mechanik Opublikowano 28 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2020 13 minut temu, Grzesiek89 napisał: Mam okno dachowe w qashqaiu i go nie używamy , może kilka razy użyliśmy jak był nowy samochód a teraz to wcale , a przy zakupie specjalnie dopłacaliśmy do okna dachowego... My go w Foresterach zawsze używaliśmy. Podsufitka odsunięta non stop kolor, dach otwarty kiedy tylko aura pozwala. W Jeepie zdejmujemy panele nad kierowcą, ale na lato kupię materiałowy panel. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarne_Koronkowe Opublikowano 28 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2020 Dzisiaj się przyjrzałem na parkingu swoim standardowym oponom na max skręcie. Nie mam pojęcia jak tam wjedzie 225/65/17 No, ale skoro @Dyrekcja jeździ... swoja droga widze postęp - płaskich w przednim nadkolu który w MY15 przy dużych prędkościach się wycierał z uwagi na swoje odkształcenie, tu ma inna strukturę. Powierzchnia nie jest płaska tylko ma widoczne elementy, które maja za zadanie zwiększyć sztywność tej konstrukcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 28 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2020 5 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał: Dzisiaj się przyjrzałem na parkingu swoim standardowym oponom na max skręcie. Nie mam pojęcia jak tam wjedzie 225/65/17 Porównanie oryginalnego rozmiaru z tym o którym piszesz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 28 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2020 8 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał: Powierzchnia nie jest płaska tylko ma widoczne elementy, które maja za zadanie zwiększyć sztywność tej konstrukcji. Egzemplarze po lifcie miały te zmodyfikowane nadkola. Tak jak piszesz dodatkowego miejsca niewiele jeśli brać pod uwagę ten plastik. Jednak podany rozmiar różni się jedynie 1cm na promieniu koła więc nawet po wymianie będzie trudno to na aucie zauważyć. Na nierównościach felga 17" to dużo lepsza amortyzacja. W XT nie jeździłem praktycznie poza asfaltem, a opona byla dwukrotnie przebita. W wolnossacym Forku z 17" nie było takiej sytuacji. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tiger Opublikowano 28 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2020 52 minuty temu, Czarne_Koronkowe napisał: Dzisiaj się przyjrzałem na parkingu swoim standardowym oponom na max skręcie. Nie mam pojęcia jak tam wjedzie 225/65/17 No, ale skoro @Dyrekcja jeździ... swoja droga widze postęp - płaskich w przednim nadkolu który w MY15 przy dużych prędkościach się wycierał z uwagi na swoje odkształcenie, tu ma inna strukturę. Powierzchnia nie jest płaska tylko ma widoczne elementy, które maja za zadanie zwiększyć sztywność tej konstrukcji. o ile pamiętam @Dyrekcja jeździ na takich oponach w aucie podniesionym w stosunku do fabryki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarne_Koronkowe Opublikowano 28 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2020 3 godziny temu, Tiger napisał: o ile pamiętam @Dyrekcja jeździ na takich oponach w aucie podniesionym w stosunku do fabryki Ale to chyba mówisz o FXT - nigdzie nie czytałem o lifcie SK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawidz Opublikowano 29 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2020 Czy, któryś z posiadaczy nowego Forestera zdecydował się na leasing/kredyt i może podzielić się swoją opinią na temat tego czy oferta przedstawiana przez dealerów jest korzystna na tle innych dostepnych na rynku? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emdzy Opublikowano 29 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2020 ja mam leasing, ale mam świeżą działalność. pytałem w 3 źródłach (banki i firmy typowo pod leasing) nikt nie dał mi warunków jak w salonie i santander. Tak samo było z ubezpieczeniem nikt nie dał takich jak salon i warta... czy są dobre? na pewno najtańsze z tych których sprawdziłem 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radiolog Opublikowano 29 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2020 W porównaniu do efl było podobnie, ciut taniej nawet, ale w ramach dealera było zdecydowanie korzystniejsze ubezpieczenie . Natomiast każda modyfikacja, opłaty rejestracyjne i inne są relatywnie wysokie , dlatego wolałem wziąć na 2 lata 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
McSudi Opublikowano 29 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2020 Nie wiem jak się ma oferta dealerów teraz, ale rok temu po porównaniach w kilku bankach wziąłem indywidualnie w Alior Leasing. Oferta była znacznie korzystniejsza, a dodatkowo opłacając rocznie niewielką kwotę ~200 zł unikam wszelkich dodatkowych opłat związanych chociażby ze wskazania kierującego w razie otrzymania mandatu czy innych wskazanych w tabeli opłatach. Ubezpiecznie w PZU również wyszło przyzwoicie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawidz Opublikowano 29 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2020 Jak wygląda sprawa kół, czy ktoś porównywał róznice w komforcie i prowadzeniu między 17'' a 18''? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek89 Opublikowano 29 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2020 1 minutę temu, dawidz napisał: Jak wygląda sprawa kół, czy ktoś porównywał róznice w komforcie i prowadzeniu między 17'' a 18''? Ja mam 17 i jestem zadowolony:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 29 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2020 3 minuty temu, dawidz napisał: Jak wygląda sprawa kół, czy ktoś porównywał róznice w komforcie i prowadzeniu między 17'' a 18''? Jeśli chcesz jeździć gdziekolwiek indziej niż po czarnym 17" to must have. Nie dość że cierpi zawieszenie to zniszczysz opony i felgi. To doświadczenie z poprzedniej generacji SJ, jednak rozmiary kół i wyzwania te same. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł J. Opublikowano 29 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2020 (edytowane) W dniu 28.05.2020 o 14:22, OBK CVT napisał: mi tez bialy nie pasowal w salonie wiec wzialem niebieski To tak jak i ja. Niebieski wygrał! W dniu 28.05.2020 o 15:42, aflinta napisał: Każdy ma inne potrzeby, ale dla mnie Forester bez jego wielkiej dziury w dachu traci na swojej atrakcyjności Przestań, bo pójdę do garażu i wytnę ps. Lisek sorry! nie mogłem się powstrzymać Edytowane 29 Maja 2020 przez Paweł J. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lisek Opublikowano 29 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2020 Godzinę temu, Paweł J. napisał: To tak jak i ja. Niebieski wygrał! Przestań, bo pójdę do garażu i wytnę ps. Lisek sorry! nie mogłem się powstrzymać Wybaczam!:D Ale aflinta ma racje tzn Forester bez dziury w dachu to jak STI bez parapetu :) Do kitu:) 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawidz Opublikowano 30 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2020 (edytowane) Na żywo, jednak biały wygląda odrobinę lepiej od zielonego, obok stał zielony OBK i ta zieleń jest ciekawsza. Czy ktoś zna parametry kół nowego Forestera? (rozstaw śrób, ET itd)? Zamówiłbym przed odbiorem 17tki, wtedy 18tki pójdą od razu do sprzedania. Drugie pytanie, które z akcesoriów do forka to must have i dobrze je wziąc od dealera bo na allegro jest drożej albo gorszej jakości? Na razie wybrałem hak, przednie czujniki parkowania, kratka do bagażnika (nie na stałe) i standard - dywaniki + mata do bagażnika. Mocno zastanawiam się nad stalowymi osłonami podwozia ale, na akcesoria za wielkich zniżek nie ma, więc pewnie na razie pojeździ z plastikiem. Edytowane 30 Maja 2020 przez dawidz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 30 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2020 1 godzinę temu, dawidz napisał: (...) Czy ktoś zna parametry kół nowego Forestera? (rozstaw śrób, ET itd)? Zamówiłbym przed odbiorem 17tki, wtedy 18tki pójdą od razu do sprzedania (...) Juz bylo o tym ciut wczesniej 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek89 Opublikowano 31 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2020 18 godzin temu, dawidz napisał: Na żywo, jednak biały wygląda odrobinę lepiej od zielonego, obok stał zielony OBK i ta zieleń jest ciekawsza. Czy ktoś zna parametry kół nowego Forestera? (rozstaw śrób, ET itd)? Zamówiłbym przed odbiorem 17tki, wtedy 18tki pójdą od razu do sprzedania. Drugie pytanie, które z akcesoriów do forka to must have i dobrze je wziąc od dealera bo na allegro jest drożej albo gorszej jakości? Na razie wybrałem hak, przednie czujniki parkowania, kratka do bagażnika (nie na stałe) i standard - dywaniki + mata do bagażnika. Mocno zastanawiam się nad stalowymi osłonami podwozia ale, na akcesoria za wielkich zniżek nie ma, więc pewnie na razie pojeździ z plastikiem. Ja mam jeszcze listwę progu bagażnika i listwy boczne oraz alarm z blokada zaplonu ( czy coś tego typu -taki dodatkowy pilocie) zastanawiam się nad osłonami metalowymi ale ,nie wiem czy nie lepsze będą customowe od tych akcesoryjnych i może wyjdzie podobnie cenowo. A i koło zapasowe by się sprzedało tylko nie ma gdzie go schować, może ktoś rozwiązał już problem z przewożeniem koła zapasowego , tak żeby nie latało luźno w środku to proszę o podzielenie się doświadczeniami:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radiolog Opublikowano 31 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2020 5 godzin temu, Grzesiek89 napisał: A i koło zapasowe by się sprzedało tylko nie ma gdzie go schować, może ktoś rozwiązał już problem z przewożeniem koła zapasowego , tak żeby nie latało luźno w środku to proszę o podzielenie się doświadczeniami:) Tylko na dachu na takiej metalowej wannie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lisek Opublikowano 31 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2020 8 minut temu, radiolog napisał: Tylko na dachu na takiej metalowej wannie Jak przystało na prawdziwy samochód terenowy?:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 31 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2020 26 minut temu, Lisek napisał: Jak przystało na prawdziwy samochód terenowy? Terenówka ma koło na drzwiach bagażnika. Inne rozwiązania to z konieczności. Na dachu to ostateczność, nikt tego nie lubi jest to po prostu konsekwencja poważnego uterenowienia SUV - konstruktorzy w LandCruiser nie przewidzieli kół 35'', dlatego pod podłogą miejsca już nie starczy, a na wyprawę trzeba mieć zapas. Ostatnio w LC zdjęło oponę z felgi - z tym wyjmowaniem koła spod auta - masakra, do tego koło ma inny rozmiar, więc długa jazda odpada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radiolog Opublikowano 31 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2020 4 godziny temu, Lisek napisał: Jak przystało na prawdziwy samochód terenowy?:) przykład. ale niekoniecznie musi być na prawdziwym aucie terenowym 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 31 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2020 1 minutę temu, radiolog napisał: przykład To bagażnik wyprawowy, chodzi Ci o wyprawówkę. Jasne, tak jak pisałem czasem trzeba brać dwa koła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaca68 Opublikowano 1 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2020 W dniu 23.04.2020 o 16:01, Czarne_Koronkowe napisał: 140 km\h obroty namiętnie 3800. Kilka dni temu miałem wyjazd do Holandii i z tej okazji zabrałem LiSa za zachodnią granice. Jadę sobie po tej pustawej autostradzie i z nudów zacząłem się zastanawiać przy jakiej prędkości na tempomacie będę miał 3800. Przy 140 było 2400, to zacząłem dokładać po 10 i sprawdzać. 3800 obrotów się udało. 4 tys. nie do osiągnięcia, tempomat odmawia współpracy powyżej 220. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarne_Koronkowe Opublikowano 1 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2020 Teraz, Jaca68 napisał: Kilka dni temu miałem wyjazd do Holandii i z tej okazji zabrałem LiSa za zachodnią granice. Jadę sobie po tej pustawej autostradzie i z nudów zacząłem się zastanawiać przy jakiej prędkości na tempomacie będę miał 3800. Przy 140 było 2400, to zacząłem dokładać po 10 i sprawdzać. 3800 obrotów się udało. 4 tys. nie do osiągnięcia, tempomat odmawia współpracy powyżej 220. Zacnie. Ale powiem Wam coś jeszcze śmieszniejszego. W sobotę byłem w Karpaczu i zjeżdżałem z jakiejś tam stromej górki. Zrobiłem redukcję biegami i tutaj prawdziwy HIT. Wiecie, że na pierwszym biegu (tak wskazywał wyświetlacz) przy prędkości jakichś 40 km/h było około 2000 obrotów? Te manualne biegi to jakaś fikcja. Ale muszę przyznać, że dosyć fajnie szło mu to hamowanie silnikiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się