Skocz do zawartości

E-Boxer


chojny

Rekomendowane odpowiedzi

13 minut temu, Grzesiek89 napisał:

Mam okno dachowe w qashqaiu i go nie używamy , może kilka razy użyliśmy jak był nowy samochód a teraz to wcale , a przy  zakupie specjalnie dopłacaliśmy do okna dachowego...:toobad:

My go w Foresterach zawsze używaliśmy. Podsufitka odsunięta non stop kolor, dach otwarty kiedy tylko aura pozwala.

W Jeepie zdejmujemy panele nad kierowcą, ale na lato kupię materiałowy panel. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj się przyjrzałem na parkingu swoim standardowym oponom na max skręcie. Nie mam pojęcia jak tam wjedzie 225/65/17 :blink: No, ale skoro @Dyrekcja jeździ... swoja droga widze postęp - płaskich w przednim nadkolu który w MY15 przy dużych prędkościach się wycierał z uwagi na swoje odkształcenie, tu ma inna strukturę. Powierzchnia nie jest płaska tylko ma widoczne elementy, które maja za zadanie zwiększyć sztywność tej konstrukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Dzisiaj się przyjrzałem na parkingu swoim standardowym oponom na max skręcie. Nie mam pojęcia jak tam wjedzie 225/65/17 :blink: 

Porównanie oryginalnego rozmiaru z tym o którym piszesz:

 

Screenshot_20200528-160821.png

Screenshot_20200528-160758.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Powierzchnia nie jest płaska tylko ma widoczne elementy, które maja za zadanie zwiększyć sztywność tej konstrukcji.

Egzemplarze po lifcie miały te zmodyfikowane nadkola. Tak jak piszesz dodatkowego miejsca niewiele jeśli brać pod uwagę ten plastik. Jednak podany rozmiar różni się jedynie 1cm na promieniu koła więc nawet po wymianie będzie trudno to na aucie zauważyć. Na nierównościach  felga 17" to dużo lepsza amortyzacja. W XT nie jeździłem praktycznie poza asfaltem, a opona byla dwukrotnie przebita. W wolnossacym Forku z 17" nie było takiej sytuacji. 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Dzisiaj się przyjrzałem na parkingu swoim standardowym oponom na max skręcie. Nie mam pojęcia jak tam wjedzie 225/65/17 :blink: No, ale skoro @Dyrekcja jeździ... swoja droga widze postęp - płaskich w przednim nadkolu który w MY15 przy dużych prędkościach się wycierał z uwagi na swoje odkształcenie, tu ma inna strukturę. Powierzchnia nie jest płaska tylko ma widoczne elementy, które maja za zadanie zwiększyć sztywność tej konstrukcji.

 

o ile pamiętam @Dyrekcja jeździ na takich oponach w aucie podniesionym w stosunku do fabryki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam leasing, ale mam świeżą działalność. pytałem w 3 źródłach (banki i firmy typowo pod leasing) nikt nie dał mi warunków jak w salonie i santander. Tak samo było z ubezpieczeniem nikt nie dał takich jak salon i warta... czy są dobre? na pewno najtańsze z tych których sprawdziłem :)

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W porównaniu do efl było podobnie, ciut taniej nawet, ale w ramach dealera było zdecydowanie korzystniejsze ubezpieczenie . Natomiast każda modyfikacja, opłaty rejestracyjne i inne są relatywnie wysokie , dlatego wolałem wziąć na 2 lata

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak się ma oferta dealerów teraz, ale rok temu po porównaniach w kilku bankach wziąłem indywidualnie w Alior Leasing. Oferta była znacznie korzystniejsza, a dodatkowo opłacając rocznie niewielką kwotę ~200 zł unikam wszelkich dodatkowych opłat związanych chociażby ze wskazania kierującego w razie otrzymania mandatu czy innych wskazanych w tabeli opłatach.

Ubezpiecznie w PZU również wyszło przyzwoicie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, dawidz napisał:

Jak wygląda sprawa kół, czy ktoś porównywał róznice w komforcie i prowadzeniu między 17'' a 18''? 

Jeśli chcesz jeździć gdziekolwiek indziej niż po czarnym 17" to must have.

Nie dość że cierpi zawieszenie to zniszczysz opony i felgi.

To doświadczenie z poprzedniej generacji SJ, jednak rozmiary kół i wyzwania te same. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.05.2020 o 14:22, OBK CVT napisał:

mi tez bialy nie pasowal w salonie wiec wzialem niebieski

To tak jak i ja. Niebieski wygrał!

 

W dniu 28.05.2020 o 15:42, aflinta napisał:

Każdy ma inne potrzeby, ale dla mnie Forester bez jego wielkiej dziury w dachu traci na swojej atrakcyjności :)

Przestań, bo pójdę do garażu i wytnę :biglol:

 

9E7F8BD3-385B-47B0-BEE9-9F5FE0FB841E.jpeg
 

ps. Lisek sorry! nie mogłem się powstrzymać :P

Edytowane przez Paweł J.
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Paweł J. napisał:

To tak jak i ja. Niebieski wygrał!

 

Przestań, bo pójdę do garażu i wytnę :biglol:

 

9E7F8BD3-385B-47B0-BEE9-9F5FE0FB841E.jpeg
 

ps. Lisek sorry! nie mogłem się powstrzymać :P

Wybaczam!:D

Ale aflinta ma racje tzn Forester bez dziury w dachu to jak STI bez parapetu :) Do kitu:)

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na żywo, jednak biały wygląda odrobinę lepiej od zielonego, obok stał zielony OBK i ta zieleń jest ciekawsza.

 

Czy ktoś zna parametry kół nowego Forestera? (rozstaw śrób, ET itd)? Zamówiłbym przed odbiorem 17tki, wtedy 18tki pójdą od razu do sprzedania.

 

Drugie pytanie, które z akcesoriów do forka to must have i dobrze je wziąc od dealera bo na allegro jest drożej albo gorszej jakości?
Na razie wybrałem hak, przednie czujniki parkowania, kratka do bagażnika (nie na stałe) i standard - dywaniki + mata do bagażnika.

Mocno zastanawiam się nad  stalowymi osłonami podwozia ale, na akcesoria za wielkich zniżek nie ma, więc pewnie na razie pojeździ z plastikiem.

Edytowane przez dawidz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, dawidz napisał:

(...) Czy ktoś zna parametry kół nowego Forestera? (rozstaw śrób, ET itd)? Zamówiłbym przed odbiorem 17tki, wtedy 18tki pójdą od razu do sprzedania (...)

 

Juz bylo o tym ciut wczesniej ;)

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, dawidz napisał:

Na żywo, jednak biały wygląda odrobinę lepiej od zielonego, obok stał zielony OBK i ta zieleń jest ciekawsza.

 

Czy ktoś zna parametry kół nowego Forestera? (rozstaw śrób, ET itd)? Zamówiłbym przed odbiorem 17tki, wtedy 18tki pójdą od razu do sprzedania.

 

Drugie pytanie, które z akcesoriów do forka to must have i dobrze je wziąc od dealera bo na allegro jest drożej albo gorszej jakości?
Na razie wybrałem hak, przednie czujniki parkowania, kratka do bagażnika (nie na stałe) i standard - dywaniki + mata do bagażnika.

Mocno zastanawiam się nad  stalowymi osłonami podwozia ale, na akcesoria za wielkich zniżek nie ma, więc pewnie na razie pojeździ z plastikiem.

Ja mam jeszcze listwę progu bagażnika i listwy boczne oraz alarm z blokada zaplonu ( czy coś tego typu -taki dodatkowy pilocie):)

zastanawiam się nad osłonami metalowymi ale ,nie wiem czy nie lepsze będą customowe od tych akcesoryjnych i może wyjdzie podobnie cenowo.

A i koło zapasowe  by się sprzedało tylko nie ma gdzie go schować, może ktoś rozwiązał już problem z przewożeniem koła zapasowego , tak żeby nie latało luźno  w środku to proszę o podzielenie się doświadczeniami:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Grzesiek89 napisał:

 

A i koło zapasowe  by się sprzedało tylko nie ma gdzie go schować, może ktoś rozwiązał już problem z przewożeniem koła zapasowego , tak żeby nie latało luźno  w środku to proszę o podzielenie się doświadczeniami:)

 Tylko na dachu na takiej metalowej wannie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Lisek napisał:

Jak przystało na prawdziwy samochód terenowy?

Terenówka ma koło na drzwiach bagażnika. Inne rozwiązania to z konieczności. Na dachu to ostateczność, nikt tego nie lubi jest to po prostu konsekwencja poważnego uterenowienia SUV - konstruktorzy w LandCruiser nie przewidzieli kół 35'', dlatego pod podłogą miejsca już nie starczy, a na wyprawę trzeba mieć zapas. Ostatnio w LC zdjęło oponę z felgi - z tym wyjmowaniem koła spod auta - masakra, do tego koło ma inny rozmiar, więc długa jazda odpada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.04.2020 o 16:01, Czarne_Koronkowe napisał:

140 km\h obroty namiętnie 3800. 

Kilka dni temu miałem wyjazd do Holandii i z tej okazji zabrałem LiSa za zachodnią granice. Jadę sobie po tej pustawej autostradzie i z nudów zacząłem się zastanawiać przy jakiej prędkości na tempomacie będę miał 3800. Przy 140 było 2400, to zacząłem dokładać po 10 i sprawdzać. 3800  obrotów się udało.

4 tys. nie do osiągnięcia, tempomat odmawia współpracy powyżej 220. :yahoo:

 

speed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Jaca68 napisał:

Kilka dni temu miałem wyjazd do Holandii i z tej okazji zabrałem LiSa za zachodnią granice. Jadę sobie po tej pustawej autostradzie i z nudów zacząłem się zastanawiać przy jakiej prędkości na tempomacie będę miał 3800. Przy 140 było 2400, to zacząłem dokładać po 10 i sprawdzać. 3800  obrotów się udało.

4 tys. nie do osiągnięcia, tempomat odmawia współpracy powyżej 220. :yahoo:

 

speed.jpg

Zacnie. Ale powiem Wam coś jeszcze śmieszniejszego. W sobotę byłem w Karpaczu i zjeżdżałem z jakiejś tam stromej górki. Zrobiłem redukcję biegami i tutaj prawdziwy HIT. Wiecie, że na pierwszym biegu (tak wskazywał wyświetlacz) przy prędkości jakichś 40 km/h było około 2000 obrotów? Te manualne biegi to jakaś fikcja. Ale muszę przyznać, że dosyć fajnie szło mu to hamowanie silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...