Jaca68 Opublikowano 2 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2020 7 godzin temu, Czarne_Koronkowe napisał: Niektóre przyciski i elementy rodem z aurisa. To chyba nieuniknione w obecnych czasach, pewnie jakby poszukać w Audi to będą przyciski ze Skody (lub na odwrót) Obstawiam że wajcha tempomatu z Aurisa zostanie - jest chyba we wszystkich modelach Lexa - pewnie mają magazyny pełne jak Subaru przycisków do grzania foteli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 2 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2020 Swoją drogą jak patrzyłem na klamki w moim XV i zaparkowanym obok dosyć nowym Yarisie to były identyczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 2 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2020 (edytowane) 5 godzin temu, Jaca68 napisał: 13 godzin temu, Czarne_Koronkowe napisał: Niektóre przyciski i elementy rodem z aurisa. To chyba nieuniknione w obecnych czasach, pewnie jakby poszukać w Audi to będą przyciski ze Skody (lub na odwrót) Tak na marginesie to o które przyciski w Lexie chodzi ? O te po prawej stronie kierownicy do ustawiania HUD'a i stopnia podświetlenia ? Jedynie zastrzeżenie jakie mam do nich to, że są one po prostu inne niż zestaw po lewej stronie, ale obydwa typy mi pasują. Lubię symetrię, jak to się w wojsku mówi: "mogą po stole skakać pchły, ale mają to robić czwórkami !". Edytowane 2 Sierpnia 2020 przez RoadRunner Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaca68 Opublikowano 2 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2020 5 minut temu, RoadRunner napisał: Tak na marginesie to o które przyciski w Lexie chodzi ? Ja też nie wiem o które, jedyne co zauważyłem z Tojki to patyk od tempomatu: jest taki sam w Aurisie, Corolli, GT86, IS, NX, RX. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarne_Koronkowe Opublikowano 3 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2020 (edytowane) Chociażby o te od otwierania szyb i lusterek. To był mój pierwszy kontakt z lexem. Po prostu nastawiłem się na S klasę w środku. Stelvio i SK biją na głowę F sporta w kwestii wykończenia. Edytowane 3 Sierpnia 2020 przez Czarne_Koronkowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 3 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2020 No i proszę, przetrzebienie oferty silnikowej, kilka modeli na krzyż, wprowadzenie e-boxera i Subaru ląduje w czołówce zelektryfikowanych producentów: Nie przekłada się to może jeszcze ostatecznie na emisję taką jak w Toyocie, osiągi też ledwie wystarczające... ale zawsze jakiś sukces Ciekawy jestem jak to się wszystko dalej potoczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 3 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2020 4 godziny temu, Czarne_Koronkowe napisał: Chociażby o te od otwierania szyb i lusterek. To był mój pierwszy kontakt z lexem. Po prostu nastawiłem się na S klasę w środku. Stelvio i SK biją na głowę F sporta w kwestii wykończenia. NIe wiem nie znam się, czy są za twarde, za miękkie, źle spasowane czy hałasują. Ciężko mi się odnieść bo dla mnie są w porządku. Natomiast odwiedzając wnętrze Stelvio w salonie nie mogłem pobawić się infotainmentem bo przycisk "Menu" był wciśnięty na "amen". Fakt, był miękki, fajny, ale nie działał. Także "jakość wnętrze" to sprawa wielopłaszczyznowa. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emdzy Opublikowano 3 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2020 jestem po pierwszej wymianie oleju po 5 tyś km. kurcze auto jakby chętniej przyspieszało. Aha praktycznie już nie jeżdżę na trybie I, wsiadam i z automatu na tryb S przełączam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MKK Opublikowano 3 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2020 Czy wtedy jest subiektywnie szybszy? (bez zlosliwosci) Szybciej zmienia biegi? Czy raczej dluzej ciagnie na nizszym biegu Czy odczuwalnie lepiej sie zbiera do 60km/h bo wyzej juz chyba nie? Czyli nie zmalazl nikt obejscia aby po odpaleniu dalej trzymal tryb S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lisek Opublikowano 3 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2020 6 godzin temu, emdzy napisał: jestem po pierwszej wymianie oleju po 5 tyś km. kurcze auto jakby chętniej przyspieszało. Aha praktycznie już nie jeżdżę na trybie I, wsiadam i z automatu na tryb S przełączam. Czyli nie jeździłeś w trybie S aż do pierwszej zmiany oleju?:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lisek Opublikowano 3 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2020 25 minut temu, MKK napisał: Czyli nie zmalazl nikt obejscia aby po odpaleniu dalej trzymal tryb S Nie da rady tego zmienić, też mnie to wkurza. Ktoś się w fabryce nieźle pogubił które klawisze powinny pamiętać ustawienia z przed odpalenia a które nie. W każdym modelu i rocznikach w danym modelu jest inaczej. Dyrekcja pisała że soft został poprawiony aby nie męczyć silnika na zimnym. Co ciekawe w STI tryb S# można włączyć tuz po odpaleniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emdzy Opublikowano 4 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2020 12 godzin temu, MKK napisał: Czy wtedy jest subiektywnie szybszy? (bez zlosliwosci) - wedlug mojej subiektywnosci nie jest szybszy, lepiej sie tylko zbiera, Szybciej zmienia biegi? Czy raczej dluzej ciagnie na nizszym biegu - nie licze biegow jak je zmienia (brak info na wyswietlaczu na ktorym biegu jestem), ani czasu ile jedzie na danym biegu bez zmiany, Czy odczuwalnie lepiej sie zbiera do 60km/h bo wyzej juz chyba nie? - tak jak napisales lepiej do 60km/h, Czyli nie zmalazl nikt obejscia aby po odpaleniu dalej trzymal tryb S - nie ma obejscia, fajne wozidlo po miescie i w okolicach, dla zony i dzieci naprawde super. najmlodszy 2latek praktycznie nie chce z niego wysiadac. (dlaczego nie mam polskich znakow pod altem??) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 4 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2020 6 godzin temu, emdzy napisał: dlaczego nie mam polskich znakow pod altem?? może zmieniłeś sobie w systemie układ klawiatury na inny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radiolog Opublikowano 5 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2020 (edytowane) W dniu 3.08.2020 o 22:08, MKK napisał: Czy wtedy jest subiektywnie szybszy? (bez zlosliwosci) Szybciej zmienia biegi? Czy raczej dluzej ciagnie na nizszym biegu Czy odczuwalnie lepiej sie zbiera do 60km/h bo wyzej juz chyba nie? Czyli nie zmalazl nikt obejscia aby po odpaleniu dalej trzymal tryb S W trybie S, rzadziej korzysta z trybu EV i nie robi jak w I 7 bieg i zaraz 2, bo mocy brakuje, szczególnie przy podjazdach to się daje odczuć. Rzadsze korzystanie z EV powoduje, że szybciej rusza spod świateł, bo nie ma lagu na załączenie benzyny. Ja z S korzystam na drogach kategorii S i A, bo tam najlepiej się sprawdza, poza tym w trybie S sprawniej jest doładowywana bateryjka trakcyjna, nawet na autostradzie. Można i e-boxerem jechać 160 km/h ,bez jakiejś zadyszki, jedynie robi się głośno i podatniej na boczne uderzenia wiatru. Najprzyjemniej się jedzie w zakresie 125-135 km/h z tempomatem na 2 kreski, ale nie może być na drodze za dużo głupków w BMW i Audi, lub repów w Fabiach co 170-180 jest normą i wtedy trzeba przejmować władze nad gazem, bo aktywny tempomat jest za wolny na takich głupków. Edytowane 5 Sierpnia 2020 przez radiolog 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lisek Opublikowano 5 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2020 5 minut temu, radiolog napisał: Najprzyjemniej się jedzie w zakresie 125-135 km/h z tempomatem na 2 kreski, ale nie może być na drodze za dużo głupków w BMW i Audi, lub repów w Fabiach co 170-180 jest normą i wtedy trzeba przejmować władze nad gazem, bo aktywny tempomat jest za wolny na takich głupków. Tempomat nie jest za wolny tylko silnik za słaby. Doświadczam tego często w OBK któremu dotrzymywanie kroku rozpędzającym się autom przychodzi z trudem i po prostu je gubi. Co do prędkości to 150-160 km/h uważam za uczciwe prędkości autostradowe. Jak ktoś potrzebuje więcej to proszę bardzo lecz czasem też mi się zdarzy i nie uważam tego za próbę zabójstwa innych uczestników ruchu. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radiolog Opublikowano 5 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2020 Tempomat nie jest za wolny tylko silnik za słaby. Doświadczam tego często w OBK któremu dotrzymywanie kroku rozpędzającym się autom przychodzi z trudem i po prostu je gubi. Co do prędkości to 150-160 km/h uważam za uczciwe prędkości autostradowe. Jak ktoś potrzebuje więcej to proszę bardzo lecz czasem też mi się zdarzy i nie uważam tego za próbę zabójstwa innych uczestników ruchu. Uczciwe jest max 145, ale myślę, ze jak wprowadzą mandaty jak za zachodnia granicą, to nikt nie napisze, ze uczciwa.Jak ty jedziesz 140 a ktoś 180 to przykro mi na tempomacie , bez ostrego hamowani tego z tylu się nie da.Wolny -pisałem o szybkości reakcji, a nie szybkości osobistego wciskania gazu w podłogę.Jedziesz 140 prawym pasem, przed Toba TIR jedzie 90 km/h, przy 2 kreskach na tempomacie adaptacyjnym i takiej różnicy prędkości system zaczyna bardzo wcześnie wytracać prędkość , jak będziesz zwlekał to będziesz się wlókł latami świetlnymi za Tirem, bo jak nagle wyskoczysz zza TIRa to zanim system zareaguje i zacznie przyspieszać z 90 to ten z tylu ze 180 będzie musiał ostro hamować, żeby z dupy garażu Ci nie zrobić, a potem pewnie będzie uzewnętrzniał swoje niezadowolenie.Bez zwolnienia trzeba zacząć wyprzedzać TIRa z jakieś 700 m wcześniej , a ten z tylu jak ty będziesz dalej jechał 145 zacznie Ci siedzieć na zderzaku i mrugać drogowymi, wiec albo masz na to wyj....ne i jedziesz swoim tempem albo musisz gwałtownie nacisnąć pedał przyspieszenia, bo jak nie to znowu ten z tylu zacznie uzewnętrzniać swoje nieprzychylne uwagi na temat Twojej jazdy.Ten scenariusz jest bardzo częsty na polskich autostradach , co widać na co którejś sytuacji w popularnym uwaga cham. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lisek Opublikowano 5 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2020 Pełna zgoda co do scenariusza ale ale ale... Jadąc prawym pasem zmieniam na lewy i wyprzedzam a wtedy dojeżdża pod zderzak delikwent który zwalnia z prędkości WARP 5 i mruga światłami. Są sytuacje kiedy pozwoli on dokończyć bezpiecznie manewr ( nie dotykając gazu w moim aucie aby przyspieszyć ) i wtedy wszystko spoko. Obserwuje jednak coraz więcej sytuacji kiedy ten na zderzaku nie pozwala Ci w spokoju zjechać na prawy angażując w potencjalną kolizję auto które było wyprzedzane. Wtedy przyjadę się tylko i wyłącznie moc moc i jeszcze raz moc. Najbezpieczniej jest nacisnąć gaz do dechy i odjechać delikwentowi bezpiecznie kończąc manewr w dużej odległości od innych aut. W OBK jest z tym masakra bo to auto przy wyższych prędkościach stoi w miejscu po dodaniu gazu. W XT robię ten manewr płynnie i bez stresu,w OBK jest zawsze stres. W STI wciskałem gaz i wszystko z tyłu oddalało się w lusterku bardzo szybko i jechało grzecznie z tylu przez większość drogi. Osiągi i bezstresowe wyprzedzanie nie są przydatne tylko do wyścigów z pod świateł ale w wielu sytuacjach mogą uratować dupę koniec kropka. 1 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 5 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2020 16 minut temu, Lisek napisał: Osiągi i bezstresowe wyprzedzanie nie są przydatne tylko do wyścigów z pod świateł ale w wielu sytuacjach mogą uratować dupę koniec kropka. W Polsce niestety jest tak jak piszesz i najlepiej mieć spory zapas mocy ale ten tempomat z tymi silnikami wolnossącymi od Subaru dobrze sobie radzi w bardziej cywilizowanej części świata. Na Polskę i naszych wschodnich sąsiadów powinny być produkowane wersje specjalne, przygotowane do szalonej wojenki na drodze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyzol Opublikowano 5 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2020 Myślę, że „specjalne” to trochę przesadzone stwierdzenie Zwykłe średniaki (czyli taki XT) by wystraczyły 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 5 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2020 (edytowane) 5 godzin temu, radiolog napisał: Bez zwolnienia trzeba zacząć wyprzedzać TIRa z jakieś 700 m wcześniej , Mając "zachodnie" przepisy to byś zabulił za takie wyprzedzanie. Ja nie bawię się w szeryfa, jak wyprzedzam i widzę w lusterku, że ktoś zapitala to gaz i jak trzeba to do 170-180 km/h aby zakończyć manewr zanim ktoś mi w tyłek wjedzie. Jak jest opcja, tzn. tirowcy nie jadą sprzęgnięci to przerywam wyprzedzanie i puszczam ścigacza. Edytowane 5 Sierpnia 2020 przez RoadRunner Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 6 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2020 (edytowane) 12 godzin temu, Lisek napisał: Jadąc prawym pasem zmieniam na lewy i wyprzedzam a wtedy dojeżdża pod zderzak delikwent który zwalnia z prędkości WARP 5 i mruga światłami. Są sytuacje kiedy pozwoli on dokończyć bezpiecznie manewr ( nie dotykając gazu w moim aucie aby przyspieszyć ) i wtedy wszystko spoko. Obserwuje jednak coraz więcej sytuacji kiedy ten na zderzaku nie pozwala Ci w spokoju zjechać na prawy angażując w potencjalną kolizję auto które było wyprzedzane. Wtedy przyjadę się tylko i wyłącznie moc moc i jeszcze raz moc. Najbezpieczniej jest nacisnąć gaz do dechy i odjechać delikwentowi bezpiecznie kończąc manewr w dużej odległości od innych aut. W OBK jest z tym masakra bo to auto przy wyższych prędkościach stoi w miejscu po dodaniu gazu. W XT robię ten manewr płynnie i bez stresu,w OBK jest zawsze stres. W STI wciskałem gaz i wszystko z tyłu oddalało się w lusterku bardzo szybko i jechało grzecznie z tylu przez większość drogi. Osiągi i bezstresowe wyprzedzanie nie są przydatne tylko do wyścigów z pod świateł ale w wielu sytuacjach mogą uratować dupę koniec kropka. wyolbrzymiasz sytuację. Owszem bardzo często do zderzaka dojeżdża delikwent z jak to ująłeś WARP 5 ale zazwyczaj jest to coś z koncernu VW w dizlu ( m.in przedstawiciele handlowi) lub prywaciarz w Mercedesie który po wytraceniu prędkości do kolejnego WARP'A będzie się napędzał tak samo długo jak ty. Wystarczy mocno zredukować i wcisnąć gaz w podłogę - w nędznym XV 2.0i w manualu nie ma problemu z odjechaniem od takiego delikwenta więc w twoim OBK również nie powinno to być problemem no chyba że jest zepsuty albo jesteś słabym kierownikiem Piszesz jakby każdy samochód na naszych drogach był 300 konną rakietą a tylko to nędzne Subaru jest powolne i stoi praktycznie w miejscu... Owszem nie są to demony prędkości ale nie odstają realnymi osiągami od 90% aut na naszych drogach. Edytowane 6 Sierpnia 2020 przez Karas 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyzol Opublikowano 6 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2020 1 godzinę temu, Karas napisał: Owszem nie są to demony prędkości ale nie odstają realnymi osiągami od 90% aut na naszych drogach. I dlatego tworzą się pociągi aut jadące lewym pasem autostrady 90 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 6 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2020 4 minuty temu, Zyzol napisał: I dlatego tworzą się pociągi aut jadące lewym pasem autostrady 90 słowo klucz w takim przypadku to tir wyprzedzający innego tira. Chyba że w okolicach waw'y macie inne autostrady bo na Dolnym slasku czy w Małopolsce lewy pas to co najmniej 150km/h+ 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KermitFrog Opublikowano 6 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2020 W mazowieckim lewy pas to brawurowe 120-130 km/h, a jak prawym pasem wyprzedzam takie sierotki to długimi dostaje po oczach Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristofor Opublikowano 6 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2020 2 godziny temu, Karas napisał: Wystarczy mocno zredukować i wcisnąć gaz w podłogę - w nędznym XV 2.0i w manualu nie ma problemu z odjechaniem od takiego delikwenta więc w twoim OBK również nie powinno to być problemem no chyba że jest zepsuty albo jesteś słabym kierownikiem W OBK z automatem sprawa jest jeszcze prostsza, wystarczą dwa - trzy "pstryknięcia" lewą łopatką, obroty idą z leniwych 1,9 - 2,2 na 3,5 tys. i wtedy z 2,5 litrowej benzyny zaczyna wychodzić moc bez wycia. Auto idzie naprawdę żwawo. A jeszcze jak wyczujesz 66 % wciśnięcia gazu to pójdzie jak rakieta. Trzeba pamiętać, że silniki wolnossące ożywają w wyższych przedziałach obrotów, które można w tej sytuacji bardzo sprawnie wywołać. Po prostu inna technika jazdy niż z silnikiem turbo - jak to mówią coś za coś. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się