjach. Może miałeś na myśli że im wieksze auto tym więcej pali przy większych prędkościach, ale to dotyczy obu paliw, i tak X5 przy 180 pali sporo, ale nadal mniej w dieslu niż w benzynie

Edited by krist
Link to post
Share on other sites
52 minuty temu, krist napisał:

E klasa podniesione kombi, All terrain, z boxem thule na dachu, kawał auta. Ja wiem że to bez sensu porównanie, bo diesel, bo inny segment, jest mnóstwo "ale" Ale koniec końców jeśli auto na trasie pali sporo, a w mieście brakuje mu prądu w korkach, i podbija obroty łądując baterię, to gdzie ono jeździ jak powinno?

No nie, nie jest tak. Może tak sobie tłumaczysz ale jest dokładnie na odwrót. Im bardziej rosną opory powietrza tym większa różnica między dieslem a benzyną. Porównaj spalanie w benzynowych klocach typu X5 czy Land Cruiser, i ich dieslowskich wersjach. Może miałeś na myśli że im wieksze auto tym więcej pali przy większych prędkościach, ale to dotyczy obu paliw, i tak X5 przy 180 pali sporo, ale nadal mniej w dieslu niż w benzynie

Nie ten wątek, ale bardzo interesuje mnie opinia użytkownika E-klasy All Terrain. Możesz podzielić się odczuciami? Jaki silnik, etc. Może być na PW żeby w wątku nie śmiecić. Z góry dziękuje :)

 

Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, Achitofel Gilonita napisał:

nieco wolniej, bo 80-90,  z odcinka 100km drogi krajowej spalanie mi ostatnio wyszło także 6z kawałkiem...ale nie e-Boxer a XT !

To nieco miało w XT olbrzymie znaczenie. Między Suwałkami a Sejnami też miałem spalanie 7 l. To jest świetne auto dla kogoś kto często jeździ po drogach krajowych - zwykle jedzie się od 80 do 110, a czasem przy wyprzedzaniu ten silnik robie dobrą robotę. Niestety, przy jeździe autostradowej pow. 130 km/h miewałem nawet średnie spalanie pow. 11 litrów. Do tego bardzo głośno się robiło. 

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, krist napisał:

E klasa podniesione kombi, All terrain, z boxem thule na dachu, kawał auta. Ja wiem że to bez sensu porównanie, bo diesel, bo inny segment, jest mnóstwo "ale" Ale koniec końców jeśli auto na trasie pali sporo, a w mieście brakuje mu prądu w korkach, i podbija obroty łądując baterię, to gdzie ono jeździ jak powinno?

No nie, nie jest tak. Może tak sobie tłumaczysz ale jest dokładnie na odwrót. Im bardziej rosną opory powietrza tym większa różnica między dieslem a benzyną. Porównaj spalanie w benzynowych klocach typu X5 czy Land Cruiser, i ich dieslowskich wersjach. Może miałeś na myśli że im wieksze auto tym więcej pali przy większych prędkościach, ale to dotyczy obu paliw, i tak X5 przy 180 pali sporo, ale nadal mniej w dieslu niż w benzynie

O to mi chodziło ,ze niski sedan w Diesel będzie palił mniej niż w benzynie i tak samo z Suvami ale ciężko żebyś porównywał Land Cruisera w Diesel  do Corolli w Diesel bo i tak ten pierwszy będzie pali więcej . 
I Corolla w benzynie będzie trochę mniej paliła niż Land Cruiser w Diesel przez gabaryty tego drugiego.

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Tsunetomo napisał:

Nie ten wątek, ale bardzo interesuje mnie opinia użytkownika E-klasy All Terrain. Możesz podzielić się odczuciami? Jaki silnik, etc. Może być na PW żeby w wątku nie śmiecić. Z góry dziękuje :)

 

to na wątek co zamiast OBK bardziej pasuje ;)

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
35 minut temu, krist napisał:

to na wątek co zamiast OBK bardziej pasuje ;)

jak najbardziej. ;)

Czekamy na kilka słów w temacie. :)

 

Link to post
Share on other sites

AVH ma fajną dwustopniowość, jak nie wcisniesz zdecydowanie hamulca po zatrzymaniu, to działa w zwykłym trybie podjezdżania

Link to post
Share on other sites
9 minut temu, radiolog napisał:

AVH ma fajną dwustopniowość, jak nie wcisniesz zdecydowanie hamulca po zatrzymaniu, to działa w zwykłym trybie podjezdżania

Fajnie jakby dało rade to włączyć na stałe raz i nie myśleć o tym po każdym odpaleniu. Jest to możliwe w bardzo wielu markach tylko nie w Subaru.

Nie lubię trzymać nogi na hamulcu w korku i już.

Nie przemawiają do mnie tłumaczenia Dyrekcji że jest to system "terenowy" który należy włączyć przed zatrzymaniem się przed przeszkodą.

Jest dostępny w Imprezie E-boxer która w teren nie jeździ.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
32 minuty temu, Lisek napisał:

Fajnie jakby dało rade to włączyć na stałe raz i nie myśleć o tym po każdym odpaleniu. Jest to możliwe w bardzo wielu markach tylko nie w Subaru.

Nie lubię trzymać nogi na hamulcu w korku i już.

Nie przemawiają do mnie tłumaczenia Dyrekcji że jest to system "terenowy" który należy włączyć przed zatrzymaniem się przed przeszkodą.

Jest dostępny w Imprezie E-boxer która w teren nie jeździ.

Nigdy nie wiesz jaka fantazje może mieć właściciel imprezy:D:D

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites

popieram AVH powinno się włączyć raz i zapomnieć, skoro pamięta ustawienia klimatyzacji i fotela względem kierowcy to AVH też powinno tak pamiętać :)

 

 

Link to post
Share on other sites

AVH włączone po dłuższej jeździe bez zatrzymywania chyba samo się wyłącza.

Ostanio jeżdżę tylko w trybie S, silnik elektryczny tylko wspomaga spalinowy, obroty nie skaczą jak głupie w trybie D. Na światłach system działa w trybie  jak start/stop bez E.

Jest miło i przyjemnie, a spalanie wcale nie wzrasta.

 

Jedynie co mnie w tym wkurza to za każdym razem po odpaleniu silnika trzeba naciskać 4 przyciski

- asysten pasa

-blokada drzwi

-AVH

-tryb S

 

Przydałby się jakiś aftermarketowy przycisk  komasujący działanie tamtych 4

Link to post
Share on other sites

A ja mam pytanie czy Wam tez ubywa oleju w silniku?  Dziś tak z ciekawości zerkałem na bagnet od oleju i trochę się zdziwiłem bo jest w połowie między dwoma punktami przy ponad 12tys , ostatnio jak patrzyłem jakieś 6 tys wcześniej to było full do drugiego punktu.
Czyli jak będzie 15 tys przejechane to będzie minimum oleju w silniku? I czas na serwis... Jak to Japończycy ładnie obliczyli:biglol:

Edited by Grzesiek89
Link to post
Share on other sites

Technika sprawdzania oleju to temat rzeka :) Musisz wziąć pod uwagę, że minimalne odchylenie auta od poziomu może skutkować innym wynikiem pomiaru - końcówka bagnetu wchodzi dosyć płasko do silnika. 

Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, Grzesiek89 napisał:

A ja mam pytanie czy Wam tez ubywa oleju w silniku?  Dziś tak z ciekawości zerkałem na bagnet od oleju i trochę się zdziwiłem bo jest w połowie między dwoma punktami przy ponad 12tys , ostatnio jak patrzyłem jakieś 6 tys wcześniej to było full do drugiego punktu.
Czyli jak będzie 15 tys przejechane to będzie minimum oleju w silniku? I czas na serwis... Jak to Japończycy ładnie obliczyli:biglol:

 Auto w fabryce w Japonii zalano olejem o lepkości 0w20. To jest bardzo "rzadki olej" . Na 1 serwisie zaleją 5w30 i prawdopodobnie przestanie znikać. Zresztą jako wyposażenie fabryczne powinien dostać litrową buteleczkę eneosa. Sprawdź czy nie wala Ci się gdzieś w bagażniku i dolej. A druga sprawa to tak jak wyżej napisano. Bagnet nie wchodzi prostopadle do miski tylko pod katem i imo najlepiej sprawdzać stan  na płaskim, po nocnym postoju. 

Edited by Karas
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...