Jump to content
chojny

E-Boxer

Recommended Posts

Faktycznie: nie ma to jak dwie Dacie na podjeździe, zamiast jednego Subaru.

Sprawdza się powiedzenie: Polak to i przed i po szkodzie głupi.

P.S. Właśnie usłyszałem reklamę Daci Duster: "Wszyscy mówią o Daci Duster" Skąd się dowiedzieli?:o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale co się tak tej Dacii czepiacie? Są tu na Forum użytkownicy, dla których przyspieszenie do 100 km/h powyżej 10 s jest ok ;), są też ludzie dla których twarde  plastiki w Dacii są ok. Patrząc na wyniki sprzedaży, to jest ich całkiem sporo... ;)

A tak na poważnie, to technicznie obecny Duster bazuje na Qashqai i wygląda nawet całkiem fajnie. Obecnie dostał nowoczesny silnik TCE130 z wtryskiem bezpośrednim, który od połowy roku będzie dostępny również w wersji 4x4. Tak więc dla ludzi, którym nie przeszkadza logo Dacii na masce (i twarde plastiki), to uważam, że jest to obecnie najlepszy wybór "value for money"

  • Haha 1
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

W Dacii najwiekszym minusem sa ponoć cienkie i jednostronnie cynkowane blachy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na Forum jest kult Hołka, który wziął się z czasów gdy startował Subaru. No to zobaczcie czym obecnie się ściga:

 

image.thumb.png.61006caf5bfef8771afd66fb6c6dda4b.png

 

szach mat :P

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widziałem jak te Dustery trochę przerobione dają rade w Baja Poland, nie mają się czego wstydzić, serio.

11 godzin temu, Michał W. napisał:

Mogłem zamiast jednego Forestera z dodatkami mieć dwie Dacie z maksymalnym wyposażeniem. Zbłądziłem, co mnie podkusiło na Subaru, miałbym dwa różne kolory i sąsiadom opadła by szczena.;)

I zawsze byś miał zapasowe auto gdyby jedno nawaliło.

A zanim byś je obie zajeździł ... może mineła by już era samochodów spalinowych.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
6 godzin temu, adamW202 napisał:

Widziałem jak te Dustery trochę przerobione dają rade w Baja Poland, nie mają się czego wstydzić, serio.

I zawsze byś miał zapasowe auto gdyby jedno nawaliło.

A zanim byś je obie zajeździł ... może mineła by już era samochodów spalinowych.

Ja oczywiście żartowałem z tymi dwoma Dusterami ale uważam, że to fajne budżetowe auto. W lepszych wersjach naprawdę nieźle wyglądają, dają rade poza szosą i niewiele kosztują. :)

Z tym zajeżdżaniem to chyba nie trwało by aż tak długo, awaryjne są.

Edited by Michał W.
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, tamer9 napisał:

Na Forum jest kult Hołka, który wziął się z czasów gdy startował Subaru. No to zobaczcie czym obecnie się ściga:

 

image.thumb.png.61006caf5bfef8771afd66fb6c6dda4b.png

 

szach mat :P

 

Cale szczescie, ze to nie Skoda! 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minut temu, Christoph napisał:

Cale szczescie, ze to nie Skoda! 

 

 

 

jest i Skoda 

 

tylko nie wiem czy ma ładowania z gniazdka ;)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Swiat staje do gory kolami ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, tamer9 napisał:

Tak więc dla ludzi, którym nie przeszkadza logo Dacii na masce (i twarde plastiki), to uważam, że jest to obecnie najlepszy wybór "value for money"

Ale w foresterze tak do trzeciej generacji włącznie to tylko twarde plastiki były, więc właściciele subaru poczują się jak w domu. I taki Duster za sześćdziesiąt kilka tysięcy też ma 12 sekund do setki, tak jak Forester. A jak wprowadzą na obowiązkowe wyposażenie systemy awaryjnego hamowania to już niczym nie będzie się różnił. :dance:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, Giechu napisał:

W Dacii najwiekszym minusem sa ponoć cienkie i jednostronnie cynkowane blachy

Chyba lepsze te "cienkie blachy" niż gnijące na potęgę Forki, zwłaszcza SG :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wracając do e-boxera to dziwne, że Subaru poszło taką rozdwojoną technologicznie drogą w sprawie hybrydy i równolegle na dwóch różnych rynkach prezentuję dwa zupełnie inne typy takich rozwiązań. Nawet jeśli jedna technologia została zapożyczona od konkurencji to mimo to nakłady na stworzenie gotowego pojazdu musiały być niemałe. A skoro inwestycje zostały już poczynione to czemu oba rozwiązania nie są oferowane wspólnie na różnych rynkach dla klientów o innych oczekiwaniach wobec hybrydy?

Dla zaintersowanych bardzo ciekawa prezentacja hybrydy pług-in z rynku amerykańskiego.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kto bogatemu zabroni. 

Zdziwiłbyś się bo nawet skrzynie CVT na rynek USA i UE są inne, pomimo tej samej pojemności i mocy silników.

Share this post


Link to post
Share on other sites
39 minut temu, Izotom napisał:

 skrzynie CVT na rynek USA i UE są inne, pomimo tej samej pojemności i mocy silników.

Mógłbyś rozwinąć?

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minut temu, Izotom napisał:

Kto bogatemu zabroni. 

Zdziwiłbyś się bo nawet skrzynie CVT na rynek USA i UE są inne, pomimo tej samej pojemności i mocy silników.

Wszystkie firmy dążą do ograniczania kosztów, wspólne platformy dla wielu modeli a nawet wielu producentów, wspólne skrzynie i silniki a Subaru stać na rozwijanie osobnych technologii co mógłbym zrozumieć gdyby były one oferowane jako poszerzenie oferty modelowej tak już małej zwłaszcza w EU gdzie oferta dwóch typów hybryd miała by dwa razy większe szanse na sukces. Jeśli do tego dochodzą jeszcze dwa rodzaje CVT to już maksymalna rozrzutność, chyba że chodzi o jakieś drobne zmiany i inne oprogramowanie a nie dwie osobne konstrukcje bo sam o tym wcześniej nie słyszałem i nie wiem jak jest w istocie.

Biorąc pod uwagę, że producent chyba idzie pod prąd tendencjom stosowanym w branży i jeszcze notuje zyski na głównych rynkach to jest w tym jakiś fenomen godny podziwu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, rydzada napisał:

Chyba lepsze te "cienkie blachy" niż gnijące na potęgę Forki, zwłaszcza SG :)

Ciekawy jestem, jak pod względem korozji wypadnie Duster jak będzie w sędziwym wieku obecnych Forków SG... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Kambol napisał:

Ciekawy jestem, jak pod względem korozji wypadnie Duster jak będzie w sędziwym wieku obecnych Forków SG... :D

Też jestem ciekawy, ale nie sądzę, że będzie je zjadało po 12-15 latach tak bardzo jak Forki czy np. Outbacki. Za to w nowszych autach, np. w naszym kaszkaju 2010r. wkurza mnie co innego: strasznie miękki lakier, który rysuje się od byle dotknięcia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, rydzada napisał:

Za to w nowszych autach, np. w naszym kaszkaju 2010r. wkurza mnie co innego: strasznie miękki lakier, który rysuje się od byle dotknięcia.

Bo subaru z 2010 to się nie rysuje od dotknięcia.... :facepalm: Takie czasy, ekologiczne samochody 1.0 15KM, lakier biodegradowalny i tona elektroniki bez której ponoć auto jest niebezpieczne....

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

od kiedy wprowadzono lakiery wodorozcieńczalne, to są one niestety miękkie - ekologia ma swoje koszty... ;)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 22.03.2019 o 19:52, rydzada napisał:

Mógłbyś rozwinąć?

Np. inne sprzęgło hydrokinetyczne, inne mocowanie do silnika, inna pompa obiegu oleju, inna "wiskoza" przeniesienia napędu na tył, oczujnikowanie no i soft. Nie są może mocno upierdliwe ale wymiany USA na UE plug&play nie da się zrobić. Mam porównanie XVa USA/UE (to zrobiłem z ciekawości bo znajomy mam problem z autem i nie wierzyłem mu, że są różnice) i WRX na rynek USA i Australia i UE (chciałem kupić WRX '18 BLACK z USA po spotkaniu z przeszkodą i sprawdzałem jak z dostępnością części do skrzyni. Miałem cichą nadzieję, że części od Forka XT pasują ale nie, części z Australii bo mam tak rodzinę ale też nie. Różnice były w numerkach ale ponoć jak są różnice w numerkach to też w budowie). Mam na myśli skrzynię CVT.

Ale co polepszyło się to hamulce w wersjach USA i UE są już takie same :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
52 minuty temu, Izotom napisał:

Np. inne sprzęgło hydrokinetyczne, inne mocowanie do silnika, inna pompa obiegu oleju, inna "wiskoza" przeniesienia napędu na tył, oczujnikowanie no i soft. Nie są może mocno upierdliwe ale wymiany USA na UE plug&play nie da się zrobić.

OK. Dzięki za info. Ciekawe, z czego wynika ten bałagan z częściami (skrzyniami) i tak istotne różnice pomiędzy UE i USA. Nawet, jak są nieco inne przyzwyczajenia / wymagania klienta w USA, to czy nie dało się tego ogarnąć samym softem? Nie wierzę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Izotom napisał:

Np. inne sprzęgło hydrokinetyczne, inne mocowanie do silnika, inna pompa obiegu oleju, inna "wiskoza" przeniesienia napędu na tył, oczujnikowanie no i soft.

 

1 godzinę temu, rydzada napisał:

Ciekawe, z czego wynika ten bałagan z częściami (skrzyniami) i tak istotne różnice pomiędzy UE i USA.

Może to kwestia tego, że XV/Impreza robią na miejscu w USA i są inni poddostawcy niektórych elementów? Tak sobie tylko gdybam, bo przyznam, że przy tak małej firmie nie spodziewałem się tak zróżnicowanej produkcji poniekąd takiego samego modelu auta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
2 godziny temu, aflinta napisał:

 

Może to kwestia tego, że XV/Impreza robią na miejscu w USA i są inni poddostawcy niektórych elementów? Tak sobie tylko gdybam, bo przyznam, że przy tak małej firmie nie spodziewałem się tak zróżnicowanej produkcji poniekąd takiego samego modelu auta :)

Być może ale jest to zaskakujące w obecnych czasach. 15-20 lat temu było by to zupełnie naturalne ale obecnie?

 

 

 

W dniu 21.03.2019 o 12:17, Izotom napisał:

Faktycznie: nie ma to jak dwie Dacie na podjeździe, zamiast jednego Subaru.

Sprawdza się powiedzenie: Polak to i przed i po szkodzie głupi.

P.S. Właśnie usłyszałem reklamę Daci Duster: "Wszyscy mówią o Daci Duster" Skąd się dowiedzieli?:o

Przez chwilę miałeś strzałkę w dół ode mnie. To moja córeczka co czytać jeszcze nie umię ale za to lubi czerwone strzałki. Już posprzątałem. ;)

Zwróciłem wczoraj uwagę na tą reklamę i faktycznie coś w tym jest, że Duster wywołuje sporo komentarzy nawet na forum Subaru jest taką drugą siłą chyba po Skodzie. 

Edited by Michał W.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, aflinta napisał:

 

Może to kwestia tego, że XV/Impreza robią na miejscu w USA i są inni poddostawcy niektórych elementów? Tak sobie tylko gdybam, bo przyznam, że przy tak małej firmie nie spodziewałem się tak zróżnicowanej produkcji poniekąd takiego samego modelu auta :)

 

Ktoś gdzieś pisał, chyba nawet na tym forum, że skrzynia na rynek USA ma po prostu inną charakterystykę. Związane jest to z innymi wymaganiami klientów - w USA skrzynia ma chodzić łagodniej, najważniejszy jest komfort :-) Niestety z tą łagodnością wiążą się też gorsze osiągi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, kespis napisał:

Ktoś gdzieś pisał, chyba nawet na tym forum, że skrzynia na rynek USA ma po prostu inną charakterystykę. Związane jest to z innymi wymaganiami klientów - w USA skrzynia ma chodzić łagodniej, najważniejszy jest komfort :-) Niestety z tą łagodnością wiążą się też gorsze osiągi.

Możliwe, szczególnie z tymi osiągami w USA słabszymi niż w EU.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...