Jump to content

Recommended Posts

13 minut temu, Grzesiek89 napisał:

Mam okno dachowe w qashqaiu i go nie używamy , może kilka razy użyliśmy jak był nowy samochód a teraz to wcale , a przy  zakupie specjalnie dopłacaliśmy do okna dachowego...:toobad:

My go w Foresterach zawsze używaliśmy. Podsufitka odsunięta non stop kolor, dach otwarty kiedy tylko aura pozwala.

W Jeepie zdejmujemy panele nad kierowcą, ale na lato kupię materiałowy panel. 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
  • Replies 4.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Przedawkował TVP

@Michał W. widzisz, nie bierzesz pod uwagę jednej kwestii ... tutaj, na forum są Subarowicze związani z marką kilkanaście i więcej lat. Każdy z nich by chciał, aby Subaru pokazało innym "gdzie raki zi

@RoadRunner, @Jaca68, @mechanik, @blejzu, @skwaro i reszta ekipy. Sorry, ale to chyba Wy w jakiś patologiczny sposób kochacie Subaru, a nie my - posiadacze e-boxera. Przecież ja kilk razy pisałem co m

Posted Images

Dzisiaj się przyjrzałem na parkingu swoim standardowym oponom na max skręcie. Nie mam pojęcia jak tam wjedzie 225/65/17 :blink: No, ale skoro @Dyrekcja jeździ... swoja droga widze postęp - płaskich w przednim nadkolu który w MY15 przy dużych prędkościach się wycierał z uwagi na swoje odkształcenie, tu ma inna strukturę. Powierzchnia nie jest płaska tylko ma widoczne elementy, które maja za zadanie zwiększyć sztywność tej konstrukcji.

Link to post
Share on other sites
5 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Dzisiaj się przyjrzałem na parkingu swoim standardowym oponom na max skręcie. Nie mam pojęcia jak tam wjedzie 225/65/17 :blink: 

Porównanie oryginalnego rozmiaru z tym o którym piszesz:

 

Screenshot_20200528-160821.png

Screenshot_20200528-160758.png

Link to post
Share on other sites
8 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Powierzchnia nie jest płaska tylko ma widoczne elementy, które maja za zadanie zwiększyć sztywność tej konstrukcji.

Egzemplarze po lifcie miały te zmodyfikowane nadkola. Tak jak piszesz dodatkowego miejsca niewiele jeśli brać pod uwagę ten plastik. Jednak podany rozmiar różni się jedynie 1cm na promieniu koła więc nawet po wymianie będzie trudno to na aucie zauważyć. Na nierównościach  felga 17" to dużo lepsza amortyzacja. W XT nie jeździłem praktycznie poza asfaltem, a opona byla dwukrotnie przebita. W wolnossacym Forku z 17" nie było takiej sytuacji. 

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
52 minuty temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Dzisiaj się przyjrzałem na parkingu swoim standardowym oponom na max skręcie. Nie mam pojęcia jak tam wjedzie 225/65/17 :blink: No, ale skoro @Dyrekcja jeździ... swoja droga widze postęp - płaskich w przednim nadkolu który w MY15 przy dużych prędkościach się wycierał z uwagi na swoje odkształcenie, tu ma inna strukturę. Powierzchnia nie jest płaska tylko ma widoczne elementy, które maja za zadanie zwiększyć sztywność tej konstrukcji.

 

o ile pamiętam @Dyrekcja jeździ na takich oponach w aucie podniesionym w stosunku do fabryki

Link to post
Share on other sites

Czy, któryś z posiadaczy nowego Forestera zdecydował się na leasing/kredyt i może podzielić się swoją opinią na temat tego czy oferta przedstawiana przez dealerów jest korzystna na tle innych dostepnych na rynku?

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

ja mam leasing, ale mam świeżą działalność. pytałem w 3 źródłach (banki i firmy typowo pod leasing) nikt nie dał mi warunków jak w salonie i santander. Tak samo było z ubezpieczeniem nikt nie dał takich jak salon i warta... czy są dobre? na pewno najtańsze z tych których sprawdziłem :)

  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites

W porównaniu do efl było podobnie, ciut taniej nawet, ale w ramach dealera było zdecydowanie korzystniejsze ubezpieczenie . Natomiast każda modyfikacja, opłaty rejestracyjne i inne są relatywnie wysokie , dlatego wolałem wziąć na 2 lata

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Nie wiem jak się ma oferta dealerów teraz, ale rok temu po porównaniach w kilku bankach wziąłem indywidualnie w Alior Leasing. Oferta była znacznie korzystniejsza, a dodatkowo opłacając rocznie niewielką kwotę ~200 zł unikam wszelkich dodatkowych opłat związanych chociażby ze wskazania kierującego w razie otrzymania mandatu czy innych wskazanych w tabeli opłatach.

Ubezpiecznie w PZU również wyszło przyzwoicie. 

Link to post
Share on other sites

Jak wygląda sprawa kół, czy ktoś porównywał róznice w komforcie i prowadzeniu między 17'' a 18''? 

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, dawidz napisał:

Jak wygląda sprawa kół, czy ktoś porównywał róznice w komforcie i prowadzeniu między 17'' a 18''? 

Ja mam 17 i jestem zadowolony:)

Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, dawidz napisał:

Jak wygląda sprawa kół, czy ktoś porównywał róznice w komforcie i prowadzeniu między 17'' a 18''? 

Jeśli chcesz jeździć gdziekolwiek indziej niż po czarnym 17" to must have.

Nie dość że cierpi zawieszenie to zniszczysz opony i felgi.

To doświadczenie z poprzedniej generacji SJ, jednak rozmiary kół i wyzwania te same. 

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
W dniu 28.05.2020 o 14:22, OBK CVT napisał:

mi tez bialy nie pasowal w salonie wiec wzialem niebieski

To tak jak i ja. Niebieski wygrał!

 

W dniu 28.05.2020 o 15:42, aflinta napisał:

Każdy ma inne potrzeby, ale dla mnie Forester bez jego wielkiej dziury w dachu traci na swojej atrakcyjności :)

Przestań, bo pójdę do garażu i wytnę :biglol:

 

9E7F8BD3-385B-47B0-BEE9-9F5FE0FB841E.jpeg
 

ps. Lisek sorry! nie mogłem się powstrzymać :P

Edited by Paweł J.
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Paweł J. napisał:

To tak jak i ja. Niebieski wygrał!

 

Przestań, bo pójdę do garażu i wytnę :biglol:

 

9E7F8BD3-385B-47B0-BEE9-9F5FE0FB841E.jpeg
 

ps. Lisek sorry! nie mogłem się powstrzymać :P

Wybaczam!:D

Ale aflinta ma racje tzn Forester bez dziury w dachu to jak STI bez parapetu :) Do kitu:)

  • Upvote 3
Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Na żywo, jednak biały wygląda odrobinę lepiej od zielonego, obok stał zielony OBK i ta zieleń jest ciekawsza.

 

Czy ktoś zna parametry kół nowego Forestera? (rozstaw śrób, ET itd)? Zamówiłbym przed odbiorem 17tki, wtedy 18tki pójdą od razu do sprzedania.

 

Drugie pytanie, które z akcesoriów do forka to must have i dobrze je wziąc od dealera bo na allegro jest drożej albo gorszej jakości?
Na razie wybrałem hak, przednie czujniki parkowania, kratka do bagażnika (nie na stałe) i standard - dywaniki + mata do bagażnika.

Mocno zastanawiam się nad  stalowymi osłonami podwozia ale, na akcesoria za wielkich zniżek nie ma, więc pewnie na razie pojeździ z plastikiem.

Edited by dawidz
Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, dawidz napisał:

(...) Czy ktoś zna parametry kół nowego Forestera? (rozstaw śrób, ET itd)? Zamówiłbym przed odbiorem 17tki, wtedy 18tki pójdą od razu do sprzedania (...)

 

Juz bylo o tym ciut wczesniej ;)

 

 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, dawidz napisał:

Na żywo, jednak biały wygląda odrobinę lepiej od zielonego, obok stał zielony OBK i ta zieleń jest ciekawsza.

 

Czy ktoś zna parametry kół nowego Forestera? (rozstaw śrób, ET itd)? Zamówiłbym przed odbiorem 17tki, wtedy 18tki pójdą od razu do sprzedania.

 

Drugie pytanie, które z akcesoriów do forka to must have i dobrze je wziąc od dealera bo na allegro jest drożej albo gorszej jakości?
Na razie wybrałem hak, przednie czujniki parkowania, kratka do bagażnika (nie na stałe) i standard - dywaniki + mata do bagażnika.

Mocno zastanawiam się nad  stalowymi osłonami podwozia ale, na akcesoria za wielkich zniżek nie ma, więc pewnie na razie pojeździ z plastikiem.

Ja mam jeszcze listwę progu bagażnika i listwy boczne oraz alarm z blokada zaplonu ( czy coś tego typu -taki dodatkowy pilocie):)

zastanawiam się nad osłonami metalowymi ale ,nie wiem czy nie lepsze będą customowe od tych akcesoryjnych i może wyjdzie podobnie cenowo.

A i koło zapasowe  by się sprzedało tylko nie ma gdzie go schować, może ktoś rozwiązał już problem z przewożeniem koła zapasowego , tak żeby nie latało luźno  w środku to proszę o podzielenie się doświadczeniami:)

Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Grzesiek89 napisał:

 

A i koło zapasowe  by się sprzedało tylko nie ma gdzie go schować, może ktoś rozwiązał już problem z przewożeniem koła zapasowego , tak żeby nie latało luźno  w środku to proszę o podzielenie się doświadczeniami:)

 Tylko na dachu na takiej metalowej wannie

Link to post
Share on other sites
8 minut temu, radiolog napisał:

 Tylko na dachu na takiej metalowej wannie

Jak przystało na prawdziwy samochód terenowy?:)

Link to post
Share on other sites
26 minut temu, Lisek napisał:

Jak przystało na prawdziwy samochód terenowy?

Terenówka ma koło na drzwiach bagażnika. Inne rozwiązania to z konieczności. Na dachu to ostateczność, nikt tego nie lubi jest to po prostu konsekwencja poważnego uterenowienia SUV - konstruktorzy w LandCruiser nie przewidzieli kół 35'', dlatego pod podłogą miejsca już nie starczy, a na wyprawę trzeba mieć zapas. Ostatnio w LC zdjęło oponę z felgi - z tym wyjmowaniem koła spod auta - masakra, do tego koło ma inny rozmiar, więc długa jazda odpada.

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Lisek napisał:

Jak przystało na prawdziwy samochód terenowy?:)

 

AUSTAR AX518SR na dachu dachu metalowego bagażnik z koło zapasowe ...

przykład.

 

Złośniki

 

ale niekoniecznie musi być na prawdziwym aucie terenowym

  • Haha 2
Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, radiolog napisał:

przykład

To bagażnik wyprawowy, chodzi Ci o wyprawówkę. Jasne, tak jak pisałem czasem trzeba brać dwa koła.

Link to post
Share on other sites
W dniu 23.04.2020 o 16:01, Czarne_Koronkowe napisał:

140 km\h obroty namiętnie 3800. 

Kilka dni temu miałem wyjazd do Holandii i z tej okazji zabrałem LiSa za zachodnią granice. Jadę sobie po tej pustawej autostradzie i z nudów zacząłem się zastanawiać przy jakiej prędkości na tempomacie będę miał 3800. Przy 140 było 2400, to zacząłem dokładać po 10 i sprawdzać. 3800  obrotów się udało.

4 tys. nie do osiągnięcia, tempomat odmawia współpracy powyżej 220. :yahoo:

 

speed.jpg

Link to post
Share on other sites
Teraz, Jaca68 napisał:

Kilka dni temu miałem wyjazd do Holandii i z tej okazji zabrałem LiSa za zachodnią granice. Jadę sobie po tej pustawej autostradzie i z nudów zacząłem się zastanawiać przy jakiej prędkości na tempomacie będę miał 3800. Przy 140 było 2400, to zacząłem dokładać po 10 i sprawdzać. 3800  obrotów się udało.

4 tys. nie do osiągnięcia, tempomat odmawia współpracy powyżej 220. :yahoo:

 

speed.jpg

Zacnie. Ale powiem Wam coś jeszcze śmieszniejszego. W sobotę byłem w Karpaczu i zjeżdżałem z jakiejś tam stromej górki. Zrobiłem redukcję biegami i tutaj prawdziwy HIT. Wiecie, że na pierwszym biegu (tak wskazywał wyświetlacz) przy prędkości jakichś 40 km/h było około 2000 obrotów? Te manualne biegi to jakaś fikcja. Ale muszę przyznać, że dosyć fajnie szło mu to hamowanie silnikiem.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...