Jump to content
chojny

E-Boxer

Recommended Posts

5 godzin temu, RoadRunner napisał:

Pełna zgoda. Z takim silnikiem to nadaje się tylko do stania w garażu ;)

 

Bez przesady, stoi jak musi! Ogólnie jestem z niego b. zadowolony. To moje pierwsze subaru i pierwsze auto odebrane z salonu, więc czego chcieć więcej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, Paweł Jastrzębski napisał:

 

Bez przesady, stoi jak musi! Ogólnie jestem z niego b. zadowolony. To moje pierwsze subaru i pierwsze auto odebrane z salonu, więc czego chcieć więcej.

 

Moje pierwsze Subaru też było z salonu, tez ma 150 KM, ma 11 lat, nigdy się nie zepsuło, za godzine przywioza mi go pod dom na lawecie po kolejnej konserwacji i naprawde żal sprzedawać za bezcen. Ma wady ale ogólnie super auto.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, Sebastian32 napisał:

naprawde żal sprzedawać za bezcen. Ma wady ale ogólnie super auto.

 

To może niech zostanie w rodzinie, nikt nie potrzebuje?

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 minut temu, Paweł Jastrzębski napisał:

 

To może niech zostanie w rodzinie, nikt nie potrzebuje?

 

No, zostaje. Póki co ja potrzebuje. Ale gdybym kupował coś to i tak zostanie, żeby nim dwa razy w roku na ryby pojechać. 

Jeździłem ostatnio najnowszym jimny i nie umniejszajac jego zaletom w terenie to, to co się dostaje za czterokrotnosc wartosci mojego legacy jeszcze bardziej utwierdza mnie w przekonaniu ze teraz buduja auta ksiegowi nie inżynierzy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
50 minut temu, Sebastian32 napisał:

to co się dostaje za czterokrotnosc wartosci mojego legacy jeszcze bardziej utwierdza mnie w przekonaniu ze teraz buduja auta ksiegowi nie inżynierzy.

Ale jimny zawsze takie było, więc nie rozumiem. To na prawdę dobre, terenowe auto :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, msi napisał:

Ale jimny zawsze takie było, więc nie rozumiem. To na prawdę dobre, terenowe auto :)

 

Dlatego napisałem ze nie umniejszam jego zaletom w terenie ale jak to jest i z czego wewnatrz zrobione to juz inna sprawa a kosztuje nawet ponad 100 tys.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz niestety wszystkie auta kosztują więcej, takie czasy :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jedna z tańszych prawdziwych terenówek. W autach tego typu komfort jazdy i jakość plastików ma marginalne znaczenie. Zresztą na całym świecie kolejka na nowy model pokazuje, jaki jest na niego popyt. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Troche odbieglismy od tematu. 

Jak zwykle profi recenzja.

 

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, Sebastian32 napisał:

 (...) utwierdza mnie w przekonaniu ze teraz buduja auta ksiegowi nie inżynierzy.

 

Subaru ma inne zdanie na ten temat :OO:

20190410_105034.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, eddie_gt4 napisał:

 

Subaru ma inne zdanie na ten temat :OO:

20190410_105034.jpg

Zostań inżynierem?

jakieś tłumaczenie by rozjaśniło trochę ten przekaz. :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

SUBARU - stworzone przez inzynierow

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, eddie_gt4 napisał:

SUBARU - stworzone przez inzynierow

Dzięki, język rosyjski ostatnio w podstawówce miałem. ;)

Zapewne bez inżynierów nie było by Subaru, księgowi pojawili się później ale tak jest w każdej marce. (może poza Bugatti i kilkoma podobnymi)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Śledzę ostatnio wszystkie wiadomości z różnych państw UE. W Belgii mają przedsprzedaż. Już można zamawiać specjalną wersję First Edition.  Ceny zaczynają się od 34 tyś euro do 40 tyś za Full wypas. We Francji chyba to samo. W Finlandii też już znają ceny. A co na to nasza dyrekcja ?

Nowy fotek jest 1 cm niższy, ma 3 cm większy rozstaw osi I jest 2 cm szerszy. Ewidentnie idą w stronę rodzinnego suva. W jednym z testów w Belgii czytałem że do 100 jest 9,5 s. Jeżeli cena będzie pod 160 tyś to rav4 wydaje się być konkurencyjna.

 

Ostatnio zakupiłem sobie takiego sprzeta

20190124_155917.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Pojawiają się pierwsze recenzje:

 

 

Edited by Fiji

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 13.05.2019 o 16:05, Łukasz Czarnecki napisał:

Super. Ponoć do setki 9,5 s. Wyglada to wszytko ciekawie. Teraz tylko żeby cena była przystępna... 

 

Cena przystępna 50 tys E. za takiego muła :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, rafforester napisał:

Cena przystępna 50 tys E

Ocenianie ceny ( cóż za sformułowanie ) bez znajomości lokalnych podatków nie ma sensu.

 

Pozdrowienia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie do Dyrekcji.  Kiedy się dowiemy coś oficjalnie o nowym Foresterze. Specyfikację? Ceny? Dostępność w PL? Czy będzie przedsprzedaż? Dane techniczne ? Ciekawostki? Etc. Etc.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Łukasz Czarnecki napisał:

Pytanie do Dyrekcji.  Kiedy się dowiemy coś oficjalnie o nowym Foresterze. Specyfikację? Ceny? Dostępność w PL? Czy będzie przedsprzedaż? Dane techniczne ? Ciekawostki? Etc. Etc.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trend rozwoju motoryzacji jest dziś powiązany ściśle z normami emisji spalin, głównie co2, więc niedługo wszyscy producenci, którzy będą chcieli cos sprzedać, szczególnie w Europie, będą musieli mieć w ofercie hybrydy przynajmniej, lub elektryki. Więc i subaru musi iść w tym kierunku. Ale przy dzisiejszej technice hybryd, jaką rozwija Toyota, wstawienie 12konnego silniczka el. trudno nazwać rozwojem w Subaru. Raczej wyznaczeniem sobie jakiegoś kierunku. Dlaczego nie stworzyli w pełni elektryka, bazując na technologi np Tesli, czy duma i honor bushido japońskich inżynierów nie pozwala na to ? Czy wspolpraca z Toyota tez nie przystoi ? 

Z drugiej strony dopóki nie będzie na świecie w pełni czystej energii elektrycznej, np z elektrowni atomowych, mówienie że diesle odpowiadają głównie za emisję co2 to wielka ściema, dzisiejsze diesle emituja srednio 15-18 kg co2 na 100km, elektryk potrzebuje na 100km energii ze 100kg węgla a to juz emisja z elektrowni 230kg. 

Ehhh, te czasy juz nie wrócą... Pozostaje nam dbać o stare klasyczne autka.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
20 godzin temu, tom-k napisał:

elektryk potrzebuje na 100km energii ze 100kg węgla a to juz emisja z elektrowni 230kg. 

kompletna bzdura

 

Zachar na swoim kanale coś o tam starał się szacowac od 6:50

 

Edited by Karas

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, tom-k napisał:

Z drugiej strony dopóki nie będzie na świecie w pełni czystej energii elektrycznej, np z elektrowni atomowych, mówienie że diesle odpowiadają głównie za emisję co2 to wielka ściema, dzisiejsze diesle emituja srednio 15-18 kg co2 na 100km, elektryk potrzebuje na 100km energii ze 100kg węgla a to juz emisja z elektrowni 230kg. 

 

w kwestii zużycia energii z paliw kopalnych (inaczej mówiąc emisji CO2) policzmy dla "polskiego prądu w gniazdku" 

1 kWh = 682g CO2 (dane dla miksu łącznie z importem prądu nie naszej rodzimej produkcji której wskaźnik to 742g)

https://www.electricitymap.org/?page=map&solar=false&remote=true&wind=false

 

przyjmując dla elektryka 15 kWh / 100 km + 20% strat na ładowaniu = 18 kWh prądu "z gniazdka"

 

18 kWh x 0,682kg CO2 = 12,28 kg CO2 / 100 km

 

spalenie 1 litra benzyny to około 2,5 kg CO2 (dokładnie to chyba 2,32 kg) do obliczeń przyjmę 2,4 kg CO2

 

12,28 kg CO2 (emisja elektryka) / 2,4 CO2 (z litra benzyny) jest to równoważne 5,12 l benzyny/ 100 km (oleju napędowego odpowiednio mniej w litrach)

 

 

a nasz miks energetyczny jest że tak powiem do bani ;-) bo gdy do wyliczeń przyjmiemy 440 g CO2 / kWh Niemców to 18 kWh /100km = 7,92 kg CO2/100km

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
w kwestii zużycia energii z paliw kopalnych (inaczej mówiąc emisji CO2) policzmy dla "polskiego prądu w gniazdku" 
1 kWh = 682g CO2 (dane dla miksu łącznie z importem prądu nie naszej rodzimej produkcji której wskaźnik to 742g)
https://www.electricitymap.org/?page=map&solar=false&remote=true&wind=false
 
przyjmując dla elektryka 15 kWh / 100 km + 20% strat na ładowaniu = 18 kWh prądu "z gniazdka"
 
18 kWh x 0,682kg CO2 = 12,28 kg CO2 / 100 km
 
spalenie 1 litra benzyny to około 2,5 kg CO2 (dokładnie to chyba 2,32 kg) do obliczeń przyjmę 2,4 kg CO2
 
12,28 kg CO2 (emisja elektryka) / 2,4 CO2 (z litra benzyny) jest to równoważne 5,12 l benzyny/ 100 km (oleju napędowego odpowiednio mniej w litrach)
 
 
a nasz miks energetyczny jest że tak powiem do bani ;-) bo gdy do wyliczeń przyjmiemy 440 g CO2 / kWh Niemców to 18 kWh /100km = 7,92 kg CO2/100km
 
 
 
Należy także dodać kwestie tzw skupionej wysokiej emisji (elektrownie) i niskiej rozproszonej (rura wydechowe samochodu)

Wysłane z tel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, tom-k napisał:

Dlaczego nie stworzyli w pełni elektryka, bazując na technologi np Tesli

A technologia Tesli rośnie na drzewach i czeka na zerwanie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...