Jump to content

Recommended Posts

29 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Czy ktoś się orientuje jakie są szczegółowe parametry felg w e-boxerze? Chodzi mi o:

- rozstaw śrub

- szerokość (7" ???)

- osadzenie ET (48 ???)

- otwór centralny

Wymiary felgi 17 cali 7J, et 48, otwór centralny 56.1 , rozstaw śrub 5x114.3.

Podejrzewam ze w 18 calach wymiary są takie same.

I ważna rzecz felgi z poprzednich  freski forestera nie pasują !

:)

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
  • Replies 4.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Przedawkował TVP

@Michał W. widzisz, nie bierzesz pod uwagę jednej kwestii ... tutaj, na forum są Subarowicze związani z marką kilkanaście i więcej lat. Każdy z nich by chciał, aby Subaru pokazało innym "gdzie raki zi

@RoadRunner, @Jaca68, @mechanik, @blejzu, @skwaro i reszta ekipy. Sorry, ale to chyba Wy w jakiś patologiczny sposób kochacie Subaru, a nie my - posiadacze e-boxera. Przecież ja kilk razy pisałem co m

Posted Images

Będę się wyżywał w 160 konnym KTM-ie, do jazdy po e-boxer wystarcza aż nadto.

Link to post
Share on other sites

wypowiedz na minus :)

 

Obsługa telefony przez BT w tym aucie mnie dobija (nie wiem czy to kwestia softu czy przyzwyczajenia) jest dużo gorzej  niż w skodzie...tutaj nie ma nawet przycisku definiowanego pod telefon, tylko musze wejść w domek (menu główne) i dopiero wybierać opcje telefon. Przeskakiwanie między podłączonymi telefonami to też przejscie przez kilka przycisków, już w ogóle nie wspominając o wybierania czegoś z książki telefonicznej.

Link to post
Share on other sites
12 minut temu, emdzy napisał:

wypowiedz na minus :)

 

Obsługa telefony przez BT w tym aucie mnie dobija (nie wiem czy to kwestia softu czy przyzwyczajenia) jest dużo gorzej  niż w skodzie...tutaj nie ma nawet przycisku definiowanego pod telefon, tylko musze wejść w domek (menu główne) i dopiero wybierać opcje telefon. Przeskakiwanie między podłączonymi telefonami to też przejscie przez kilka przycisków, już w ogóle nie wspominając o wybierania czegoś z książki telefonicznej.


sytuacja diametralnie zmienia się po podłączeniu przez CarPlay , wtedy masz jak w telefonie , zestaw głośnomówiący nawet chodzi wtedy lepiej.

Link to post
Share on other sites

Z innej beczki. 

Słyszałem z dobrego źródła, że @Dyrekcja testował w weekend nowego Forestera w warunkach offroadowych, i że auto radziło sobie całkiem zacnie. :)

Link to post
Share on other sites
21 minut temu, przemekka napisał:

Z innej beczki. 

Słyszałem z dobrego źródła, że @Dyrekcja testował w weekend nowego Forestera w warunkach offroadowych, i że auto radziło sobie całkiem zacnie. :)

O może Dyrekcja by napisała kilka słów o tym teście :)

 

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, emdzy napisał:

Obsługa telefony przez BT w tym aucie mnie dobija (nie wiem czy to kwestia softu czy przyzwyczajenia) jest dużo gorzej  niż w skodzie...tutaj nie ma nawet przycisku definiowanego pod telefon, tylko musze wejść w domek (menu główne) i dopiero wybierać opcje telefon. Przeskakiwanie między podłączonymi telefonami to też przejscie przez kilka przycisków, już w ogóle nie wspominając o wybierania czegoś z książki telefonicznej.

Jak masz szczęście i osobę do której dzwonisz, możesz wypowiedzieć mniej więcej po angielsku, to da się zadzwonić jednym klikiem na kierownicy + polecenie głosowe. Możesz też sobie na ekranie zrobić skróty do najpotrzebniejszych rzeczy i jakoś to rozwiązuje/omija część problemów. 

Link to post
Share on other sites

tak, probowalem i komendy glosowe bez podlaczania android auto i z. pomijam fakt ze android auto czy tez carplay rozklada wszystkie systemy ktore do tej pory widzialem w autach na łopatki,pod wzgledem zarowno obslugi telefonu, jak i nawigacji czy spotify... nie pisalem jednak o tym. w skodzie bez podlaczania kabelka obslugujemy dwa telefony w bajecznie prosty i szybki sposob, tutaj pokombinowali i nie do konca dobrze wyszlo. co do polecen glosowych bez carplaya czy AA ani razu mnie nie rozpoznal i za kazdym razem wydzwania mi kogos innego ;) nie wspominajac o tym ze glosowo nie wprowadzisz adresu w fabrycznej nawigacji... szkoda że AA musi miec kabelek...

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Jakiś czas temu w tym wątku była dyskusja o obrotach silnika w E-Boxer przy prędkościach autostradowych i chciałem dorzucić swoje trzy grosze jak to wygląda w wolnossącym Forester SJ MY19.

140 km/h (licznikowe)

  - tryb automatyczny (wirtualny bieg 5 z 6) - 3200 obr.

  - tryb manualny (bieg 6) - 2400 obrotów. 

Edited by Michał W.
Link to post
Share on other sites

W OBK jest dość podobny spadek ale tryb manualny i wbity 7 bieg to tylko na równej jak stół autostradzie. Cokolwiek pod górkę i tempomat nie trzyma prędkości a spadki są często powyżej 10km/h pod górkę. Na trasie Wrocław - Kraków spalanie miałem 9,2 na tym trybie. Trasy Wrocław - Poznań nie dało się przejechać bo tam często w górę i w dół więc samochód często zwalniał i się męczył więc wróciłem do D.

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, emdzy napisał:

tak, probowalem i komendy glosowe bez podlaczania android auto i z. pomijam fakt ze android auto czy tez carplay rozklada wszystkie systemy ktore do tej pory widzialem w autach na łopatki,pod wzgledem zarowno obslugi telefonu, jak i nawigacji czy spotify... nie pisalem jednak o tym. w skodzie bez podlaczania kabelka obslugujemy dwa telefony w bajecznie prosty i szybki sposob, tutaj pokombinowali i nie do konca dobrze wyszlo. co do polecen glosowych bez carplaya czy AA ani razu mnie nie rozpoznal i za kazdym razem wydzwania mi kogos innego ;) nie wspominajac o tym ze glosowo nie wprowadzisz adresu w fabrycznej nawigacji... szkoda że AA musi miec kabelek...

 
Zawsze można popracować nad wymową angielską, żeby Dudą nie być hehe.

 

Jedyne co mi nie odpowiada to podejście do wiadomości, mogą być jedynie odczytane i to tylko po angielsku, a jak są napisane po polsku to wiadomo kicha. Może kiedyś siri doczeka się wersji polskiej

Link to post
Share on other sites

Ja tam iPhone podłączam zawsze do kabelka jak wsiadam  i nie mam problemu a i telefon zawsze się podładuje:)

Car play zdecydowanie lepiej działa a autem niż android auto ,które mi cały czas się zacinało.

 
Tak swoją droga to słabe ze Siri nie obsługuje polskiego...

Link to post
Share on other sites

Ponoć w iOS 14 ma być już polski.

Po BT można przez siri uruchomić  Google Assistant , a przez niego wywołać kontakty po polsku, niestety zatrzyma się na wywołanym numerze i trzeba go ręcznie potwierdzić , automatycznie tego nie zrobi.

Niestety w trybie CarPlay nie można wywołać asystenta , bo iOS w trybie samochodowym na to nie pozwala, ale i tak procedura upierdliwa bo najpierw „hey siri” potem „open assistant” , a potem „hi Google „ i dopiero komenda co chcesz

Link to post
Share on other sites

Zrobiłem aktualizację oprogramowania do stacji w OBK 19 (pewnie ta sama co w Forku) i działa znacznie lepiej. Odnośnie siri to bawiłem się w angielskim i działało tak sobie, to znaczy największy problem jest z polskimi imionami, nazwika jakoś szybciej ogarnia. Teraz będę testował wersję rosyjską, gdyby to działało w FXT to poczułbym się naprawdę jak pilot MIG-a 29. 

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, radiolog napisał:

Po BT można przez siri uruchomić  Google Assistant , a przez niego wywołać kontakty po polsku, niestety zatrzyma się na wywołanym numerze i trzeba go ręcznie potwierdzić , automatycznie tego nie zrobi.

Wydaje mi się, że dzwonił normalnie bez żadnego potwierdzania. Jutro sprawdzę.

Link to post
Share on other sites

Ostatnio oglądałem filmik o aktywnym tempomacie w Skodzie, tam ponoć większość dohamowywań jest realizowana przy udziale tylnych klocków, co może wywołać ich szybsze zużycie, w Subaru jest tak samo?

Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, radiolog napisał:

Ostatnio oglądałem filmik o aktywnym tempomacie w Skodzie, tam ponoć większość dohamowywań jest realizowana przy udziale tylnych klocków, co może wywołać ich szybsze zużycie, w Subaru jest tak samo?

Wg mnie w OBK ewidentnie bardziej hamuje przodem i dosc agresywnie. Czasem zdarza mu sie nie zlapiac auta przed nami i trzeba hamowac samemu zeby nie dopuscic do stresujacej sytuacji.

Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Lisek napisał:

Wg mnie w OBK ewidentnie bardziej hamuje przodem i dosc agresywnie. Czasem zdarza mu sie nie zlapiac auta przed nami i trzeba hamowac samemu zeby nie dopuscic do stresujacej sytuacji.


to co zauważyłem to w dużej mierze zależy od ustawionej odległości od poprzedzającego auta, przy 1 belce hamuje dość późno i ostro, lepiej jest przy 2 a najłagodniej przy 3.

Ja ustawiam tak, ze do 60 km/h i w mieście jadę na 1 belce, powyżej 60 km/h i poza miastem na 2, a na autostradzie na 3.

 

Natomiast interesuje mnie technicznie czy jest tak samo durnie jak w skodzie, bo niby czemu tylny układ ma być preferowany, skoro najlepszy efekt jest zintegrowany, czyli przód z tyłem 

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, radiolog napisał:


to co zauważyłem to w dużej mierze zależy od ustawionej odległości od poprzedzającego auta, przy 1 belce hamuje dość późno i ostro, lepiej jest przy 2 a najłagodniej przy 3.

Ja ustawiam tak, ze do 60 km/h i w mieście jadę na 1 belce, powyżej 60 km/h i poza miastem na 2, a na autostradzie na 3.

 

Natomiast interesuje mnie technicznie czy jest tak samo durnie jak w skodzie, bo niby czemu tylny układ ma być preferowany, skoro najlepszy efekt jest zintegrowany, czyli przód z tyłem 

Jakby ktoś mądry z FHI nie tworzył historii ze funkcja Stop& Go (kiedy cały świat ją ma i z powodzeniem używa) to samo zło to fajna by bo była aparatura do jazdy w mieście.

Link to post
Share on other sites
  • Dyrekcja SIP
13 godzin temu, radiolog napisał:

większość dohamowywań jest realizowana przy udziale tylnych klocków, co może wywołać ich szybsze zużycie, w Subaru jest tak samo?

Nie. Hamowanie i przodem i tyłem ( przy czym większosć siły hamowania naturalnie przodem ).

Z innej beczki - ponieważ w sobotę bylem na wyjeździe "uterenowionym" E-Boxerem ocena samochodu ( w porównaniu do XT ) dokonana w odpowiednim wątku :

 

  • Upvote 3
Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, radiolog napisał:

Czyli Skoda dała  ciała , a Subaru nie :)

Tak samo pompują się na forum Skody, pisząc, że Skoda ma wybór silników i sensowną hybrydę a Subaru nie ;)

 

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
16 minut temu, Tsunetomo napisał:

Tak samo pompują się na forum Skody, pisząc, że Skoda ma wybór silników i sensowną hybrydę a Subaru nie ;)

 

 

Ja tylko porównywałem adaptacyjny tempomat, a nie gamę silników.

Odniosłem sie tylko do tej funkcji.

A propos Skody, to ostatnio Pertyn opowiadał o jakimś felerze w oprogramowaniu DSG, że ty w podłogę ,a tu przez 1 sek nic

O tej sensownej hybrydzie też już było u Pertyna, bo to taka hybryda,że jak naładujesz to masz spalanie 3 l, a jak się bateria skończy, to silnik przechodzi w tryb generatora i się robi 15 l/100 km

Edited by radiolog
Link to post
Share on other sites

Miałem dzisiaj przyjemność podróżowania z kolegą nową Ravką z najmocniejszą hybrydą. Ten napęd do budy z nowego Forka i skrzynia z Subaru i to jest typ dla mnie . Myślę , że to jest droga do sukcesu . Auto rwie do przodu jak XT . Nie dyskutuję o walorach terenowych ponieważ ich nie wykorzystuję. Spalanie przy dynamicznej jeździe ( co skrzyżowanie i światła to gaz do dechy ) wyszło na 200km jazdy mieszanej 8,1.   
Nie ma się co bać hybrydy tylko niestety w Subaru trzeba czekać na inny silnik . A kto nie cierpliwy to inna marka albo dynamiczny inaczej e boxer .   

  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites

A ja dzisiaj miałem trasę gdzie prowadzi droga ekspresowa i postanowiłem przegonić pająki z wydechu w XT bo ostatnio stał i wyzerowałem licznik aby sprawdzić jak ze spalaniem przy prędkościach 100-120km/h. Mam nadzieje, że za jakiś czas uda się dosiąść E-Boxera aby z ciekawości porównać ile wyjdzie w nim taka sama trasa.

 

xt.jpg

  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...