Skocz do zawartości

E-Boxer


chojny

Rekomendowane odpowiedzi

7 godzin temu, mac paul napisał:

prywatnie mam Levorga 1,6 turbo a słuzbowo astra 1,nie-ASO. I w zakresie tempomatu gdy levorg ma ustawione 140 to po przyblokowaniu przez TIRa do np 90 ponowne rozpędzanie trwa wieczność !!!

W Levorgu nie ma możliwości zmiany dynamiki reakcji tempomatu? W XV jest i robi to kolosalną różnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, mac paul napisał:

a słuzbowo astra 1,nie-ASO.

najpierw się zdziwiłem, a potem załapałem astra 1.4 z turbiną Pytanie do gospodarzy Forum: jaki sens ma utrzymywanie tej śmiesznej blokady nazw kilku tunerów? Żaden z obecnie sprzedawanych modeli Subaru nie kwalifikuje się do tuningu, nie jest to żadna konkurencja ani reklama. Może po prostu odpuścić bo troche to śmiesznie wygląda

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, aflinta napisał:

W Levorgu nie ma możliwości zmiany dynamiki reakcji tempomatu? W XV jest i robi to kolosalną różnicę.

W wolnossącym Foresterze SJ niestety nie ma tej funkcji. Na samym początku po zakupie usilnie jej szukałem bo wiem, że w XV jest.

 

2 godziny temu, Lisek napisał:

A czy można ustawić tempomat tak aby był zwykłym nieadaptacyjnym?

Taka możliwość jest chyba w każdym Subaru z adaptacyjnym tempomatem. Sam używam czasami jak jest gorsza pogoda i EyeSight nie chce działać (mgła lub ulewa).

Edytowane przez Michał W.
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Michał W. napisał:

W wolnossącym Foresterze SJ niestety nie na tej funkcji. Na samym początku po zakupie usilnie jej szukałem bo wiem, że w XV jest.

 

Taka możliwość jest chyba w każdym Subaru z adaptacyjnym tempomatem. Sam używam czasami jak jest gorsza pogoda i EyeSight nie chce działać (mgła lub ulewa).

No to powiedz proszę jak to włączyć bo adaptacja nie zawsze jest potrzebna....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Lisek napisał:

No to powiedz proszę jak to włączyć bo adaptacja nie zawsze jest potrzebna....

Włączasz normalnie EyeSight a następnie trzymasz dłużej wciśnięty przycisk wyboru dystansu od poprzedzającego auta i uruchamiasz tak samo jak aktywny.

WIN_20200819_09_56_05_Pro.jpg

WIN_20200819_09_56_22_Pro.jpg

WIN_20200819_09_56_29_Pro.jpg

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, aflinta napisał:

W Levorgu nie ma możliwości zmiany dynamiki reakcji tempomatu? W XV jest i robi to kolosalną różnicę.

tempomat aktywny nie blokuje możliwości użycia pedału gazu. w opisanej sytuacji (konieczność mocniejszego przyspieszenia po starcie z prawego z 90km/h) nie wyobrażam sobie innej opcji.

mam wrażenie że nieco żwawiej tempomat przyspiesza w trybie S ale tu też szału nie ma -- bez użycia gazu można IMHO tempomatować aktywnie na ekspresówkach przy stosunkowo niewielkim ruchu.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tu cicho, ja od 1,5 tygodnia pomykam po Mazurach.

Dojazd z rowerami na haku bezproblemowy, przyspieszał i wyprzedzał doładowany, bez zadyszki.

Na miejscu aku w pełni sprawne, ani razu się nie rozładował, mimo że drzwi były otwarte przy wkładaniu i wyciąganiu ciuchów.

Po bezdrożach śmiga pięknie, nawet bez odpinania tylnego bagażnika.

Ani razu nie było potrzeby posiadania 250 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kruque napisał:

tempomat aktywny nie blokuje możliwości użycia pedału gazu

Ależ oczywiście i sam często go poganiam w ten sposób bo inaczej musiałbym czekać aż auto przede mną zjedzie z pasa albo oddali się poza zasięg ES. Wadą jest, że daje po hamulcach jak odpuścimy gaz i nasza prędkość jest o 10km/h większa od zadanej - oczekiwałbym delikatnego hamowania silnikiem jak nic przed nami nie ma. Ale lenistwo ponad wszystko ;)

Ogólnie to ustawienie o którym wspomniałem wpływa tylko na intensywność dodawania gazu przez tempomat by wyrównać prędkość, nie eliminuje konieczności zniknięcia "przeszkody" z widoku ES co powoduje pewną zwłokę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Michał W. napisał:

Włączasz normalnie EyeSight a następnie trzymasz dłużej wciśnięty przycisk wyboru dystansu od poprzedzającego auta i uruchamiasz tak samo jak aktywny.

WIN_20200819_09_56_05_Pro.jpg

WIN_20200819_09_56_22_Pro.jpg

WIN_20200819_09_56_29_Pro.jpg

Działa:) W OBK można nacisnąć obojętnie który przycisk (góra lub dół) od regulacji odległości i jest zwykły tempomat.

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, aflinta napisał:

Ależ oczywiście i sam często go poganiam w ten sposób bo inaczej musiałbym czekać aż auto przede mną zjedzie z pasa albo oddali się poza zasięg ES. Wadą jest, że daje po hamulcach jak odpuścimy gaz i nasza prędkość jest o 10km/h większa od zadanej - oczekiwałbym delikatnego hamowania silnikiem jak nic przed nami nie ma. Ale lenistwo ponad wszystko ;)

Ogólnie to ustawienie o którym wspomniałem wpływa tylko na intensywność dodawania gazu przez tempomat by wyrównać prędkość, nie eliminuje konieczności zniknięcia "przeszkody" z widoku ES co powoduje pewną zwłokę.

 

ES był projektowany pod zachowania kierowców z inna kulturą przemieszczania się po drogach.

Jakby trzeba było implementować zmianę zachowania ES pod kątem jazdy w rożnych krajach, to jego produkcja byłaby nieopłacalna.

 

Edytowane przez xemir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Chyba musicie nauczyć mnie jeździć. Prawda ze mam AT ale za wyczyn uważam zejście do 7,5 i to omijając ekspresowki.

Ja  dużo ćwiczyłem stopę na WRX… :)

A jak często uruchamia się Wam tryb EV, u mnie w sumie po przejechaniu 5tkm sumaryczny czas wynosi  12,8 h ( to oczywiści tez uwzględnia postoje ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja  dużo ćwiczyłem stopę na WRX…

A jak często uruchamia się Wam tryb EV, u mnie w sumie po przejechaniu 5tkm sumaryczny czas wynosi  12,8 h ( to oczywiści tez uwzględnia postoje ).

Mnie po 7 tys, pokazuje 40h

Tempomat adaptacyjny świetnie utrzymuje prawidłowy odstęp za pojazdem poprzedzającym, szansa na najechanie komuś na tyłek mało prawdopodobna, chociaż cwaniaczki to wykorzystują i się wypychają w tą lukę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, radiolog napisał:

Mnie po 7 tys, pokazuje 40h

ooo to sporo :)

 

Co do tempomatu adaptacyjnego to niestety chyba każdy system w naszym kraju nie ma szansy na poprawne działanie, musiał by być cwaniako i idioto odporny.

Autostrada Austria / Niemcy na odcinku 500 km może użyłem z 8 razy pedału hamulca, cała droga na tempomacie…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...