Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)
6 godzin temu, radiolog napisał:

A to XV i XV e-boxer ma tylko 1 tryb D? , nie ma jak w foresterze I i S?

 

Fakt w trybie I jest lag od naciśnięcia gazu do ruszenia, ale to wynika pewnie z oprogramowania i czasu do załączenia spalinowego silnika.

Nie ma tego w trybie S, bo z reguły oprogramowanie nie wyłącza silnika, jak wyłączy w końcu to też jest lag, w innym przypadku nie ma.

Poza tym Pan Pertyn ma paskudę, ale dalej nie wie, że jest różnica z przyśpieszaniem pomiędzy przepustnica 100%, a przepustnica  70%, tak,aby strzałka obrotomierza od startu nie lądowała od razu na 5 tys. ( jest to istotne zwłaszcza w skrzyni skuterowej, a nie dwusprzęgłowej)

Jest też pewnie różnica w samochodzie już dobrze dotartym, a nowym testowym z przebiegiem 2 ty. km.

 

Taki test byłby bardzo porównywalny, gdyby na torze,albo drdze jechał xv i xv e-boxer obok siebie lub za sobą, ponieważ nigdy warunki jazdy nie są takie same.

Tak,

A jak na aucie usiądzie mucha, to spowoduje dodatkowe obciążenie i opór :D Jak auto nie ma czym jechać to nie ma. Co do hybrydy to jak pisze @Karas była już w USA i dokładnie tak się zachowywała i adekwatnie zdobyła uznanie i popularność. Teraz to rozwiązanie trafiłó do Europy.

Edited by mechanik
  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites
  • Replies 4.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Przedawkował TVP

@Michał W. widzisz, nie bierzesz pod uwagę jednej kwestii ... tutaj, na forum są Subarowicze związani z marką kilkanaście i więcej lat. Każdy z nich by chciał, aby Subaru pokazało innym "gdzie raki zi

@RoadRunner, @Jaca68, @mechanik, @blejzu, @skwaro i reszta ekipy. Sorry, ale to chyba Wy w jakiś patologiczny sposób kochacie Subaru, a nie my - posiadacze e-boxera. Przecież ja kilk razy pisałem co m

Posted Images

22 minuty temu, mechanik napisał:

Tak,

A jak na aucie usiądzie mucha, to spowoduje dodatkowe obciążenie i opór :D Jak auto nie ma czym jechać to nie ma. Co do hybrydy to jak pisze @Karas była już w USA i dokładnie tak się zachowywała i adekwatnie zdobyła uznanie i popularność. Teraz to rozwiązanie trafiłó do Europy.

I dlatego uważam, ze sensowniejsze jest 1,6 bez e-boxera. Tez nie jedzie, ale przynajmniej nikt tego po tym aucie nie oczekuje. A sporo zostaje w kieszeni. 

  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Tsunetomo napisał:

I dlatego uważam, ze sensowniejsze jest 1,6 bez e-boxera. Tez nie jedzie, ale przynajmniej nikt tego po tym aucie nie oczekuje. A sporo zostaje w kieszeni. 

Smutna prawda :mellow:

  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, radiolog napisał:


no właśnie kluczowe słowo to inne, w 99% przypadków jest to skrzynia hydrokinetyczna lub dsg.

A i tak narzeka , ze skrzynia nie dziala, wszędzie są lagi i sekundowe opóźnienie pomiędzy but w podłogę, a launch.

Po co zaklinać rzeczywistość, wiadomo że szału nie ma przy tym silniku , a szukanie na siłę problemu w jeździe Pertyna to taka próba obrony tego co nie jest do obrony 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, polak900 napisał:

Po co zaklinać rzeczywistość, wiadomo że szału nie ma przy tym silniku , a szukanie na siłę problemu w jeździe Pertyna to taka próba obrony tego co nie jest do obrony 

To jakby dowodzić, że Ostry Cień Mgły to znakomity w warstwie tekstowej i muzycznej oraz brawurowo wykonany, świetny kawałek hip-hopu :) I tylko wychowani na Run DMC, N.A.S., Public Enemy etc. tego nie czają :)

 

  • Haha 2
  • Upvote 3
Link to post
Share on other sites
11 minut temu, Tsunetomo napisał:

I dlatego uważam, ze sensowniejsze jest 1,6 bez e-boxera. Tez nie jedzie, ale przynajmniej nikt tego po tym aucie nie oczekuje. A sporo zostaje w kieszeni. 

1.6 to idealne auto do miasta i na przedmieścia. Do 80 km/h jedzie całkiem sprawnie, bez obciążenia pewnie jedzie jakieś 1,5 s. szybciej niż w katalogu, stosunek cena/jakość nadal rewelacyjny. W czasach gdy Fiat 500 1.0 hybryda dobija już do 50 tys. zł. ta XV-ka to dla mnie naprawdę auto warte rozważenia jako nr 2 w rodzinie. 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
36 minut temu, mechanik napisał:

A jak na aucie usiądzie mucha, to spowoduje dodatkowe obciążenie i opór :D

Ja bym się jednak upewnił, czy przed jazdą e-boxerem Pertyn nie skonsumował dwóch hot dogów na stacji celem przekłamania wyników ;) 

  • Haha 4
Link to post
Share on other sites

Obejrzałem sobie ten test i jestem zawiedziony. Spodziewałem się, że XV + E-Boxer to będzie udany duet i zwłaszcza spalanie będzie korzystniejsze od wolnossaka, a tutaj klapa.

Link to post
Share on other sites
20 minut temu, Tsunetomo napisał:

I dlatego uważam, ze sensowniejsze jest 1,6 bez e-boxera. Tez nie jedzie, ale przynajmniej nikt tego po tym aucie nie oczekuje. A sporo zostaje w kieszeni. 

Kolega był na jeździe testowej XV e boxer auto w wersji exclusive bez nawigacji zostało mu zaoferowane za 136 tys.

I teraz pytanie ile kosztuje taki XV w wersji tylko spalinowej 90-100 tys?

Po porównaniu Pertyna XV w wersji e boxer jest nie opłacalny, droższy w zakupie, więcej pali jak wynika z testu.

Można wydać więcej pieniędzy na hybrydę ale w zamian oczekuje się oszczędności w spalaniu.

A już rozmyślałem nad XV e boxer dla żony....

Link to post
Share on other sites
30 minut temu, Grzesiek89 napisał:

Kolega był na jeździe testowej XV e boxer auto w wersji exclusive bez nawigacji zostało mu zaoferowane za 136 tys.

I teraz pytanie ile kosztuje taki XV w wersji tylko spalinowej 90-100 tys?

Po porównaniu Pertyna XV w wersji e boxer jest nie opłacalny, droższy w zakupie, więcej pali jak wynika z testu.

Można wydać więcej pieniędzy na hybrydę ale w zamian oczekuje się oszczędności w spalaniu.

A już rozmyślałem nad XV e boxer dla żony....

Forester SK to naprawdę duże auto. Jeśli szukasz czegoś do miasta to weź XV. Od początku było wiadomo, ze ten e-boxer nie ma

nic wspólnego z realnymi oszczędnościami na paliwie, a jedynie ma połechtać ekoterrorystów z UE. Jedyne co dobre to to, ze xmode działa lepiej niż w NA. Ale brak koła zapasowego to padaka. Swoja droga musi to być naprawdę ARCHAICZNA bateria skoro jest tak wielka i ma znikoma pojemosc. W aurisie miałem normalne

kolo i dużo pojemniejszą baterie

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Kristofor napisał:

1.6 to idealne auto do miasta i na przedmieścia.

Pod warunkiem, że ktoś jest pewny czego oczekuje od tego drugiego auta. Nie rozumiem osób które zakładają że drugie auto musi być nudne, małe i do tego mułem, zwłaszcza jeśli auto ma być dla kobiety. Według mnie drugie auto to samochód który ma to coś i daje frajdę kierowcy.

Na przykład drugim autem w naszej rodzinie, dla żony do miasta jest Wrangler 3.6. 

  • Haha 2
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
8 minut temu, mechanik napisał:

Pod warunkiem, że ktoś jest pewny czego oczekuje od tego drugiego auta. Nie rozumiem osób które zakładają że drugie auto musi być nudne, małe i do tego mułem, zwłaszcza jeśli auto ma być dla kobiety. Według mnie drugie auto to samochód który ma to coś i daje frajdę kierowcy.

Na przykład drugim autem w naszej rodzinie, dla żony do miasta jest Wrangler 3.6. 

I to rozumiem :) Nie trzeba wydać dużo na ciekawe auto, to raczej kwestia podejścia do motoryzacji - racjonalne vs emocjonalne. 

  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
2 godziny temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Od początku było wiadomo, ze ten e-boxer nie ma

nic wspólnego z realnymi oszczędnościami na paliwie, a jedynie ma połechtać ekoterrorystów z UE. Jedyne co dobre to to, ze xmode działa lepiej niż w NA. Ale brak koła zapasowego to padaka. Swoja droga musi to być naprawdę ARCHAICZNA bateria skoro jest tak wielka i ma znikoma pojemosc

i dużo mniejszy bak jest dużym minusem (jak dla mnie) przy takim spalaniu. Dodatkowo xv e-boxer ma mniejszy bagażnik przez tą „archaiczną” baterie :unsure:

Edited by Paweł J.
Link to post
Share on other sites
I to rozumiem  Nie trzeba wydać dużo na ciekawe auto, to raczej kwestia podejścia do motoryzacji - racjonalne vs emocjonalne. 

Panowie nie zapominajcie o budżecie jakim się dysponuje. Wrangler 3.6 vs XV 1.6 to nie tylko roznica w pojemności.
A wracając do e-boxera to szacun dla Czarne Koronkowe że po zakupie auta nie próbuje na siłę przekonywać siebie i nas że to był właściwy wybor Wiarygodne info z pierwszej ręki


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • Upvote 2
  • Downvote 1
Link to post
Share on other sites
15 minut temu, Gazik napisał:

Panowie nie zapominajcie o budżecie jakim się dysponuje

Auto kupione w USA, kosztuje połowę ceny XV, finalnie i tak wyjdzie tańszy. 

Link to post
Share on other sites

Jaka cena nowego w Stanach?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, Tsunetomo napisał:

To jakby dowodzić, że Ostry Cień Mgły to znakomity w warstwie tekstowej i muzycznej oraz brawurowo wykonany, świetny kawałek hip-hopu :)

Dobre porównanie - zarówno w przypadku Cienia Mgły, jak i e-boxera trzeba się mocno nagłowić, co autor miał na myśli 

  • Haha 3
Link to post
Share on other sites

Test Pertyna tylko utwierdził mnie w przekonaniu, że jedyne sensowne hybrydy to te ze stajni Toyoty. Najnowsza generacja robi robotę, jest oszczędnie i dynamicznie, no ale mają 20 lat doświadczeń. To co wyrabiają inni producenci to robienie z klientów idiotów i żadne  chłyty maketingowe , nazywanie tego soft hybrid czy e-boxer tego nie zmienią. 

  • Like 1
  • Upvote 4
Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
22 minuty temu, Jaca68 napisał:

Test Pertyna tylko utwierdził mnie w przekonaniu, że jedyne sensowne hybrydy to te ze stajni Toyoty. Najnowsza generacja robi robotę, jest oszczędnie i dynamicznie, no ale mają 20 lat doświadczeń. To co wyrabiają inni producenci to robienie z klientów idiotów i żadne  chłyty maketingowe , nazywanie tego soft hybrid czy e-boxer tego nie zmienią. 

Trochę promocji własnego auta, ale mam nadzieję, że nie zabrzmię jak nadęty bufon ;)

 

Takim czymś była/jest właśnie hybryda od Infiniti.

Masz spory silnik benzynowy i elektryk, który faktycznie działa, na którym auto może normalnie przejechać parę kilometrów lub poruszać się w korku, a jak się wyczerpie, to w ciągu minuty/dwóch się samo naładuje.

Zdecydowanym plusem tego rozwiązania jest to, że może być naprawdę oszczędnie biorąc pod uwagę wielkość/masę/osiągi samochodu albo może być całkiem dynamicznie (okolice 5 sek do 100 km/h) ale wtedy oczywiście kosztem spalania :)

Natomiast najnowsze normy i tak już zabiłyby ten silnik, a i samo Infiniti wycofało się już z UE ze względu na niską sprzedaż i rzeczone normy.

Edited by yak
  • Like 1
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
31 minut temu, Jaca68 napisał:

Test Pertyna tylko utwierdził mnie w przekonaniu, że jedyne sensowne hybrydy to te ze stajni Toyoty. Najnowsza generacja robi robotę, jest oszczędnie i dynamicznie, no ale mają 20 lat doświadczeń. To co wyrabiają inni producenci to robienie z klientów idiotów i żadne  chłyty maketingowe , nazywanie tego soft hybrid czy e-boxer tego nie zmienią. 

 

To niestety prawda. Jednak samochód to nie sam silnik. Przed zakupem Forka jeździłem między innymi też Rav4, niestety rav4 mi nie podpasowała wyglądem w środku i wszechobecnym błyszczącym plastikiem na zewnątrz. Jeżdżę Forkiem i czasem narzekam na to że głośno na autostradzie (szczególnie przy 150km/h jak jedziesz pod wiatr)... że mogłoby mieć więcej mocy, ciut wygodniejszy fotel (i wentylowany). Nie mniej jednak jeżdżę i jestem uchachany za każdym razem jak wsiadam do tego auta...lubię jak mnie wita i ustawia fotel i lusterka specjalnie dla mnie :)

 

  • Like 3
  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, emdzy napisał:

 

To niestety prawda. Jednak samochód to nie sam silnik. Przed zakupem Forka jeździłem między innymi też Rav4, niestety rav4 mi nie podpasowała wyglądem w środku i wszechobecnym błyszczącym plastikiem na zewnątrz. Jeżdżę Forkiem i czasem narzekam na to że głośno na autostradzie (szczególnie przy 150km/h jak jedziesz pod wiatr)... że mogłoby mieć więcej mocy, ciut wygodniejszy fotel (i wentylowany). Nie mniej jednak jeżdżę i jestem uchachany za każdym razem jak wsiadam do tego auta...lubię jak mnie wita i ustawia fotel i lusterka specjalnie dla mnie :)

 

Ja mam podobnie:) 

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
44 minuty temu, emdzy napisał:

 

To niestety prawda. Jednak samochód to nie sam silnik. Przed zakupem Forka jeździłem między innymi też Rav4, niestety rav4 mi nie podpasowała wyglądem w środku i wszechobecnym błyszczącym plastikiem na zewnątrz. Jeżdżę Forkiem i czasem narzekam na to że głośno na autostradzie (szczególnie przy 150km/h jak jedziesz pod wiatr)... że mogłoby mieć więcej mocy, ciut wygodniejszy fotel (i wentylowany). Nie mniej jednak jeżdżę i jestem uchachany za każdym razem jak wsiadam do tego auta...lubię jak mnie wita i ustawia fotel i lusterka specjalnie dla mnie :)

 

Też nim jeżdżę z przyjemnością mimo słabego silnika. O ile nie wjadę na autostradę :D Fele 17" zamówione, opony wkrótce. Płyty już siedzą - montowane przy zakupie. Już się nie mogę doczekać sprawdzenia jak to się tapla.

Edited by Czarne_Koronkowe
Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Też nim jeżdżę z przyjemnością mimo słabego silnika. O ile nie wjadę na autostradę :D Fele 17" zamówione, opony wkrótce. Płyty już siedzą - montowane przy zakupie. Już się nie mogę doczekać sprawdzenia jak to się tapla.

Ile kosztują osłony metalowe? Masz pod silnikiem czy jeszcze gdzieś?

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...